Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä nykyajan äitejä

Vierailija
22.01.2022 |

En ihan oikeasti ymmärrä nykyajan äitejä.

Monet ovat kotona vain siihen asti että lapsi on n. vuoden ikäinen. Sitten lapsi kuskataan sirkukseen (laadukas varhaiskasvatus) ja vielä pahimmassa tapauksessa lapsi on siellä 8-10 tuntia päivässä.

Lehdissä lukee haastatteluja kun tuore äiti ihmettelee ettei äitiys ollutkaan sitä mitä ajatteli. Heti ei pääsekkään salille ja kaikenmaailman kissanristiäisiin. Kuvitteleeko joku oikeasti että vauvan voisi vain jättää kuntosalin lapsiparkkiin tms.

Jos et nauti kotona olosta ja kotitöistä miksi edes teet lapsia? Meillä ainakin mies hoitaa taloudellisen vastuun ja minä saan keskittyä vauvan hoitamiseen kotona ja kotitöihin. Ja ihan oikeasti nautin aivan valtavan paljon elämästäni. (Ja elämäni on turvattu jos mies minut sattuisi jättämään niinkuin kohta joku kommentoi😀 Avioehtoa ei ole eli saisin mahdollisessa erotilanteessa puolet ja minulla myös sijoituksia).

Ei ole ihme että syntyvyys laskee kun nykyajan äidit yrittävät olla kauheita uratykkejä. Miten joku voi kokea uran tärkeämpänä kuin oman perheen.
Ja tällä en tarkoita niitä uratykkejä jotka päättävät olla perustamatta perhettä. Silloin asia on ihan ymmärrettävä.

Kommentit (221)

Vierailija
221/221 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, onneksi minun äitini laittoi minut päiväkotiin ja keskittyi myös omaan uraansa ja hyvinvointiinsa. Äitikin on ihminen ja voi saada sekä työn, vapaa ajan että lapsen :) Meillä toimi oikein hyvin, äidilläni kolme lasta. Kaikki olemme erittäin läheisiä!

N25

Ja tätäkö ei voi saada, jos on 3-6 vuotta kotona? Haloo taas.

Joillakin aloilla 3-6-vuotta poissa on kohtalokas aika urakehitykselle. Ja lisäksi kynnys edetä pitkän kotona olemisen jälkeen, kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla