Oudointa mitä edellinen asukas on vienyt mukanaan
Tai jättänyt jälkeensä.
Tiedän perheen joka vei hiekkalaatikosta hiekat ja kasvimaalta mullat. Kuopat jättivät jälkeensä.
Kommentit (83)
Jättäsin sen sian, sillä ansaitsen parempaa.
t. Feministi
Minäpä vien mukanani ainakin verhonipsut ja vessan seinään kiinnitetyn kaapin, jos muutan tästä pois. Verhonrenkaat olen itse "patinoinut", nipsut olen etsinyt ulkomailta ja seinäkaappi on isoisoisäni tekemä. Edellinen omistaja jätti jälkeensä mustat alumiinisälekaihtimet, joista jokaisesta puuttui säleitä (en tajua miten ne saa rikki ikkunan välissä), joten ikkunoissa on nyt minun maalaamani puiset kaihtimet, jotka lähtevät mukaani, jos vain sopivat minun uusiin tai jonkun tuttuni ikkunoihin.
Kerron kyllä potentiaaliselle ostajalle asiasta etukäteen, jottei tarvitse päivitellä.
Kun vanhempani ostivat uuden asunnon, oli se jätetty ihan täyteen tavaraa. Muun muassa lapsen neuvolakortti löytyi patterin välistä. Tavaroita oli niin paljon, että saatiin vaatehuone täytettyä niillä, heitettiin vaan kaikki mitä löytyi sekaisin läjään. Myöhemmin edellinen omistaja tuli lastensa kanssa hakemaan tavaroita - olivat kuulemma menneet päivissä sekaisin eivätkä muistaneet millloin asunnon luovutus oli... Myös kellarivarasto oli täynnä tavaraa Guitar Hero-kitarasta lähtien, niitä rojujaan eivät kuitenkaan hakeneet.
Puoli vuotta siitä, kun olin muuttanut vuokra-asuntoon, edellinen asukas soitti ovikelloa ja ilmoitti hakevansa saunasta löylymittarin koska oli sen itse ostanut. Minä siihen, että okei... :)
Oudoin asia joka oli jätetty taloon muuttaessani sinne oli edellisten asukkaiden hääkuva kehyksissä. Ihmettelin, koska talon myyjänä oli tuon parin tytär. Itse olisin halunnut säilyttää vanhempieni hääkuvan mutta joo...
Opiskeluaikainen kämppikseni vei muuttaessaan muovisen wc-harjan. Saattoihan se viedä sen roskikseenkin, mutta kadonnut oli.
Verhojen nipsut on yleinen, mikä voi puuttua. Edellinen asukas jätti lampunvarjostimet, joka oli mukava juttu. Ei ollut niitä valmiiksi itsellä.
Jätti suuren määrän roskia roskakaappiin.
Alkeellista.
Edellinen asukas vei mm. kolmen euron Ikean vessapaperirullatelineen, mutta jätti valaisimet kattoon ja kaihtimet ikkunoihin.
Luteiset huonekalut oli jätetty.
Jokaiseen aikuisena vuokraamaani asuntoon on tullut edellisten asukkaiden postia. Hassuinta asiassa on se, että jokaisella heistä on ollut joku todella poikkeuksellisen kummallinen nimi.
Myin vuosia sitten asuntoni. Välittäjä laittoi sopimukseen, että minun pitää jättää paikoilleen kylpyhuoneen saippuateline, wc-paperiteline jne. uutta ostajaa varten. Pidin häntä (ja/tai ostajaa) hieman vinksahtaneena, koska en todellakaan irrottaisi mitään tuollaista.
Luettuani viestejänne ymmärrän tilanteen huomattavasti paremmin.
Keittiön kaapista löytyi kassillinen kirjaston musiikkia ja joku kirja. Eräpäivä oli ollut useampi vuosi aiemmin. Vein kirjastoon.
Edellinen asukas oli vieny pesukonehanasta imusuojan ja liittimen.
Omakotitalosta valotolpan pihasta ja pienen kasan huonoja polttopuita.
No meillä oli kaapissa helvetinmoinen dildo.oli kiva siivota...
Meille oli jätetty verhot ikkunoihin
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:06"]Verhonipsut
[/quote]
älä unohda uunipeltejä!
Astianpesukoneen, saatiin se kyllä takas kun valitettiin. (kuului taloon)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:02"] Mä kans mietin, että tarvittava nipsujen määrähän riippuu ihan verhoista. Montako niitä sitten pitäisi jättää?
[/quote]
No sen verran pitää jättää mitä niitä on ollut sisään muuttaessa. Kerran olen muuttanut melkein uuteen vuokrakämppään ja siellä oli verhonipusuja vielä avaamattomissa puseissa, nitä oli ilmeisesti ollut asunnossa alunperin pussillinen per ikkuna, eikä edellinen asukas ollut tarvinnut kaikkia. Oli tosin osan vienyt mennessään, koska ne puuttui parista kiskosta.
[/quote]
Monessa ikkunassa on ollut tyyliin viisi nipsua, eli niillä ei tee yhtään mitään. Omat pitää siis ostaa joka tapauksessa, eikä poismuuttaessa niitä sitten tule välttämättä eroteltua toisistaan. Jos seuraavassa kämpässä on erilaiset nipsut, vanhat voi tietty jättää.