Työtön, mikä olet koulutukseltasi?
Miltä alalta olet jäänyt työttömäksi? Mikä on koulutustaustasi? Onko täällä paljon akateemisia työttömiä?
Terveisin yks yliopisto-opiskelija, joka varmaan valmistuu kortistoon. Angst.
Kommentit (67)
Lähihoitajan on tosiaan vaikeaa saada muuta kuin sijaisuuksia. Vakipaikkaa saa etsiä kiven alta.
Lähihoitaja. Sain opinnot valmiiksi viime perjantaina ja leima tulee todistukseen 2.6. On jo kolme työpaikkaa mistä valita. :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:47"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:42"]Lähihoitaja.
[/quote]
Miksi olet työtön?
[/quote]
Lähihoitajia valmistuu liikaa tämänhetkiseen tarpeeseen. Ei kaikille vain riitä töitä. Myöskin sijaisuuksia tekevät ovat yleensä työttömiä työnhakijoita samanaikaisesti etsiessään pidempiaikaista työtä. Kaikki eivät ole halukkaita muuttamaan työn perässä/ei ole mahdollisuutta muuttaa esim.lasten takia, niin osa voi siksikin joutua työttömäksi.
[/quote]
Tässähän se vastaus melkeinpä tulikin. Täällä ei nyt vain ole työpaikkoja, lähihoitajia on niin paljon. Elämäntilanteen vuoksi muuttaminen ei tule vielä kysymykseen, joten joudun tyytymään työttömyyteen.
Ylioppilas. Lukion ohella ja ysiluokalla olin mäkissä töissä, yhden kesän myös kaupan kassalla.
Kesätöitä sain onneksi, mutta siis viime syksystä asti olen ollut työttömänä. Hain tänä keväänä opiskelemaan kolmatta kertaa, mutta M:n papereillani en vuosi sitten saanut edes valintakoekutsua ammattikorkeaan :(
VTM ja KM, aineenopettajan pätevyys, mutta ei kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:54"]
Ylioppilas. Lukion ohella ja ysiluokalla olin mäkissä töissä, yhden kesän myös kaupan kassalla.
Kesätöitä sain onneksi, mutta siis viime syksystä asti olen ollut työttömänä. Hain tänä keväänä opiskelemaan kolmatta kertaa, mutta M:n papereillani en vuosi sitten saanut edes valintakoekutsua ammattikorkeaan :(
[/quote]
20 000 työtöntä maisteria antaisi pikkusormensa siitä että olisivat sinun tilanteessasi. Tukikuukaudet käyttämättä ja maailma auki. Korota arvosanoja ja katso todella tarkkaan minne haet ensi vuonna. Silloin on ensikertalaisten kiintiötkin käytössä.
Nuoriso-ohjaaja. Joulukuussa loppui sopimus (tosin nekään ei olleet oman alan töitä) ja nyt olen tehnyt lyhyitä sijaisuuksia alueen päiväkodeissa. Elokuussa aloitan vuorotteluvapaan sijaisena.
Myynnina ja markkinoinnin merkonomi.
Erikoissairaanhoitaja, mielenterveystyö.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:26"]Todella toivon että Sipilä yrittäjänä tekee rajuja uudistuksia pk-yritysten perustamisen helpottamiseksi. Sen täytyy tajuta se. Eihän se tietty yksin mitään voi tehdä mutta luulis voivan vaikuttaa. Ja rutkasti saa karsia virkamiehiä... [/quote] Ahhahhah nyt on oikee talouden asiantuntija paikalla! Kerro mulle miten perustetaan joku keskisuuri/suuri yritys? Ihan on nollasta ne suuretkin yritykset aikanaan lähteneet...
[/quote]No, ei tolla sun asenteella mitään perustetakaan. Ihme katkera nillittäjä.
Filosofian maisteri. Valmistuin kortistoon, mutta eiköhän kohta jotain löydy.
Miten (erikois)sairaanhoitajat voivat olla työttömiä?
Insinöörin tai maisterin työttömyydessä ei ole niinkään ihmettelemistä...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 06:44"]
Lääkäri. Ura alkoi lupaavana, mutta syntyi liikaa lapsia, omat vanhemmat huonossa kunnossa ja sisaruksia ei kiinnosta.
kotona yli 10 v.
en uskalla mennä enää töihin, en erota nuhaa syövästä
[/quote]Etkö voi tehdä jotain etätyötä, tutkimusta tai jotain?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:35"]Miten (erikois)sairaanhoitajat voivat olla työttömiä?
Insinöörin tai maisterin työttömyydessä ei ole niinkään ihmettelemistä...
[/quote]
ihmettelit tuota työttömyyttä. No kaikki eivät asu pääkaupunkiseudulla. Jos nyt natsaa, tänään pitäisi tulla tieto saanko töitä helsingistä niin sitten on sinne muutto edessä :)
Tradenomi (logistiikka ja liiketalous)