Lasten äidit otti ja lähti? (Synttärit)
Kutsuimme tytön kanssa kolme päiväkotikaveria synttäreille. Lapset 4 + sisko 7, 4 ja 5v. Tunsin sisarusten vanhemmat entuudestaan, muiden vanhempia en ollut koskaan edes nähnyt. Vanhemmat toivat lapset juhliin ja kysyivät koska pitää hakea. WTF!? Äidit, jotka eivät edes tunteneet meitä jättivät lapsensa meille. Yksikin tokaisi miten ihanaa luksusta kun pääsee yksin vähän shoppailemaan. Minä en ymmärrä.
Kommentit (45)
Minä en koskaan veisi lastani ventovieraalle oli kortissa kenen nimi tahansa.
Minä en koskaan veisi lastani ventovieraalle oli kortissa kenen nimi tahansa.
Mä en ymmärrä.pitikö vanhemmatkin jäädä? Eikö ne ollutkaan lasten juhlat ?
Oletko asunut pitkään ulkomailla, kun et tunne suomalaisia tapoja? Jos Suomessa lasten synttäreille kutsuu lapsen, niin vanhemman ei silloin oleteta jäävän paikalle. Itse asiassa olisi todella epäkohteliasta jäädä paikalle. Se olisi vähän sama kuin mennä juhliin, joihin ei ole saanut kutsua. Jos halusit paikalle myös lasten vanhemmat, niin se pitää sanoa selvästi kutsussa.
Miten nelivuotiailla voi olla lasten omat juhlat tuntemattomien luona? Viedäänkö vauvatkin vain juhliin ja lähdetään pois? Entä kaksivuotiaat? Mä en kyllä olettanut että olen illan joku lapsenvahti täällä muiden kakaroille. -ap
Meidän 4v kutsuttiin päikkykaverin 4v synttäreille ja kyllä sinne ei vanhempia haluttu odottelemaan, kerrottiin vain mihin aikaan voi lapsen noutaa.
Tuntemattomien lapsia aletaan kutsua vasta siinä iässä, kun pärjäävät ilam omaa vanhempaa just 4-5 v. alkaen. 2v. Synttäreille kutsutaan yleensä sukulaisia ja perhetuttuja.
4-vuotiaat minusta pieniä kaverisynttäreille. 5-vuotiailla saattaisi ollakin jo. Urpoja vanhempia jos kysymättä lähtivät.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:09"]
Miten nelivuotiailla voi olla lasten omat juhlat tuntemattomien luona? Viedäänkö vauvatkin vain juhliin ja lähdetään pois? Entä kaksivuotiaat? Mä en kyllä olettanut että olen illan joku lapsenvahti täällä muiden kakaroille. -ap
[/quote]
Kyllähän normaali 4-vuotias jo pärjää kaverin luona kylässä. En ole koskaan kuullut kenenkään kutsuneen vauvoja tai 2-vuotiaita lastenkutsuille. Ideana on kutsua lastenkutsuille vain niin vähän lapsia, että isäntäväki pärjää heidän kanssaan.
4-5v taitaa olla se raja kun aletaan käydä ilman vanhempia synttäreillä? Itsellä vajaa 3v jota en vielä yksin synttäreille päästä.
Normaali käytäntö ja nimenomaan synttärisankarin äiti on vahti. Ei kannata palkokasvi nenässä enää kutsua ketään teille.
Halusitko kaikki vanhemmat sinne vai? Onpas omituista!
Meillä on just 4 v alkaen ollut kaverisynttäreitä. Ja tosiaan oletus on että vain lapset on kutsuttu. Tosin monesti lapsia hakiessa saatetaan kysäistä että ehditkö hörpätä kahvit ennenkuin lähdette.
en halua vanhempia paikalle kun lapsella on synttärit. Ei oo aikaa seurustella vieraiden ihmisten kanssa kun pitää huolehtia lapsivieraista ja tarjoiluista ja leikittää lapsia. Epäkohteliasta tupata toisen kotiin jos kutsussa ei kutsuta äitiä erikseen
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:14"]4-vuotiaat minusta pieniä kaverisynttäreille. 5-vuotiailla saattaisi ollakin jo. Urpoja vanhempia jos kysymättä lähtivät.
[/quote]
No eihän ne lähteneet kysymättä, urpå!
Kauhee vaiva laittaa aikuistarjoiluja ja kahvia. Ärsyttäisi, jos vieraita aikuisia jäisi notkumaan nurkkiin. Lapset vaan leikkii ja syö keksiä ja jäätelöä, todella paljon helpompaa.
Kysymys ei oo siitä pärjääkö ne lapset vaan siitä miten aikuiset uskaltaa jättää nelivuotiaitaan tuntemattomien luo?
Minustakin niin paljon helpompaa, kun ei tarvii laittaa gourmetjuttuja vanhemmille ja seurustella ym. Meillä ennestään vieras 4-vuotias pärjäsi oikein mainiosti, herkkupöydässä autoin pillimehun kanssa ja varmistin välillä, ettei oo pissihätä.
Kerroitko äideille, että myös he ovat tervetulleita juhliin? Jos kutsu on osoitettu selkeästi lapselle, niin en itsekkään jää kaverisynttäreille vaan poistun paikalta ja haen lapsen sovittuna aikana.