Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko sivistyneistöön?

Vierailija
19.05.2015 |

Varsin moni täällä kirjoittava ei selvästi ole kovin sivistynyt. Sen huomaa kirjoitusvirheistä, tavasta ilmaista ja pienten detaljien puutteista, joilla sivistynyt henkilö subtiilisti viestii ylemmyyttään ilman, että rahvas sitä edes ymmärtää. Kuulutko sinä sivistyneistöön?

Itse olen osa sivistyneistöä, koska minulla on akateeminen loppututkinto, kommunikoin sofistikoituneesti ja tunnen arvoni. Lisäksi nautin laadukkaita punaviinejä ja seuraan uutisia useilla eri kielillä. Ystäväpiirini koostuu alansa asiantuntijoista ja menestyjistä (ei yhtään työtöntä). Moni yh-mamma on kade.

Sanna

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa joltain Frasierista karanneelta klisee-snobilta :)

Vierailija
62/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo taas kerran "Sanna", mutta tuo punaviinin lipittäminen pilasi koko jutun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:40"]Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä. [/quote] Onko näin? Minä olen kulttuurikodin kasvatti, mutta toimin duunariammatissa. Korkeakouluopintoni jäivät kesken. Olen kuitenkin lukenut valtavasti eri alojen kirjallisuutta, ja harrastanut laajasti kulttuuria. Kuulun sivistyneistöön, omasta mielestäni :) [/quote] Olet wannabe sivistynyt. Aito sivistynyt on toki akateeminen.

[/quote]

duunariammatissa toimiva ei kuulu sivistyneistöön. Kulttuurin harrastus  ei tee kenestäkään automaattisesti kuuluvaksi sivistyneistöön.
[/quote]
Suomalainen, joka ei osaa kirjoittaa suomen kieltä, ei myöskään kuulu sivistyneistöön.

Vierailija
64/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monia tämä provo on ärsyttänyt.

Vierailija
65/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti istut tällä sivustolla. Se syö tuota sinun hienon hienoa sivistyneisyyttä wt- tasolle.

Vierailija
66/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:52"]Hyvä provo taas kerran "Sanna", mutta tuo punaviinin lipittäminen pilasi koko jutun.
[/quote]
Miksi luulet, että on provo? Miksi laitoit lainausmerkkeihin ap:n nimen? Miksi punaviini pilasi mielestäsi koko jutun?

Vierailija
67/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:23"]

Dippainsseillä poikkeuksetta huono yleissivistys, se on huomattu. Eikä heitä pitäisi johtopaikoille päästää ja onneksi nykyään harvemmin päästetäänkään Nokian tuhon jälkeen.

[/quote]

Yleissivistyksellä et maksa sähkölaskua etkä osta kaupasta ruokaa. Eli mieluummin olen hyvin tienaava juntti-DI kuin yleissivistynyt hukkamaisteri.

Junttimaisuudestani huolimatta jostain syystä silti minut lähetetään maailmalle hyvinkin useasti, koska reissuun päättävien mielestä "omaksun nopeasti kohdemaan kulttuurin ja tavat". Pölöjät, se tulee ihan suoraan matkaoppaista jotka tankataan viimeistään lentokoneessa (mutta yleensä 2-3 viikkoa ennen reissua). Juuri näiden oppaiden varassa saa ihan viralliset sivistyneet myyntimiehemmekin nolostumaan "yleissivistyksen" puutteesta :D ja niiden varassa on hyvä viedä iltaohjelmien keskusteluita.

Vierailija
68/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu sivistyneistöön. Vaan inhoan yleisssivistystä.

Vierailija
69/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu. En osaa enkä aina edes jaksa keskustella ihmisten kanssa. Viihdyn omissa oloissani telkkaria tuijottaen. En myöskään halua olla muunlainen. Pidän elämästäni juuri tällaisena.

Vierailija
70/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:20"]

Varsin moni täällä kirjoittava ei selvästi ole kovin sivistynyt. Sen huomaa kirjoitusvirheistä, tavasta ilmaista ja pienten detaljien puutteista, joilla sivistynyt henkilö subtiilisti viestii ylemmyyttään ilman, että rahvas sitä edes ymmärtää. Kuulutko sinä sivistyneistöön?

Itse olen osa sivistyneistöä, koska minulla on akateeminen loppututkinto, kommunikoin sofistikoituneesti ja tunnen arvoni. Lisäksi nautin laadukkaita punaviinejä ja seuraan uutisia useilla eri kielillä. Ystäväpiirini koostuu alansa asiantuntijoista ja menestyjistä (ei yhtään työtöntä). Moni yh-mamma on kade.

Sanna

[/quote]

Tekstinsä perusteella "Sanna" voi kuulua lukeneistoon, sivistyneistöstä hänen ei kannata puhua mitään.

Vierailija
71/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos joku ystävistäsi joutuu työttömäksi? Irtisanotko ystävyyden?
N23

Vierailija
72/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Yritän käyttäytyä mahdollisimman arrogantisti ja juntisti, erityisesti akateemisten hukkamaisterien seurassa. Muutamalla pistokysymyksellä murtaa heidän sivistyksensä silauksen, sillä nämä jotka leuhottaa eniten yleissivistyksellä, omaavat myös suurimmat hankaluudet tuottaa mitattavissa olevaa substanssia.

T:DI

Vierailija
73/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:40"]Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä. [/quote] Onko näin? Minä olen kulttuurikodin kasvatti, mutta toimin duunariammatissa. Korkeakouluopintoni jäivät kesken. Olen kuitenkin lukenut valtavasti eri alojen kirjallisuutta, ja harrastanut laajasti kulttuuria. Kuulun sivistyneistöön, omasta mielestäni :) [/quote] Olet wannabe sivistynyt. Aito sivistynyt on toki akateeminen.

[/quote]

duunariammatissa toimiva ei kuulu sivistyneistöön. Kulttuurin harrastus  ei tee kenestäkään automaattisesti kuuluvaksi sivistyneistöön.

Vierailija
74/109 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

feikki sivistynyt sanna! Vaikka selvästit halveksit oikeasti sivistyneistöä niin arvostan sivistyneistöä joka kulttuuria ym suosimalla vastustaa talousvallan materialistista näkemystä.

Vierailija
75/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:13"]En. Yritän käyttäytyä mahdollisimman arrogantisti ja juntisti, erityisesti akateemisten hukkamaisterien seurassa. Muutamalla pistokysymyksellä murtaa heidän sivistyksensä silauksen, sillä nämä jotka leuhottaa eniten yleissivistyksellä, omaavat myös suurimmat hankaluudet tuottaa mitattavissa olevaa substanssia.

T:DI
[/quote]
Dippainsseillä poikkeuksetta huono yleissivistys, se on huomattu. Eikä heitä pitäisi johtopaikoille päästää ja onneksi nykyään harvemmin päästetäänkään Nokian tuhon jälkeen.

Vierailija
76/109 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla akateeminen loppututkinto, vanhemmat ovat kovia käymään teatterissa ja oopperassa ja olen minäkin pianoa kilkuttanut. Lukiossa jaksoin vielä lukea klassikoita, katsoa taide-elokuvia ja tiedostavia dokkareita ja rampata näyttelyissä ja konserteissa. Valitettavasti olen sittemmin taantunut hirveästi. Nyt kolmekymppisenä dekkari tuntuu monesti liian pitkältä, uutiset silmäilen Iltsikasta ja leffoista menee enää tyhjäpäisin räimeviihde. Minkään taidenäyttelyn takia en todellakaan jaksa käydä suihkussa enkä pukeutua siististi. :D Mutta voin kuitenkin leijua, että Karamazovin veljekset on lempiromaanini, kun luin sen joskus 15-vuotiaana!

Vierailija
77/109 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota, sydämen sivistystä.

Vierailija
78/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukututkimusten tekeminen tekee ilman muuta kuuluvaksi sivistyneistöön.

Vaikka se nyt vaan harrastus olisikin.

Vierailija
79/109 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vain FM-tutkinnon suorittaneet voivat olla sivistyneitä, muut vain koulutettuja.

Vierailija
80/109 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitten vaan töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan