Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAMASUJEN TORSTAITURINAT***

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että mä en sitten saanu gradua valmiiks ennen vauvaa. Nimittäin en oo yhtään pystyny keskittyyn siihen vaan ottanu pelkästään paineita ja hirveitä syyllisyyden tunteita sen kanssa joten päätin nyt heittää sen mielestäni kokonaan ja kattoa sit keväällä josko sais sitä tehtyä?!

Oon todella kateellinen teille kaikille, jotka saitte/saatte sen käsistänne nyt ennen vaavia....mut onnittelut silti vaik kade oonki! :D

Ja viel semmoin juttu, et vaik tän valtavan masun kans onki aika hankalaa elää niin eilen tajusin, et kyl tätä tulee viel ikävä... :)

Vierailija
22/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yli 2 tuntia nukuttua, hyvähyvä!!! :)

NAZU: Wauuuu, siellä alkaa kohta tositoimet!!!! Uskon, että ite tiiät miten lähellä tuo lähtö vauvanhakuun jo on....MÄ HALUUN KANS!!! Että siis tänne vois lähetellä kaikki supparit mitä ei haluu itelle, pliiiiiiisssss!!! Niin ja tää ei nyt koskenut Nazu sua vaan teitä, jotka vielä haluutte pitää vauvan masussa kasvamassa:D

COE:lle onnittelut miehen työpaikasta-varmasti helpotti ISOSTI oloa:) Kerrankin " oikeus voitti" , jippii !!!! Hieno homma!!!!

MERILEIJONA:lle pahoittelut p-skasta synnäritutustumisesta :( Ei ole tosissaankaan kivaa, jos jää noin p:n maku suuhun siitä käynnistä. Kannattaa varmaan ottaa tosiaan asia puheeksi tositoimiin mennessä.

Meillä valmennuksissa on käsketty olla " avoimin mielin" ja PUHUA ja PYYTÄÄ mitä mieleen tulee ja kuitenkin kuulemma käytäntö täällä meillä päin on usein se, että " makaat siinä sängyssä ja pidät sukista kiinni ja ponnistat!!!" ja jos muuta pyydät niin ite tuut siitä kärsimään:( Kurjaa mun mielestä!!! Onhan tuo synnytys kuitenkin _NIIN_ ainutkertainen ja suuri tapahtuma elämässä, että haluaisi vähän sen kulkuun itsekin pystyvän vaikuttamaan:) No, avoimin mielin menen kuitenkin ja katotaan sitten uskallanko suutani avata tarpeen niin vaatiessa. Mies ainakin uskaltaa, jos multa menee " pupu pöksyyn" :D

MIANNILLE kovasti VOIMIA niitten paineitten kanssa!!! Toivotaan, että pysyvät kurissa ja päänsärky loppuu JUST NYT!!! Se on kans sitten niin v-mäinen vaiva kuin olla ja saattaa...Mä en ainakaan oikein pysty tekee mitään, jos päätä särkee. Onneks mulla suht harvoin särkee päätä*koputtaa puuta*

TIKRU: Mulla on kans kokemusta tuosta, että poltetaan " salaa" ja siitä on jossain vaiheessa ollut ISO RIITA!!!!! Ja en voi tajuta miten joku VOI OLLA NIIN TYHMÄ, että luulee, ettei toinen HAISTA onko polttanut vaiko ei???!!!!! Arrrrrgggghhhh!!!! Sitä on ihan turha yrittää salata:( Ja kaikkein raukkamaisinta mun mielestä on juuri se, että yrittää sen pitää salassa. Jos on niin raukka, ettei lupauksista huolimatta VOI olla polttamatta niin myöntäisivät suoraan miten heikkoluonteisia ovat!! Tää on asia mistä mulla nousee niin niskakarvat pystyyn sillä mä en voi sietää isännän polttamista:( Ite en ole koskaan tupakoinut enkä voi tajuta miten kukaan ihminen voi haluta haista niin paskalta??!!! YÖK!!! Mies on sanonut (LUVANNUT!!!!), että meidän lapsi ei tule koskaan näkemään hänen polttavan. Uskon, että hän lopettaa-pystyy siihen halutessaan EIKÄ uskalla enää poltella salassa! Meinaan kyllä tehdä selväksi sen, että vauvan lähelle ei tule KUKAAN tupakanhajuisena puhumattakaan pesemättömillä käsillä, jos on tupakkaan koskenut. Mun mielestä kädet haisee kans aivan sikapahalle, jos niissä on pidellyt röökiä :(( Juu, että sain taas paasattua, sori :D

Mulla olis tuo MASUKIPSI hommakin vielä tekemättä....Tarviskohan koittaa sitä NYT???! Ois varmaan kyllä helpompaa avustajan kanssa. Jotenkin vaan on sellanen " kutina" , että jos vielä kauan odotan niin se jää tekemättä...;) Onkos teistä kukaan tehnyt moista???

Eipäs nyt taas muuta....kun en IKINÄ muista mihin kaikkeen piti vastailla...pitäs olla vieressä toinen kone missä näkyis aina nuo teidän viestit niin muistais vastata ees puoliin mihin meinasin :)

Päivänjatkoja!!!!

T. Je_Ni 38+4 edelleen, vaikka nukuin välissä...höh :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viimeinen neuvolalääläri käyty, eipä paljoa lohduttanut kun paikat oli kiinni ja kiinteät. Kuitenkin supistellut mukavasti... Verenpaine koholla ja painoa tullu taas yli kilo/viikko. Esikoinen oli näillä viikoilla jo sylissä:)

MIANNI: Luin että sulla painee myös koholla ja se aiheuttaa tukalaa oloa. Itse olen miettynyt viimiset 3 päivää kuinka voi olla näin kamala olla. Juuri voimattomuutta ja tuntuu ettei näekkään kunnolla. Päätä ei särje ja pissa puhdas. 144/78 oli paineet ja painoa tosiaan tullu nyt rutkasti.Onko sulle neuvolassa sanottu mitään tuosta korkeasta paineesta? Mulle ei mainittu sanallakaan mitään, eikä oikeen kuunneltukkaan kun olostani tilitin.

Nyt ei jaksa enempää näpytellä..

RV 37+2

Vierailija
24/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu on tuijottanut sen 2,5 h Teletappeja... no on se välillä leikkinytkin, ei jaksa kiinnostaa tuo niin paljon. Mutta on antanut mun tehdä rauhassa töitä ja oon saanut paljon tehtyä, tunnen itseni todella tehokkaaksi :)

NAZULLE tsempityksiä että lähtis käyntiin! :) Käy laittamassa viestiä että miten sujuu. Mua melkein harmittaa se, kun moni sanoo että tiesi _heti_ että nyt synnytys on alkanut. Minä kun ainakin tunnin verran luulin että tulee jotain salaperäisiä vatsakramppeja (kas vain, 10 minuutin välein). Mutta toivottavasti vaistosi on tälläkin kertaa oikeassa ja pääset sen JÄTTILÄISEN pukkaamaan ulos :) Älä huoli, ei se mikään jättiläinen näillä viikoilla ole!!! :)

JE_NILLE ja TIKRULLE: Uskoisitteko, että mun 55-vuotias äitini kuvittelee polttavansa salaa isältäni? Tai siis kuvitteli kaksi vuotta, kunnes joskus ohimennen isälle mainitsin jotain siitä ja isä sanoi että NO NIIN, jo oli aikakin, hän olikin odotellut milloin joku " paljastaa" äidin. Minä olin ihan äimänä että eikö se muka ole kertonut... no, sitten kun on tarkemmin ajatellut niin äiti ei koskaan poltakaan isän nähden tai läheisyydessä. Äidillä tuota tilannetta vähän huonontaa se, että hänellä on sekä reuma että nikotiiniallergia, mutta silti vaan pitää polttaa :( Käsittämätöntä. Vielä yksi päivä kävi niin että meidän 1,5 v löysi tupakantumppeja maasta ja sanoi heti " mummu!" . Kerroin mummulle tästä, eipä näytä tehneen mitään eroa polttamiseen. No, omatpa ovat keuhkonsa, polttanut on kohta 30 v joten ihme on jos keuhkosyövältä säilyy. Sama appiukolla, joka vieläpä polttaa sisällä ja sitä kautta saattaa kaikki muutkin vaaraan. Kivaa.

MERILEIJONA: Kiva jos oli jotain apua sanomisistani :) :) Ei varmaan vaan kannata turhaan siinä synnytyksessä pyöriskellä etukäteen. Juttelin just eilen lääkärin kanssa, kun hän kysyi mietityttääkö minua synnytys... sanoin että mietityttää ehkä se, että meneekö se eri vai samalla tavalla kuin esikoisesta, mutta eipä juuri muu. Menen sinne sillä asenteella, että kyllä siellä osataan neuvoa ja kertoa, ja se kestää tosiaan sen n tuntia ja sitten se on ohi! Jotain mietin etukäteen (esim. oon nyt miettinyt että pystyasennossa ponnistaminen voisi olla ihan kiva juttu), mutta siellähän sen sitten näkee. Ja kuitenkin siinä on useampi tunti aikaa mietiskellä siinä paikankin päällä.

By the way, se kaurapussikin voi olla alun suppareissa ihan kiva :) :) :) Mulla ei ekassa synnytyksessä ollut kaurapussia olemassa, mutta tein sen sitten imetysaikana esikoiselle nukkuma-alustaksi ja nyt oon pitänyt sitä mahalla " menkkakipujen" aikaan. Ihan kivasti se lämpö tuntuu auttavan ja voin kuvitella että alkupuolella synnytystä pitäisin sitä apuna, siis silloin kun on kotona. Mutta joo, ei niihin ihan oikeasti kipeisiin supistuksiin kyllä kaurapussi ainakaan minulla auta kun tuntui ettei auta mikään muukaan.

Nyt meen laittamaan jotain ruokaa meille että saan typyn nukkumaan. Harmittaa kun hyvä aamupäivä on mennyt sisätiloissa töitä tehdessä, mutta eipä näitä päiviä valitsemaan pääse!!

Coe

Vierailija
25/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AADA: Mulla oli tosiaan viimeviikolla neuvolassa ekaa kertaa paineet hieman koholla. Siellä käskivät vaan kotona seurata ja ottaa sitten synnärille yhteyttä, jos tulee päänsärkyä / huonoa oloa / paineet nousee korkeemmalle. Uutta neuvola-aikaa en edes saanut, kun täällä on niin huonosti aikoja, ens maanantaina pitää soitella aikaa.

No sitten maanantaina tuli se päänsärky (joka jatkuu yhä yhtäsoittoa) ja muutenki tosi voimaton olo & oksensin pari kertaa. Soitin synnärille ja sain ajan lääkärille ti- aamuna.

Kävin sitten siellä, ottivat käyrää, pissa & verinäytteen, verenpaineen, ultran ja sisätutkimuksen. Lääkäri epäili, että alkava toksemia olis, kun tosiaan sillon oli proteiinit plussalla. Sain kotiin niitä liuskoja, joilla voi seurata proteiinia ja uuden ajan perjantaiaamuksi.

Täällä kyllä lääkäri sanoi, että seuranta pitää olla 2-4 päivän välein koko ajan, jos on toksemiaoireet alkanu ja jopa väläytteli käynnistystä jos oireet pahenee!!

Mutta mulla tosiaan fyysinen olo on tosi huono, vaikka nuo paineet on ollu kuitenki suhteellisen normaalit tai ns. raja-arvoja ja se proteiini vaan yhdellä plussalla koko viikon.

Mielenkiinnolla odotan huomista käyntiä, että mikä on tilanne. Osastolle en kuitenkaan halua makaamaan vaan mieluiten sinnittelen kotona sen 1-2 vkoa kunnes voivat käynnistää.

NAZULLA on siellä jännää. Tsemppiä kovasti ja pidän peukkuja, että saatte sen käärön syliin mahsollisimman pian!

Itselläni on kaikki 3 synnytystä käynnistyny niin eri tavalla, että en osaa kyllä sen puolesta odottaa mitään tiettyä alkua tällä kertaa :D

Nyt täytys yrittää kuopusta päiväunille. JOSPA se nyt kävis hieman helpommin kuin viimepäivinä..

Vierailija
26/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisesta toksemian oireet alkoivat yhtäkkiä ja synnytys käynnistettiinkin samantien, paineet silloin 140/90 ja vain päivän kestänyt päänsärky+oksennus. Viikkoja tosin oli silloin kasassa jo 36+6. Kuulostaa hassulta, että eivät ottaneet sinua jo osastolle sisälle, kun pidemälle edennyt toksemia voi heikentää äidin ja vauvankin kuntoa niin, ettei synnytyksestä tule yhtään mitään. Sen vuoksi minulla se käynnistettiin heti. Nyt sitten odottelen viikon ja sitten katsotaan taas paineet+pissa. Tosin pelkään että tässäkin raskaudessa menen yhtäkkiä tosi huonoon kuntoon, mutta minkäs teet.. :(

Vierailija
27/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huis,

ku Camelotille oli käydä hassusti.

Onneksi pikkuinen on siellä aika hyvässä turvassa,

että tuskin on sillä ollut hätää.

Mutta kyllä tuollanen aina harmittaa ja jää mietyttämään :(

Siskoni myös kaatui vatsalleen talvella, ollessaan viimeisillään,

oli ollut koiran kanssa lenkillä ja kaatunut,

muttei mitään vakavaa onneksi sattunut.

Tänneppä ei tänään kuulu ihmeempiä,

ukkokullan kanssa jouduin käymään kaupoilla, siis kaikissa " raksa-kaupoissa" .

Nyt sitten odottelen koska voin taas noutaa pojan koulusta.

Olo ei ole kehuttava,

muutaman päivän tässä ollut heikko olo

pyörryttää, oksettaa, näkyy tähtiä...

Niin tuosta painonnoususta.

Mullakin kun on paino noussut sen 20 kiloa,

en ole siitä niinkään huolissani,

mutta se vaikuttaa hirveen paljon liikkumiseen,

polvet ei tahdo kestää ja on tosi raskas olo....

Ensimmäisestäkin painoa kertyi lähes 20 kiloa,

mutta synnytystä seuraavana päivänä kävin sairaalassa vaa' alla, niin sepä olikin jo lähtöpainossa takaisin, ihan niinkun tasan se mitä painoin aloittaessani odottamaan lasta.

" Saa näkee" lähteekö nytkin ylimääräinen paino heti pois, mutta odotankin jo innolla että pääsen vaunujen kanssa liikkumaan.

Zimppu ja masukki 36+2

ps. Ai niin, neuvolassa hoitaja kertoi jutun mikä oli minulle ihan uutta.

On kuulemma yleistä sellainenkin, että pari päivää ennen synnytystä tulee äidille kumma olo että tietää pian jotain tapahtuvan.

On vähän sellainen levoton ja hermeettinen olotila.

Tarkkailpaaka oloanne ;)

Vierailija
28/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nazu, huih ,miten jäännää! paljon tsemppiä matkaan!!! muulakin eilen tuli yksi (hihh) kipeä suppari ,ihan semmoinen synntyssupitus, joten muisti taas mitä tuskaa se tulee olemaan;) tulehan sitten kertomaan kuulumisia!

sasuliini.ko kyseli matalista paineista? mulla on normaalistikkin matalat paineet 100/50, muttei niistä neuvolassa ole mitään sanottu ja nyt raskaana ollessa paineet laskee todella alas, tulee ihan hirveä olo , vastaa kai samaa oloa mikä on kun paineet tosi korkeella, eli meinaa taju lähteä, ei jalat kanna, päässä humisee, tosi huono olo, vaikea nähdä yms..

luin kanssa jostain että matalat paineet voi aiheuttaa happivajetta vauvalle, mutta kun ei lääkärissä eikä neuvolassa tuohon olla kiinnitetty isompaa huomiota niin en ole hirmuna panikoinut, ainakaan ei suolaa tarvitse vältellä, tosin ei se terveellistäkään ole mutta saapa paineita vähän ylös, musta tohon on myös auttanut että yrittää juoda lyhyessä ajassa TOSI paljon vettä. niin ja seisoessa ja paikalla ollessahan nuo paineet laskee joten pitää vaan yrittää jjoko päästä istumaan tai sitten kunnolla liikkeelle.

lupicaia, kiva kuulla että sattui kerrankin mukava ja ymmärtävä lääkäri! ja tsemppiä maanantaiseen käynnistykseen, hyvin se varmasti menee:) onhan palkinto mitä ihanin!!

zimpura: tuo pitää ainakin minun kohdallani paikkansa mitä teidän terkkari oli sanonut, mulla nimittäin oli sinä aamuna, kun synnytys käynnistyi illalla, sellainen " kumma" tunne, vaikea selittää mutta juuri niin että olo vähän höntti sekä henkisesti että fyysisesti, sanoinkin silloin aamulla miehelle että tuleekohan tänään se lähtö kun on semmoinen hassu olo, ja illalla sitten tosiaan synnytys käynnistyi ja lapsi syntyi aamuyöstä! että kyllä mä ainakin luotan siihen että saa jonkin moisen merkin sitten... saas nähdä;)

jenille jaksuja tuon käsien puutumisen kanssa! kurjalta kuullostaa!

ja merileijonallako oli ollut kurja sairaalaan tutustuminen? harmi että paha mieli jäi siitä reissusta, onhan se synnytys kauhea,mutta myös aivan ihana (ainakin jälkikäteen ajateltuna;))tapahtuma! ja se kun saa sen oman kauan odotetun vauvan syliin!!!

tänne ei kummempia...odottelua..

KUUMA on,kyllä riittäisi, meillä mittarissa taas yli 18 astetta, ja ampiaisia niin hemmetisti, haluun jo sen oikean kirpeän kylmän syksyn!!!

turvotusta kauheana ja liitoskipuja, pistoja masussa ja supistuksia, välillä kipeempiä ja välillä ei niin kipeitä..

mutta kuitenkin olo suht hyvä tänään, joten jätän valitukset;)

aurinkoista torstainjatkoa massuille!!!

fiikuna ja mytty rv 37+1

Vierailija
29/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi että minua " harmittaa" kun ei niitä laajennustippoja voitu laittaa silmiin! No ei todellakaan harmita ei sitten yhtään. Olipa hyvä olla raskaana niin säästyi siltä kokemukselta. Tämä lääkäri oli jopa niin positiivisella mielellä että saisin odottaa jopa kolme vuotta seuraavaan käyntiin. Ihan kiva! Näkö ei ollut huonontunut, silmien hajataittoakseli oli vaan vähän muuttunu ja siksi linssien merkinnöistä kuulema voisi äkkiseltään luulla, että näkö olisi huonontunut. Nyt pitäisi sitten vaan joku päivä lähteä katsomaan uudet pokat ja tilata linssit. Että josko sitten jo vauvan syntyessä olisi uudet lasit ja näkisi vauvan paremmin? ;->

Oli ihana lukea, että on muitakin, joita tupakointi häiritsee ja että on vielä ollut ihan samassa tilanteessakin kuin minä! Kiva kiva! Luulin jo, että olen jotenkin hysteerinen tai outo siinä asiassa. Tosiaan ei ole kyllä yhtään kivaa tuo kun olen tässä jo monta kertaa miehelle sanonu, että polta sitten reilusti jos on pakko polttaa, mutta että turha kuvitella saavansa paskalta haisevana nukkua vieressä tai että jotain kiihkeitä pusuja alkaisin hänen kanssaan vedellä. Niin ja lapsista olen sanonu kans jo ennen kuin edes esikoista alettiin yrittämään, että heille en halua tupakoivaa vanhempaa... No mies sitten silloin olikin jo reilun kolme vuotta oikeasti polttamatta, mutta nyt on tuntunut viimeinen vuosi menneen salatupakoinnissa. Ja tosiaan RAUKKAMAISTA on tuo salailu. Minua myös ärsyttää se, että kun multa on se kasvain leikattu ja samalla toinen munasarja pois, niin toiset sitten oikein yrittämällä yrittää saada jotain keuhkosyöpää! Itse en tosiaan olisi mitään hiivatin kasvainta kyllä halunnut, enkä kyllä tätä munuaissairauttakaan, joka voi viedä dialyyseihin ja munuaissiirtoon. Ja silti ukko vaan käryttää! Se ehkä ihan eniten ärsyttää, kun toinen olisi muuten ihan terve ja voisi valita sen tupakoimattomuuden. Itse ehkä eniten olisi kaivannut juuri noita valinnanvapauksia, mutta eihän niitä tietysti voi saada, kun geenivirheestä johtuu tuo munuaisjuttukin ihan kokonaan... Jos jotain positiivista täytyy sanoa, niin ei enää polta viidessä tunnissa kuitenkaan kolmea norttiaskia kuten silloin kun tavattiin. Eikä esimerkiksi lomillaan ole kotona haissut tupakalle, joten ei varmaan ole sitten polttanutkaan. Toisaalta, miksi sitten polttaa siellä töissäkään sitäkään minkä polttaa? Vaikea on ymmärtää...

Mulla oli eilen illalla jalat niin turvoksissa, että olisin voinut väittää tuntevani kuinka jalkapöydän päällä neste ihan lillii. Todella ikävä tunne. Nilkkoja ja varpaita ei meinannu saada kääntymään enää... Sormet on sitten melkein samaa luokkaa ja silmäluometkin on jopa myös turvoksissa. Täytynee huomenna siitä sanoa lääkärissä. Hieman alkaa kyllä jo jännittää... Kampaaja tänään kysyi, että meinaanko oikeasti olla vielä silloin 7.10. tulossa hänelle värjäykseen? Sanoin, että kylläpä vain. Sitten alettiin vitsailla, että jos aikovat jättää minut sairaalaan aiemmin niin täytyy pyytää synnytyskampaukseen pääsyyn lupa... Voi olla, että ei saata tippua lupaa.

Mutta nyt taidan lähteä nämä minun sirot ja erittäin kapeat jo hyvin turvonneet puupökkelöjalat viemään lepoon ja seinälle pystyyn ylös. Poika on päikkäreillä ja josko sitä itsekin yrittäisi vähän huilata.

tikru ja Agentti 34+5 edelleen muistaakseni...

Vierailija
30/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä mikä päivä!!!

Niin paska olo ollut ettei tosikaan. Kaikki ottaa päästä ja päätä särkee ihan tajuttomasti :/

Just sellainen olo että kenenkään ei kannattais tulla sanomaan mulle mitään ja voi kun vois vaan vetää peiton korvien yli ja nukkua synnytykseen saakka.

Mahassa lie kaikki kunnossa, ainakin vauvan meskaamisesta päätellen..Mutta säikäyttihän tuo, ihan pahuksen paljon.

Meillä ollut ihan samaa kuin Je_nillä ja jollain toisella, että mies polttanut ja väittänyt ettei muka polta. Hölmö. Luullut vaan etten muka huomaa/haista. Tosi tympeä juttu sekin ja samoilla linjoilla Je_nin kanssa asiasta että lapsista pitää pysyä kaukana jos on polttanut!

Eiliseen galluppiin olisin niihin positiivisiin puoliin voinut laittaa nuo hellepäivät, toisin kuin muut :)

Mulle ne oli oikeastaan tän odotuksen ainut ihana asia.

Kaupoilla tänään supisteli niin kovaa että piti jo välillä puuskuttaa. Hirveä paine tuolla alaalla ja maha ihan samperin kipeän. Toivottavasti ei enää kauaa mene..

Parempaa päivää kaikille ja voikaa hyvin ja tsemppiä synnyttämään lähtijöille!

C 36.

Vierailija
31/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivatin masukipsihömpötys.....En olisi IKINÄ ruvennu, jos oisin tienny millasta hiton pelaamista se on eikä ees tullu nätti =( Masuosa on ihan jees(ehkä), mutta rintojen kans oli ongelmia...Lohkeili ja oli muutenkin TOSI vaikee tehdä! Olis ehdottomasti tarvinnu jonkun avustajan siihen hommaan. Kuivasi tosi äkkii ja meinas irtoilla liiankin pian. JA SITÄ SUTTUA!!!! Koko keittiön sai luututa, kun sitä kipsiä oli sitte kaikki paikat täynnä ja suihkuun piti mennä ittensä pesemään. Että semmosta! Vois todeta, että " paska homma, mutta tulipa tehtyä" =D Pitää kattoo, kun tuo tuosta kokonaan kovettuu, että jos sitä pystyisi hiomaan...ja sitten maalaisi sen tai jotain. Ajattelin vauvan tietoja tuohon masuosaan kirjotella, mutta en sit tiiä....

Kaikkeen sitä ihminen hölmöyksissään rupeaakin=(

No, tulipahan taas imuroitua ja pestyä lattiat! Enhän mä sitä hommaa sitten viimeks tehnytkään kuin eilen illalla =D Että jopa niin paljon oli viime kerrasta aikaa!!! Ja illalla pitää vielä siivota, kun koiran tassun jälkiä on jo lattiat piukassa...

Sori valivali.....olossa ei muutoin mitään valittamista, kaikki jees (jos ei sormia otetan huomioon!)

Terkuin: Je_Ni again...

Vierailija
32/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hiton vauva koko ajan venyttää ihan kohdun yläreunaan, vissiin työntää pepullaan? On TODELLA vaikea olla missään istuma-asennossa kun koko ajan painaa niin kuin joku ois työntänyt ison kiven tohon kylkiluiden alle. Samalla sitten jaloilla potkii lonkkaan. TOSI VEEMÄISTÄ.

Sori, teillä muilla oli paljon aiheellisempia valituksia, mutta mua ottaa päähän kun joutuu olemaan miltei makuuasennossa tän kannettavan kanssa ja niska tulee ihan hiton kipeäksi näin.

Coe

Vierailija
33/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yksikin vähän paremmin nukuttu yö antaa potkua.Käytiin aamupäivästä puistossa ja vähän kävelemässä kuopuksen kanssa.IHANAA kun ilmat alkaa olla syksyisemmät.Odotan jo kovasti vaunulenkkejä!

Mulla on täällä meneillään supistusten haku viikot :D

Tympäsee niin kovasti se tän viikon lääkärikeikka.Paikat kiinni,ja isoa vauvaa povataan! No kyllähän niitä suppareita tuli kun kävelyllä käytiin ja muutenkin aivan valtavaa painetta alapäässä.Vauva on kyllä tosi matalalla,että luulis pienen rasituksen vähän kypsyttelevän paikkoja.No ens viikolla kun meen neuvolaan,niin terkka lupas kattoo kohdunsuun tilanteen.Toivossa on hyvä elää ainakin siihen asti!

NAZULLA on jännät paikat! Ootkohan päässy jo tosi toimiin suoraan sieltä lääkäristä? No me jäädään tänne kateellisina odottelemaan omaa vuoroa.

TIKRULLE ja MIANNILLE jaksamisia miestenne kanssa.Toivottavasti saisitte taottua niiden päähän vähän järkeä ja saisitte osaksenne ymmärrystä ja sitä kautta apua kodin ja perheen hoitamiseen.Nämä hommat kun mielestäni kuuluu molemmille osapuolille.TSEMPPIÄ!

MERILEIJONALLE lähtee täältä ISO HALI! Koita purkaa pahaa mieltäsi ja todellakin toivon että pääset synnyttämään sitten ilman pelkoja ja pahaa mieltä!

Nyt alan tekeen kauppalappua.Kauppareissu olis illan ohjelmistossa tiedossa.

Mukavaa torstain jatkoja ja toivottavasti kuultais taas pian uusista lokavauvoista!

Päivänsäde 37+4 edelleen

Vierailija
34/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAZUllahan lekuri oli klo 13:00.....Voiiiiii kunpa hän olis päässyt jo tositoimiin.....Että mä olen kyllä vähän kade :) TAHTOO KANS!!!!!!

Coe: Ei kuulosta kovin ihanalta tuo vauvasi mesoominen...auts. Tääkin jaksaa puskea itteensä pitkäksi, mutta ei se tuota sellasta tuskaa kuitenkaan. Ne alapäässä tuntuvat puukoniskut tosin eivät ole oikein mukavia.. Koitetaan kestää *tsemppistä*

T. Arvatkaa kuka :P

Vierailija
35/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta edistystä oli tosiaan tapahtunut, paikat auenneet ja kohdunkaula lyhentynyt, vauva matalalla ja lääkäri povasi, että nytpä on päivistä kiinni, milloin syntyy, ja kehoitti että kun supistukset muuttuvat säännölliseksi, niin ei kannata jahkailla kotona vaan lähteä sairaalaan. Lapsivettä enää vähän, joten sekin kuulemma viittaa lähenevään synnytykseen. Aluksi mua otti pattiin kun tosiaan esikoiseen jos vertaa niin tähän aikaan iltapäivästä alkoivat säännölliset supparit, mutta tarkemmin kun ajattelee, niin sehän on hienoa, että todella tunsin supistusten laadusta että jotain tapahtuu. Ne poltot itse unohdin heti synnytyksen jälkeen, mutta kun ne eilen alkoivat, niin heti muistin, että juuri tältä ne tuntuivat.

Mikä lohduttavinta, vauvaa mittailtiin, eikä lääkäri nähnyt mitään syytä ainakaan pelätä normaalia isompaa vauvaa enää. Painoarvio 3,6kg joten saattaa jäädä alle 4 kg:n. Eihän niihin tosin aina ihan 100% luottamista ole, mutta tosiaan " jättis" vauvasta ei todellakaan pitäisi olla kyse. Siis yli 4,5kilon vauvasta, jota yleensä pidetään isokokoisen vauvan rajana, sanoi lääkäri.

Kiitos kaikille tsempityksistä, vaikka en päässytkään vielä tositoimiin. Kaukana se ei voi olla enää!! Jee! iskiaskipukin on tosiaan muuttunut paineentunteeksi ja pääsen tod. näk. kävelylle tänään. Joten katsotaan mitä ensi yö tuo tullessaan!

Palaan vielä illalla lukemaan koko ketjun, nyt pitää siivota, laittaa ruokaa, talo on kuin hyrskyn myrskyn kuun aamupäivä meni TÄYSIN kuulosteltaessa itseään ja synnytystä miettiessä.

Halein

Nazu

Vierailija
36/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiksi siis.

MIANNI ja muut huonoa oloa kärsivät. Valitin ite kans neuvolassa tuosta ja neuvolantäti kysyi oliko alkuraskaudessa pahoinvointia. (Ja olihan minulla, tietty!...) Sanoi, että joskus se voi tulla loppuajastakin. Että ei VÄLTTÄMÄTTÄ liity raskausmyrkytykseen. Samoin päänsärkykin voi johtua niskoistakin, jopa stressistä, eikä välttämättä verenpaineesta. Ja paineita saattaa nostaa särky, eli särkylääkkeellä saattaa saada aikaan parempia painelukemia.

Olen ite kanssa tehoseurannassa hyökkääkö raskausmyrkytys päälle vai ei. Sen jo kaksi kertaa kokeneena erikoista on nyt ollu juuri tuo huono olo ja jo kaksi viikkoa kestänyt lähes jatkuva pieni päänsärky. Paineet on nyt viikon ollut aivan kohtuulliset, jopa leporajoitus poistettu!:) Pissa kävässy heikolla plussalla, viimeksi kuitenki puhas. Turvotusta alkanut tulla... Mitä siitä jos tulee viikossa painoa kg, kun mulla tuli kahessa päivässä...!...

Ekassa raskausmyrkytyksessä ei ollu päänsärkyä ollenkaan, vaikka paineet ollu siitä kovimmat ja lääkityskin oli. Valkuaistakin oli tosi vähän. Turvotusta kyllä tuon kaiken edestä! Käynnistyi viikon sairaalassa makaamisen jälkeen rv 37+. Tokassa raskausmyrkytyksessä paineet oli kans lähes samaa luokkaa ku ekassa, valkuaista enemmän ku ekassa ja turvotusta melkeen sama määrä. Päänsärky tuli yllättäen ja koveni aivan sietämättömäksi yhden aamun aikana->sisään sairaalaan ja seuraavana aamuna käynnistys rv 37+.

Miten menee nyt, kun supistellutkin lähes viikon varmaan joka päivä säännöllisesti noin tunnin ajan ja eilen kävin lääkärineuvolassa eikä juuri mitään tapahtunut! Tuntuu, että kärsii turhasta!... Ja koko ajan uhka päällä, että se raskausmyrkytys hyökkää jälleen täysillä päälle ja tulee taas käynnistys... Mutta jos ei tule, milloin tämä loppuu..!! Kärsinkö näistä päivittäisistä supisteluista vielä kuukauden... Huh. Olis niin kiva tietää, kun mieli on niin malttamaton!!

t. mimosa rv 37+ (anteeksi sekava teksti, ensimmäinen versio oli selkeämpi :( )

Vierailija
37/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola jälleen ja vauva on laskeutunut / kiinnittynyt. Eilen olikin tuntemukset sen mukaiset kun tunki itseään alaspäin : / Supistelikin aika paljon... No helpotti ainakin tuolta " yläpäästä" eli enää ei ole sellainen " astmainen olo" kun keuhkot saavat jo jonkinverran tilaa.

VERENPAINEET täälläkin matalalla eli 108/65

SF mitta 32,5

Kävin muuten tuossa päivällä polkupyörällä postissa ja se taisi olla tämän syksyn viimeinen kerta pyöränsatulassa - tuntui jo AIKA INHOTTAVALTA tuolla alhaalla : /

Art rv 37+4

Vierailija
38/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukava, että jollain muullakin menee " normaali" vaivoihin väliin hermot!! :) Mulla taas vauva niin alhaalla, että puoli tuntia on aika maksimi istuma-aika, rasittavaa sekin! Kuten samoin nämä turhilta tuntuvat supparit...

Vierailija
39/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ensinmäisessä synnytyksessä epiduraalin x2 ja auttoikin hyvin kipuihin. En nimittäin tänäkään päivänä tiedä mitä SYNNYTYS KIPU ON. Ikävintä tässä oli se että en myöskään tuntenut PONNISTUKSEN TARVETTA ja loppujenlopuksi poika " tuupattiin" mahanipäältä avittaen ulos. Imukuppikin oli siinä hötäkässä tuotu paikalle, mutta sytyi sitten onneksi ilman sitä.

Art 37+4

Vierailija
40/51 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Hannalla olis poika ?!?