Laskiaspullapaketti 2kpl maksaa 3-6 euroa!!! Kallista on
Kommentit (127)
Onneksi laskiaispullien ostaminen on täysin vapaaehtoista.
Ei voi maksaa paria euroa pullasta, mutta ei näe mikä niissä maksaa, vaikka omasta mielestä niiden itse tekemisessä on liian suuri vaiva. ???
Mä en koskaan leivo pullaa, koska en halua syödä montaa kerralla ja pulla on hyvää vain tuoreena ja vastapaistettuna, ei pakastimesta. Ostan siis joskus harvoin leipomosta.
Kaikki muut (pakastettavat) herkut kyllä leivon itse.
Eilen aamiaisella paikallisen leipomon pullat syötiin, itse sipaisin vielä vähän nutellaa kylkeen, varmaan sellaisen kahden centin nokareen. Kalliiksi tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalle tekee melkosen monta laskiaispullaa itse.
Aikaavievää. Tekee taikinan, kohottelee taikinaa tunnin, leipoo ja paistaa sekä täyttää. Ei jaksa arki-iltana kuluttaa 2-3 h tuohon...
Ihmetellä täytyy nykyaikaa. Mummuni maatilan emäntänä lypsi karjaa aikaisin aamulla, kasvatti 3 lasta aikuisiksi, huolehti kodista, leipoi leivät ja pullat, teki ruoat, hoiteli muut maatilan hommat.
Ja sitten nykyihmiselle pullataikinan pyöräytys ja pullien paisto on ylitsepääsemätöntä, liian aikaa vievää.
Kun samana iltana pitää lenkittää koirat 2 krt., tehdä ruoat, käydä kaupassa, käydä salilla, mahdollisesti ylitöitäkin, katsoa lempisarjaa netflixistä yms. yms. niin se on aamuyö kun pääsee nukkuun.
Taidat olla lapseton? Ja ei kai kukaan käy kaupassa joka päivä, ihan niin kuin ei sitä joka päivä leivotakaan. Leivonta sellaisena päivänä, kun ei ole tiedossa muuta ohjelmaa. Koiran voi lenkittää sillä aikaa, kun taikina kohoaa.
Siskoni käy kaupassa joka päivä
-Ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua/jaksa tehdä itse taikinasta alkaen suosittelen: osta pakaste pullia, kermaa ja hilloa. Paista pullat, halkaise ja lisää täytteet.
Minä en suosittele. Ei ne pakastepullat kovin häävejä ole.
Minä osaan leipoa, mutta silti ostan kerran vuoteen laskiaispullat kaupasta. Yhden tai kahden pullan vuoksi en halua ostaa hillopurkkia vanhenemaan enkä rupea vatkaamaan paria ruokalusikallista kermaa vaahdoksi.
Mulle tulisi kalliimmaksi alkaa itse leipoa, kun ei ole mitään leipomistarvikkeita. Hyvillä mielillä ostaisin tuohon hintaan kerran vuodessa.
Joo, pakastepullista tekee vaan itse. Halpaa ja helppoa.
Kyllä on kaikessa hinnat niin älyttömiä nykyään, kai se on sitten se kun hengiltä verotetaan kaikessa, ne tekijät ja kauppiaatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua/jaksa tehdä itse taikinasta alkaen suosittelen: osta pakaste pullia, kermaa ja hilloa. Paista pullat, halkaise ja lisää täytteet.
Minä en suosittele. Ei ne pakastepullat kovin häävejä ole.
Jaa. Yleensä ihmiset ei ole edes tajunneet että ne on pakastepullia. Minusta yksi harvoja juttuja joka on pakasteena ainakin lähes yhtä loistava kuin itse tehtynä.
Minusta ei ole liian kallista, kun kerran vuodessa ostan.
Helppohan noita on itsekin tehdä, mutta yksin asuvana en halua isompaa määrää.
Ei ole aikomuskaan ostaa. Lopettakaa muutkin tommosten törkyhintasten tuotteiden osto, jääköön sinne kaupan hyllylle niin kyllä alkaa hinnat laskea kun ihmiset ei osta.
Laskiaispullat eivät ole HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ.
Hyvästä pitää olla valmis maksamaan.
Pitääkin ajella tänään Kauklahteen Halmeen leipomoon. Halmeen laskiaispullat mantelimassalla ovat hintansa väärtti.
Ratkaisevaa on menevätkö tuohon hintaan kaupaksi ja paljonko myisivät lisää, jos hinta vaikka puolitettaisiin. Oletetaan puolen hinnan kattavan toiminan kustannukset, niin kasvaisiko myynti kattamaan menetetyn katteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalle tekee melkosen monta laskiaispullaa itse.
Aikaavievää. Tekee taikinan, kohottelee taikinaa tunnin, leipoo ja paistaa sekä täyttää. Ei jaksa arki-iltana kuluttaa 2-3 h tuohon...
Kohtuksen ajan teet tietenkin muuta..
Joo ei tosiaan oo kalliita, mikäli ostat vaan itsellesi. Mietin vain...haluaako ne lapset katsoa vieressä, kun aikuiset herkuttelee....juu ei.
Eli kyllä nuo ovat lapsiperheille kalliita!
On