Laskiaspullapaketti 2kpl maksaa 3-6 euroa!!! Kallista on
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ostanut punalaputetun ne on ihan hyviä ja syön molemmat kerralla valkkarin kanssa.
Eivät olleet, kun viimeksi ostin. Yleensä punalaputetut tuotteet ovat ihan hyviä, mutta nuo Elosen pullat eivät todellakaan olleet.
Tai ehkä vika oli siinä, ettei minulla ollut valkkaria. Ehkä ne pullat kunnon kännissä olisivat menneet alas ilman että huomaan mitä paskaa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalle tekee melkosen monta laskiaispullaa itse.
Aikaavievää. Tekee taikinan, kohottelee taikinaa tunnin, leipoo ja paistaa sekä täyttää. Ei jaksa arki-iltana kuluttaa 2-3 h tuohon...
Ihmetellä täytyy nykyaikaa. Mummuni maatilan emäntänä lypsi karjaa aikaisin aamulla, kasvatti 3 lasta aikuisiksi, huolehti kodista, leipoi leivät ja pullat, teki ruoat, hoiteli muut maatilan hommat.
Ja sitten nykyihmiselle pullataikinan pyöräytys ja pullien paisto on ylitsepääsemätöntä, liian aikaa vievää.
No hei - kuntoilu, Netflix ja koiran ulkoilutus.
Kyllä pääsi mummo vähällä.
-sarkasmivaroitus-
Mitä kalliimpia laskiaispullat ovat, sitä varmemmin köyhät lapsiperheet, joiden äidit työkseen tekevät niitä laskiaispullia tekevät, saavat rahaa ruokkiakseen omat lapsensa.
Kaikki jotka tahtovat alentaa laskiaispullien hintoja, varastavat köyhistä perheistä lapsilta ruuan.
Vai pitäisi saada laskiaispullia ihan ilmaiseksi, no mistäs ne leipomot sitten hankkivat tulonsa ja elantonsa ?
Vierailija kirjoitti:
Tee itte. Tulee parempia.
Ei kyllä tuu. Pelkkiä kovia ja mustia taikinapalleroisia ja palokunta joutuu käymään.
No ei se hirveesti haittaa kun ostaa kerran vuodessa yhden tollasen 2kpl paketin.
Itse en rupea leipomaan ja ostelemaan mantelimassaa yhtä tai kahta pullaa varten, se massakin on yli kaksi euroa enkä ikinä käyttäisi sitä muuhun.
Normaalisti en syö pullaa lainkaan ja yksin asuvana ostan valmiina. En muutenkaan leivo joten veikkaanpa että tulisi kalliimmaksi ostaa jauhoista alkaen kaikki raaka-aineet ja olisi varmasti pahempaa. Perhe jossa leivotaan ja syödään pullaa tietenkin kannattaa itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ostanut punalaputetun ne on ihan hyviä ja syön molemmat kerralla valkkarin kanssa.
Eivät olleet, kun viimeksi ostin. Yleensä punalaputetut tuotteet ovat ihan hyviä, mutta nuo Elosen pullat eivät todellakaan olleet.
Tai ehkä vika oli siinä, ettei minulla ollut valkkaria. Ehkä ne pullat kunnon kännissä olisivat menneet alas ilman että huomaan mitä paskaa ovat.
Vika oli siinä että ostit Elosen pullia.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti en syö pullaa lainkaan ja yksin asuvana ostan valmiina. En muutenkaan leivo joten veikkaanpa että tulisi kalliimmaksi ostaa jauhoista alkaen kaikki raaka-aineet ja olisi varmasti pahempaa. Perhe jossa leivotaan ja syödään pullaa tietenkin kannattaa itse tehdä.
Pullat voi ostaa pakastealtaasta valmiina senkun lämmität ja halkaset ja pistät täytettä.
Miksi kenenkään pitäisi syödä laskiaispullaa? Yksiselitteisesti epäterveellistä. Epäterveellinen moska saakin maksaa paljon, ehkä se hillitsee edes vähän ihmisten itsetuhoisia ruokailutottumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Halvalla ja helpolla pääsee kun ostaa pakastepullia, purkin kermaa ja hilloa/mantelimassaa ja tekee ite. Ei tarvi osata edes leipoa.
Nuo valmiit on kalliita ja huonoja, pulla pelkkää mautonta ilmaa ja kermaa pelkkä ohut rengas reunalla niin, että näyttää hyvältä.
Totta. Ensinnäkin pulla pitää halkaista keskeltä, silloin kermavaahtoa ja hilloa voi laittaa kumpaankin puoleen. Toiseksi pullaosan pitää olla tukevaa, ei ilmapitoista höttöä kuten kaupan valmiissa pullissa. Kaupan raakapakastepullistakin tulee aivan hyviä, jos ei osaa/viitsi/ehdi tms. leipoa alusta asti. Ja sanomattakin on selvää, että kaikenmaailman mantelimassat pitää unohtaa, kunnon kermavaahto ja luumuhillo, tai jos ei sitä satu olemaan niin mansikka-.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi syödä laskiaispullaa? Yksiselitteisesti epäterveellistä. Epäterveellinen moska saakin maksaa paljon, ehkä se hillitsee edes vähän ihmisten itsetuhoisia ruokailutottumuksia.
Älä nyt taas jaksa. Miksi kenenkään pitäisi joskus nautia elämästä? Moniko syö laskiaispullia joka päivä vuoden ympäri? Miksi kenekään pitäisi harrastaa seksiä, saunoa, veneillä tms. kun voi käyttää senkin ajan murjottamiseen ja vaikka ilmastonmuutoksesta ahdistumiseen?
Niitä nyt syö vaan pari kertaa vuodessa, etten itse kyllä mene konkurssiin tuolla hinnalla.
Säilyykö laskiaispulla ilman viileää säilytystä, kermaavaahtoa ajattelin. Kälyisessä lähikaupassa käydessäni tuli mieleen. Jos tulee vatsatauti, pullansyönnin jälkeen siitä lämpimästä kermasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt taas jaksa. Miksi kenenkään pitäisi joskus nautia elämästä? Moniko syö laskiaispullia joka päivä vuoden ympäri? Miksi kenekään pitäisi harrastaa seksiä, saunoa, veneillä tms. kun voi käyttää senkin ajan murjottamiseen ja vaikka ilmastonmuutoksesta ahdistumiseen?
Kyllähän ihmiset näyttävätkin nauttivan, ylipainoisiahan on jo yli puolet kansasta :). Jatkakaa toki nauttimista, jos ette siihen muuta tapaa keksi kuin ylenmääräinen "herkuttelu".
^ Lisätään nyt vielä, että kaikki juhlapäivät tuntuvat nykyään olevan olemassa vain tuota herkuttelua varten. Ja pitäähän sitä nyt pullaa ottaa kun tarjotaan, ota nyt sinäkin, no mikset ota, voi kai sitä nyt joskus herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Säilyykö laskiaispulla ilman viileää säilytystä, kermaavaahtoa ajattelin. Kälyisessä lähikaupassa käydessäni tuli mieleen. Jos tulee vatsatauti, pullansyönnin jälkeen siitä lämpimästä kermasta.
Se mitään kermaa ole... mitä lie muovia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kalliimpia laskiaispullat ovat, sitä varmemmin köyhät lapsiperheet, joiden äidit työkseen tekevät niitä laskiaispullia tekevät,...
Saarioisten laskiaispulla?
Itse laitan pulliin myös voita.