Merkkituoteihmiset asiakkaina!
Mulla on todella negatiiviset fiilikset kaikista yltiöbrändätyistä tuotteista / asioista. Mun mielestä on naurettavaa, että ihmiset ostaa kaikkea vaikuttaakseen rikkailta (parhaimmillaan jostain kirpparilta) tai sitten tuomalla todellista varakkuutta kaikkien silmien esiin (mikä on musta kuitenkin enemmän ok kuin edellinen). Vai voiko joku väittää, että Michael Korsin Jetsetissä on jotain hienoa ja designia?
Itse en ole kaupassa töissä, mutta joskus sivusta seuranneena kassajonossa tullut vähän seuraavanlaisia viboja ja tässä tiivistettynä tarina mun ajatuksista:
Hauskaa, kun neidit tulee marketin kassalle vetäen Korsin laukusta isoin elein Guessin lompakon Korsin olettaen, että myyjä ottaa asenteen "Nyt tässä on varmaan joku kuninkaallinen prinsessa asiakkaana, kun on noin tyyriitä asusteita". Seuraavaksi vastataan puhelimeen, joka vedetään esiin eBayssa 15 eurolla myytävästä Vuittonin iPhone 4-kuoresta (jolla kukaan järkevä ei enää tee mitään), vaikka puhelin onkin jo vitosmallia - mutta hei, Vuittonin kotelo kuitenkin, ja sitten kailotetaan sinne puhelimeen kovaan ääneen hieman valitellen, kuinka Möet on ihan OK vaihtoehto illan juomaksi (todellisuudessa illasta on tulossa ainutkertainen, kun ei kerrankin tarvitse hörppiä Ballettia)! Seuraavaksi tuleekin kiire lataamaan himaan puhelinta, jotta edellämainitun Mötikän saa kuvattua mahdollisimman monesta kuvakulmasta.
Ei voi muuta sanoa, kuin että olisipa siistiä olla noin hyvä brändääjä! :D
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:18"]
No sori nyt vaan mut voi niistä päätellä. Ei kukaan peeaa osta esim. 400 euron laukkua.
[/quote] :D Kuka tahansa voi säästää 400e, toiset vain vähän pidemmällä aikavälillä ja sitten ostellaan edellisen kauden laukkuja!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:33"]
Kaikista hauskinta on lukea ihmisten selittelyjä miten joku merkkilaukku on niin paljon kestävämpi,niin paljon parempaa materiaalia,niin paljon eettisempi jnejne.Samoista paskatehtaista ne tulee ja työtekijöiden selkänahasta revitty.Ostakaa suomalaista niin siinä tietää että on eettistä ja helvetin kallista.
[/quote] Parasta on kun nama merkkilaukuilla proystailevat sitten kiipeavat hissittoman neukkukuution kolmannen kerroksen yksioon hehkuttamaan somessa luksuselamaansa :D.
Itse sain aikoinani ensimmäisen vuittonini, pienen clutchin, rippilahjaksi mummoltani ja sitten ylppärilahjaksi samalla kuosilla Artsyn. Mielestäni just hyvä idea ostaa jotain kestävää, KÄYTÄNNÖLLISTÄ ja mahdollisesti jopa läpi elämän kestävää, kuin niitä ainaisia Kalevala-koruja ja Iittalan kippoja yms.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:42"]Naurattaa! Eihan tuossa ole lueteltu edes yhtaan luksustuotetta.
[/quote]
Luettelepa sitten oikeita luksustuotteita
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:42"]
Naurattaa! Eihan tuossa ole lueteltu edes yhtaan luksustuotetta.
[/quote] Tämä onkin suomalaisten näkökulma..... ja hyvin näyttää toimivan. Itselläni on lv ja baarissa hetken juttelun jälkeen jätkä kysyi, että onko tuo aito ja myöntyvän vastauksen jälkeen hän muuttui ihan erilaiseksi. Odotti varmaan jotain sugarmamaa musta . Teki mieli sanoo, että tämmösiä saa sun kuukauden röökirahoilla ostettua, ei sen kummempaa..
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:42"]Naurattaa! Eihan tuossa ole lueteltu edes yhtaan luksustuotetta. [/quote] Luettelepa sitten oikeita luksustuotteita
[/quote]et olis pyytänyt..... :D Googlettamalla kaikki saa selville merkkejä, joista 99% suomalaisista ei ole ikinä kuullutkaan. Musta olis siis ihan hyvä vaan hyväksyä, että Suomessa Chanel ja LV luokitellaan luksuksesta viestiviksi statussymboleiksi :D Tää on vähän sama, kuin että sanois ettei wessussa oo luxustaloja kun ruetaan vertaamaan vaikka Bevery Hillsin kanssa. Muta miksi verrata, kun nyt on kyse Suomesta ja suomalaisten asenteista?
word [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:42"]Naurattaa! Eihan tuossa ole lueteltu edes yhtaan luksustuotetta. [/quote] Luettelepa sitten oikeita luksustuotteita
[/quote]et olis pyytänyt..... :D Googlettamalla kaikki saa selville merkkejä, joista 99% suomalaisista ei ole ikinä kuullutkaan. Musta olis siis ihan hyvä vaan hyväksyä, että Suomessa Chanel ja LV luokitellaan luksuksesta viestiviksi statussymboleiksi :D Tää on vähän sama, kuin että sanois ettei wessussa oo luxustaloja kun ruetaan vertaamaan vaikka Bevery Hillsin kanssa. Muta miksi verrata, kun nyt on kyse Suomesta ja suomalaisten asenteista?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 22:18"]
No sori nyt vaan mut voi niistä päätellä. Ei kukaan peeaa osta esim. 400 euron laukkua.
[/quote] pikavipit on nykypäivää ;) kuulemma joku saanu niistä maksuhäiriömerkinnänkin :o
Mä ostan käytännössä aina merkkituotteen, mutta en koskaan ostaisi esimerkiksi Michael Korsin kelloa, koska Michael Kors ei ole mikään kellotalo. Tag Heuer on kellotalo.
Mielestäni todellisen merkkituotteita tuntevan henkilön tunnistaakin siitä, että hänellä on laatutuote aina juuri merkkikohtaisesti valittu. Pissikset ostaa mitä tahansa, missä lukee sen hetken trendimerkki kuten juts Guess ja Kors.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:04"]
Mä ostan käytännössä aina merkkituotteen, mutta en koskaan ostaisi esimerkiksi Michael Korsin kelloa, koska Michael Kors ei ole mikään kellotalo. Tag Heuer on kellotalo.
Mielestäni todellisen merkkituotteita tuntevan henkilön tunnistaakin siitä, että hänellä on laatutuote aina juuri merkkikohtaisesti valittu. Pissikset ostaa mitä tahansa, missä lukee sen hetken trendimerkki kuten juts Guess ja Kors.
[/quote] Ah mitä järkipuhetta! Tai makunsa toki kullakin, mutta itse en voisi olla nykypäivänä enempää kiitollinen, kun muut sai yläasteella kinuamiaan Guessin laukkuja ja itse sain ruman "mummolaukuksi" nimetyn Mulberryn Bayswaterin, mikä ei todellakaan ollut silloin ikäisieni keskuudessa tunnettu merkki. Nykyään kuitenkin arvostan sitä laatua todella paljon vajaa 10 vuoden jälkeen, ja veikkaampa, että tässä ajassa Guessin metalliosat ovat jo hieman tummuneet!
Joo on se vähän noloa ostaa päästä varpaisiin kaikki merkkituotteita ja esittää rikkaampaa kuin on. jotkut tietysti on oikeastikin varakkaampia. Kaikista nolointa on feikkimerkkituotteet. Ku pakko saada sellanen ruskea vuittonin laukku!!! merkit ei takaa tyylikkyyttä ja suomi ei los angelesiksi muutu vaikka kuinka olis uggit,starbucksit, cadillacit, iphonet, raybanit,vuittonit tai gabbanat. Halooooooo. mutta aika usein noi kävelevät mainostaulut onkin sinkkuja ja normaalit muikkelit niitä avovaimoja:)
[/quote] Katso vaikka Amal Clooneyn laukkuja, et taida edes tunnistaa merkkeja ja taatusti ei ole Vuittonia.
Täällä ollaan nyt kyllä mielestäni todella tärkeän asian äärellä! Olen viimeiset 2kk vääntänyt 17-vuotiaan tyttäreni kanssa, kun en ole luvannut ostaa tätä vuittonin "laatikkolaukkua" hänelle synttärilahjaksi, vaikka kaikilla muillakin on. Minun nuoruudessani tämä ilmiö oli havaittavissa siinä, kuinka oli tärkeää omistaa euroina alle sadan euron MicMacin farkut. Nykynuorisolle pari nollaa lahjatoiveisiin lisää ja sen jälkeen irtoaa mahdollisesti hymy minuutiksi...kunnes keksitään jotain uutta. Mietin, että olisin ehdottanut tytön hankkivan sen omilla varoillaan, mutta sitten tajusin sen olevan huono idea. Onneksi hänellä itsellään on sen verran rahantajua, ettei ole mennyt säästöjään tuhlaamaan..ainakaan toistaiseksi.
Rakastan kuitenkin tytärtäni kovasti, ja ihan oikeasti hieman pelkään, että hänet leimataan köyhäksi, kun löytyy vain Korsia. Miten voisin ratkaista tämän ilman, että lompakkoni kaventuu 1000 eurolla ja tyttäreni olisi surullinen?
Täällä ollaan nyt kyllä mielestäni todella tärkeän asian äärellä! Olen viimeiset 2kk vääntänyt 17-vuotiaan tyttäreni kanssa, kun en ole luvannut ostaa tätä vuittonin "laatikkolaukkua" hänelle synttärilahjaksi, vaikka kaikilla muillakin on. Minun nuoruudessani tämä ilmiö oli havaittavissa siinä, kuinka oli tärkeää omistaa euroina alle sadan euron MicMacin farkut. Nykynuorisolle pari nollaa lahjatoiveisiin lisää ja sen jälkeen irtoaa mahdollisesti hymy minuutiksi...kunnes keksitään jotain uutta. Mietin, että olisin ehdottanut tytön hankkivan sen omilla varoillaan, mutta sitten tajusin sen olevan huono idea. Onneksi hänellä itsellään on sen verran rahantajua, ettei ole mennyt säästöjään tuhlaamaan..ainakaan toistaiseksi.
Rakastan kuitenkin tytärtäni kovasti, ja ihan oikeasti hieman pelkään, että hänet leimataan köyhäksi, kun löytyy vain Korsia. Miten voisin ratkaista tämän ilman, että lompakkoni kaventuu 1000 eurolla ja tyttäreni olisi surullinen?
On sullakin ap varmaan ollut Levikset 90-luvulla. Se on kato muoti, joka sanelee näitä juttuja.
Kiva kuitenkin, jos tykkäät itse käyttää muovista ja muutamassa kuukaudessa hajoavaa anttilan "merkkilaukkua" ja nauraa kalliimmille laukuille. Ja toisaalta aikuisen pitäisi erottua keskenkasvuisista sillä, ettei hän ole ivallisesti nauramassa teineille tai parikymppisille, vaikka kuumat aallot ja roikkuvat kasvojenpiirteet saavatkin herkästi toivomaan pahaa muille.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:19"]
[/quote] Katso vaikka Amal Clooneyn laukkuja, et taida edes tunnistaa merkkeja ja taatusti ei ole Vuittonia.
[/quote] Tämä Amal Clooney ei taida asua Suomessa?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"]
On sullakin ap varmaan ollut Levikset 90-luvulla. Se on kato muoti, joka sanelee näitä juttuja.
Kiva kuitenkin, jos tykkäät itse käyttää muovista ja muutamassa kuukaudessa hajoavaa anttilan "merkkilaukkua" ja nauraa kalliimmille laukuille. Ja toisaalta aikuisen pitäisi erottua keskenkasvuisista sillä, ettei hän ole ivallisesti nauramassa teineille tai parikymppisille, vaikka kuumat aallot ja roikkuvat kasvojenpiirteet saavatkin herkästi toivomaan pahaa muille.
[/quote] En ole aloittaja, mutta tietääkseni hän ei ole tuonut missään vaiheessa ikäänsä esiin? Tai sitä, mitä itse käyttää? Tässä ollaan nyt mielestäni juurikin asian ytimessä; ihmiset ei enää näe välimuotoja - niitä laadukkaita merkittömiä laukkuja - mahdollisuutena, vaan on oltava joko Prisman ostoskassissa omaisuutta kantava puslu tai "ultimate fancy" Vuitton-neiti.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:21"]
[/quote] Tässä ei ole toivottu pahaa kenellekkään? Tuotu vain esille se surullinen totuus, kuinka kaikki haluavat omistaa jotain kalliin näköistä tuotetta, jonka osto perustellaan laadulla ja ajattomuudella - ei tietenkään sillä, että saa samalla statuksen, jota muut (toivottavasti) ihailevat kadulla kulkiessa.