Oudointa mitä edellinen asukas on vienyt mukanaan
Tai jättänyt jälkeensä.
Tiedän perheen joka vei hiekkalaatikosta hiekat ja kasvimaalta mullat. Kuopat jättivät jälkeensä.
Kommentit (83)
Palohälyttimet. Ne häläreiden kiinnikkeet oli jättänyt. Verhotangot lähti mukaan myös.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:36"]
Miten muka verhonipsut pitäisi jättää asuntoon?
Olen muuttanut monet kerrat eikä kyllä koskaan ole nipsuja ollut, miksi olisikaan kun irrotan verhot nipsuineen päivineen (jotka olen itse ostanut) ja isken seuraavassa asunnossa samoin tein ikkunaan.
Miksi siis irrottaisin vanhassa asunnossa verhot ja nipsut, jättäisin kaiken huipuksi vanhaan asuntoon ne nipsut ja menisin kauppaan ostamaan uudet?!
Ei tajua ei.
[/quote]
Kyllä ne verhonipusut ovat olleet asunnossa kun asunto on vuokrattu ensimmäisen kerran. VVO:lla luki vuokrasopimuksessakin että nipsut tulee olla paikoillaan pois muuttaessa, vaan eipä ollut, joten isännöitsijä kävi niitä tuomassa.
Ihmettyttää vaan että mihin ne katoaa kun moni niitä haluaa viedä mukanaan.
[/quote]
Haha.
Muutin uusiokohteeseen viime syksynä, eikä kyllä paljon verhonipsuja ole näkynyt. Itsestään selvä asia, että jokaisen oma hoidettava.
Paitsi ehkä vvo:n kaltaisissa....
[/quote]
Mä kans mietin, että tarvittava nipsujen määrähän riippuu ihan verhoista. Montako niitä sitten pitäisi jättää?
Nämä jutut ovat yhtäaikaa huvittavia ja ahdistavia. Haluaisin oikeasti saada tietää mikä on se ajatus vai pidetäänkö yksinkertaisesti itsestäänselvänä että kaikki kiinteätkin jutut viedään kun muutetaan pois. Ymmärrän että kyse on monessa tapauksessa pitkälle jalostuksesta pihiydestä, mutta kyllä on ikävä ajatella että tuollaisiakin keskuudessamme vaeltaa.
Ehkä otan tämän vähän raskaasti, mutta kamalaa tuollainen että ollaan niin typeriä että kuvitellaan että olisi ok tulla kaivamaan "omat" pensaat maasta tai viedä kaapeista tangot ja uuneista pellit. Niin älytöntä että tekee pahaa.
Verhoklipsuista sen verran, että erityisesti vanhassa talossa voi olla erikoiset klipsut, niin olisi kyllä hyvä jättää ne paikalleen. Aika epätodenäköistä, että myyjillä ne menisi uuteen ja ostajalle taas erikoisten klipsujen etsiminen voi olla TODELLA hankalaa. Kyllä ihminen voi joustaa joskus tehdäkseen toiselle palveluksen asiassa, josta ei itse menetä mitään. (ts. ei hyötyä ottaa klipsuja mukaan)
Sälekaihtimet kuuluu myös mauttomuuksiin. Tarkoitan niitä, jotka on mittatilaustyönä tehty ja ruuvattu ikkunoiden väliin. Niiden oletetaankin kuuluvan kauppaan, jos ovat siellä välissä. Yksi tuttu ruuvasi ne mukaansa ja kysyin, että miksi ottaa, kun uudessa on valmiiksi paikallaan. Vastaus oli jotain epämääräistä, että "on oikeus..." Ja olivat ostaneet itse asunnon niiden ollessa paikallaan. Nyt ne sälekaihtimet on manneet heidän varastossaan yli 10 vuotta ja tulee mieleen, että saipa tehtyä kiusaa ostajalle, joka joutui hankkimaan uudet. Sillä ei ole merkitystä, ettei niitä itse tarvi, mutta toiselle ei voi antaa mitään.
Meillä tuli ostajan kanssa riita, kun alkoi väittämään, että on viety peilikaappi vessasta ja laitettu peili tilalle. Välittäjä asettui ostajan puolelle, koska ostaja oli hänen asiakkaansa siinä vaiheessa, kun myi ostajan asuntoa vuorostaan. Tilanne oli absurdi, koska vessassa ei ollut koskaan ollut edes peilikaappia. Oli ostettu se uutena ja siellä oli ollut aina vain peili, myös näytöissä. Välittäjä alkoi jo puhua, että meidän pitää ostaa nyt peilikaappi ja asentaa se paikalleen.
Kerran sen tappeluviikon aikana soittaessani sinne kiinteistövälitysfirmaan siellä oli toinen välittäjä paikalle, jolle selitin asiaa, kun meidän välittäjä oli lomapäivällä. Tämä välittäjä sanoi, että tarkastaa nyt vielä tilanteen asunnosta otetuista kuvista ja siellä oli monta kuvaa, joita ei ollut siinä ilmoituksessa. Ja hups, yhdessä kuvassa näkyi se peili. ne kuvat oli otettu muutama päivä ennen ensiesittelyä, jossa asunto myytiin. Lupasi hoitaa asian ja soittaa ostajalle, että voi tulla katsomaan kuvan sinne toimistolle, jos haluaa. Ei ikinä enää kuulunut asiasta mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:13"]
Verhoklipsuista sen verran, että erityisesti vanhassa talossa voi olla erikoiset klipsut, niin olisi kyllä hyvä jättää ne paikalleen. Aika epätodenäköistä, että myyjillä ne menisi uuteen ja ostajalle taas erikoisten klipsujen etsiminen voi olla TODELLA hankalaa. Kyllä ihminen voi joustaa joskus tehdäkseen toiselle palveluksen asiassa, josta ei itse menetä mitään. (ts. ei hyötyä ottaa klipsuja mukaan)
Sälekaihtimet kuuluu myös mauttomuuksiin. Tarkoitan niitä, jotka on mittatilaustyönä tehty ja ruuvattu ikkunoiden väliin. Niiden oletetaankin kuuluvan kauppaan, jos ovat siellä välissä. Yksi tuttu ruuvasi ne mukaansa ja kysyin, että miksi ottaa, kun uudessa on valmiiksi paikallaan. Vastaus oli jotain epämääräistä, että "on oikeus..." Ja olivat ostaneet itse asunnon niiden ollessa paikallaan. Nyt ne sälekaihtimet on manneet heidän varastossaan yli 10 vuotta ja tulee mieleen, että saipa tehtyä kiusaa ostajalle, joka joutui hankkimaan uudet. Sillä ei ole merkitystä, ettei niitä itse tarvi, mutta toiselle ei voi antaa mitään.
[/quote]
Sälekaihtimet ja ovisilmät yms. on varusteita jotka kuuluu asuntoon sen jälkeen kun ne on paikoilleen laitettu, eikä niitä saa enää ottaa pois.
Omista kämpistä on nyt viety ainakin verhoklipsut, suihkuverho, eteisen valaisin, oviketju ja valaisinpistorasioita. Yhdessä asunnossa edellisellä asukkaalla oli jäänyt kylmäkerllariin marjahilloja, eräänä päivänä oven lukon kiinnikkeet oli murrettu ja lukko sekä hillot oli viety pois. Heräsi epäily että mahtoiko entisellä asukkaalla olla myös ylimääräinen kopio asunnon avaimesta kun oli päässyt kylmäkellariin. Vuokraisäntä sarjoitti lukon uudestaan, sillä hänkään ei halunnut että edelisellä asukkaalla olisi pääsy asuntoon, oli ilmeisesti hieman epäilyttävä tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:02"] Mä kans mietin, että tarvittava nipsujen määrähän riippuu ihan verhoista. Montako niitä sitten pitäisi jättää?
[/quote]
No sen verran pitää jättää mitä niitä on ollut sisään muuttaessa. Kerran olen muuttanut melkein uuteen vuokrakämppään ja siellä oli verhonipusuja vielä avaamattomissa puseissa, nitä oli ilmeisesti ollut asunnossa alunperin pussillinen per ikkuna, eikä edellinen asukas ollut tarvinnut kaikkia. Oli tosin osan vienyt mennessään, koska ne puuttui parista kiskosta.
Kaikennäköistä täältä löytyi, mutta huvittavin ja ällöttävinkin oli 10 vuotta aikaisemmin kuolleen tädin perukki :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:36"]
Miten muka verhonipsut pitäisi jättää asuntoon?
Olen muuttanut monet kerrat eikä kyllä koskaan ole nipsuja ollut, miksi olisikaan kun irrotan verhot nipsuineen päivineen (jotka olen itse ostanut) ja isken seuraavassa asunnossa samoin tein ikkunaan.
Miksi siis irrottaisin vanhassa asunnossa verhot ja nipsut, jättäisin kaiken huipuksi vanhaan asuntoon ne nipsut ja menisin kauppaan ostamaan uudet?!
Ei tajua ei.
[/quote]
Nipsut tulee kiskojen mukana. Kiskoja on monenlaisia. Miten osaat ostaa oikeat nipsut, jos ei ole mallia.
Ehkä nykyään opn joku yksi stanndardi. Itselläni on ollut ainakin neljät erilaiset.
Yhdessä vuokra-asunnossa edellinen asukas oli ilmeisesti unohtanut häkkivaraston olemassaolon kokonaan. Se oli täynnä hyväkuntoisia lasketteluvälineitä, luistimia ym. urheilutavaraa, osa arvokkaitakin. Omistaja yritti tavoitella edellistä asukasta mutta ikinä tuo ei tullut tavaroitaan hakemaan. No, sattuivat olemaan minun kokoani joten otin käyttöön ne mitä tarvitsin ja loput lensi roskikseen.
Verhonipsut kuuluvat verhokiskoon eivät verhoon. Tästä huomaa kuinka helposti tulee ajatteluvirheitä.
Meidän entinen naapuri on yksi piheimpiä, mitä tunnen. Muuttivat kaupungin kerrostalon vuokra-asunnosta omakotitaloon hyvälle alueelle, ja veivät jopa ovisilmän mukanaan. Hiukan uutta vuokralaista nauratti reikä ovessa. No, isännöintitoimisto hoiti siihen uuden ovisilmän tilalle.
Tiedä sitten, mitä ne pois muuttaneet sille ovisilmälle tekivät. Ei ainakaan heidän uutta oveaan korista... :))))
Me muutettiin kuopion kaupungin juuri remontoituun asuntoon ja kyllä siellä oli verhonipsut pakkauksessa odottamassa paikalleen laittoa. Ei olis tullut mieleenkään ottaa niitä mukaan pois muuttaessa. Edellisessä kämpässä ei ollut katossa valaisimille pistorasia paikkoja, ainoastaan johdot. Mekään ei niitä sit tarvittu mut ku muutettiin pois niin meitä syytettiin niitten pöllimisestä. Ei hoksattu tehdä "vikalistaa" asuntoon muuttaessa.
Meillä edellinen asukas oli jättänyt kivikokoelmansa. Muuten jättänyt talon tosi siistiksi, mutta olohuoneen nurkassa oli n. 20 lähemmäs kilon painoista kiveä, jotka muistan näytössä nähneeni kirjahyllyssä...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:58"]
Omastakin asunnosta oli viety uuninpellit.. kiva vaan kun uuni on jotain todella harvinaista leveyttä ja oikean kokoisia uusia ei löydy mistään :D vuosi kohta menty vasaran kanssa venytetyllä sentin liian kapealla ritilällä, alkaa vähitellen riittää..
[/quote]
Onhan niitä peltejä, mitä saa säädettyä 30-50cm leveyden välillä. Ja ritilöitä myös.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:58"]
Omastakin asunnosta oli viety uuninpellit.. kiva vaan kun uuni on jotain todella harvinaista leveyttä ja oikean kokoisia uusia ei löydy mistään :D vuosi kohta menty vasaran kanssa venytetyllä sentin liian kapealla ritilällä, alkaa vähitellen riittää..
[/quote]
Onhan niitä peltejä, mitä saa säädettyä 30-50cm leveyden välillä. Ja ritilöitä myös.
Jättivät lastensa maitohampaat - keittiön kaapista löytyi kaksi hopeista nallerasiaa täynnä pieniä hampaita. :)
No eikö se verhokiskon pituuskin voi olla metristä viiteen metriin, eli ei ole klipsut kiskon mukana, jokainen ostaa verhojensa mukaan.
Jääkaapin hyllyt, KAIKKI verhotangot ja kukkapenkkiä reunustavat "listat". Kaapillisen vaatteita kyllä jättivät..