Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä nykyajan äitejä

Vierailija
22.01.2022 |

En ihan oikeasti ymmärrä nykyajan äitejä.

Monet ovat kotona vain siihen asti että lapsi on n. vuoden ikäinen. Sitten lapsi kuskataan sirkukseen (laadukas varhaiskasvatus) ja vielä pahimmassa tapauksessa lapsi on siellä 8-10 tuntia päivässä.

Lehdissä lukee haastatteluja kun tuore äiti ihmettelee ettei äitiys ollutkaan sitä mitä ajatteli. Heti ei pääsekkään salille ja kaikenmaailman kissanristiäisiin. Kuvitteleeko joku oikeasti että vauvan voisi vain jättää kuntosalin lapsiparkkiin tms.

Jos et nauti kotona olosta ja kotitöistä miksi edes teet lapsia? Meillä ainakin mies hoitaa taloudellisen vastuun ja minä saan keskittyä vauvan hoitamiseen kotona ja kotitöihin. Ja ihan oikeasti nautin aivan valtavan paljon elämästäni. (Ja elämäni on turvattu jos mies minut sattuisi jättämään niinkuin kohta joku kommentoi😀 Avioehtoa ei ole eli saisin mahdollisessa erotilanteessa puolet ja minulla myös sijoituksia).

Ei ole ihme että syntyvyys laskee kun nykyajan äidit yrittävät olla kauheita uratykkejä. Miten joku voi kokea uran tärkeämpänä kuin oman perheen.
Ja tällä en tarkoita niitä uratykkejä jotka päättävät olla perustamatta perhettä. Silloin asia on ihan ymmärrettävä.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja taalla on paljon kotiaiteja. Ja aiteja jotka toiden lomassa kusaa lapsia leikkitreffeille ja harrastuksiin. Lapsiin panostaminen 100%. Jotenkin itsestaan selvaa, etta sali ja muu jaa tauolle ja ennemmin ollaan lapsen kanssa. Isat kayvat yhtalailla mums &tots kerhoissa siina missa aiditkin.

Niin saanen kysyä missä päin ulkomaita asut?

Sivistyneissä valtioissa koko ajan mennään enemmän ja enemmän siihen suuntaan että äidit pääsevät harrastamaan omiakin harrastuksia ja elämään omaakin elämää lapsiperhearjen keskellä.

Ja hyvä niin.

Ei ole mitenkään ihailtavaa se että on koko ajan lasten kanssa. Ihailtavampaa on se että haluaa pitää omasta kunnostaan huolta vanhempana.

Briteis. Elama on erilainen. Lapset otetaan mukaan ja huomioon. Lapset ei ole rasite ja kauheus vaan ihanuus.

Vieraat ihmiset juttelee lapselle, otetaan ravintoloissa huomioon, museoissa, kaupoissa

. Ei menna kenenkaan ehdoilla vaan yhdessa.

Kukaan ei kitises eika Anna hapanta katsetta.

Japanissa on ehka maailman omistautuneimmat aidit. Kannattaa tutustua. He hoivaavat vauvojaan koko sydammesta ja siella kohteliaita ja kunnioittavia, fiksuja ihmisia riittaa.

Aitiys on siella kansankunnan selkaytimeen iskostettu kunnia. Ja kunnioitusta saavat.

Missään maassa en ole tavannut niin huonokäytöksisiä lapsia kuin briteissä. Sukuloidaan siellä (ennen koronaa) paristi vuodessa ja joka kerta ihmettelen sitä menoa. Lapset riekkuu ravintolassa miten haluaa pöytien välissä juosten ja tulevat norkoilemaan toisten pöytiin rumasti irvistellen. Vanhemmat ystävineen keskenään istua tönöttää, eivätkä yhtään katso lasten perään. Yleisellä leikkipaikalla ei oo kerta tai kaks kun oma muksu on saanut nyrkistä tai hampaista vieraalta lapselta. Siis kerta kaikkiaan ihan eläimellistä menoa.

Britit on kaikki ihan juntteja, ei se muuta sitä tosiasiaa, että siellä lapset hoidetaan itse ja lapsia arvostetaan lapsina eikä heitä tarvitse laittaa ruotuun kuin Suomessa. Britit käyttäytyy vauvasta vaariin kuin apinat.

Niin ehkä jotain kannattaisi sielläkin tehdä erilailla ja laittaa lapsia ruotuun niin kuin Suomessa.

Jos kaikki käyttäytyvät kuin apinat, kasvatusmetodeissa olisi kehitettävää.

Toki, britit pitäisi kaikki laittaa ruotuun, mutta Suomen ”lapsen kuuluu olla hiljaa ja sopia sisustukseen”-ajatusta en sinnekään haluaisi.

Vierailija
162/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka ei riitä perheen elättämiseen. Siksi äiti ei voi olla kotona. Yhden henkilön palkalla, n. 3000€/kk ei elätä perhettä.

Perheverotus olisi tervetullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ristiriitaista tämä että ”Älkää tehkö lapsia jos ette ole valmiita jäämään kotiin”. Mites isät? He käyvät töissä eli heille raha on tärkeämpää?

Miksette huuda heille? Mokomatkin naisvihaajat. Pahimpia naisvihaajia olette te naiset jotka vihaatte omianne.

Vierailija
164/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ristiriitaista tämä että ”Älkää tehkö lapsia jos ette ole valmiita jäämään kotiin”. Mites isät? He käyvät töissä eli heille raha on tärkeämpää?

Miksette huuda heille? Mokomatkin naisvihaajat. Pahimpia naisvihaajia olette te naiset jotka vihaatte omianne.

Aika harva määrittelee sukupuolta kommenteissaan, huomaatko? Ihan samalla tavalla mies voi jäädä kotiin. Sinä nyt näet taas naisvihaa siellä missä sitä ei ole.

Vierailija
165/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella lapsella on oikeus tulla varhaiskasvatetuksi.

Varhaiskasvatus on lasta itseään varten, toisin kuin entisajan päivähoito joka oli sitä varten, että vanhemmat saivat lapsen hoitoon työpäivänsä ajaksi. Tutkimusten mukaan varhaiskasvatuksen saanti parantaa oleellisesti lapsen tulevaa koulumenestystä ja ehkäisee syrjäytymistä.

T: vakaope

No jep. Lähtökohtaisestihan kaikissa perheissä voidaan pahoin eivätkä vanhemmat ole kykeneviä (varhais)kasvattamaan itse omia lapsiaan.

Mitähän yli-ihmisiä meidänkin menestyvistä lapsista oli kasvanut, jos olisivat päässeet nauttimaan paikallisten päiväkotien laadukkaasta kasvatuksesta. Laatu oli nimittäin niin korkealla, ettei edes varhaiskasvattajat itse halunneet laittaa lapsiaan siitä nauttimaan ennen kuin oli ihan pakko.

Jos lapsesi ovat jo aikuisia niin siihen aikaan ei ollut varhaiskasvatusta vaan pelkkä päivähoito, kun he olivat pieniä.

Se ”pelkkä päivähoito” oli monessakin suhteessa parempi lapselle kuin nykyinen ”laadukas” varhaiskasvatus.

Vierailija
166/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva määrittelee sukupuolta kommenteissaan, huomaatko? Ihan samalla tavalla mies voi jäädä kotiin. Sinä nyt näet taas naisvihaa siellä missä sitä ei ole.

Aika moni määrittelee ei ehkä suoraan mutta asetelma on jo valmiiksi se että puhutaan naisista, ja koko ketjun aihehan on ”En ymmärrä nykyajan äitejä”.

Isistä ei puhuta. Ja nimenomaan täällä marmatetaan siitä kuinka naiset menevät töihin mielummin kuin ovat 24/7 kotona.

En edes uskonut aluksi silmiäni että vielä tänä päivänä on näin paljon naisia, jotka elävät 1800-luvulla.

Vierailija
167/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen palkka ei riitä perheen elättämiseen. Siksi äiti ei voi olla kotona. Yhden henkilön palkalla, n. 3000€/kk ei elätä perhettä.

Meillä miehen palkka alle 1500e ja mä olen kotiäiti.

Pärjätään hyvin.

Vierailija
168/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mutta en myöskään ymmärrä nykyajan yhteiskuntaa. Työt on tärkeitä ja joillekin ilman niitä tuoreen perheen elättäminen ei oo mahdollisuus. Ne mitkä vaihtoehdot yhteiskunta on antanut, ei oo välttämättä ykskään lapsen tai vanhemman edun mukainen. Luulis että lapsiin just kannattais panostaa, mutta ei siltä näytä.

Tämä. Meidän on ainakin molempien vanhempien pakko käydä töissä, jotta lapsille on mahdollista tarjota harrastuksia, loma-ajan tekemistä jne. Ei vuosikausia kotona oleminen ole mikään vaihtoehto. Sitten voisi Ap kysyä, että onko sinusta lapsiperheköyhyys parempi vaihtoehto kuin työssä käyminen? En usko, että tämä on kenenkään mielestä lapsen etu.

Miksi tehdä lapsia, jos heihin ei ole varaa?

Eli vain niiden tulisi tehdä lapsia joilla on varaa oleskella kotona vailla minkäänlaisia tuloja vuosikausia? Päivän naurut. Ei syntyisi Suomeen kuin kourallinen lapsia ja yhteiskunta lakkaisi olemasta aika nopeasti.

Vierailija
169/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

Kaikki eivät ole oikeutettuja Kelan etuuksin, joita te saatte tuon naurettavan pienen palkan ansiosta.

Vierailija
170/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

Suurin osa meistä haluaa elää ilman tukia. Noilla laskelmilla saatte varmaan talouttanne täydentäviä tukia.

Vierailija
171/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

Kaikki eivät ole oikeutettuja Kelan etuuksin, joita te saatte tuon naurettavan pienen palkan ansiosta.

Emme saa asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
172/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

1500€ ei riitä mihinkään jos haluaa elää mielekästä elämää. Onko kiva elää köyhänä?

Vierailija
173/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis maksullinen. Miehesi elättää sinua kun jaat reikääsi, luovut nimestäsi ja teet itsestäsi naurunaiheen. Minä en tajua teitä perinteisiä akkoja, kukaan ei arvosta teitä, elätte itse kuin vauvoina jotka saa nimen isännältä eikä omaa elantoakaan ole. Teette paskaduunia jota kukaan ei arvosta ja josta ei saa mitään palkkaa. Miehet haluavat vain poikia jatkamaan nimeä, siinä palkkanne. Te kotiakat vain heikennätte kaikkien naisten asemaa. Sinäkin olet vain naisten kimpussa.

Mikset ihmettele miehiä? Mikseivät he jää kotiin? Miksi mies saa aina nimen perheelle? Miksi miehet kääntää nimensä naisia vastaan? En tajua teitä halpoja, puhkipantuja kotipatjoja.

Kuule, kukaan ei ole tässä ketjussa haukkunut naisia niin rumasti ja misogyynisesti kuin sinä. Voisit vähän katsoa peiliin.

Vierailija
174/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

Emme saa asumistukea tai toimeentulotukea.

Kaikki eivät asu muuttotappioalueilla. Meillä pelkkä yhtiövastike on 1200€/kk.

Vierailija
175/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

1500€ ei riitä mihinkään jos haluaa elää mielekästä elämää. Onko kiva elää köyhänä?

Meille riittää, meiltä ei puutu mitään.

Vierailija
176/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja taalla on paljon kotiaiteja. Ja aiteja jotka toiden lomassa kusaa lapsia leikkitreffeille ja harrastuksiin. Lapsiin panostaminen 100%. Jotenkin itsestaan selvaa, etta sali ja muu jaa tauolle ja ennemmin ollaan lapsen kanssa. Isat kayvat yhtalailla mums &tots kerhoissa siina missa aiditkin.

Niin saanen kysyä missä päin ulkomaita asut?

Sivistyneissä valtioissa koko ajan mennään enemmän ja enemmän siihen suuntaan että äidit pääsevät harrastamaan omiakin harrastuksia ja elämään omaakin elämää lapsiperhearjen keskellä.

Ja hyvä niin.

Ei ole mitenkään ihailtavaa se että on koko ajan lasten kanssa. Ihailtavampaa on se että haluaa pitää omasta kunnostaan huolta vanhempana.

Briteis. Elama on erilainen. Lapset otetaan mukaan ja huomioon. Lapset ei ole rasite ja kauheus vaan ihanuus.

Vieraat ihmiset juttelee lapselle, otetaan ravintoloissa huomioon, museoissa, kaupoissa

. Ei menna kenenkaan ehdoilla vaan yhdessa.

Kukaan ei kitises eika Anna hapanta katsetta.

Japanissa on ehka maailman omistautuneimmat aidit. Kannattaa tutustua. He hoivaavat vauvojaan koko sydammesta ja siella kohteliaita ja kunnioittavia, fiksuja ihmisia riittaa.

Aitiys on siella kansankunnan selkaytimeen iskostettu kunnia. Ja kunnioitusta saavat.

Missään maassa en ole tavannut niin huonokäytöksisiä lapsia kuin briteissä. Sukuloidaan siellä (ennen koronaa) paristi vuodessa ja joka kerta ihmettelen sitä menoa. Lapset riekkuu ravintolassa miten haluaa pöytien välissä juosten ja tulevat norkoilemaan toisten pöytiin rumasti irvistellen. Vanhemmat ystävineen keskenään istua tönöttää, eivätkä yhtään katso lasten perään. Yleisellä leikkipaikalla ei oo kerta tai kaks kun oma muksu on saanut nyrkistä tai hampaista vieraalta lapselta. Siis kerta kaikkiaan ihan eläimellistä menoa.

Britit on kaikki ihan juntteja, ei se muuta sitä tosiasiaa, että siellä lapset hoidetaan itse ja lapsia arvostetaan lapsina eikä heitä tarvitse laittaa ruotuun kuin Suomessa. Britit käyttäytyy vauvasta vaariin kuin apinat.

Niin ehkä jotain kannattaisi sielläkin tehdä erilailla ja laittaa lapsia ruotuun niin kuin Suomessa.

Jos kaikki käyttäytyvät kuin apinat, kasvatusmetodeissa olisi kehitettävää.

Toki, britit pitäisi kaikki laittaa ruotuun, mutta Suomen ”lapsen kuuluu olla hiljaa ja sopia sisustukseen”-ajatusta en sinnekään haluaisi.

Teidän brittikeskustelusta jäi puuttumaan se olennainen eli miksi britit hoitavat lapsiaan kotona. Siksi koska päivähoitopaikasta yhdelle lapselle saa maksaa noin tuhat puntaa kuukaudessa. Moni voi siis laskea paljonko palkasta jää käteen jos perheessä on vaikka 3 lasta.

Jos Suomessa tehtäisiin samanlaisia poliittisia päätöksiä niin kummasti se kotiäitiys täälläkin lisääntyisi.

Vierailija
177/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis maksullinen. Miehesi elättää sinua kun jaat reikääsi, luovut nimestäsi ja teet itsestäsi naurunaiheen. Minä en tajua teitä perinteisiä akkoja, kukaan ei arvosta teitä, elätte itse kuin vauvoina jotka saa nimen isännältä eikä omaa elantoakaan ole. Teette paskaduunia jota kukaan ei arvosta ja josta ei saa mitään palkkaa. Miehet haluavat vain poikia jatkamaan nimeä, siinä palkkanne. Te kotiakat vain heikennätte kaikkien naisten asemaa. Sinäkin olet vain naisten kimpussa.

Mikset ihmettele miehiä? Mikseivät he jää kotiin? Miksi mies saa aina nimen perheelle? Miksi miehet kääntää nimensä naisia vastaan? En tajua teitä halpoja, puhkipantuja kotipatjoja.

Kuule, kukaan ei ole tässä ketjussa haukkunut naisia niin rumasti ja misogyynisesti kuin sinä. Voisit vähän katsoa peiliin.

Ei vaan kotiäitien asenne se vasta heikentää naisten asemaa. Yksi kärkäs kommentti ei ole mitään verrattuna kotiäitien levittämään naisvihaan. Opetatte sen lapsillenne ja niin edespäin.

Vierailija
178/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

Puuttuu. Tuolla rahalla ei saa kaikkea mitä hyvään, terveelliseen elämään kuuluu.

Jostain teillä rakoilee, olette vain köyhyyden sokaisemia ja karsitte tietämättänne hyvinvoinnistanne.

Vierailija
179/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

Puuttuu. Tuolla rahalla ei saa kaikkea mitä hyvään, terveelliseen elämään kuuluu.

Jostain teillä rakoilee, olette vain köyhyyden sokaisemia ja karsitte tietämättänne hyvinvoinnistanne.

Mikä meiltä puuttuu?

Vierailija
180/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjätään hyvin.

Mikä meiltä puuttuu?

Kuten sanottu, olette tottuneet elämään köyhyydessä ja siksi koette ettei teiltä puutu mitään. Ei afrikassakaan koeta että puuttuu mitään, vaikka joka aterialla syödään pelkkää riisiä.