Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulutko sivistyneistöön?

Vierailija
19.05.2015 |

Varsin moni täällä kirjoittava ei selvästi ole kovin sivistynyt. Sen huomaa kirjoitusvirheistä, tavasta ilmaista ja pienten detaljien puutteista, joilla sivistynyt henkilö subtiilisti viestii ylemmyyttään ilman, että rahvas sitä edes ymmärtää. Kuulutko sinä sivistyneistöön?

Itse olen osa sivistyneistöä, koska minulla on akateeminen loppututkinto, kommunikoin sofistikoituneesti ja tunnen arvoni. Lisäksi nautin laadukkaita punaviinejä ja seuraan uutisia useilla eri kielillä. Ystäväpiirini koostuu alansa asiantuntijoista ja menestyjistä (ei yhtään työtöntä). Moni yh-mamma on kade.

Sanna

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:20"]Varsin moni täällä kirjoittava ei selvästi ole kovin sivistynyt. Sen huomaa kirjoitusvirheistä, tavasta ilmaista ja pienten detaljien puutteista, joilla sivistynyt henkilö subtiilisti viestii ylemmyyttään ilman, että rahvas sitä edes ymmärtää. Kuulutko sinä sivistyneistöön?

Itse olen osa sivistyneistöä, koska minulla on akateeminen loppututkinto, kommunikoin sofistikoituneesti ja tunnen arvoni. Lisäksi nautin laadukkaita punaviinejä ja seuraan uutisia useilla eri kielillä. Ystäväpiirini koostuu alansa asiantuntijoista ja menestyjistä (ei yhtään työtöntä). Moni yh-mamma on kade.

Sanna

[/quote] Muuten hyvä, mutta viimeinen lauseesi veti jotain altasi pois.

Vierailija
42/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:20"]Varsin moni täällä kirjoittava ei selvästi ole kovin sivistynyt. Sen huomaa kirjoitusvirheistä, tavasta ilmaista ja pienten detaljien puutteista, joilla sivistynyt henkilö subtiilisti viestii ylemmyyttään ilman, että rahvas sitä edes ymmärtää. Kuulutko sinä sivistyneistöön?

Sanna

[/quote]

Viestisi kielii kaikesta muusta kuin sivistyksestä. Esimerkiksi se, miten kategorisoit yksinhuoltajat, on kaukana sivistyneestä käytöksestä.
[/quote] Juuri näin. T. Eräs opiskellut yh, enkä edes ainut Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:37"]Heh, väärä foorumi kysellä sivistyneistön perään. Täällä on suurin osa työttömiä yh-mammoja elellen sossun tuella.

Itse olen poikkeus tällä foorumilla, olen filosofian tohtori. Siihen ei pysty kuin harva ja se on osoitus sivistyneistöön kuulumisesta.
[/quote] Kyllä siihen pystyy, mutta kannattaako se olla yksi tohtorien massasta.

Vierailija
44/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka kuvittelee olevansa ylempiarvoinen kuin muut ja puhuu rahvaasta, EI TODELLAKAAN KUULU SIVISTYNEISTÖÖN. Ensimmäisenä tulee mieleen natsit eikä kukaan varmaan kiistä etteikö Hitler kumppaneineen ollut kaukana sivistyneistöstä.

No niin, taas se natsikortti vedettiin esiin, mutta elämä on epäreilua. :P

Vierailija
45/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sivistyneistö on vähän vaikea määritellä. Itse ajattelen, että sivistyneistöön pääseminen edellyttää lukeneisuutta tai laajaa oppineisuutta. Siltikään kaikki korkeakoulun käyneet eivät ole mitään klassisia intellektuelleja. Monen eri tekijän summa tuo sivistyneisyys. Myös hyvä ja kunnioittava käytös luetaan siihen.

Vierailija
46/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun koulutukseni puolesta. Siis yliopistotutkinto, eikä edes alin. Itse asiassa vieläkin vaikeampi ala päästä sissään ku filosofia.

Vierailija
47/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämmen sivistys taitaa puutua työkalupakista

Vierailija
48/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu, mutta sydämen sivistystä löytyy jonkin verran. :)

Vierailija
49/109 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu enkä haluaisikaan kuulua. Hippeily on mun juttu.

Vierailija
50/109 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viinejä pitää juoda, jotta kuuluisi sivistyneistöön? Nyt juon Shiratia ja Malbecia.

Vierailija
51/109 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko akateeminen eli sivistynyt mennä naimisiin rahvaan kanssa? Mitä mieltä olette?
Lissu, 21, suvussa kaikki akateemisia

Vierailija
52/109 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh. Spermapankista hain tarvikkeet. Olen myös erään kulttuurialan yrityksen toimitusjohtaja.

Vierailija
53/109 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen eläissäni saanut tutustua niin moneen kylttyyrisuvun hedelmään, papissukuihin, aatelisiin ym, että olen ehtinyt omin silmin havainnoimaan, että heissäkin on moneen junaan lähtiää. Asun kodissa, jossa näkyvät omat mieltymykseni ja kutsun seurapiirini koolle! Seuraavaksi täytyykin pyytää jotakuta opastamaan hummeripihtien käytössä, sillä minulla ei ole kokemusta niistä. Onneksi tämänkin oppii. Viinit eivät oikein liikauta minua ja voin myöntää sen häpeämättä. Arvioin kyllä viinejä, vaikka nautinkin niitä hyvin pieniä määriä.

Vierailija
54/109 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni täällä on akateeminen?
N21, akateeminen

Vierailija
55/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä.

Vierailija
56/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen hyvin korregelantti ja suffikentti ihmisolento ja minä pidän valtavan paljon kogutoimimisesta

Vierailija
57/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:40"]Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä.
[/quote]Ääliö...

Vierailija
58/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:40"]Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä.
[/quote]
Onko näin? Minä olen kulttuurikodin kasvatti, mutta toimin duunariammatissa. Korkeakouluopintoni jäivät kesken. Olen kuitenkin lukenut valtavasti eri alojen kirjallisuutta, ja harrastanut laajasti kulttuuria. Kuulun sivistyneistöön, omasta mielestäni :)

Vierailija
59/109 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:40"]Kaupankassa, rekkakuski tai siivooja ei voi koskaan olla osa sivistyneistöä.
[/quote]
Onko näin? Minä olen kulttuurikodin kasvatti, mutta toimin duunariammatissa. Korkeakouluopintoni jäivät kesken. Olen kuitenkin lukenut valtavasti eri alojen kirjallisuutta, ja harrastanut laajasti kulttuuria. Kuulun sivistyneistöön, omasta mielestäni :)
[/quote]
Olet wannabe sivistynyt. Aito sivistynyt on toki akateeminen.

Vierailija
60/109 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän