Elämä ohi 50-kymppisenä
Kai se näin on. Tuttu ja turvallinen pitkä avioliitto vailla suurempaa draamaa. Mutta en ole onnellinen koska en koe enää mitään tunteita. Olen täysin tunteeton vaikka en halua. Katson nuoria ja olen todella kateellinen, että heillä on elämä edessä ja ihania ihastumisia ja rakastumisia. Itse en tunne enää muuta kuin kaipausta nuoruuden vuosiin kun elämä oli jännittävää. Nyt se on yhtä ja samaa harmautta kuukaudesta ja vuodesta toiseen ja aika menee koko ajan vaan nopeammin. Mitä mieltä on elämisessä vailla mitään tunnetta mistään.
Kommentit (152)
Toivottavasti itsekin olen kuollut jo 500-vuotiaana.
Kannattaa tehdä joku repäisevä muutos.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei haittaa vaikka kuolisin huomenna. Kaikki on nähty ja koettu. Elämä on muistoissa.
50-kymppisenä elämä todellakin on ohi. 5-kymppisenä ei, ainakaan mulla.
50-kymppinen on 500-vuotias, kyllä siinä iässä jo varmaan tympii kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on omissa käsissä, itse kullakin.
mies53v
Kohtalo voi riepottaa
Jaa, itse koen kyllä aivan eri tavalla. Näin yli 50v vasta mukavaa onkin. Nautin siitä, että lapset aikuisia ja hyvät välit heihin, nähdään ja ollaan yhteyksissä. Miehen kanssa oltu yhdessä nuoresta asti. Mukava koti ja ok työpaikka. Ja terveyttäkin on. Voin tehdä asioita, joista tykkään, liikkua ja lukea ym. Niin monta asiaa, joista olen kiitolinen. En kaipaa jännitystä ja ihastumisia tms. Elämä ei todellakaan ole ohi.
No sittenhän sulla menee helposti seuraavat 30 vuotta tuossa moodissa ja sitten odottaakin jo kuolema.
Jos avioliitosi ei anna sinulle mitään niin suosittelen eroa. Ehdit kokea uuden rakastumisen tai useitakin vielä. Elämä voi alkaa uudelleen vielä!
Auts. Mä en huomannut tuota. Täytin 50 jo aikoja sitten. Mokasinko pahasti?
Terveisin Salme 70 v.
Muutamille kavereille jo tullut äkkilähtö tuosta vaan ja hiukan pistää jo miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Kohtalo voi riepottaa
Kohtaloon voi yleensä tavalla tai toisella ihan itsekin vaikuttaa.
mies53v
Vaihdetaan, ota syöpäni. Tai ehkä olen mieluummin elävä kuoleva kuin kuollut elävä.
Ap ei se ole ohi paitti jos ite haluat uhriutua.
Ehkä sun ois syytä muuttaa asennettasi. Itehän sä vaikeutesi teet.
Sama olo ja tänä vuonna täytän 37v
Kyllä se elämä loppui jo, kun täytti 30v
Ei enää uutta suhdetta ja intohimoa, elämä kuluu lapsia palvellen. Ainoa lohtu on ruoka.
Bmi37
Vierailija kirjoitti:
"Mooseksen kirjan patriarkat olivat pitkäikäisiä: Aadam 930, Set 912, Enos 905, Kenan 910, Mahalalel 895, Jered 962 ja koko Raamatun ikäpresidentti Metuselah (Metusalem) 969 vuotta."
mies53v 😉
Ok, pahoittelen. 50 ja vähän päälle on ikäni. Mistä tässä iässä voi enää saada kiksejä, varsinkaan nyt kun kaikki elämän kohokohdat on olleet tauolla koronan takia?
Vierailija kirjoitti:
Sama olo ja tänä vuonna täytän 37v
Kyllä se elämä loppui jo, kun täytti 30v
Ei enää uutta suhdetta ja intohimoa, elämä kuluu lapsia palvellen. Ainoa lohtu on ruoka.
Bmi37
Oi, itse olisin mielelläni 35-40 vuosissa edelleen. Silloin oli elämässä tempoa ja meininkiä vaikka lapset olivatkin pieniä vielä. Nyt vain tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan, ota syöpäni. Tai ehkä olen mieluummin elävä kuoleva kuin kuollut elävä.
Mulla olis vaihtokauppana levinnyt melanooma.
mies53v