Vanhemman totaaliväsymys, oirelista.
En tiedä enää mihin tahoon kääntyä. Olen totaalisen väsynyt, nukahdan kesken leikkimisenkin istualleni vaikka yritän leikkiä lapsen kanssa.
Minua paleltaa vaikka ennen kuljin kotona topilla ja shortseilla.
Tukka on lähtenyt n.50%.
Ruumiinlämpö on omituisen alhainen n.34.1-35.5 astetta.
Iho on rutikuiva.
Muistini temppuilee vaikka yleensä muistini on kuin norsulla.
Tasapaino on heikentynyt.
Tavaroita tippuu/kaatuu, olen tullut kömpelöksi.
Korvia särkee.
Epäsosiaalisuus, en jaksa enää ylläpitää ystävyyssuhteita kunnolla.
Vuotohäiriöitä kuukausittain.
Seksihalut kadonneet vaikka ennen olin todella aktiivinen.
Tässä nyt nuo päällimmäisimmät oireet. Kuulostaako kenenkään korvaan tutulta? Lääkäri vähättelee oireita eikä tajua ettei minua kiinnosta sairasloma vaan saada tietää mikä mua vaivaa.
Taustatiedoksi voin kertoa että olen hyväkuntoinen, normaalipainoinen ja erittäin sosiaalinen ihminen. Mua oikeasti alkaa jo pelottamaan että koska tapahtuu jotain pahaa kun nukahdan :(
Kommentit (27)
Lisämunuaisen uupumus. Kortisoli finito. Et saisi nyt urheilla tai ihan vaan puoli tuntia kerrallaan kävelyä tms. Kova treeni vie viimeisetkin kortisolin rippeet.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:30"]Et kerro miten nukut?
[/quote]
Nukun ns.normaalisti eli 6-8h per yö. Tosin herään vähintään kaksi kertaa jostain syystä aina. Ei tämä tunnu väsymykseltä joka johtuu etten nukkuisi. Olen meinaan senkin kokenut.
Kiitoa kaikille, nyt painostan lääkärin uusintakokeisiin heti. Tuo lisämunuaisen juttukon testattiin mutta olin syönyt vähän ennen testiä kortisonikuurin kun olin kipeä niin ilmeisesti se vaikutti tuloksiin(?). Lääkärin mielestä ei välttämättä mutta kokeen aikana oloni oli vielä normaalia parempi kuten oli kortisonilääkityksenkin aikana.
Mulla on joku arvo ollut koholla jo viitisen vuotta veriarvoissa joku tulehdukseen liittyvä mutta lääkärit ei tiedä mistä johtuu.
Kilpparilta tuo minustakin kuulostaa. Mulla oli myös samoja oireita, nukahtelin väkisin yms. Oireet lisääntyivät hiljalleen 4-5 vuoden aikana ja siinä vaiheessa kun arvot menivät viitteiden ulkopuolelle olin jo todella huonossa kunnossa.
Pitkään laitoin väsymyksen pikkulapsiarjen piikkiin eikä lääkärissäkään otettu todesta. Rajoilla olevilla kippari arvoilla aloitettiin masislääkitys ja tarjottiin keskusteluapua. Ei auttanut pysymään hereillä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 22:40"]Kilpparilta tuo minustakin kuulostaa. Mulla oli myös samoja oireita, nukahtelin väkisin yms. Oireet lisääntyivät hiljalleen 4-5 vuoden aikana ja siinä vaiheessa kun arvot menivät viitteiden ulkopuolelle olin jo todella huonossa kunnossa.
Pitkään laitoin väsymyksen pikkulapsiarjen piikkiin eikä lääkärissäkään otettu todesta. Rajoilla olevilla kippari arvoilla aloitettiin masislääkitys ja tarjottiin keskusteluapua. Ei auttanut pysymään hereillä.
[/quote]
Mä pelkään kanssa että mut leimataan masentuneeksi. Olen sairastanut masennuksen ja tämä ei ole sitä. En ole onneton tai epätoivoinen. Kiitos paljon kaikki. Sain todella paljon uutta kättä pidempää lääkärille.
Mulle on myös toitotettu että olen väsynyt kun on kaksi pientä lasta ja raskas työ. Raskas työ mulla on ollut yli 10v joten eipä se tähän vaikuta...paitsi etten jaksa töissäkään enää samalla lailla kuin ennen.
Vaihda lääkäriä. Jos käyt aina samalla niin ei mikään auta. Työterveys ei mielellään tutki kunnolla myöskään. Tehdään vain välttämättömimmät.
Minulla noilla oireilla borrelioosi. Se tajuton väsymys, korvasärky, nielemisvaikeudet, palelu, alilämpö, you name it. Tsemppiä, toivottavasti löytyy syy ja apu.
Älä anna periksi lekurissa. Mieluusti tarjotaan kaikenlaista "sopivaa" diagnoosia, jotta tutkimukset voidaan lopettaa.
Et kerro miten nukut?