Epäuskottavimmat "allergiat" tai "yliherkkyydet" tuttavapiirissäsi?
Ap aloittaa. Tuttavani, 51v nainen, on "sähköallerginen". Ei voi nukkua huoneessa jossa on tietokone päällä tai esimerkiksi imuroida(!). Asuu kuitenkin kerrostalossa keskimmäisessä kerroksessa isossa kaupungissa ja käyttää mm. hiustenkuivaaja suvereenisti päivittäin.
Kommentit (250)
Kusipäät aiheuttaa allergisia oireita mulle, eivät tietty ite usko et heille joku vois olla allerginen...
Tiiän yhen joka on allerginen ikean tekstiileille, saa kamalan ihottuman ja hengen ahdistuksen. Tämä ihminen pyysi mua ompelemasn heille sohvatyynyihin pääliset ja tein ne ikean kankaasta
Mulla on tutuissa muutama näitä "keliakiapotilaita" jotka voivat erityisruokavalioita vaadittuaan kuitenkin syödä tavallista kakkua kun näyttää niin hyvältä, ja hampurilaisen snägäriltä jos on sen verran myöhä ettei enää jaksa tsempata, ja vielä krapulapizzan seuraavana aamuna kun tuli juotua ne 15 olutta. Ai kun sehän ei olekaan kankkunen vaan keliakia!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:27"]Erityisherkkyys taitaa olla muotia nykypäivänä :) Pari tapausta tiedän eikä voi muuta kuin nauraa.. [/quote] Tää satuttaa. Olemme juuri lapsen kanssa saaneet tiedon miksi hän kokee asiat voimakkaasti. Kosketuksen, äänet ja muitten tunteet aiheuttavat ahdistusta. Helpotus on ollut huomata, että häntä voidaan auttaa. Hän voi saada jopa ystäviä kunhan oppii iän myötä hillitsee itkua ja tunteiden menoa ylös alas. Hän ei ole agressiivinen . Hän ilakoi , puhuu mutta itkee herkästi. Hän pelkää monia asioita. Kova ääni, meille normaali puhe sattuu korviin. Silti hän on suloinen ja empatiaa omaava lapsi joka hoivaa toisia ja herkästi reakoi jos toisella suru yms. Minun pitäisi lähettää hänet koulumaailmaan. Maailmaan missä kaltaisesi voi tuhota työmme julmasti ja välinpitämättömästi. Kaiken mitä lapsen eteen olemme tehneet ettei hän sinunlaisiasi häiritsisi poikkeavuudellaan.
[/quote]
Älä lue noita paskapäiden juttuja. Tsemppiä!
Tiedän ihmisen, joka on allerginen "vitamiineille".
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:40"]Tiiän yhen joka on allerginen ikean tekstiileille, saa kamalan ihottuman ja hengen ahdistuksen. Tämä ihminen pyysi mua ompelemasn heille sohvatyynyihin pääliset ja tein ne ikean kankaasta
[/quote]
Mä oon saanut ihottumaa ikean kemikaalikyllästetystä kankaasta
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:40"]
Tiiän yhen joka on allerginen ikean tekstiileille, saa kamalan ihottuman ja hengen ahdistuksen. Tämä ihminen pyysi mua ompelemasn heille sohvatyynyihin pääliset ja tein ne ikean kankaasta
[/quote]
Mulle tulee Ikean matoista hengenahdistusta. Kankaisiin en ole kyllä reagoinut.
Äidinmaito. Sille vaan yksinkertaisesti ei voi olla allerginen.
Miten amk:n käyminen vaikuttaa siihen, millaisia aloituksia ihminen tekee av palstalle?? :D ihan vaan tuli mieleen
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:22"]
Ap aloittaa. Tuttavani, 51v nainen, on "sähköallerginen". Ei voi nukkua huoneessa jossa on tietokone päällä tai esimerkiksi imuroida(!). Asuu kuitenkin kerrostalossa keskimmäisessä kerroksessa isossa kaupungissa ja käyttää mm. hiustenkuivaaja suvereenisti päivittäin.
[/quote]
Hajusteyliherkkä ystävä. Saa oikeita muiden shampoista ja deodoranteista. Omat vaatteet kyllä tuoksahtavat kymmenen metrin päähän huuhteluaineesta, samoin hiuksissa on aina kaunis lakkapinta ja kasvoilla voimakas meikki.
Tämä yliherkkyys rajoittuus siis vain muiden käyttämiin hajuihin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:41"]Mulla on tutuissa muutama näitä "keliakiapotilaita" jotka voivat erityisruokavalioita vaadittuaan kuitenkin syödä tavallista kakkua kun näyttää niin hyvältä, ja hampurilaisen snägäriltä jos on sen verran myöhä ettei enää jaksa tsempata, ja vielä krapulapizzan seuraavana aamuna kun tuli juotua ne 15 olutta. Ai kun sehän ei olekaan kankkunen vaan keliakia!
[/quote]
Sama :D
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:44"]
[/quote]
Tiedän vauvan, joka oli maitoallerginen ja jos äiti käytti maitotuotteita, vauva sai reaktiot äidin maidosta. Mutta kun äiti pysyi ruokavaliossa, vauva pysyi oireettomana.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:44"]
[/quote]
Äidinmaidon kautta voi tulla allergiaa aiheuttavaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:41"]Mulla on tutuissa muutama näitä "keliakiapotilaita" jotka voivat erityisruokavalioita vaadittuaan kuitenkin syödä tavallista kakkua kun näyttää niin hyvältä, ja hampurilaisen snägäriltä jos on sen verran myöhä ettei enää jaksa tsempata, ja vielä krapulapizzan seuraavana aamuna kun tuli juotua ne 15 olutta. Ai kun sehän ei olekaan kankkunen vaan keliakia! [/quote] Sama :D
[/quote]
Keliaakikko ei voi juoda 15 olutta samana päivänä.
Mun naapurilla oli myös tuo sähköallergia. Asuttiin kerrostalossa Tukholmassa. En muista mitä kaikkia oireita sille siitä tuli, mutta kyllä sillä oli kaikenlaista muutakin "oiretta". Jonnekin mökkiin maaseudulle se sitten lopulta muutti.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:41"]Mulla on tutuissa muutama näitä "keliakiapotilaita" jotka voivat erityisruokavalioita vaadittuaan kuitenkin syödä tavallista kakkua kun näyttää niin hyvältä, ja hampurilaisen snägäriltä jos on sen verran myöhä ettei enää jaksa tsempata, ja vielä krapulapizzan seuraavana aamuna kun tuli juotua ne 15 olutta. Ai kun sehän ei olekaan kankkunen vaan keliakia! [/quote] Sama :D
[/quote]
Keliaakikko ei voi juoda 15 olutta samana päivänä.
[/quote]
Meinaakko? Mutta se kakku ja pitsa ja hamppari oli ihan keliakiaystävällistä mättöä?
Eräs henkilö ei voi syödä tiettyjen eläinten lihaa, koska eläimet syövät niitä kasveja, joille hän on allerginen. . .
Varmaan mun ihottumat. Ihoni reagoi lähes kaikkiin keittiötöihin (kuoriminen, pesu, pilkkominen, rätin käyttäminen, pesuaineet) ja hanskat eivät juuri auta asiaa. No, parempina kausina voin tehdä näitä asioita hanskojen kanssa, huonoina en.
Äidinmaidolle voi olla allerginen. Vaan koska uskot siihen ei tee siitä totta
Mä olen allerginen hitaille ja omahyväisille ihmisille sekä myös mauttomille.