Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkituoteihmiset asiakkaina!

Vierailija
18.05.2015 |

Mulla on todella negatiiviset fiilikset kaikista yltiöbrändätyistä tuotteista / asioista. Mun mielestä on naurettavaa, että ihmiset ostaa kaikkea vaikuttaakseen rikkailta (parhaimmillaan jostain kirpparilta) tai sitten tuomalla todellista varakkuutta kaikkien silmien esiin (mikä on musta kuitenkin enemmän ok kuin edellinen). Vai voiko joku väittää, että Michael Korsin Jetsetissä on jotain hienoa ja designia? 

Itse en ole kaupassa töissä, mutta joskus sivusta seuranneena kassajonossa tullut vähän seuraavanlaisia viboja ja tässä tiivistettynä tarina mun ajatuksista:

Hauskaa, kun neidit tulee marketin kassalle vetäen Korsin laukusta isoin elein Guessin lompakon Korsin olettaen, että myyjä ottaa asenteen "Nyt tässä on varmaan joku kuninkaallinen prinsessa asiakkaana, kun on noin tyyriitä asusteita". Seuraavaksi vastataan puhelimeen, joka vedetään esiin eBayssa 15 eurolla myytävästä Vuittonin iPhone 4-kuoresta (jolla kukaan järkevä ei enää tee mitään), vaikka puhelin onkin jo vitosmallia - mutta hei, Vuittonin kotelo kuitenkin, ja sitten kailotetaan sinne puhelimeen kovaan ääneen hieman valitellen, kuinka Möet on ihan OK vaihtoehto illan juomaksi (todellisuudessa illasta on tulossa ainutkertainen, kun ei kerrankin tarvitse hörppiä Ballettia)! Seuraavaksi tuleekin kiire lataamaan himaan puhelinta, jotta edellämainitun Mötikän saa kuvattua mahdollisimman monesta kuvakulmasta.

Ei voi muuta sanoa, kuin että olisipa siistiä olla noin hyvä brändääjä! :D

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuitton on ruskea muovikassi :O

Vierailija
2/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:39"]

Taisitpa tehdä perinteisen virheen ja sekoittaa Michael Michael Korsin ja Kors by Michael Kors'in keskenään. Eli tosiaan tämä Michael Michael Kors ei ole Korsin päälinjalta, vaan se on tämän merkin ns. "halpamallisto" ja tuotteet maksavat REILUSTI alle 'oikeiden' Korsien (Noin 1/3 - 1/5 hinnasta).
Nämä Amerikkalaiset Wall Street -naiset käyttävät kyllä ihan päälinjan tuotteita, ja nämä "korsit" joita näet suomessa ovat näitä halpismalleja (väh 90% suomen korseista).

[/quote]

Väärin. Osa näistä naisista itse asiassa minun kollegoja ja samat Korsit (M by MK) heillä on joita esimerkiksi tuossa Stockmannilla myydään. Michael Kors-päämalliston laukkuja tehdään muutenkin pieniä eriä ja niitä on vaikeampi saada. Nämä naiset ovat itse sanoneet että miksi laukusta pitäisi maksaa liikaa ja koska luksusmerkkilaukkujen hinnat nousseet tähtitieteellisiksi ja laatu huonontunut joten ketä kiinnostaa enää. Ostavat sillä rahalla mieluummin yksilöllisiä arvokoruja tänä päivänä. Jenkeissä on uusi kouluttamaton ja leveilevä julkimosukupolvi kuten Kardashianit jotka ostelee Hermesiä, Chanelia ja Vuittonia ja joita moukat ihannoi, siksi korkeasti koulutetut liikenaiset kiertävät nuo merkit nykyään kaukaa :)

Nuo liikenaiset suosivat myös Mulberryn vanhempia laukkumalleja ja outleteista halvalla löytämiään laadukkaita amerikkalaisia Coacheja. Coach on edelleen myös japanilaisten suosiossa tänä päivänä.

[/quote]

Matkustan japaniin useita kertoja vuodessa, joten pakko vastata tähän. Coacheja näkyi hieman, tämän lisäksi Guccia, Balmainia ja YSL/SLP:tä näkyi kyllä selkeästi katukuvassa. Vielä 5-3 vuotta sitten näkyi siellä katukuvassa Louis Vuittonia paljonkin, mutta siitä buumista ollaan nyt päästy jo monta vuotta sitten ohi (japanissa siis).
MUTTA selvästi suurin osa siellä suosi (ja suosii vieläkin) kotimaisia minimaalisella designilla tehtyjä laukkuja, eivätkä näitä lännen luksustaloja.

Pakko vielä lisätä että toisinaan vieläkin voi siellä bongata LV:tä miehillä, ainakin itse olen huomannut useamman miehen käyttävän LV nahkareppua (ei siis laukkua).

[/quote] Tän vuittonin hiipumisen Japanissa voi kyllä huomata kun menee ebaysta kattomaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulette jonkun ostaneen "blogilaukku-Chanelin koska se on ihqn Cocon suunnittelema legenda" niin näyttäkää tätä kuvaa ja varmistakaa että se on tosiaan tuo oikean puolimmainen Cocon suunnittelema versio laukusta eli se oikea malli joka on peräisin helmikuulta vuodelta 1955 = 2.55 :)

http://nishdeluxe.com/wp-content/uploads/2014/06/karl-reissue-.jpg

Toki tuo Cocon suunnittelema laukku maksaa muutaman tonnin enemmän kuin tuo vasemmanpuoleinen "blogilaukku".

Vierailija
4/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois kyllä kysyä joltai bloggaajalta et miks vielä laadukkaampi ja vielä hienompi EI-LOGOLLINEN chanel ei oo kiinnostanut :D

Vierailija
5/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:37"]

Kokisin itseni kyllä äitinä täydellisen epäonnistuneeksi, jos tyttäreni vinkuisi jotain 1000 euron käsilaukkua. Etenkin, jos hänellä jo ennestään olisi käsilaukku. Toivon totisesti, ettei minun koskaan tarvitse käydä tämän tason keskustelua jälkikasvun kanssa. 

[/quote]

Miksi? Miehenä en niinkään käsilaukkujen perään haikaile, mutta kelloja on useampi, ja lisää tulee aivan varmasti. Tonnilla en ole saanut ainuttakaan.

Eikö normaaliin pukeutumiseen kuulu myös asusteet? Ja tuollainen laatutuotehan ei käytännössä vanhene koskaan ja saattaa jopa maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin vuosien päästä.

Vierailija
6/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:40"]

Oikeasti rikkaat ihmiset eivät koe tarvetta leveillä rahoillaan ja esitellä omaisuuttaan kenellekkään joten kyllä on aika helposti tunnistettavissa nämä "uusrikkaat" ihmiset ketkä luulevat olevansa / esittävät varakkaampia kuin todellisuudessa ovatkaan.

[/quote]

Eiköhän tuo liity enemmän käytöstapoihin kuin lompakon paksuuteen. Ja kyllä minä välillä hehkutan suu vaahdossa esim. uusia Lobbeja koska ne ovat mielestäni yksinkertaisesti niin upean tyylikkäät. En minä sitä kuitenkaan leveilyksi millään tapaa koe, vaan ihan innoksi ja iloksi uusia hienoja kenkiä kohtaan.

Vierailija
7/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"]On sullakin ap varmaan ollut Levikset 90-luvulla. Se on kato muoti, joka sanelee näitä juttuja.

Kiva kuitenkin, jos tykkäät itse käyttää muovista ja muutamassa kuukaudessa hajoavaa anttilan "merkkilaukkua" ja nauraa kalliimmille laukuille. Ja toisaalta aikuisen pitäisi erottua keskenkasvuisista sillä, ettei hän ole ivallisesti nauramassa teineille tai parikymppisille, vaikka kuumat aallot ja roikkuvat kasvojenpiirteet saavatkin herkästi toivomaan pahaa muille.
[/quote]

Olipa vittumainen tuo viimeinen lause. Naisvihaa vai vanhentumisen pelkoa? Sinua itseäsi odottaa ihan nuo samat asiat, kuumat aallot ja roikkuva naama, tiesitkö sen? Ja niitä parikymppisiä myös odottaa ihan sama kohtalo. Ja nopeasti sillä aika todellakin lentää. Joten ei kannata dissata turhan ylimielisesti.

Vierailija
8/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti pitääkö joku Michael Korsia ns merkkilaukkuna? Minusta se on keskihintainen merkki, mutta mitenkään merkkitavarana en kyllä pitäisi. Itselläni on Michael Korsia, mutta ovat ihan basic laukkuja minulle (kuten kellot, lompakot yms).

Chanel:in laukku olisi huippu ihana, mutta kyllä se taitaa haaveeksi jäädä. En ole valmis säästämään vuosia ja sitten ostamaan reilun 3000e laukkua itselleni.

Vierailija
9/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 02:21"]

Ihan oikeasti pitääkö joku Michael Korsia ns merkkilaukkuna? Minusta se on keskihintainen merkki, mutta mitenkään merkkitavarana en kyllä pitäisi. Itselläni on Michael Korsia, mutta ovat ihan basic laukkuja minulle (kuten kellot, lompakot yms).

Chanel:in laukku olisi huippu ihana, mutta kyllä se taitaa haaveeksi jäädä. En ole valmis säästämään vuosia ja sitten ostamaan reilun 3000e laukkua itselleni.

[/quote]

öö... Michael Korsin päälinjaston laukkujen hinnat alkavat n. 1200 eurosta. Onko se sinusta keskihintaista? 
Vai tarkoitatko kuitenkin Michael Michael Korsia?

Vierailija
10/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ihan täysjärkisten ihmisten ketju? Kuka teidän veskaanne tai kelloanne katsoo kuin te itse. Jos keskittyisitte johonkin tärkeään asiaan, niin olisi taas maailma lähempänä pelastumista, tai kulttuuri kukoistaisi. Mutta ei, ostakaa sitten vaikka vähän ekologisempaa peilinpuhdistusainetta.

Vierailija
11/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:39"]

Taisitpa tehdä perinteisen virheen ja sekoittaa Michael Michael Korsin ja Kors by Michael Kors'in keskenään. Eli tosiaan tämä Michael Michael Kors ei ole Korsin päälinjalta, vaan se on tämän merkin ns. "halpamallisto" ja tuotteet maksavat REILUSTI alle 'oikeiden' Korsien (Noin 1/3 - 1/5 hinnasta).
Nämä Amerikkalaiset Wall Street -naiset käyttävät kyllä ihan päälinjan tuotteita, ja nämä "korsit" joita näet suomessa ovat näitä halpismalleja (väh 90% suomen korseista).

[/quote]

Väärin. Osa näistä naisista itse asiassa minun kollegoja ja samat Korsit (M by MK) heillä on joita esimerkiksi tuossa Stockmannilla myydään. Michael Kors-päämalliston laukkuja tehdään muutenkin pieniä eriä ja niitä on vaikeampi saada. Nämä naiset ovat itse sanoneet että miksi laukusta pitäisi maksaa liikaa ja koska luksusmerkkilaukkujen hinnat nousseet tähtitieteellisiksi ja laatu huonontunut joten ketä kiinnostaa enää. Ostavat sillä rahalla mieluummin yksilöllisiä arvokoruja tänä päivänä. Jenkeissä on uusi kouluttamaton ja leveilevä julkimosukupolvi kuten Kardashianit jotka ostelee Hermesiä, Chanelia ja Vuittonia ja joita moukat ihannoi, siksi korkeasti koulutetut liikenaiset kiertävät nuo merkit nykyään kaukaa :)

Nuo liikenaiset suosivat myös Mulberryn vanhempia laukkumalleja ja outleteista halvalla löytämiään laadukkaita amerikkalaisia Coacheja. Coach on edelleen myös japanilaisten suosiossa tänä päivänä.
[/quote]

Jaa ämerikkäläiset pisnesnaiset... :D

Vierailija
12/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes ehtii kiinnittää huomiota toisten laukkuihin tai lompakoihin? Puhumattakaan niiden merkeistä.

Vierailija
13/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:44"]Itse jouduin muutama vuosi sitten tuohon merkkihuumaan mukaan ja ostin itselleni muutamat Vuittonit, Korsit ja muut. Onneksi tulin järkiini ja olenkin nyt myynyt noita laukkuja ja muita pois. Se hyvä puoli niiden ostamisessa hiukan ennen kuin se laajin hype iski oli kyllä se, että esimerkiksi myydessäni neljä vuotta vanhan, reilusti käytetyn Neverfullini pois, sain siitä ihan kivasti voittoa. Muistakin jäin vain maksimissaan muutaman kympin tappiolle. En voi sanoa että kannatti, mutta kokemus kai tuollainenkin hetkellinen hölmöily!
[/quote]
Miksi joku maksaisi neljä vuotta käytetystä laukusta enemmän kuin uudesta? Yritän tällä nyt sanoa etten usko että teit laukuilla voittoa, ellet sitten siis itsekin ostanut niitä käytettynä.

Vierailija
14/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 18 v tytöllä ja jo 2 merkkilaukkua, tää Vuittonin laatikko ja viime syyslomalla haki Pariisista tän Chanelin 2.55.

hän halusi yhden Kalevala korun ja innostui myymään tavaraa paikallisessa fb.ssä.

tämän jälkeen meni taloyhtiön kokoukseen ja sai luvan hommata kierrätyshyllyn pyörävarastoon.

tyhjentää,sen päivittäin ja myy tavarat.

koulu menee hyvin. Tekee ilmoitukset ja 2 kertaa viikossa on tapaaminen , milloin ostajat voivat hakea tavarat.

myi kaikki vintille unohdetut huonekalut, piti pyöräkellarin siivouksen ja myi 15 kpl sinne unohdettua pyörää. Kävi itse kysymässä poliisilaitokselta ohjeita miten erottuu varastettu pyörä.

hänen paras ystävänsä on rikas ja äärimmäisen fiksu. Tytöt päätti lähteä yhdessä Pariisiin, mutta ystävän äiti lähti mukaan, parempi näin.

nyt on myynnit selkeesti laantuneet, kun ei ole mitään ostettavaa. Ystävä lähtee Nykkiin ja pyytää sinne mukaan, mutta hotellit maksaa paljon, menisi puolen vuoden myymisestä pelkästään hotelliin ja lentolipun.

niin kauan kun kaikki menee hyvin, saa jatkaa tätä kierrätystään.

Vierailija
15/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:42"]Naurattaa! Eihan tuossa ole lueteltu edes yhtaan luksustuotetta. [/quote] Luettelepa sitten oikeita luksustuotteita

[/quote] Katso vaikka Amal Clooneyn laukkuja, et taida edes tunnistaa merkkeja ja taatusti ei ole Vuittonia.

[/quote] Tämä Amal Clooney ei taida asua Suomessa?
[/quote]

Amal clooney ei nyt liity tähän suomalaisten merkkituotehypeen mitenkään. Kurjaa sinänsä että ilmeisesti varsin fiksu ja menestynyt ihmisoikeusjuristi nähdään vain merkkilaukkujen kantajana. Eikä kysymykseeni ole vieläkään kukaan vastannut, eli luetelkaapa nyt ihmeessä joku niitä oikeita luksusmerkkituotteita, joista junteilla ei ole hajuakaan! Aika pinnallista mielestäni haukkua junteiksi jos jotain tavaramerkkiä ei tunne. Ei kuulosta guess-faneja fiksummalta

Vierailija
16/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:11"]

Jos kuulette jonkun ostaneen "blogilaukku-Chanelin koska se on ihqn Cocon suunnittelema legenda" niin näyttäkää tätä kuvaa ja varmistakaa että se on tosiaan tuo oikean puolimmainen Cocon suunnittelema versio laukusta eli se oikea malli joka on peräisin helmikuulta vuodelta 1955 = 2.55 :)

http://nishdeluxe.com/wp-content/uploads/2014/06/karl-reissue-.jpg

Toki tuo Cocon suunnittelema laukku maksaa muutaman tonnin enemmän kuin tuo vasemmanpuoleinen "blogilaukku".

[/quote]

Joulun alla vielä maksoivat saman verran..

Vierailija
17/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karl Lagerfelg on legenda jo eläessään. Ihan yhtä tyylikäs ja arvokas tuo hänen suunnittelemansa versio on. Se, että sitä nähdään bloggaajilla, ei vähennä laukun arvoa mitenkään. Tuo nyt vaan on tätä suomalaista itsetunnon alhautta, että jos jokin asia on tuttu, se menettää arvonsa. Mahtaakohan pariisissa jotkut paikalliset av-mammat haukkua flap bagin kantajia kilpaa, siellä niitä näkee oikeasti katukuvassa, ei vain muutamalla hassulla bloggaajalla. Ootte te uskomattomia.

Vierailija
18/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:20"]

Täällä ollaan nyt kyllä mielestäni todella tärkeän asian äärellä! Olen viimeiset 2kk vääntänyt 17-vuotiaan tyttäreni kanssa, kun en ole luvannut ostaa tätä vuittonin "laatikkolaukkua" hänelle synttärilahjaksi, vaikka kaikilla muillakin on. Minun nuoruudessani tämä ilmiö oli havaittavissa siinä, kuinka oli tärkeää omistaa euroina alle sadan euron MicMacin farkut. Nykynuorisolle pari nollaa lahjatoiveisiin lisää ja sen jälkeen irtoaa mahdollisesti hymy minuutiksi...kunnes keksitään jotain uutta. Mietin, että olisin ehdottanut tytön hankkivan sen omilla varoillaan, mutta sitten tajusin sen olevan huono idea. Onneksi hänellä itsellään on sen verran rahantajua, ettei ole mennyt säästöjään tuhlaamaan..ainakaan toistaiseksi.

Rakastan kuitenkin tytärtäni kovasti, ja ihan oikeasti hieman pelkään, että hänet leimataan köyhäksi, kun löytyy vain Korsia. Miten voisin ratkaista tämän ilman, että lompakkoni kaventuu 1000 eurolla ja tyttäreni olisi surullinen?

[/quote]

Olisko tyttären aika oppia, että kaikkea ei voi saada mitä haluaa.

Pätee myöhemmässäkin elämässä.

Vierailija
19/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:20"]

Täällä ollaan nyt kyllä mielestäni todella tärkeän asian äärellä! Olen viimeiset 2kk vääntänyt 17-vuotiaan tyttäreni kanssa, kun en ole luvannut ostaa tätä vuittonin "laatikkolaukkua" hänelle synttärilahjaksi, vaikka kaikilla muillakin on. Minun nuoruudessani tämä ilmiö oli havaittavissa siinä, kuinka oli tärkeää omistaa euroina alle sadan euron MicMacin farkut. Nykynuorisolle pari nollaa lahjatoiveisiin lisää ja sen jälkeen irtoaa mahdollisesti hymy minuutiksi...kunnes keksitään jotain uutta. Mietin, että olisin ehdottanut tytön hankkivan sen omilla varoillaan, mutta sitten tajusin sen olevan huono idea. Onneksi hänellä itsellään on sen verran rahantajua, ettei ole mennyt säästöjään tuhlaamaan..ainakaan toistaiseksi.

Rakastan kuitenkin tytärtäni kovasti, ja ihan oikeasti hieman pelkään, että hänet leimataan köyhäksi, kun löytyy vain Korsia. Miten voisin ratkaista tämän ilman, että lompakkoni kaventuu 1000 eurolla ja tyttäreni olisi surullinen?

[/quote]

Olisko tyttären aika oppia, että kaikkea ei voi saada mitä haluaa.

Pätee myöhemmässäkin elämässä.
[/quote]

Miksei kaikkea voi saada? Opetetaanko pojillekin noin? Nimenomaan työtä tekemällä voi saavuttaa unelmia!! On se nyt sitten käsilaukku tai etelänmatka tai mitä lie.

Vierailija
20/105 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:40"]

Oikeasti rikkaat ihmiset eivät koe tarvetta leveillä rahoillaan ja esitellä omaisuuttaan kenellekkään joten kyllä on aika helposti tunnistettavissa nämä "uusrikkaat" ihmiset ketkä luulevat olevansa / esittävät varakkaampia kuin todellisuudessa ovatkaan.

[/quote]

Eiköhän tuo liity enemmän käytöstapoihin kuin lompakon paksuuteen. Ja kyllä minä välillä hehkutan suu vaahdossa esim. uusia Lobbeja koska ne ovat mielestäni yksinkertaisesti niin upean tyylikkäät. En minä sitä kuitenkaan leveilyksi millään tapaa koe, vaan ihan innoksi ja iloksi uusia hienoja kenkiä kohtaan.
[/quote]

Tällä tarkoitin lähinnä niitä ketkä esittävät ja näyttelevät hienoja merkkitavaroitaan esim instagramissa. Itse jos ostan minkä tahansa uuden kivan laukun tai paidan, lähetän kaverille kuvan uudesta ostoksesta oli se sitten merkkituote tai ei. Koskaan en ole someen postannut mitään kuvia merkkituotteistani koska en koe tarvetta esitellä omaisuuttani :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän