Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityöntekijät monesti kyseenalaistaa asiakkaansa älyä

Vierailija
23.05.2015 |

Ei se tyhmennä ihmistä jos on yksinhuoltaja työtön ja rahat vähissä. Sieltä pöydän takaa on helppo neuvoa, jos ei esim oma mies ole seonnut ja lääkeriippuvainen, vaan käy työssä ja tienaa hyvin. Jos hänet laitettaisiin yksin lapsilauman kanssa ja annettaisiin pieni summa rahaa ja laskunippu käteen, että hoidappa nyt niin ettei kenelläkään ole mitään sanomista. Ja työttömän pitäisi mennä töihin vaikka ei ole työtä, eikä pääse hakemiinsa paikkoihin.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:15"]

Joo tuttua. Sitten ollaan aina ällistyneitä, kun onkin oikeasti esittää ruokabudjetit, luottotiedot löytyy ja laskut on ajantasalla. Sain komplikaatioita synnytyksestä ja yllättävät satasten lääkemenot, joihin kävin hakemassa apua. Potti oli kohtuu muikea, kun mies opiskelee ja itse kodinhoitotuella. Heti kysellään tarviiko A-klinikan apua ja kysellään kuinka paljon juon. Ja olemme miehen kanssa molemmat absolutisteja, mitä ei sitten taaseen uskota.

[/quote]

Kohta ne on sijoittamassa sun lasta. Usko pois. Olisit ottanut ennemmin vaikka lainaa.

Vierailija
82/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:27"]

Kipeä totuus: fiksuimmat ihmiset osaa järjestellä asiansa siten että eivät joudu sosiaalituen piiriin. Ja kyllä, myös yllättäviä tilanteita varten fiksut ihmiset ovat varautuneet etukäteen. Kannataa pistää rahaa säästöön eikä sijoittaa kaikkea päihteisiin ja osa-maksuilla ostettuihin turhuuksiin.

[/quote]

Mikään statistiikka ei minun tilannetta ennakoinut. Tilanteeni ja yllättävät lääkemenot = menopaussi pamahti päälle synnytyksestä. Olen 25. Minulla ei ollut liki tuhatta euroa siihen, että olisi sivussa rahat sekä keltarauhashormooniin että estrogeeniin. Toivottavasti osaat itse varautua fiksuuttasi.  -12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan kokemusasiantuntijoiden perusteella ei taida olla ihan perusteeton oletus. Varmaan on jotain fiksuja poikkeusasiakkaita, mutta ne ei olekaan täällä inisemässä.

Vierailija
84/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:51"]

Ihan samoilla kriteereillä ne sossun lapsetkin viedään heidän romahtaessa niin, etteivät pysty lapsistaan huolehtimaan.

[/quote]

Väärä palsta järjen äänelle.

Vierailija
85/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:27"]

Kipeä totuus: fiksuimmat ihmiset osaa järjestellä asiansa siten että eivät joudu sosiaalituen piiriin. Ja kyllä, myös yllättäviä tilanteita varten fiksut ihmiset ovat varautuneet etukäteen. Kannataa pistää rahaa säästöön eikä sijoittaa kaikkea päihteisiin ja osa-maksuilla ostettuihin turhuuksiin.

[/quote]

Kipeä totuus2: lapsesi joutuu kiusatuksi. Joudutte sossun juttusille. Ja sinut syyllistetään siitä, että lastasi kiusataan. Ei kiusaajia. 

Vierailija
86/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyssanojen käyttö puhekielessä on selvä merkki siitä että puhuja yrittää ylentää itsensä. Entäpä tämä eheyttävä ym ym sossuslangi? Onko se siksi että sossut yrittää etäännyttää itsensä asiakkaasta? Koska eihän se auta hädässäolevaa, että puhutaan niin epämääräisillä termeillä, ettei tavalliset ihmiset niitä tunne. Voisihan sitä älyään muutenkin osoittaa, esim. keksimällä hyviä ratkaisuja nopeasti asiakkaan ongelmiin.

Vierailija
87/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:40"]

Joo tuttua. Sitten ollaan aina ällistyneitä, kun onkin oikeasti esittää ruokabudjetit, luottotiedot löytyy ja laskut on ajantasalla. Sain komplikaatioita synnytyksestä ja yllättävät satasten lääkemenot, joihin kävin hakemassa apua. Potti oli kohtuu muikea, kun mies opiskelee ja itse kodinhoitotuella. Heti kysellään tarviiko A-klinikan apua ja kysellään kuinka paljon juon. Ja olemme miehen kanssa molemmat absolutisteja, mitä ei sitten taaseen uskota.

[/quote]

Kohta ne on sijoittamassa sun lasta. Usko pois. Olisit ottanut ennemmin vaikka lainaa.

[/quote]

Minä toimitin lääkärinlausunnut ja lääkekuitit ja pyysin ottamaan yhteyttä neuvolan taholle ja kysyin, että haluavatko puhalluttaa tai ottaa huumeseuloja. Kenenkään lapsia ei sijoiteta siksi, että apteekkiin pitäisi laittaa 400 menopaussin vuoksi. Sitten taaseen, jos moisista jutuista tulee edes puhetta, niin olen kaikilla muillakin tahoilla toiminut moitteettomasti ja asiasta on tositteet ja todistajia. Vaikka tämä yksittäinen sosiaalityöntekijä olisi se mätä omena korissa ja alkaisi valehtelemaan omiaan on todennäköisyydet 6-0 minun puolelleni, että hän menettää työnsä vainoamisen vuoksi. ( sama neuvolahenkilökunta esikoisen kanssa, tuntevat meidän perheen ja voivat vahvistaa kaiken sanomani). Minulla ei ihan oikeasti ole niitä luurankoja kaapissa.

Vierailija
88/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti 80 % sossun asiakkaista ovatkin keskivertoa tyhmempiä. Harvemmin fiksut joutuvat siihen tilanteeseen että pitää hakea sossusta rahaa. Tuohon loppuun 20% kuuluvat sitten normaaliälyiset ihmiset, joilla esim sairaus tai avioero ovat vieneet ahdinkoon.

Vierailija
89/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeä totuus3: exäsi käy itkemässä sossujen luona. Joudut sossuun puhutteluun, kun olet niin ilkeä, että heität juoppolallin pihalle ja itse vaan käyt töissä ja keskityt lapsiisi. Sossut uskoo aina valehtelevaa ja itkevää miestä, vaikka tällä olisi luottotiedot menneet ja rikosrekisteri, jos tämä vaan on komea. Miksiköhän?

Vierailija
90/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korkeasti koulutettua sossun asiakasta kohdellaan eri tavalla kuin matalasti koulutettua nuorta asiakasta. Koulutetun aikuisen kanssa leslustellaan ja vastataan hänen tarpeisiinsa. Nuorelle sanellaan ja määrätään sitä mitä ajatellaan hänen tarvitsevan. 

Vierailija
91/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

Minä toimitin lääkärinlausunnut ja lääkekuitit ja pyysin ottamaan yhteyttä neuvolan taholle ja kysyin, että haluavatko puhalluttaa tai ottaa huumeseuloja. Kenenkään lapsia ei sijoiteta siksi, että apteekkiin pitäisi laittaa 400 menopaussin vuoksi. Sitten taaseen, jos moisista jutuista tulee edes puhetta, niin olen kaikilla muillakin tahoilla toiminut moitteettomasti ja asiasta on tositteet ja todistajia. Vaikka tämä yksittäinen sosiaalityöntekijä olisi se mätä omena korissa ja alkaisi valehtelemaan omiaan on todennäköisyydet 6-0 minun puolelleni, että hän menettää työnsä vainoamisen vuoksi. ( sama neuvolahenkilökunta esikoisen kanssa, tuntevat meidän perheen ja voivat vahvistaa kaiken sanomani). Minulla ei ihan oikeasti ole niitä luurankoja kaapissa.

[/quote]

Eipä tartte ollakaan, kun HUOLI riittää!

Vierailija
92/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:46"]

Luultavasti 80 % sossun asiakkaista ovatkin keskivertoa tyhmempiä. Harvemmin fiksut joutuvat siihen tilanteeseen että pitää hakea sossusta rahaa. Tuohon loppuun 20% kuuluvat sitten normaaliälyiset ihmiset, joilla esim sairaus tai avioero ovat vieneet ahdinkoon.

[/quote]

Ettekö vieläkään käsitä, että sossun asiakkaaksi voi joutua ilman omaa syytä? Ilman taloudellista ahdinkoa. Ilman että on tehnyt mitään väärää. Ilman että itse edes haluaa sossun asiakkaaksi. Siihen riittää yksi ilkeä kiusaaja tänä päivänä, joka tekee aiheettoman ls-ilmoituksen.

Vierailija
93/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:09"]

Sosiaalityöntekijät ei oo kauhean välkkyjä itsekään. Uskovat perättömiä ls-ilmoituksia, eivät tunne Suomen lainsäädäntöä, eivät osaa puhua niin että kuulija ymmärtää jne. Sosiaalipuolta hoidetaan tehottomasti, siksi ne menot on niin kohtuuttomat.

[/quote]

Varmaankin alalle saataisiin välkympiä ihmisiä jos asiakaskunta olisi ongelmissa ilman omaa tahtoaan ja jos kansalaiskeskustelussa pysyttäisiin faktoissa huhujen sijaan. Mutta katkeria kommentaattoreita taida kiinnostaa miten ongelmia ratkaistaan. Samanlaisia roikkui aina aulassakin huutelemassa että perkeleeseen koko instituutio mutta niin vaan taisi raha kelvata kun siellä notkuivat.

Ja tuohon kommenttiisi liittyen, oletteko koskaan huomanneet miten ristiriitaista se huutelu on?

"Sossut ei osaa puhua niin että kuulija ymmärtää" vs. "Sossut puhuu niinkun pitäis meitä tyhmempänä"

"Miks kantasuomalaiset saa enempi rahaa kuin me" vs. "Miks mamut saa enemmän rahaa kuin me"

"Miksi ilmoituksia uskotaan" vs. "Miksi ilmoituksia ei uskota"

"Miksi puututaan perheiden elämään" vs. "Miksi niiden perheiden ongelmiin ei puututa"

"Miksi kysellään niin paljon" vs. "Miksi ei edes yritetä ottaa selvää"

"Miksi vedotaan tunteettomasti lakiin" vs. "Miksi lakia ei tunneta"

"Kaikki pitäisi tappaa vs. Pitäisi saada parempia sossuja"

Eipä kyllä käy kateeksi. Ihan samaa jankkaamista opettajien ja poliitikkojen suhteen. Alan pikkuhiljaa luulla että nää alotukset on jotain ylläpitäjän keinoja saada klikkauksia. Ja kansaanhan uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Keksisitte edes jotain uutta välillä niin jaksais näitä keskusteluja seurata!

T. Entinen pitkäaikainen asiakas, nykyään omillaan toimeentuleva perheenäiti. Kyllä sieltä luukulta pääsee pois jo ihan oikeasti edes yrittää!

Vierailija
94/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eipäs riitä. Kyllä siellä taustalla pitää olla muuta. Todella paljon muuta. Olen itse muinoin huostaanotettu omasta tahdosta ja vuosia meni kaikki päin persettä ennen sitä huostaanottoa, joka vielä tuli omasta aloitteestani. Mikään " mitähän Tiina-Taina-Pekka-Kallelle kuuluu viikon päästä"-ajatus ei riitä.

Vierailija
95/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:41"]

Tämän palstan kokemusasiantuntijoiden perusteella ei taida olla ihan perusteeton oletus. Varmaan on jotain fiksuja poikkeusasiakkaita, mutta ne ei olekaan täällä inisemässä.

[/quote]

Mikä katkeruuden huipentuma lainaamallani vastaajalla. "Sanonpa näin ilkeästi, jos saisi samalla loukattua mahdollisimman monta tätä vauva palstaa lukevaa ihmistä." Miksi, saatko suurenkin tyydytyksen?

Vierailija
96/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:48"]

Kyllä korkeasti koulutettua sossun asiakasta kohdellaan eri tavalla kuin matalasti koulutettua nuorta asiakasta. Koulutetun aikuisen kanssa leslustellaan ja vastataan hänen tarpeisiinsa. Nuorelle sanellaan ja määrätään sitä mitä ajatellaan hänen tarvitsevan. 

[/quote]

Kyllä. Tai sitten ei. Eipä sillä niin väliä.

Vierailija
97/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 12:14"]

Pelottavaahan on että sossussa pistetään nuoret likat tekemään päätöksiä jotka vaikuttavat kokonaisten perheiden elämään. Vääriä päätöksiä syntyy, kun elämänkokemusta puuttuu. Niitä yritetään sitten peitellä auktoriteetilla, jota ei oikeasti ole kuin viran puolesta.

[/quote]

Ai nyt otettiin tämä ikäkortti, kun ei muuta enää keksitä.

Kuules niillä "nuorilla likoilla" on tehtäväänsä koulutus, joka yleensä on korkeakoulutus. Elämänkoululaisella ei ole niihin virkoihin mitään asiaa. 

Miksi muuten sieltä sossusta edes apua haette, kerta kaikki siellä on perseestä ja paha mieli tulee? Huolehtikaa itse omista asioistanne.

[/quote]

Pakko kommentoida tähän, että sossussa työskentelevillä harvemmin on mitään muuta kuin pelkkä sosionomin koulutus.

[/quote]

Mulla ainakin on yliopistokoulutus, kuin kaikilla muillakin minun työkavereilla.

LS-sosiaalityöntekijä

[/quote]

Ja minä kommentoin tähän väliin, että sosionomi työskentelee sosiaalityöntekijän työparina ja sosiaalityöntekijä tekee lopulliset päätökset.

[/quote]Eli yksi henkilö päättää kaikesta.

[/quote]

Ja kahdelle maksetaan palkkaa. Ei ihme että Suomi on konkurssissa.

[/quote]

Paljonkohan tiedät sosiaalityön työkentästä? Mihin faktaan pohjaat tuon olettamuksen, että työparit tulisi poistaa? 

Eli kun esimerkiksi myymälässäkin osastovastaava/myymälänhoitaja tekee lopulliset päätökset, niin tyyppihän voi sitten hoitaa koko puljun yksinään. Kaikille muille kenkää. Näin nyt verrokkiesimerkkinä.

Ja sairaalassa lääkäri tekee hoidosta lopulliset päätökset, joten kaikki sairaanahoitajat kilometritehtaalle. Ei niitä tarvita.

Tajuatko pointin?

[/quote]Ja sinä et näytä tietävän ettei sosionomi työparilla ole oikeutta päättää. Eli yksi päättää.

[/quote]

Kuin pulun kanssa shakkia pelaisi...

Niin, se on todettu täällä jo moneen otteeseen ja siihen tuo yksi nero (sinä?) totesi, että siksi sosionomit tulisi poistaa kokonaan. Ja minä kysyn nyt, että tulisiko sitten samaan sarjaan sairaanhoitajat poistaa, koska heilläkin niin ikään lääkäri tekee lopulliset päätökset.

Vierailija
98/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:55"]

Sosiaalityöntekijät ei oo kauhean välkkyjä itsekään. Uskovat perättömiä ls-ilmoituksia, eivät tunne Suomen lainsäädäntöä, eivät osaa puhua niin että kuulija ymmärtää jne. Sosiaalipuolta hoidetaan tehottomasti, siksi ne menot on niin kohtuuttomat.

[/quote]

Varmaankin alalle saataisiin välkympiä ihmisiä jos asiakaskunta olisi ongelmissa ilman omaa tahtoaan ja jos kansalaiskeskustelussa pysyttäisiin faktoissa huhujen sijaan. Mutta katkeria kommentaattoreita taida kiinnostaa miten ongelmia ratkaistaan. Samanlaisia roikkui aina aulassakin huutelemassa että perkeleeseen koko instituutio mutta niin vaan taisi raha kelvata kun siellä notkuivat.

Ja tuohon kommenttiisi liittyen, oletteko koskaan huomanneet miten ristiriitaista se huutelu on?

"Sossut ei osaa puhua niin että kuulija ymmärtää" vs. "Sossut puhuu niinkun pitäis meitä tyhmempänä"

"Miks kantasuomalaiset saa enempi rahaa kuin me" vs. "Miks mamut saa enemmän rahaa kuin me"

"Miksi puututaan perheiden elämään" vs. "Miksi niiden perheiden ongelmiin ei puututa"

Eipä kyllä käy kateeksi. Ihan samaa jankkaamista opettajien ja poliitikkojen suhteen. Alan pikkuhiljaa luulla että nää alotukset on jotain ylläpitäjän keinoja saada klikkauksia. Ja kansaanhan uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Keksisitte edes jotain uutta välillä niin jaksais näitä keskusteluja seurata!

T. Entinen pitkäaikainen asiakas, nykyään omillaan toimeentuleva perheenäiti. Kyllä sieltä luukulta pääsee pois jo ihan oikeasti edes yrittää!

[/quote]

Minä en ole paljon nähnyt kuvailemiasi aloituksia, paitsi yhden dokumentti ohjelmaan perustuvan keskustelun. Ihan valtavasti on sen sijaan ollut TYÖTTÖMÄT MENKÄÄ TÖIHIN MAKAAMASTA! -aloituksia viime aikoina. 

Vierailija
99/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eipäs riitä. Kyllä siellä taustalla pitää olla muuta. Todella paljon muuta. Olen itse muinoin huostaanotettu omasta tahdosta ja vuosia meni kaikki päin persettä ennen sitä huostaanottoa, joka vielä tuli omasta aloitteestani. Mikään " mitähän Tiina-Taina-Pekka-Kallelle kuuluu viikon päästä"-ajatus ei riitä.

[/quote]

NYKYÄÄN huoli riittää, sinä puhut siitä mitä tapahtui MUINOIN. Viime vuosituhannella sossussa oli vielä töissä kunnollisia, jämäköitä naisia, jotka osasivat työnsä ja puhuivat suomea.

Vierailija
100/146 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ongelmahan on juuri se että sossun toiminta on niin heikkoa että tuollaista ristiriitaa syntyy. Jämäkämpi ote hommiin!