Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko vastaan työn jossa esimies päättää kaikesta?

Vierailija
20.01.2022 |

Tarjottiin työpaikkaa ja aikaa päättää otanko vastaan vai en on huomiseen. Kävin haastattelussa ja tänään ilmoittivat että paikka on minun mutta sovittiin että ilmoitan huomenna. Asia on nimittäin niin, että työssä en saa itse päättää tehtävistä ja niiden suorittamisesta vaan kaikki tulee esimieheltä ja tulee hyväksyä esimiehellä. Tuntuu vaan niin rajoittavalta työltä kun ei ole mitään omaa päätäntävaltaa. Vakituinen toimistotyö ja palkka ok.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. Aika harvassa työpaikassa ihminen saa päättää itse, mitä työaikana puuhailee.

Kyllä ainakin mulle työtehtävät tulee pomolta, en mä niitä omasta päästäni keksi.

Vierailija
2/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se ole sinun yritys, niin kyllä se firma ja sen edustajat, eli pomo, päättää mitä teet. Joissain tapauksissa voi tietysti vaikuttaa siihen miten sen vastuualueensa työn tekee. Jossain ei. Onhan siinä se hyvä puoli ettei tarvitse stressata tekeekö asiat oikein vai väärin kun vastuun voi vierittää suoraan esimiehelle. Nykyajan sekopäätyöelämässä itse melkein nauttisin tuollaisesta mallista.

Vierailija
4/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka työssä on esimies joka päättää ja valvoo tekemisesi. Kumma jos et ole tietoinen, vai onko eka työpaikkasi?

Vierailija
5/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Aika harvassa työpaikassa ihminen saa päättää itse, mitä työaikana puuhailee.

Kyllä ainakin mulle työtehtävät tulee pomolta, en mä niitä omasta päästäni keksi.

No tuota. Tässä työpaikassa kaikki työtehtävät tulevat esimieheltä ja ennen kuin alat tekemään ja palautat joudut hyväksyttämään ne esimiehellä vaikka tarvetta ei ole. Ei ole kyse kuitenkaan mistään valtion asiakirjojen allekirjoittamisesta. Jotenkin vaan turhauttaa.

Vierailija
6/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano työpaikka, jossa ei pitäisi paikkaansa "työntekijä tekee työnantajan osoittamia tehtäviä".

Vierailija
7/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan työtehtävät tulee esimieheltä/työnantajalta. Mutta kyllähän se vähän rajoittavaa on, jos täytyy joka naksahdus hyväksyttää erikseen, toisaalta tietysti vähentää vastuuta aika runsaasti, jos ei mitään saa itse päättää.

Vierailija
8/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joka työssä on esimies joka päättää ja valvoo tekemisesi. Kumma jos et ole tietoinen, vai onko eka työpaikkasi?

Olen tehnyt töitä jo vuosikausia.. Kuulostaa vaan niin omituiselta että kaikki työtehtävät pitää suorittaa ja hyväksyttää esimiehen mielen ja aikataulun mukaan. Edes luonaalle et saa mennä ilman esimiehen lupaa.

Vierailija
9/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Tässä työpaikassa kaikki työtehtävät tulevat esimieheltä ja ennen kuin alat tekemään ja palautat joudut hyväksyttämään ne esimiehellä vaikka tarvetta ei ole. Ei ole kyse kuitenkaan mistään valtion asiakirjojen allekirjoittamisesta. Jotenkin vaan turhauttaa.

Ei hyvältä kuulosta, kannattaa tosiaan vielä miettiä

Vierailija
10/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä työ kyseessä?

Vierailija
11/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikissa asiantuntijatöissä tavoite on ehkä valmiina, mutta ihminen päättää, miten siihen pääsee. Esimerkiksi opettajalle ei kukaan tule kertomaan, mitä siellä tunneilla tänään tehdään.

Jos ap:n alalla on yleensä enemmän itsenäisyyttä, niin kuulostaa kyllä hälyttävältä. Työ voi olla aika raskasta jos pomo on mikromanageroiva kontrollifriikki.

Vierailija
12/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies kyttää joka askelta ja kaikki pitää tehdä hänen mielen mukaansa ja kyseessä ei ole firman omistaja tai johtaja.

Vierailija
13/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ kyseessä?

Toimistotyö 8-16.

Vierailija
14/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ kyseessä?

Toimistotyö 8-16.

Niin mutta millaista työtä? Asiakaspalvelu, asiantuntijatyö, vai mitä? Asiantuntijan työssä mikromanageeraava pomo on painajainen, asiakaspalvelussa varmaan ihan toimiva.

Vierailija
15/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä noin tarkasti tiedät, kuinka siellä työpaikalla toimitaan, kun et vielä ole päivääkään siellä ollut?

Vierailija
16/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ kyseessä?

Toimistotyö 8-16.

Niin mutta millaista työtä? Asiakaspalvelu, asiantuntijatyö, vai mitä? Asiantuntijan työssä mikromanageeraava pomo on painajainen, asiakaspalvelussa varmaan ihan toimiva.

Asiantuntijatyö. Aiemmissa työpaikoissa ei ole "vahdittu" tällä tavalla, vaikka en ole ottanut työtä vastaan. Huolestuttaa silti, etten saa itsenäisesti päättää mistään vaan oikeasti kaikki työtehtävät, toteutus, aikataulu ja hyväksyminen pitää tehdä esimiehen kautta.

Vierailija
17/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä noin tarkasti tiedät, kuinka siellä työpaikalla toimitaan, kun et vielä ole päivääkään siellä ollut?

Työhaastattelussa kerrottiin ja tuttuni on aiemmin ollut samassa tiimissä kyseisen esimiehen kanssa eikä yhteistyö toiminut, joten irtisanoutui.

Vierailija
18/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei se ole sinun yritys, niin kyllä se firma ja sen edustajat, eli pomo, päättää mitä teet. Joissain tapauksissa voi tietysti vaikuttaa siihen miten sen vastuualueensa työn tekee. Jossain ei. Onhan siinä se hyvä puoli ettei tarvitse stressata tekeekö asiat oikein vai väärin kun vastuun voi vierittää suoraan esimiehelle. Nykyajan sekopäätyöelämässä itse melkein nauttisin tuollaisesta mallista.

Esimies ei omista firmaa eikä ole johtajana siellä. Työskentelee esimiesasemassa.

Vierailija
19/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti. Yhdessä paikassa olin viikon, koko ajan komensi töihin eikä edes puhelinta saanut käyttää. Mieluummin olen kotona kun lähden komenneltavaksi.

Vierailija
20/45 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hälytyskello soi, niin kannattaa kuunnella sitä ainakin, jos on vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme