Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskiaspullapaketti 2kpl maksaa 3-6 euroa!!! Kallista on

Vierailija
21.01.2022 |

Siis todella kallista

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvalla ja helpolla pääsee kun ostaa pakastepullia, purkin kermaa ja hilloa/mantelimassaa ja tekee ite. Ei tarvi osata edes leipoa.

Nuo valmiit on kalliita ja huonoja, pulla pelkkää mautonta ilmaa ja kermaa pelkkä ohut rengas reunalla niin, että näyttää hyvältä.

No joo, mutta jos tarve on nimenomaan vain yhdelle tai kahdelle pullalle, niin sitten sitä kermaa ja hilloa jää yli vaikka kuinka. Minä esimerkiksi en käytä hilloa koskaan mihinkään, joten sitä menisi pari lusikallista ja lopulla purkilla en tekisi mitään. Sama kerman kanssa.

Eipä sillä, raskin kyllä ostaakin valmiina ne laskiaispullat, mitä ylipäänsä syön.

No jopa menee vaikeeksi :D Hilloa saa tosi pienissäkin purkeissa ja kerman voit käyttää ruuanlaittoon tai vaikka kipata viemäriin. Mutta ihan sama, jos sulla kerran on varaa ostaa laskiaispullia, mitä sitten haluat täältä?

Ja kyllä se hillo säilyy jääkaapissa pitemmän aikaa. Kerman voi käyttää vaikka pannukakkuun, mikä on hyvä jälkiruoka hernekeittopäivänä. Ja se hillo jo valmiina pannukakulle siellä jääkaapissa.

No Entä, jos ei tykkää hernekeitosta?

Vierailija
62/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin kallista on kyllä! Olen tottunut ostamaan berliininmunkkeja Lidlin paistopisteestä 3kpl 1,50€ tarjouksesta. Korkeintaan 2€ maksaisin parista laskiaspullasta. Mutta laskiaspullat teen aina itse, koska ne on helppo leipoa itse, toisin kuin berliininmunkit.

T. Lidl-mies

Ei ole oikein kannattavaa myydä tuohon ehdottamaasi hintaan laskiaispullia. Tuskin itsellään myisit joten turha jankuttaa että on kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalle tekee melkosen monta laskiaispullaa itse.

Aikaavievää. Tekee taikinan, kohottelee taikinaa tunnin, leipoo ja paistaa sekä täyttää. Ei jaksa arki-iltana kuluttaa 2-3 h tuohon...

Ihmetellä täytyy nykyaikaa. Mummuni maatilan emäntänä lypsi karjaa aikaisin aamulla, kasvatti 3 lasta aikuisiksi, huolehti kodista, leipoi leivät ja pullat, teki ruoat, hoiteli muut maatilan hommat.

Ja sitten nykyihmiselle pullataikinan pyöräytys ja pullien paisto on ylitsepääsemätöntä, liian aikaa vievää.

Maalaisena on vähän erilaista kuin kaupunkilaisena.

Eri

No ihan näin kaupunkilaisena ja kolmen lapsen äitinä sanon, että on edullisempaa leipoa ne pullat kotona kuin ostaa viisi kpl valmista pullaa kaupasta. Pullien hinnalla ostan reippaasti jo tarvikkeet ja paljon muuta. Ja ei kai siihen pullien tekemiseen noin pitkää aikaa kulu, vaikka istuisi koko ajan taikinan vieressä. Itse pyöräytän taikinan nopeasti, teen taikinan kohotessa jotain muuta välillä ja pullat pyörittelen yhdessä lasten kanssa . Lapset ovat aina innokkaina leivonnassa mukana.

Vierailija
64/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaavievää. Tekee taikinan, kohottelee taikinaa tunnin, leipoo ja paistaa sekä täyttää. Ei jaksa arki-iltana kuluttaa 2-3 h tuohon...

Ihmetellä täytyy nykyaikaa. Mummuni maatilan emäntänä lypsi karjaa aikaisin aamulla, kasvatti 3 lasta aikuisiksi, huolehti kodista, leipoi leivät ja pullat, teki ruoat, hoiteli muut maatilan hommat.

Ja sitten nykyihmiselle pullataikinan pyöräytys ja pullien paisto on ylitsepääsemätöntä, liian aikaa vievää.

Kun samana iltana pitää lenkittää koirat 2 krt., tehdä ruoat, käydä kaupassa, käydä salilla, mahdollisesti ylitöitäkin, katsoa lempisarjaa netflixistä yms. yms. niin se on aamuyö kun pääsee nukkuun.

Vierailija
65/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja epäterveellistä.

Onneksi itse inhoan kaikkia leipiä ja leivonnaisia sekä kaikkea makeaa muutenkin, niin ei tarvitse tuntea mitään morkkista niistä.

Kukkaro ja vyötärö kiittävät.

Vierailija
66/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jos ei halua syödä montaa.

Osta pakastepullia, hilloa ja purkki pursotettavaa kermavaahtoa. Hillo säilyy vaikka kuinka kauan, kermavaahdosta en tiedä, mutta kai sekin jonkun päivän, pullia voit paistaa vaikka kaksi kerrallaan.

Vierailija
67/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvalla ja helpolla pääsee kun ostaa pakastepullia, purkin kermaa ja hilloa/mantelimassaa ja tekee ite. Ei tarvi osata edes leipoa.

Nuo valmiit on kalliita ja huonoja, pulla pelkkää mautonta ilmaa ja kermaa pelkkä ohut rengas reunalla niin, että näyttää hyvältä.

No joo, mutta jos tarve on nimenomaan vain yhdelle tai kahdelle pullalle, niin sitten sitä kermaa ja hilloa jää yli vaikka kuinka. Minä esimerkiksi en käytä hilloa koskaan mihinkään, joten sitä menisi pari lusikallista ja lopulla purkilla en tekisi mitään. Sama kerman kanssa.

Eipä sillä, raskin kyllä ostaakin valmiina ne laskiaispullat, mitä ylipäänsä syön.

No jopa menee vaikeeksi :D Hilloa saa tosi pienissäkin purkeissa ja kerman voit käyttää ruuanlaittoon tai vaikka kipata viemäriin. Mutta ihan sama, jos sulla kerran on varaa ostaa laskiaispullia, mitä sitten haluat täältä?

Ja kyllä se hillo säilyy jääkaapissa pitemmän aikaa. Kerman voi käyttää vaikka pannukakkuun, mikä on hyvä jälkiruoka hernekeittopäivänä. Ja se hillo jo valmiina pannukakulle siellä jääkaapissa.

No joku muu keitto sitten? Jauheliha-, nakki-, kasvis- tai bataattikeitto, onhan noita ja jälkkärinä pannukakku, nam.

Tuon hernekeiton otin vain esimerkiksi siksi, että se torstai taitaa olla perinteinen hernekeitto+pannaripäivä.

Vierailija
68/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joku muu keitto sitten? Jauheliha-, nakki-, kasvis- tai bataattikeitto, onhan noita ja jälkkärinä pannukakku, nam.

Tuon hernekeiton otin vain esimerkiksi siksi, että se torstai taitaa olla perinteinen hernekeitto+pannaripäivä.

Kiitos tästä luvasta.

Vierailija
69/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee ottaa pullapussi pakastimesta ja syödä kallista iltapalaa. Kermat ja hillot löytyy jääkaapista.

Vierailija
70/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun samana iltana pitää lenkittää koirat 2 krt., tehdä ruoat, käydä kaupassa, käydä salilla, mahdollisesti ylitöitäkin, katsoa lempisarjaa netflixistä yms. yms. niin se on aamuyö kun pääsee nukkuun.

Taidat olla lapseton? Ja ei kai kukaan käy kaupassa joka päivä, ihan niin kuin ei sitä joka päivä leivotakaan. Leivonta sellaisena päivänä, kun ei ole tiedossa muuta ohjelmaa. Koiran voi lenkittää sillä aikaa, kun taikina kohoaa.

Vierailija
71/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7pv viikossa?

Vierailija
72/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä luvasta.

Ole hyvä ja voit käyttää noita ohjeitani muutenkin, mitä kaikkea voi syödä :D :D. Ovat nopeita valmistaa.

Vierailija
73/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua/jaksa tehdä itse taikinasta alkaen suosittelen: osta pakaste pullia, kermaa ja hilloa. Paista pullat, halkaise ja lisää täytteet.

Vierailija
74/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarve on parille pullalle ja sit itkettää ku maksaa hui hurja jopa 3-6e? Itse ei voi tehdä ku ei tarvii monta, mutta jonkun pitäis vielä halvemmalla tehdä.

Vierailija
75/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

36 markkaa. Kalliit pullat on.

Vuonna 2002 euroon siirtymisen yhteydessä markat jaettiin euroiksi vakioluvulla, jonka suuruus on 5,94573.

Vuoden 1991 rahamäärää 36,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2021 oli 9,40 euroa.

https://muunna.com/eurot-markoiksi

Vierailija
76/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla lapseton? Ja ei kai kukaan käy kaupassa joka päivä, ihan niin kuin ei sitä joka päivä leivotakaan. Leivonta sellaisena päivänä, kun ei ole tiedossa muuta ohjelmaa. Koiran voi lenkittää sillä aikaa, kun taikina kohoaa.

Ennen koronaa minä kävin lähes joka päivä kaupassa. Itse olen lähes aina ilta myöhään kotona, kun "notkun" läheisteni seurassa.

Meitä ihmisiä on moneen junaan.

Eri

Vierailija
77/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisena on vähän erilaista kuin kaupunkilaisena.

Eri

No ihan näin kaupunkilaisena ja kolmen lapsen äitinä sanon, että on edullisempaa leipoa ne pullat kotona kuin ostaa viisi kpl valmista pullaa kaupasta. Pullien hinnalla ostan reippaasti jo tarvikkeet ja paljon muuta. Ja ei kai siihen pullien tekemiseen noin pitkää aikaa kulu, vaikka istuisi koko ajan taikinan vieressä. Itse pyöräytän taikinan nopeasti, teen taikinan kohotessa jotain muuta välillä ja pullat pyörittelen yhdessä lasten kanssa . Lapset ovat aina innokkaina leivonnassa mukana.

Jokainen tyylillään. Mä ihan mieluusti maksan vaivan palkkaa, kuin alkaisin nysvää jotain pienessä keittiössäni.

Vierailija
78/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta jos ei halua syödä montaa.

Sitten tuskin tarvii valittaa kalliista hinnasta. Ei siihen talous kaadu jos kerran vuoteen ostaa laskiaispullat.

Vierailija
79/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, täällä maksaa leipomosta 4 € /kpl, mutta aion varmaan ostaa silti, ensinnäkin: ihan jo tukeakseni kivijalkayrittäjiä näinä vaikeina aikoina, ja toiseksi: en osaa kyllä itse tehdä niin ihanan suussa sulavia laskiaispullia. Luotan leipomisen ammattilaisiin kun noita kerran vuodessa ostan!

Vierailija
80/127 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee itse. Et tartte kuin hiivaa, jauhoja, munia, suolaa ja rae sokeria (unohtuikohan pullaohjeesta jotain???)

Kyllä unohtui!

Ei kannata tehdä itse jos tarvitsee kaksi pullaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi