Miksi ATK on nykyään IT?
Kommentit (27)
Mä teen ATK:ta mun 286 mikroprosessorilla.
Vierailija kirjoitti:
IT (information technology) on kansainvälinen termi ja kuvaa alaa paremmin kuin Automaattinen TietojenKäsittely.
Vaikka lyhenne IT kuulostaa minustakin modernimmalta kuin ATK, niin sen information technology ei mielestäni kovin tarkasti kuvaa sitä, mitä IT:llä yleensä tarkoitetaan. Digitaalisten tietokoneiden lisäksi on nimittäin olemassa paljon muutakin informaatioteknologiaa aina lyijykynistä ja viivoittimista kaukoputkiin ja kompasseihin ja rumpuihin ja torviin. Viittaamalla lähes aina vain moderneihin tietokoneisiin IT luo mielestäni harhaanjohtavan käsityksen informaation ja teknologian laaja-alaisesta roolista sekä nykypäivänä että historiallisesti.
Nythän näyttää nousseen pinnalle optioilla rikastunut verkosto, joka haluaa tankeroenglannillaan tehdä vaikutuksen. IT ei ole suomea.
”traffic management Finland” my ass.
People = piippul sanoi Hän, johtokunnasta, nyttemmin yhteisiä rahoja jakava johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneessa on tietoa.
Englannissa se on computer eli laskin.
Mä olen luullut että calculator on laskin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneessa on tietoa.
Englannissa se on computer eli laskin.
Mä olen luullut että calculator on laskin?
Hän tarkoitti varmaan sitä, että kirjaimellisesti computer tarkoittaisi laskinta, koska compute = laskea.
IT= informatio teknologia, laajasti laitteita ja toimintoja, myös verkko ympäristössä.
ATK= automaattinen tietojen käsittely, suppeammin yhden tietokoneen toimintoja lajitella, laskea, manuaalisesti tallennettua dataa, harvemmin edes verkossa.
Johtuu webbipalvelimen konffiksesta. Kyllä ne vieläkin halutessa voitaisi konffia niin, että tuo www on pakollinen, usein vaan ei tehdä niin ja osoite toimii pelkällä domainin nimelläkin.