Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko vastaan työn jossa esimies päättää kaikesta?

Vierailija
20.01.2022 |

Tarjottiin työpaikkaa ja aikaa päättää otanko vastaan vai en on huomiseen. Kävin haastattelussa ja tänään ilmoittivat että paikka on minun mutta sovittiin että ilmoitan huomenna. Asia on nimittäin niin, että työssä en saa itse päättää tehtävistä ja niiden suorittamisesta vaan kaikki tulee esimieheltä ja tulee hyväksyä esimiehellä. Tuntuu vaan niin rajoittavalta työltä kun ei ole mitään omaa päätäntävaltaa. Vakituinen toimistotyö ja palkka ok.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei se ole sinun yritys, niin kyllä se firma ja sen edustajat, eli pomo, päättää mitä teet. Joissain tapauksissa voi tietysti vaikuttaa siihen miten sen vastuualueensa työn tekee. Jossain ei. Onhan siinä se hyvä puoli ettei tarvitse stressata tekeekö asiat oikein vai väärin kun vastuun voi vierittää suoraan esimiehelle. Nykyajan sekopäätyöelämässä itse melkein nauttisin tuollaisesta mallista.

Esimies ei omista firmaa eikä ole johtajana siellä. Työskentelee esimiesasemassa.

Esimies voi olla myös johtaja ja omistaja. Näin ainakin neljässä eripaikassa jossa olen töissä ollut.

Vierailija
22/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töitä useammalle projektille, joista vain osan päällikkönä on lähiesimieheni, joissakin hierarkiataso taitaa nousta vähintään pykälää, ellei kahta ylemmäs. Lähiesimieheni ei todellakaan tiedä, mitä teen koko työajallani, ja on suoraan sanonut, että ei edes ehdi ohjeistamaan niin tarkkaan. Eli teen aika lailla niitä hommia, jotka käytännön syyt, yleisen toimenkuvan nimike tai aika antaa myöden. Projektin muilta henkilöiltä tulee myös tehtäviä.

Ap:n tilanne kuulostaa siltä, että esimiehellä on liikaa aikaa. Ihan aluksi on kiva, kun saa selkeitä tehdäviä ja voi varmistaa, että tekee oikein, mutta kyllä se pidemmän päälle kuulostaa aika kömpelöltä. Näitä tapauksia on asiakkaissa nähty muutamia, ja vähitellen se syö moraalia ja halvannuttaa toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mutta liksa olis astetta kovempi.

Pitää muistaa ettei tuossa ole myöskään vastuuta mistään.

Vierailija
24/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ kyseessä?

Toimistotyö 8-16.

Niin mutta millaista työtä? Asiakaspalvelu, asiantuntijatyö, vai mitä? Asiantuntijan työssä mikromanageeraava pomo on painajainen, asiakaspalvelussa varmaan ihan toimiva.

Asiantuntijatyö. Aiemmissa työpaikoissa ei ole "vahdittu" tällä tavalla, vaikka en ole ottanut työtä vastaan. Huolestuttaa silti, etten saa itsenäisesti päättää mistään vaan oikeasti kaikki työtehtävät, toteutus, aikataulu ja hyväksyminen pitää tehdä esimiehen kautta.

Asiantuntijatyössä työaika ei ole 8-16, usein se on se 40 h viikko, joka jakautuu työtilanteen mukaan eri pituisena eri päiville.

Vierailija
25/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Aika harvassa työpaikassa ihminen saa päättää itse, mitä työaikana puuhailee.

Kyllä ainakin mulle työtehtävät tulee pomolta, en mä niitä omasta päästäni keksi.

No kaikissa asiantuntijatöissä tavoite on ehkä valmiina, mutta ihminen päättää, miten siihen pääsee. Esimerkiksi opettajalle ei kukaan tule kertomaan, mitä siellä tunneilla tänään tehdään.

Jos ap:n alalla on yleensä enemmän itsenäisyyttä, niin kuulostaa kyllä hälyttävältä. Työ voi olla aika raskasta jos pomo on mikromanageroiva kontrollifriikki.

Samoin luovalla allalla täytyy olla paljon mahdollisuuksia käyttää sitä omaa luovuutta hyväksi.

Vierailija
26/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjohto, eikö tuo ole sitä. Työnjohto-oikeus on työnantajalla, ja esimies edustaa työnantajaa.

Parempi se että joku johtaa jämäkästi, kuin se että kaikki johtavat keskenään.

Vierailija
27/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos hälytyskello soi, niin kannattaa kuunnella sitä ainakin, jos on vaihtoehtoja.

Kyllä tämä on hälyyttävää.

Vierailija
28/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla täytyy olla riittävän itsenäinen työnkuva, muuten en jaksa. Ohitin tuon esimies sanelee kaikesta -tason jo vuosia sitten.

Vierailija
29/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei se ole sinun yritys, niin kyllä se firma ja sen edustajat, eli pomo, päättää mitä teet. Joissain tapauksissa voi tietysti vaikuttaa siihen miten sen vastuualueensa työn tekee. Jossain ei. Onhan siinä se hyvä puoli ettei tarvitse stressata tekeekö asiat oikein vai väärin kun vastuun voi vierittää suoraan esimiehelle. Nykyajan sekopäätyöelämässä itse melkein nauttisin tuollaisesta mallista.

Esimies ei omista firmaa eikä ole johtajana siellä. Työskentelee esimiesasemassa.

Esimies voi olla myös johtaja ja omistaja. Näin ainakin neljässä eripaikassa jossa olen töissä ollut.

Tyyppi ei omista firmaa eikä johda sitä. On siellä vain töissä.

Vierailija
30/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ kyseessä?

Toimistotyö 8-16.

Niin mutta millaista työtä? Asiakaspalvelu, asiantuntijatyö, vai mitä? Asiantuntijan työssä mikromanageeraava pomo on painajainen, asiakaspalvelussa varmaan ihan toimiva.

Asiantuntijatyö. Aiemmissa työpaikoissa ei ole "vahdittu" tällä tavalla, vaikka en ole ottanut työtä vastaan. Huolestuttaa silti, etten saa itsenäisesti päättää mistään vaan oikeasti kaikki työtehtävät, toteutus, aikataulu ja hyväksyminen pitää tehdä esimiehen kautta.

Asiantuntijatyössä työaika ei ole 8-16, usein se on se 40 h viikko, joka jakautuu työtilanteen mukaan eri pituisena eri päiville.

Tuolla on ja on toivottavaa, että työt tehdään 8-16 välillä ja on asiantuntijatyö. Tämä kuulostaa niin omituiselta, että en halua ottaa työtä vastaan.

Vierailija
31/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Minulla täytyy olla riittävän itsenäinen työnkuva, muuten en jaksa. Ohitin tuon esimies sanelee kaikesta -tason jo vuosia sitten.

Niin minullakin ja kuulostaa niin ahdistavalta lupien kysyminen ja oikeudet mitä saa tehdä ja milloin.

Vierailija
32/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti. Yhdessä paikassa olin viikon, koko ajan komensi töihin eikä edes puhelinta saanut käyttää. Mieluummin olen kotona kun lähden komenneltavaksi.

Auta armias, töitä olisi pitänyt tehdä sen sijaan että näpräät puhelinta kokopäivän.

Toivottavasti olet toipunut tästä koettelemuksesta.

Vierailija
33/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hassua, jos bussikuski ei suostu noudattamaan etukäteen määrättyä reittiä ja aikataulua, vaan lähtee liikkeelle sitten kun huvittaa, ja ajelee vain sellaisia kivoja maisemareittejä, välillä pysähdellen ottamaan selfieitä ulkona. Turhia sellaiset kaavoihinsa kangistuneet esimiehet.

Vierailija
34/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hassua, jos bussikuski ei suostu noudattamaan etukäteen määrättyä reittiä ja aikataulua, vaan lähtee liikkeelle sitten kun huvittaa, ja ajelee vain sellaisia kivoja maisemareittejä, välillä pysähdellen ottamaan selfieitä ulkona. Turhia sellaiset kaavoihinsa kangistuneet esimiehet.

Mutta turhauttavaa, jos kuskille annettaisiin kaikki ohjeet tyyliin, että laita vilkku - käännä rattia - pysähdy ja sitten orjallisesti olisi tehtävä näiden käskyjen mukaan. En kestäisi päivääkään.

Vierailija
35/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Aika harvassa työpaikassa ihminen saa päättää itse, mitä työaikana puuhailee.

Kyllä ainakin mulle työtehtävät tulee pomolta, en mä niitä omasta päästäni keksi.

No tuota. Tässä työpaikassa kaikki työtehtävät tulevat esimieheltä ja ennen kuin alat tekemään ja palautat joudut hyväksyttämään ne esimiehellä vaikka tarvetta ei ole. Ei ole kyse kuitenkaan mistään valtion asiakirjojen allekirjoittamisesta. Jotenkin vaan turhauttaa.

Ei hyvältä kuulosta, kannattaa tosiaan vielä miettiä

Työpuhelimeenkin on vastattava aina, vaikka olisit lounastauolla.

Vierailija
36/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilö saa hääräillä, mutta jos virheitä tekee niin vi ttu ilen armottomasti ja jos olen huonolla päällä huudan sen pöydän alle piiloon.

Vierailija
37/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri erosin tällaisesta työstä, koska se muuttui painajaiseksi jo muutamassa viikossa. Kontrollihaluinen esihenkilö kyttäsi kirjaimellisesti jokaista liikettäni, hän tarkkaili jopa normaalia kulkuavaimella kulkuani rakennuksessa minuuttien tarkkuudella. Paljon muitakin ongelmia ja omituisia vinoumia työpaikassa ja työntekotavoissa oli. Jo lopetettuani hän soitteli ja viestitti perääni ainakin 10 kertaa. Sairasta touhua. Kuka tuollaiseen suostuu? Itse en ainakaan, en mistään rahasta.

Vierailija
38/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri erosin tällaisesta työstä, koska se muuttui painajaiseksi jo muutamassa viikossa. Kontrollihaluinen esihenkilö kyttäsi kirjaimellisesti jokaista liikettäni, hän tarkkaili jopa normaalia kulkuavaimella kulkuani rakennuksessa minuuttien tarkkuudella. Paljon muitakin ongelmia ja omituisia vinoumia työpaikassa ja työntekotavoissa oli. Jo lopetettuani hän soitteli ja viestitti perääni ainakin 10 kertaa. Sairasta touhua. Kuka tuollaiseen suostuu? Itse en ainakaan, en mistään rahasta.

Tuolla toiminnallaan hän toi firmalle varmasti rutkasti lisää taloudellista volyymiä.

Vierailija
39/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Kyllähän asiantuntijatehtävissä suuntaviivat tietysti annetaan, mutta toteutustapa jää asiantuntijan vastuulle ja useimmiten on myös tietty liikkumavara sen suhteen, mitä tekee.

Usein käy niin, että pyydetään tekemään jotain, mutta kun sitä alkaa toteuttaa niin käy ilmi että kannattaisikin tehdä jotain vähän muuta. Usein siis tilaus ja tuotos voivat olla erilaisia.

Tämä on tietysti ihan luonnollista: jos johto tietäisi mitä pitää tehdä ja miten, niin eihän ne asiantuntijoita tarvitsisi mihinkään.

Vierailija
40/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti asiantuntijatyötä, niin en ottaisi. Tuollainen johtamistapa ei siinä toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän