Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero ei ole vaihtoehto

Vierailija
19.01.2022 |

Mies sanoi, että haluaa sitoutua niin ettei hyväksy turhaa eroa. Asioista täytyy pystyä keskustelemaan ja avioliitossa ollaan ja tuetaan toinen toistamme niin myötä kuin vastamäessä. Mies ei halua kokea eroa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se on yksi vaihtoehto.

Kuten asioista keskusteleminenkin.

Miehesi ei halua kokea avioeroa, mutta entäs jos sinä haluat eron jostain syystä?

Vierailija
2/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole se perusajatus avioliiton solmimisen taustalla? Aina ei tietystikään käy niinkuin haaveillaan. Jos sinulla on sellainen tunne, että ero tulee väistämättä ennemmin tai myöhemmin, niin älä mene naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieshän ei sitä tietenkään yksin päätä. Jos sinun joskus tarvitsee erota, teet ihan niin kuin itse haluat.

Vierailija
4/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei halua kokea avioeroa, mutta entäs jos sinä haluat eron jostain syystä?

En halua erota. Ei ole sellaista syytä.

Vierailija
5/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä itse olet? Jos olet jo lähtökohtaisesti eri mieltä miehen kanssa, niin ei varmaan kannata mennä hänen kanssaan naimisiin.

Avieron mahdollisuus takaporttina heikentää puolisoiden turvallisuuden kokemusta avioliitossa.

Vierailija
6/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee, että naiset loisivat avioliitossa määräaikaisesti, syyttelevät miestä, eivätkä ota vastuuta korjata joitain lillukanvarsia.

Vierailija
7/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieshän ei sitä tietenkään yksin päätä. Jos sinun joskus tarvitsee erota, teet ihan niin kuin itse haluat.

Meillä on sama näkökulma asiaan. Emme hyväksy turhia eroja.

Vierailija
8/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua erota. Ei ole sellaista syytä.

Onko teillä kristallipallo?

Elämässä kun sattuu ja tapahtuu asioita joita ei tahtoisi/haluaisi

Vierailija
9/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehesi mielestä TURHA avioero? Se, että keskusteluista huolimatta et suostu tekemään kuten mies haluaa ja haluatkin sen sijaan avioeron?

Vierailija
10/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa sanoin minäkin, kun naimisiin menin. Mutta kummasti se mieli muuttui, kun mies läpsäisi meidän lasta. Miehen mielestä avioero ei ollut vaihtoehto silloinkaan, mutta onneksi miehen mielipidettä ei siinä vaiheessa tarvinnut kysyä. Me kumpikin oltiin lestadiolaisen kodin kasvatteja, joten oli iskostettu se ajatus, että avioliitto on pyhä. Siinä kohtaa, kun mulle valkeni, että miehen mielestä lapsia saa fyysisesti kurittaa, että ne pysyy Herran nuhteessa niin musta karisi se kotikasvatus, pakkasin muksut ja häivyin.

Vierailija
11/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turhia eroja.

Vierailija
12/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex ei halunnut puhua yhtään. Hiljeni täysin. Lähti pois huoneestq, kun jotain yritin puhua. Kun kysyin mikä mättää tässä niin vastaus oli "mieti sitä". Ne tilanteet oli näin jälkeen mietittynä koomisia, silloin itketti.

Hyvässä liitossa puhutaan kaikesta ja ennen kaikkea suhteesta.

Elämästä ei kuitenkaan tiedä koskaan.

Vierailija
13/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset rakastavat draamaa, mutta katuvat jälkeenpäin.

Vierailija
14/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on turha ero? Onko teillä jotain, josta tullut ero puheeksi?

Vierailija
15/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ero on nykyaikana vaihtoehto. Ei tarvitse sietää vaikka raiskaamista ja pahoinpitelyä. Tai seksittömyyttä. Tai jatkuvaa vittuilua. Tai alkoholistia.

Vierailija
16/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samaa mieltä. Ja mies kanssa. Mutta erosimme 20 aviovuoden jälkeen. Syynä miehen sivusuhde, josta hän ei halunnut luopua. Olisi pitänyt meidät molemmat.

Minulle tuli vastaan tilanne, jossa jousuin miettimään, missä rajani menee. Siinä meni. Suhteen olisin antanut anteeksi, mutta jalkavaimon asemaan en suostunut.

Vierailija
17/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa sanoin minäkin, kun naimisiin menin. Mutta kummasti se mieli muuttui, kun mies läpsäisi meidän lasta. Miehen mielestä avioero ei ollut vaihtoehto silloinkaan, mutta onneksi miehen mielipidettä ei siinä vaiheessa tarvinnut kysyä. Me kumpikin oltiin lestadiolaisen kodin kasvatteja, joten oli iskostettu se ajatus, että avioliitto on pyhä. Siinä kohtaa, kun mulle valkeni, että miehen mielestä lapsia saa fyysisesti kurittaa, että ne pysyy Herran nuhteessa niin musta karisi se kotikasvatus, pakkasin muksut ja häivyin.

Miten uskalsit? Sen jälkeen mies on lasten kanssa kahdestaan ja läiskii miten haluaa, kun sinä et enääole siinä välissä.

Vierailija
18/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä itse olet? Jos olet jo lähtökohtaisesti eri mieltä miehen kanssa, niin ei varmaan kannata mennä hänen kanssaan naimisiin.

Avieron mahdollisuus takaporttina heikentää puolisoiden turvallisuuden kokemusta avioliitossa.

Aivan. Jos sitoutumisen taso on sitä, että erotaan heti kun tuntuu hieman ikävältä, niin kuka hullu lähtee perustamaan perhettä toisen kanssa? Jos on tuollainen näkemys ja luottamus vastakkaiseen sukupuoleen, niin kannattaa pelata omaan pussiin kaikessa mahdollisessa. Ongelma vaan on, että sitoutumisen taso on tuota luokkaa 90% nykypäivän naisista. Eli jos ei löydä poikkeuksellista yksilöä, niin ei kannata mennä naimisiin/perustee perhettä.

Vierailija
19/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa: "Näistä on keskusteltava ennen häitä!", Iltalehden hyvä artikkeli, kymmenen kohtaa.

Vierailija
20/55 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut molempien keskustella hieman ennen avioon ryhtymistä. Lasten fyysinen kurittaminen on ollut Suomessakin ihan normaalia ja konservatiivisemmissa piireissä sitä varmaan tapahtuu vieläkin. Miksi oli sinulle niin iso yllätys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme