Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemman totaaliväsymys, oirelista.

Vierailija
23.05.2015 |

En tiedä enää mihin tahoon kääntyä. Olen totaalisen väsynyt, nukahdan kesken leikkimisenkin istualleni vaikka yritän leikkiä lapsen kanssa.

Minua paleltaa vaikka ennen kuljin kotona topilla ja shortseilla.
Tukka on lähtenyt n.50%.
Ruumiinlämpö on omituisen alhainen n.34.1-35.5 astetta.
Iho on rutikuiva.
Muistini temppuilee vaikka yleensä muistini on kuin norsulla.
Tasapaino on heikentynyt.
Tavaroita tippuu/kaatuu, olen tullut kömpelöksi.
Korvia särkee.
Epäsosiaalisuus, en jaksa enää ylläpitää ystävyyssuhteita kunnolla.
Vuotohäiriöitä kuukausittain.
Seksihalut kadonneet vaikka ennen olin todella aktiivinen.

Tässä nyt nuo päällimmäisimmät oireet. Kuulostaako kenenkään korvaan tutulta? Lääkäri vähättelee oireita eikä tajua ettei minua kiinnosta sairasloma vaan saada tietää mikä mua vaivaa.

Taustatiedoksi voin kertoa että olen hyväkuntoinen, normaalipainoinen ja erittäin sosiaalinen ihminen. Mua oikeasti alkaa jo pelottamaan että koska tapahtuu jotain pahaa kun nukahdan :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus, jonkun vitamiinin puute, kilpirauhashäiriö? Onko testattu kilppari? Minkälainen ruokavalio? Syötkö vitamiineja?

Vierailija
2/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparit otettu mutta jäivät raja-arvojen sisäpuolelle, tosin jos ymmärsin oikein niin ei jääneet kauas rajoista. Suvussa on tuota kilpparihäiriötä kyllä. Syön vitamiineja ja syön todella terveellisesti. Urheilen paljon joten ruokavalio tasapainossa, hiilareitakin kohtuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullon k kaikki noi. Olen vaan ajatellut että olen liian vanha tällaiseen; kolme lasta joista nuorin 5 v erityislapsi. Hänen myötä muutuin tällaiseksi. Mulla ikää 38.

Vierailija
4/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:16"]Mullon k kaikki noi. Olen vaan ajatellut että olen liian vanha tällaiseen; kolme lasta joista nuorin 5 v erityislapsi. Hänen myötä muutuin tällaiseksi. Mulla ikää 38.
[/quote]

Olen melkein 10v nuorempi. Jos olis lapsista kiinni niin varmaan olisi iskenyt silloin pahiten kun toinen heistä oli koliikkivauva(?) Silloin ei ollut tämmöistä vaan pelkkää väsymystä, en siltikään nukahdellut. Tuo nukahtelu tässä on pelottavinta kun olen paljon lasten kanssa kolmisin :(

Vierailija
5/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellinen kuvaus kilpirauhasen häiriöstä :)

Vierailija
6/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudestaan testeihin. Tuttu kertoi kaverista, joka suunnilleen makasi vaan sängyssä kunnes joku kaveri passitti lääkäriin ja kilppari oli vialla, ei muuta. 

Oletko laihtunut liikaa? Narkolepsia?

Vierailija
7/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samankaltaista. Otin IronVital-kuurin ja se ainakin piristi. Nyt ehkä pahimpana oireena palelu.

Vierailija
8/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kilpirauhasta kaikki toitottaa mutta lääkäri ei kuuntele. Kiitos näistä. Pakko vaatia uusinta testit jos vaikka jotain selviäisi.

En ole laihtunut mitenkään paljoa vaikka yritän sitäkin kun sitä tuntuu painoa tuntuu pikemminkin tulevan kuin katoavan :(

Vierailija
9/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:43"]Tuota kilpirauhasta kaikki toitottaa mutta lääkäri ei kuuntele. Kiitos näistä. Pakko vaatia uusinta testit jos vaikka jotain selviäisi.

En ole laihtunut mitenkään paljoa vaikka yritän sitäkin kun sitä tuntuu painoa tuntuu pikemminkin tulevan kuin katoavan :(
[/quote]

Varaa aika yksityiseltä endolta

Vierailija
10/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:09"]

En tiedä enää mihin tahoon kääntyä. Olen totaalisen väsynyt, nukahdan kesken leikkimisenkin istualleni vaikka yritän leikkiä lapsen kanssa. Minua paleltaa vaikka ennen kuljin kotona topilla ja shortseilla. Tukka on lähtenyt n.50%. Ruumiinlämpö on omituisen alhainen n.34.1-35.5 astetta. Iho on rutikuiva. Muistini temppuilee vaikka yleensä muistini on kuin norsulla. Tasapaino on heikentynyt. Tavaroita tippuu/kaatuu, olen tullut kömpelöksi. Korvia särkee. Epäsosiaalisuus, en jaksa enää ylläpitää ystävyyssuhteita kunnolla. Vuotohäiriöitä kuukausittain. Seksihalut kadonneet vaikka ennen olin todella aktiivinen. Tässä nyt nuo päällimmäisimmät oireet. Kuulostaako kenenkään korvaan tutulta? Lääkäri vähättelee oireita eikä tajua ettei minua kiinnosta sairasloma vaan saada tietää mikä mua vaivaa. Taustatiedoksi voin kertoa että olen hyväkuntoinen, normaalipainoinen ja erittäin sosiaalinen ihminen. Mua oikeasti alkaa jo pelottamaan että koska tapahtuu jotain pahaa kun nukahdan :(

[/quote]

Onko oikeasti tutkittu kaikki mahdollinen?

Mulla noilla oireilla löytyi syöpä

Tiedän myös toisen äidin, jolla ihan samat oireet ja syöpä vuoden etsimisen jälkeen löytyi, hänellä oireet alkoi vauvan synnyttyä, ja esikoinen oli. Syöpä löytyi vasta kun vauva oli jo liki vuoden vanha.

Liian herkästi äitien oireet tulkitaan vaan lapsiperhe väsymykseksi :(

Vierailija
11/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaiva voi olla sydämen vajaatoiminta, väsyttää, ei jaksa, paino nousee, kun nestettä kertyy elimistöön

Sinuna menisin yksityislääkärille

Eli kilpirauhaset olisi hyvä ultrata, siellä voi olla kasvaimie, tuolla vauvan äidillä oli juurikin kilpirauahssyöpä, ultrassa näkyi kasvaimia joista otettiin koepalat, ja syöpä löytyi.

Vierailija
12/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus tai masennus?

Vierailija
13/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat silti urheilla paljon?

Vierailija
14/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuoden jatkunut unen puute ajoi tuohon samaan pisteeseen. Olin oikeasti ihan kuolleen näköinen eikä päässä liikkunut mitään. Meni varmaan 4-5kk palautua normaaliksi kun sain ensin unilääkkeet ja sitten jatkettiin melatoniinin kaltaisella ahdistuslääkityksellä. 

Vierailija
15/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja oireita. Tosin en kyllä nukahda kesken leikin, kärsin unettomuudesta. Huono muisti, seksihalut poissa, epäsosiaalisuus, tuon kaiken olen pannut liian vähäisen ja huonolaatuisen unen piikkiin.

Vierailija
16/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene heti yksityiselle! Googlaa joko funktionaalisen lääketieteen lääkäri tai kilpirauhaseen erikoistunut. "Normiarvot" ei meinaa yhtään mitään.... Voisit koittaa tankata jodia, l-tyrosiinia, glysiinia yms. kilpirauhasen toimintaa stimuloivia.

Vierailija
17/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä sellaisella lääkärillä kuin Kari Raij. Ottaa vastaan Terveystalo, Mäkelänkatu 2, Helsinki.

Aikaa piti odottaa n. 6 vko ja maksoi 115€, lisäks labrat useamman satasen. Kävin itse HUS.labin labrassa, oli satasia halvempi kuin teveystalon labra.

Hän on erikoistunut kilpirauhasen tutkimiseen. Ne peruslabrat jotka otetaan TK.ssa ei kerro tilanteesta kuin pintaraapasun. Lisäksi tarvitaan paljon tutkimuksia.

Vierailija
18/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:14"]

Kilpparit otettu mutta jäivät raja-arvojen sisäpuolelle, tosin jos ymmärsin oikein niin ei jääneet kauas rajoista. Suvussa on tuota kilpparihäiriötä kyllä. Syön vitamiineja ja syön todella terveellisesti. Urheilen paljon joten ruokavalio tasapainossa, hiilareitakin kohtuudella.

[/quote]

Ystäväpiirissä on ihminen, joka oli rajoilla koko ajan eikä annettu lääkkeitä. Vuosikymmenet meni sitten vähän laahustaen, kunnes sai lääkkeet ja nyt on kuin uusi ihminen.

Vierailija
19/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:43"]Tuota kilpirauhasta kaikki toitottaa mutta lääkäri ei kuuntele. Kiitos näistä. Pakko vaatia uusinta testit jos vaikka jotain selviäisi. En ole laihtunut mitenkään paljoa vaikka yritän sitäkin kun sitä tuntuu painoa tuntuu pikemminkin tulevan kuin katoavan :( [/quote] Varaa aika yksityiseltä endolta

[/quote]

Vesa Ilvesmäki, ni johan homma etenee :)

Vierailija
20/27 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään tuohon vielä väsymyksestä johtuvat ajoittaiset näköhäiriöt ja rinnan pistely niin juu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi