Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä säilytät käytössä olevaa voiveistä?

Vierailija
23.01.2022 |

Tämä ei liity asiaan, mutta itse käytän vain puisia voiveitsiä, rasva pysyy paljon paremmin veitsessä ja on parempi levittää. Ihmettelen tavallisen veitsen käyttäjiä.

Itse kysymykseen nyt vastaan itsekin, että säilytän voiveistä rasvapaketin päällä jääkaapissa. Mihin se paremmin sopisi, siitä sen löytää.
Olen huomannut ettei moni toimi näin, siksi ajattelin kysyä, mihin te sen veitsen laitatte?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta puolestani en voi vastata, kun en käytä mitään rasvoja leivän päällä, mutta mies jättää aina omansa tiskipöydälle, mistä minä sen sitten aina laitan tiskikoneeseen kun en tykkää likaisista astioista tiskipöydällä. 

Jaa, etkö koskaan tee kenellekään perheessä voileipiä?

Et edes ulkoiluretkelle, tai vaikkapa pitkälle automatkalle, jossa välissä voi pysähtyä ja syödä eväät ja hörppäistä kahvit termoskannusta.

Ainakin meidän perheessä käydään talvisin pitkillä hiihtoretkillä ja syksyin marjamatkoilla oudommissakin metsissä.

Välissä noilla retkillä on mukava istahtaa ja syödä repussa olevat voileivät ja juoda kahvit ja mehut.

Jos itse et käyta rasvaa mitään rasvoja leivissä, ei se tarkoita sitä, etteivät muutkaan perheessä jotain rasvaa leipien välissä.

Iteselläni kolestroli ongelma ja verenpainetta vaikka olenkin normaali painoinen.

Käytän siksi leivän päällä Pro Activ levitettä, salaattia ja Polar 5 % juustoa.

Muu perhe syö normaalisti.

Olette te ihmeen oraalifiksoitunutta porukkaa, kun pienintäkään retkeä ulkomaailmaan ei voi tehdä ilman että siihen sotketaan joku syömisohjelmanumero.

Huh huh.

Vierailija
82/87 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaapissa leviterasiassa veitsi työnnettynä levitteen joukkoon. Veitsen rasvapinnat eivät joudu kosketuksiin ilman kanssa, jolloin bakteerit lisääntyvät vähemmän.

Huoneenlämpötilassa en rasvaista veitseä haluaisi säilyttää.

Siinä rasiassa on syystä kansi ja se on tarkoitettu jääkaapissa säilyttää kansi suljettuna. Sulla joutuu niin veitsi kun voikin ilman kanssa tekemisiin, koska et saa välissä olevan veitsen takia kantta suljettua. Joka kerta kun jääkaapin oven avaat, ilmaa menee sisään jääkaappiin ja siksikin pitäisi säilytys perustua suljettuihin astioihin tai pusseihin. Ei ollut kovin fiksu vastaus, vaikka saatoit niin ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidellaan leivät ja veitsi tiskikoneeseen. Kone käy kerran päivässä ja on ihan sama onko siellä 2 vai 10 veistä.

Miksi voitelette leivät tiskikoneeseen?

Vierailija
84/87 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki leiväntekotarpeet sellaisessa läpinäkyvässä SmartStore- säilytyslootassa, joita saa ostaa irrallisena jääkaappiin ja pakastimeen. Myös veitsi on siinä. Vaikka aika turhaan sen veitsen sinne nakkaan, kun usein kumminkin laitan sen pesuun käytön jälkeen, koska se sottaa lootan.

Vierailija
85/87 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Inhoan sellaista jääkaappiin tungettua likaista veistä tai juustohöylää. Voipaketti on päältä ihan rasvainen, jos kannella säilyttää likaista rasvaista veistä. Pahin on tuo, kun leikataan voipaketin kanteen reikä sitä likaista veistä varten. Silloin varsinkin on rasvassa. Sanokaa vielä, että jätätte sen voipaketin foliovälikannen sillä tavalla puoliksi roikkumaan kiinni.

Meillä on useita erilaisia voiveitsiä, mutta käytän yleensä ihan tavallista veistä ja laitan sen käytön jälkeen pesukoneeseen. Samalla, kun nostelen voileipätarvikkeet takaisin jääkaappiin. Tiskikone löytyy, kerran päivässä pestään, joten on ihan sama montako veistä sinne päivän aikana laittaa.

Vierailija
86/87 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rasvan pitää pysyä paremmin veitsessä? Eikö idea ole levittää rasva leivän päälle eikä silloin veitsessä pysyvä rasva ole kovin toivottava ominaisuus?

Vierailija
87/87 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voirasiassa, leikkaan aina kanteen pienen kolon vartta varten.

Juuri näin. Käytän Keiju 700g pakettia ja Heirol voiveistä. Lovi saksilla kanteen ja veitsi siiken kohti. Ei tipu vaikka ravistaisi.