***LOKAMASUJEN TORSTAITURINAT***
Kommentit (51)
Tuli ihan pala kurkkuun....Niin IHANAA tosiaan....ONNEA todella kovasti, vaikka tuskin nyt ihan heti itse tulee lueskelemaan :)
Nazulla on kyl nyt jännät paikat-veikkaan, että ens yönä tulee teille lähtö ja toivottavasti meillekin :D Isäntä sanoi masuun, että " Koitahan nyt jo tulla ulos niin pääsen lähemmäs äippää" , kun yritti mua halata ja on tuo masu pikkasen tiellä kuiteskin;)
Voi Juku-ei malttais nyt taas millään odottaa vauvan syntymää!!!!!
Puhallelkaas nyt niitä kunnon suppareita tännekin päin.....kitoooosss!!
Kyllä on raivostuttava tää meidän uusi langaton yhteys. Pätkii tosi pahasti ja tällä mammalla menee hermo. Nyt surffaan jonkun naapurin suojaamattomassa verkossa, kivaa...
Olipas kiva uutinen, että HANNA on saanut vauvansa! Onnitellaan sitte kuiteskin vasta kun tuore äiti pääsee kertomaan uutisensa :)
NAZU taitaa lähipäivinä päästä tositoimiin. Lycka till kun se hetki koittaa! Ties vaikka ensi yönä ?!? Minäkin haluan! Mutta ei tunnu yhtään siltä.
JENI: Pakko sanoa sulle, kun niitä suppareita niin kovasti toivot. Että siis ei tääkään kivaa ole kun supistaa, välillä säännöllisestikin, mutta mitään ei silti tapahdu. Musta tuntuu, että mun kohtu on ihan viallinen, vaikka toki olen tyytyväinen että tämä ja esikoinen ovat menneet täysiaikaiseksi. Ja sekään ei mun kohdalla ainakaan viimeksi pitänyt paikkaansa, että ennakoivat supparit olisivat lyhentäneet synnytystä kun kerran oli pitkä synnytys. Että ei nää tyhjää tekevät supparit mitään kivoja ole kun sattuvat niin ja aiheuttavat vaan turhaa toivoa. Mutta toivotaan meille molemmille ihan OIKEITA kunnon synnytyssuppareita. kumpikohan pääsee ennemmin tositoimiin? Pari päivää näyttäisi olevan eroa lasketuissa ajoissa.
Onnea vielä Susuliinille kun saat gradun pois käsistä. Olen niin kade! En saanut tänään juuri mitään aikaiseksi G:n suhteen. Tympii koko juttu.
S-I ja vauveli 38+2
Liian pitkä näille viikoille.
Mies vielä töissä ja pitäis jaksaa siivotakkin.
Huomenna aamulla taas verenpaine mittaus neuvolassa,eilen oli tippunut (140/87).
Tosi tyytyväinen siihen kyllä olen =)
Tänään oli kokeet koulussa ,onneks sai alta pois ainakin ne.
Massua supistaa välillä ja vauva duunailee jotain tosi alhaalla,tulee tunne että tipahtaa.
Nazulle tsemppiä ja supistuksia kuin myös Jenille !
Fiikunako oli eilen kaatunut?Itse kaaduin myöskin koulussa viime viikolla,ei kiva.
Pyydän jo nyt anteeksi kun unohdan aina vastailla kaikille.Pannaan raskauden piikkiin,heh.
Lupacialle peukutuksia myös tulevaan koitokseen.
Hyvin valitsit,ainakin toipumisen kannalta .
Muakin pelottaa synnytys mutta vielä enemmän sektio.
Wades & Natika 36+
Olisko sillä Hannalla jo poika?! Jos näin on niin uskotaan! IHANAA!!!
Täytyy kuitenki ootella, että Hanna tulee itse kertomaan :D
Mulla päänsärky alkaa olla jo helvetillistä! En tajua mistä se johtuu, kun nytkin verenpaine oli 130/79 eli ihan ok ja testasin vielä varalta tuon kusenki niin ei se oo ku yhdellä plussalla. Muuten on suht ok olo, tosin semmoinen ahdistava ja voimaton, mutta ei kuitenkaan okseta.
Pitää lähtee vielä käymään anoppilassa.. no, jospa sitä jaksas. Onneksi huomenna jo klo 7.30 se aika, niin saa tietää että mitä tuon päänsäryn kans tekee. Panadol ei auta YHTÄÄN ja Panacodia en uskalla ottaa ku yhden, se taas auttaa vaan 1-3 tuntia...
Jotain piti kommentoida vaan enpä muista enää mitä..
Eli uusiks... S-I : Joo todella ei varmasti ole kivaa, kun supistelee ja sitte ei kuitenkaan oo niitä " ihan lopullisia" :-( Mä vaan kun en yhtään tiiä, että minkälaiselta kunnon suppari ees tuntuu niin sais antaa jotain merkkejä kuiteskii...Mutta totta kai toivon, että ne alkais HETI kunnollisina ja kellotettavina (turhaa kai luulla..) :-)
Äsken taas piti viilata ja lakata kynnet näteiksi, etteivät oo ihan kaameessa kunnossa sitten synnärillä...Montakohan kymmentä kertaa mä viel saan ne lakata ennen lähtöä.. :-D
Mut nyt BB Extran pariin-olen tällä viikkoa UNOHTANUT sen KAKSI kertaa--aivan uskomatonta multa!!!! Yleensä tollaset ei unohdu..vaikka kaikki muu sit unohtuiskin ;-)
Illanjatkot kaikille!!!
T. Je_Ni
En olekaan taas pariin päivään koneelle ehtinyt, on se kumma miten kiireistä aikaa tämä mammalomailu on ;)
Ihan ekaksi nazulle tsemppejä! Ei tosiaan taida sulla enää kauaa kestää, kun oma nyytti on kainalossa! Alkaa jo itseäkin jännittää, kun ajattelee, kuinka lähellä loppua tämä odotus tosiaan on..
Eilen juuri miehelle sanoin, että toisaalta odotan ihan kamalasti, että vauva syntyisi jo. Mutta toisaalta en millään vielä haluaisi sen syntyvän. Jotenkin vaan on niin kiva, kun on jotain mitä odottaa... Toisaalta, olisihan se vauva niin ihana jo omassa kainalossa. Mies kyllä totesi, et miksiköhän sanotaan, ettei naiset osaa päättää?!?! ;)
Tupakoinnista piti mainita sen verran, että itse olen polttanut lähes 15 vuotta ja ymmärrän hyvin, ettei siitä ilman " hyvää syytä" pääse eroon. Itse olen kuitenkin ollut aina raskaus- ja imetysajat polttamatta. Vauva on aina ollut se riittävä syy lopettamiseen. Jotenkin vaan on sitten aina lipsahtanut takaisin tuo pahe. On vaan ollut huono itsekuri, kun mies kuitenkin polttelee koko ajan vieressä.... Nyt tosin olen päättänyt ja vannonut sen loppuneen tähän raskauteen! Ja vaikka itse olenkin polttanut, niin ei se haju silti mitenkään ihana ole. Nytkin aina inhottaa, kun mies käy ulkona tupakalla ja tulee sen jälkeen viereen hönkimään, YÖK! Mutta, en kuitenkaan painosta miestä lopettamaan. Parhaiten se kuitenkin onnistuu niin, että itse tekee sen päätöksen.
Täälläkin on noita supistuksia tullut jo muutaman päivän, mutta eivät vielä mitään kipeitä ole, joten tuskin vielä mitään ovat aikaan saaneet. Onhan tässä vielä aikaa...
Joku muuten kyseli niistä verenpaineista. Mulla on kaikissa raskauksissa ollut n. 110-120/60-70, ettei kovin korkeita mun mielestä? Eikä kyllä lääkärit ole koskaan sanonu, että olisivat liian matalat tms... Mut tuokin taitaa olla niin henkilökohtaista, että mikä on se " normaali" .
Mutta nyt täytyykin jo mennä laittamaan jotain iltapalaa muksuille, nää pinot kun on nykyään niin HIRMUISEN pitkiä, että menee helpostikin pari tuntia täällä käydessä.... ;)
Tuittuli ja vaavi rv 37+6 (huomenna taas vaihtuu viikko!!!)
Supisteli koko yön ja limatulppa meni (ihan uusi tuttavuus, en tiedä mihin se eka raskaudessa katosi?).
Kävin tänään sitten tarkastuttamassa tilanteen kun alkoi vuotaa kirkasta verta. (Ei hätää, se tulee kuulemma jostakin muualta kuin istukasta.)
3 cm auki ja kohdunkaulaa 1 cm jäljellä!!!!
Voi kuulemma olla, että tänä viikonloppuna tapahtuu! Jänskää, en ole vielä tuntenut hyvin kovia supistuksia, voi kun pääsisinkin loppuun asti yhtä helpolla!
Nyt ei juuri supistele, aion ottaa panadolia yöksi ja yrittää nukkua....
Tikru, en muista kuin tämän ihanan lääkärin etunimen, Anu. Vaaleat hiukset ja lasit, ihan uusi lääkäri! Tätä ennen minua on hoitanut Sirpa ja Leena, mukavia hekin.
Tsemppiä sinulle, voi kun miehesi tuosta vähän järkevöityisi....
Minulle ei tosiaan oltu edes mainittu kolmannesta vaihtoehdosta, eli käynnistyksestä. Tämä ihana lääkäri sai minut mainiteltua edes kokeilemaan, ja ajattelin että menköönsä, eihän siinä mitään häviä. Kuitenkin olisi vauvalle ja minulle parempi tämä " luonnollinen tapa" .
Tosiaan saan nyt puudutteita jo vaikka heti ennen kalvojen puhkaisua, esikoiseltahan jouduin odottamaan 4-5 tuntia epiduraalia ja taju meni kivusta sinä aikana monesti... Siitä jäi pahin muisto!
Ponnistusvaiheessa kipu ei haittaa, mutta jos sen avautumisvaiheen saisi hiukan kivuttomammaksi (niin että taju pysyy siltä kivulta, kiitos!) niin olisin hyvin iloinen.
Ymmärrän, että lapsen tuleminen maailmaan sattuu, mutta ei kai sen silti yhtä kidutusta tarvitsisi olla :)
Minusta ne kaurapussit oli muuten aivan ihania!
Verenpaineesta, minä olen näitä jotka kärsii matalasta verenpaineesta. Ylimmillään on tainnut olla joskus (yläpaine) 120 ja matalimmillaan 90 pintaan, silloin voin aika huonosti... Syön vaan kovasti suolaista, se tuntuu auttavan ja nostavan paineita. Alapaine seilaa yleensä siinä 70 kieppeillä, sillä ei ole niin merkitystä.
Ihanteellinen verenpaine siis ihmisellä on 120-130/70-80 mikäli asia jollekin hämärän peitossa.
Jos menee alle sen, ei sydän oikein silloin jaksa pumpata ravinteita, happea yms. mitä ihmisen olisi ihan hyvä saada!
Edelleen jaksamista kaikille ja kovasti supistuksia, jospa joku muukin poksahtaisi vielä tässä viikonlopun aikana minun lisäkseni :)
-lupicaia 38+4
Johan tässä on aikakin! :) Mun mielestä on kyllä tosi hyvin tämä lokakuisten porukka selvinnyt pitkälle raskauksien kanssa, ennenaikaisena syntyneitä ei ole ilmoittautunut yksikään ellen väärin muista? Varmasti tuonne kaikkiin LA:nsa ilmoittaneihin lukeutuu niitäkin, mutta tästä aktiiviporukasta kaikki on päässeet loppumetreille, ja se ei vissiin ole kauhean harvinaista.
Mutta hakekaa vaan vauvanne pois, Nazu ja Lupicaia :) Toivottavasti Lupicaian synnytys menee hyvin ja jää paremmat muistot, oli se sitten käynnistetty tai ihan spontaani.
Minä jatkan vähän vielä varmaan työntekoa. Suppareita tuli täälläkin kauppareissun aikana useampia, mutta eipä niissä kunnon tehoja vielä ole, eikä pariin viikkoon tarvikaan olla. Nyt on kuitenkin hankittu lisää LUNDIA-HYLLYÄ sekä osteltu muovikorit vauvan vaatteille, niin että saa sitten muutta tänne meille :) Huomenna alkaa siivousviikonloppu ja jatkuu sunnuntaihin asti. Sen jälkeen toivotan tervetulleeksi tyypin jos huvittaapi tulla, viikkojakin alkaa olla ihan hyvin sitten kun on 36+.
Coe
Siis tietystikin " on harvinaista" tai " ei ole yleistä" että porukka näin hyvin pääsee loppuviikoille :)
Coe
IHANAA,
IIIISOT ONNITTELUT HANNALLE!!!!!