Kuulutko sivistyneistöön?
Varsin moni täällä kirjoittava ei selvästi ole kovin sivistynyt. Sen huomaa kirjoitusvirheistä, tavasta ilmaista ja pienten detaljien puutteista, joilla sivistynyt henkilö subtiilisti viestii ylemmyyttään ilman, että rahvas sitä edes ymmärtää. Kuulutko sinä sivistyneistöön?
Itse olen osa sivistyneistöä, koska minulla on akateeminen loppututkinto, kommunikoin sofistikoituneesti ja tunnen arvoni. Lisäksi nautin laadukkaita punaviinejä ja seuraan uutisia useilla eri kielillä. Ystäväpiirini koostuu alansa asiantuntijoista ja menestyjistä (ei yhtään työtöntä). Moni yh-mamma on kade.
Sanna
Kommentit (109)
Hyvä provo taas kerran "Sanna", mutta tuo punaviinin lipittäminen pilasi koko jutun.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:40"]Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä. [/quote] Onko näin? Minä olen kulttuurikodin kasvatti, mutta toimin duunariammatissa. Korkeakouluopintoni jäivät kesken. Olen kuitenkin lukenut valtavasti eri alojen kirjallisuutta, ja harrastanut laajasti kulttuuria. Kuulun sivistyneistöön, omasta mielestäni :) [/quote] Olet wannabe sivistynyt. Aito sivistynyt on toki akateeminen.
[/quote]
duunariammatissa toimiva ei kuulu sivistyneistöön. Kulttuurin harrastus ei tee kenestäkään automaattisesti kuuluvaksi sivistyneistöön.
[/quote]
Suomalainen, joka ei osaa kirjoittaa suomen kieltä, ei myöskään kuulu sivistyneistöön.
Aika monia tämä provo on ärsyttänyt.
Silti istut tällä sivustolla. Se syö tuota sinun hienon hienoa sivistyneisyyttä wt- tasolle.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:52"]Hyvä provo taas kerran "Sanna", mutta tuo punaviinin lipittäminen pilasi koko jutun.
[/quote]
Miksi luulet, että on provo? Miksi laitoit lainausmerkkeihin ap:n nimen? Miksi punaviini pilasi mielestäsi koko jutun?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:23"]
Dippainsseillä poikkeuksetta huono yleissivistys, se on huomattu. Eikä heitä pitäisi johtopaikoille päästää ja onneksi nykyään harvemmin päästetäänkään Nokian tuhon jälkeen.
[/quote]
Yleissivistyksellä et maksa sähkölaskua etkä osta kaupasta ruokaa. Eli mieluummin olen hyvin tienaava juntti-DI kuin yleissivistynyt hukkamaisteri.
Junttimaisuudestani huolimatta jostain syystä silti minut lähetetään maailmalle hyvinkin useasti, koska reissuun päättävien mielestä "omaksun nopeasti kohdemaan kulttuurin ja tavat". Pölöjät, se tulee ihan suoraan matkaoppaista jotka tankataan viimeistään lentokoneessa (mutta yleensä 2-3 viikkoa ennen reissua). Juuri näiden oppaiden varassa saa ihan viralliset sivistyneet myyntimiehemmekin nolostumaan "yleissivistyksen" puutteesta :D ja niiden varassa on hyvä viedä iltaohjelmien keskusteluita.
En kuulu sivistyneistöön. Vaan inhoan yleisssivistystä.
En kuulu. En osaa enkä aina edes jaksa keskustella ihmisten kanssa. Viihdyn omissa oloissani telkkaria tuijottaen. En myöskään halua olla muunlainen. Pidän elämästäni juuri tällaisena.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:20"]
Varsin moni täällä kirjoittava ei selvästi ole kovin sivistynyt. Sen huomaa kirjoitusvirheistä, tavasta ilmaista ja pienten detaljien puutteista, joilla sivistynyt henkilö subtiilisti viestii ylemmyyttään ilman, että rahvas sitä edes ymmärtää. Kuulutko sinä sivistyneistöön?
Itse olen osa sivistyneistöä, koska minulla on akateeminen loppututkinto, kommunikoin sofistikoituneesti ja tunnen arvoni. Lisäksi nautin laadukkaita punaviinejä ja seuraan uutisia useilla eri kielillä. Ystäväpiirini koostuu alansa asiantuntijoista ja menestyjistä (ei yhtään työtöntä). Moni yh-mamma on kade.
Sanna
[/quote]
Tekstinsä perusteella "Sanna" voi kuulua lukeneistoon, sivistyneistöstä hänen ei kannata puhua mitään.
Entäs jos joku ystävistäsi joutuu työttömäksi? Irtisanotko ystävyyden?
N23
En. Yritän käyttäytyä mahdollisimman arrogantisti ja juntisti, erityisesti akateemisten hukkamaisterien seurassa. Muutamalla pistokysymyksellä murtaa heidän sivistyksensä silauksen, sillä nämä jotka leuhottaa eniten yleissivistyksellä, omaavat myös suurimmat hankaluudet tuottaa mitattavissa olevaa substanssia.
T:DI
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:40"]Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä. [/quote] Onko näin? Minä olen kulttuurikodin kasvatti, mutta toimin duunariammatissa. Korkeakouluopintoni jäivät kesken. Olen kuitenkin lukenut valtavasti eri alojen kirjallisuutta, ja harrastanut laajasti kulttuuria. Kuulun sivistyneistöön, omasta mielestäni :) [/quote] Olet wannabe sivistynyt. Aito sivistynyt on toki akateeminen.
[/quote]
duunariammatissa toimiva ei kuulu sivistyneistöön. Kulttuurin harrastus ei tee kenestäkään automaattisesti kuuluvaksi sivistyneistöön.
feikki sivistynyt sanna! Vaikka selvästit halveksit oikeasti sivistyneistöä niin arvostan sivistyneistöä joka kulttuuria ym suosimalla vastustaa talousvallan materialistista näkemystä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 09:13"]En. Yritän käyttäytyä mahdollisimman arrogantisti ja juntisti, erityisesti akateemisten hukkamaisterien seurassa. Muutamalla pistokysymyksellä murtaa heidän sivistyksensä silauksen, sillä nämä jotka leuhottaa eniten yleissivistyksellä, omaavat myös suurimmat hankaluudet tuottaa mitattavissa olevaa substanssia.
T:DI
[/quote]
Dippainsseillä poikkeuksetta huono yleissivistys, se on huomattu. Eikä heitä pitäisi johtopaikoille päästää ja onneksi nykyään harvemmin päästetäänkään Nokian tuhon jälkeen.
On minulla akateeminen loppututkinto, vanhemmat ovat kovia käymään teatterissa ja oopperassa ja olen minäkin pianoa kilkuttanut. Lukiossa jaksoin vielä lukea klassikoita, katsoa taide-elokuvia ja tiedostavia dokkareita ja rampata näyttelyissä ja konserteissa. Valitettavasti olen sittemmin taantunut hirveästi. Nyt kolmekymppisenä dekkari tuntuu monesti liian pitkältä, uutiset silmäilen Iltsikasta ja leffoista menee enää tyhjäpäisin räimeviihde. Minkään taidenäyttelyn takia en todellakaan jaksa käydä suihkussa enkä pukeutua siististi. :D Mutta voin kuitenkin leijua, että Karamazovin veljekset on lempiromaanini, kun luin sen joskus 15-vuotiaana!
Onhan tuota, sydämen sivistystä.
Sukututkimusten tekeminen tekee ilman muuta kuuluvaksi sivistyneistöön.
Vaikka se nyt vaan harrastus olisikin.
Minusta vain FM-tutkinnon suorittaneet voivat olla sivistyneitä, muut vain koulutettuja.
Ap kuulostaa joltain Frasierista karanneelta klisee-snobilta :)