Kysymys Aito avioliitto -aloitetta levittäville
Katolinen Irlanti hyväksyi tasa-arvoisen avioliiton kansanäänestyksellä: http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/may/24/same-sex-vote-makes-ireland-a-kinder-fairer-place Suomalaisista 65 prosenttia kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia, 8 % ei osaa sanoa. Näiden tietojen valossa, kuinka todennäköisenä pidätte aloitteenne läpimenoa?
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:30"]
Kyllä ne on BI-seksuaaleja jos harrastavat seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
[/quote]
Eli sinäkin olet bi-seksuaali?
Muuten minulla ei ole asiasta mielipidettä, mutta lähtökohtaisesti kaikki asiat mitkä vituttavat persuämmiä ovat mielestäni hillittömän hauskoja...:D
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:32"]
Kyllä ne on BI-seksuaaleja jos harrastavat seksiä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
[/quote]
Eli sinäkin olet bi-seksuaali?
[/quote]
Ei minulla ole seksuaalisuutta, mutta jos panisin molempia sukupuolia niin olisin BI-seksuaali ja jos vain vastakkasta niin hetero ja jos vain samaa niin homo.
Liian vaikeetako?
[/quote]
Höpöhöpö. Ei pidä sotkea seksin harrastamista seksuaaliseen suuntautumiseen. Onhan noita lesbonaisia, joita on saatettu raskaaksi ihan luonnonmenetelmällä, ja homomiehiä jotka on pitäneet kulissit kunnossa ja siittäneet pari mukulaakin siinä sivussa.
Jos homo raiskaisi sinut, tekisikö se sinusta biseksuaalin tai homon?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:39"]
Muuten minulla ei ole asiasta mielipidettä, mutta lähtökohtaisesti kaikki asiat mitkä vituttavat persuämmiä ovat mielestäni hillittömän hauskoja...:D
[/quote]
Mun mielestä taas on hillittömän hauskaa ärsytellä homppeleita.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:46"]
[/quote]
Höpöhöpö. Ei pidä sotkea seksin harrastamista seksuaaliseen suuntautumiseen. Onhan noita lesbonaisia, joita on saatettu raskaaksi ihan luonnonmenetelmällä, ja homomiehiä jotka on pitäneet kulissit kunnossa ja siittäneet pari mukulaakin siinä sivussa.
[/quote]
Seksin harrastaminen nimenomaan määrittelee seksuaalisen suuntautumisen eikä kahvipöytäpuheet.
Kuvailemasi henkilöt ovat BI-seksualeja vaikka miksi heitä haluat tai media heitä kutsuisi.
Vai nyt minun pitäisi kuvitella homoraiskauksen uhriksi joutumista. Homot varmaan mielellään raiskaisi tälläisen pikkupojan, mutta minun seksuaalisuuteni ei siitä muutu olisin ainostaan törkeän rikoksen uhri.
Eipä ihme että homoutta on aikoinaan rikoksena pidettykin ja alkaa vaikuttaan se sairausdiagnoosikin ihan osuvalta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:39"]
[/quote]
[/quote]
Tykkäät flirttailla ja annat ymmärtää?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:52"]
[/quote]
[/quote]
Seksin harrastaminen nimenomaan määrittelee seksuaalisen suuntautumisen eikä kahvipöytäpuheet.
Kuvailemasi henkilöt ovat BI-seksualeja vaikka miksi heitä haluat tai media heitä kutsuisi.
Vai nyt minun pitäisi kuvitella homoraiskauksen uhriksi joutumista. Homot varmaan mielellään raiskaisi tälläisen pikkupojan, mutta minun seksuaalisuuteni ei siitä muutu olisin ainostaan törkeän rikoksen uhri.
Eipä ihme että homoutta on aikoinaan rikoksena pidettykin ja alkaa vaikuttaan se sairausdiagnoosikin ihan osuvalta.
[/quote]
Ehkä pikkupojan pitäisi palata sinne ylilaudalle käymään debattia eri energiajuomien paremmuuksista, jos aikuisten asioista keskusteleminen tuntuu vielä ylivoimaiselta.
Noin 28000 kannatus-allekirjoitusta tullut tuolle aloitteelle tähän mennessä kahdessa kuukaudessa. 22000 tullut kansalaisaloite-nettisivuston kautta, ja lakialoitteen tekijöiden mukaan 6000 kannatusilmoitusta on tullut muualta. Neljä kuukautta aikaa vielä kerätä kannatusta. Tulee saavuttamaan kirkkaasti 50000 rajan.
Lapsen etuahan siinä uudessa avioliittolaissa ei siis tutkittu, vaan se jätettiin törkeästi tutkimatta. En tiennyt sitä ensiksi, ja ajattelin, että kaipa homotkin sitten voivat adoptoida; lapsenetu on varmaan tutkittu. Nyt tuossa aloitteessa sanottiin, että sitä ei tutkittu todellisuudessa. Ja näin olen nyt myöhemmin muualtakin kuullut.
"...tällaisen muutoksen tekeminen edellyttäisi erillistä yhteiskunnallista keskustelua ja valmistelua. Näitä valmisteluja ja selvityksiä ei ole vieläkään tehty, eikä laajaa kansalaiskeskustelua lapsen aseman ja oikeuksiin liittyen ole käyty."
Joten käynpä ehdottomasti allekirjoittamassa tuon aloitteen!
Muuten ei homoja vastaan mitään, mutta adoptioon heillä ei pidä olla oikeutta, ellei se ole lapsen edun mukaista!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:46"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:39"]
[/quote]
[/quote]
Suurin osa tasa-arvoisen avioliittolain kannattajista on heteroita. Miksi tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat aina antaa ymmärtää että kaikki tasa-arvoisen lain puolesta argumentoivat ovat homoseksuaaleja? Kiihotutteko siitä kun kuvittelette ruudun toisella puolella olevan homoseksuaalin joka ärsyyntyy sanoistanne?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:52"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 04:46"]
[/quote]
[/quote]
Onneksi olkoon, hyvin sait kehiteltyä olkiukon.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 05:07"]
Noin 28000 kannatus-allekirjoitusta tullut tuolle aloitteelle tähän mennessä kahdessa kuukaudessa. 22000 tullut kansalaisaloite-nettisivuston kautta, ja lakialoitteen tekijöiden mukaan 6000 kannatusilmoitusta on tullut muualta. Neljä kuukautta aikaa vielä kerätä kannatusta. Tulee saavuttamaan kirkkaasti 50000 rajan.
Lapsen etuahan siinä uudessa avioliittolaissa ei siis tutkittu, vaan se jätettiin törkeästi tutkimatta. En tiennyt sitä ensiksi, ja ajattelin, että kaipa homotkin sitten voivat adoptoida; lapsenetu on varmaan tutkittu. Nyt tuossa aloitteessa sanottiin, että sitä ei tutkittu todellisuudessa. Ja näin olen nyt myöhemmin muualtakin kuullut.
"...tällaisen muutoksen tekeminen edellyttäisi erillistä yhteiskunnallista keskustelua ja valmistelua. Näitä valmisteluja ja selvityksiä ei ole vieläkään tehty, eikä laajaa kansalaiskeskustelua lapsen aseman ja oikeuksiin liittyen ole käyty."
Joten käynpä ehdottomasti allekirjoittamassa tuon aloitteen!
Muuten ei homoja vastaan mitään, mutta adoptioon heillä ei pidä olla oikeutta, ellei se ole lapsen edun mukaista!
[/quote]
Kyllä on tehty lukuisia tutkimuksia sateenkaariperheistä, ja ne osoittavat, että näissä perheissä elää ja kasvaa ihan yhtä onnellisia ja pärjääviä lapsia kuin heteroperheissäkin. Joidenkin tutkimusten mukaan kahden naisen perheissä lapset voivat parhaiten.
Vitsit, kun tästä tehtäisiin kansanäänestys, niin ei tarttisi enää tapella siitä, kumpi puoli voittaa.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="25.05.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 15:01"] minusta tuo "aito avioliitto"aloite teksi on uskomattoman provosoiva ja oikein tarkoitettu lieotsomaan entisestään niitä ennakkoluuloja ja pelkoja,mitä tasa-arvoisen avioliitto lain vastustajilla on jo muutenki.siis oikeasti,luettuani tuon aloite tektin,olin oikeasti raivoissani,että sellasta edes kehdataa julkaista sen jälkeenki ,kun eduskunta teki historiallisen päätöksen ja hyväksyi samaa sukupuolta olevien avioliiton oikeuden.jopa erittäin konservatiivinen irlanti hyväksyi tasa-arvoisen avioliitto lain.minusta nuo "aito avioliitto "aloitteen tekijät saisivat suorastaan hävetä.itse en ikinä sitä allekirjoittaisi,koska sanoin tasa-arvolle ja yhdenvertaisuudelle kyllä eli allekirjoitin sen tahdon2013-aloitteen.ja tekisin sen koska tahansa uudestaan. [/quote]
Miksi sinä allekirjoittaisit aloitteen joka ei ole tasa-arvoinen vaikka muka kannatat tasa-arvoa. mielestäsi ilmeisesti VAIN homojen oikeudet liittyy tasa-arvoon. [/quote] Miksi se ei olisi tasa-arvoinen? Nyt kaikki vapaaehtoiset aikuiset eivät saa mennä naimisiin, vuodesta 2017 lähtien saavat. Lukumääräneutraali avioliittokin toivottavasti tulee jossain vaiheessa.
[/quote]
Pitää myös päästä naimisiin eläimen kanssa koska se on tasa-arvoa. Jos rakastaa koiraansa on päästävä naimisiin sen kanssa. Ei ole oikeutta puhua vihapuhetta pedofiilejä zoofiileja tai pieniä nekrofiilejä vastaan, se on syrjintää
Aito avioliitto on sitä että naimisissa oleva uskovainen mies lähettelee nussimistekstareita työkavereilleen ja puolet Suomea tsemppaa.
Your argument is illogical. Regards Shogweiv.
tuo adoptio oikeus ei tule muuttamaan nykytilannetta suuntaa eikä toiseen.kuka tahansa voi jo hakea adoptioita yksin,seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta, ja esim.naispareilla on oikeus hedelmöitys hoitoihin jo nyky lainsäädännöllä ja itseasiassa joka kolmanella rekisteröidyssä parisuhteessa olevalla naisparilla on lapsia.joten jo näistäki syistä tuo "aito avioliitto"aloite on täysin turha.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 20:24"]
tuo adoptio oikeus ei tule muuttamaan nykytilannetta suuntaa eikä toiseen.kuka tahansa voi jo hakea adoptioita yksin,seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta, ja esim.naispareilla on oikeus hedelmöitys hoitoihin jo nyky lainsäädännöllä ja itseasiassa joka kolmanella rekisteröidyssä parisuhteessa olevalla naisparilla on lapsia.joten jo näistäki syistä tuo "aito avioliitto"aloite on täysin turha.
[/quote]
Minäkin olen ihmetellyt, kun yleisin peruste vastustaa tätä uutta avioliittolakia on "lasten oikeudet", kun todellisuudessa homo- ja lesbopareilla on lapsia ihan ilman tätä avioliittoakin. Ainoa lisä on se, että tulee oikeus hakea adoptiota, mikä ei ole edes heteropareilla mikään itsestään selvyys, joten puhutaan aivan marginaalisesta ilmiöstä. Kaikenlisäksi jos tuo adoptio-oikeus on se kynnyskysymys, niin miksi vastustetaan avioliittolakia, eikä vaadita muutosta adoptiolakiin?
Ei vaan ole logiikkaa tässä.
Aito avioliitto on jo tulossa voimaan - Tahdon 2013 <3