Työtön, mikä olet koulutukseltasi?
Miltä alalta olet jäänyt työttömäksi? Mikä on koulutustaustasi? Onko täällä paljon akateemisia työttömiä?
Terveisin yks yliopisto-opiskelija, joka varmaan valmistuu kortistoon. Angst.
Kommentit (67)
VTM, pääaineena kansantaloustiede. Takana 9 vuotta työttömyyttä ja satunnaisia hanttihommia kuten puhelinmyyntiä. Lama ei vaikuta minuun millään tavalla, sillä olin syrjäytynyt pitkäaikaistyötön jo ns. hyvinä aikoina, ennen talouskriisiä.
Minä en saanut työtä Suomesta Tradenomin papruilla joten piti lähteä merta edemmäs kalaan, nyt töissä UK:ssa.
Jatkoa edelliseen, näyttää siltä että en ole Suomesta saamassa työpaikkaa laisinkaan joten tänne olen sitten vissiin jäämässä.
Insinööri, rakennustekniikka. Kukaan ei ota kokematonta töihin.
DI.Jouduin tyhjänpantiksi kauas kotoa ensimmäisessä työpaikassa,henkinen jaksaminen loppu joten irtisanouduin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:15"]
Minä en saanut työtä Suomesta Tradenomin papruilla joten piti lähteä merta edemmäs kalaan, nyt töissä UK:ssa.
[/quote]Wooohoooooo! Kiva uutinen :)
Kauheita luettavaa!!! Itse ytm ja pari v ollut töissä pikkurahalla ja työn jatkuminen taloudellisen tilanteen takia vaakalaudalla! Mitä tekisinkään jos joutuisin olemaan työtön yli 3kk, suorittajan en sitä kestäisi! !!
Kosmetologi, töitä saa etsiä kuin heinää neulasuovasta ja useimmat paikatkin vain vuokratuolilaiselle. Tällä hetkellä iltalukiossa ja tavoitteena mennä opiskelemaan ammatti jolla oikeasti työllistyy...
FM viestintä, meitä on täällä näemmä useampi. Ahdistaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:15"]
[/quote]Wooohoooooo! Kiva uutinen :)
[/quote]
Perheettömälle sinkkumiehelle maasta lähteminen on suhteellisen helppoa joten suosittelen hakemaan vauhtia työnhakuun ulkomailta. Tosin, en kyllä tiedä kuinka paljon Suomessa arvostetaan ulkomailta hankittua työkokemusta, vai olisiko se jopa haitallista? Itselleni ei ollut vielä tästä ulkomaan työkokemuksesta ratkaisevaa etua kun olen hakenut töitä Suomesta. Intoni palata Suomeen laantuu vuosi vuodelta, tuntuu että työn hakeminen Suomessa menee vuosi vuodelta hullumpaan suuntaan, netistä voi lukea ihmisistä jotka ovat pistäneet satoja hakemuksia ilman tuloksia, siis mitä helvettiä :-(
58:n ja 59:n kirjoittaja
DI ja maisteri, ei oikein kiinnosta työn tekeminen.
KTM ja MBA-tutkinto ulkomailta. Pitkä ura idänkaupan parissa, mutta vientipakotteet veivät työn alta. Hulluinta tässä tilanteessa lienee, että TE-toimistossa tuputtivat kurssia, jossa koulutetaan idänkaupan alalle osaajia.