Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että tänäkin vuonna moni lukiolaisnuori kieltäytyy tanssimasta vanhoja? Eikä kuulemma liity mitenkään koronaan

Vierailija
18.01.2022 |

Jos tai kun vanhojen tanssit tänä vuonna jossain vaiheessa järjestetään, jos koronatilanne sen sallii, niin onpa silti tullut jo tietoon, että moni nuori ei aio niitä tanssia. Moni poika kieltäytyy sillä perusteella, kun "ei kiinnosta koko touhu lainkaan" ja sen vuoksi monilla tanssivaan haluavilla tytöillä on vaikeaa löytää paria ja sen vuoksi jopa niiden tyttöjen tanssit vaarantuvat! Mielestäni itsekästä toimintaa näiltä pojilta!

Mutta on niitä tyttöjäkin, jotka eivät halua tanssia. Tyttöjen perustelut ovat olleet, että pitävät sitä päivää ja touhua turhamaisena rahantuhlauksena ja se rahantuhlaus on heidän mielestään mennyt täysin överiksi jo aikoja sitten. Heidän mielestään ei ole mitään järkeä ostaa mekkoa vain sitä yhtä päivää varten, joka sitten laitetaan myyntiin. Mielestäni tuokin on itsekästä ja totista käytöstä!

Kyllä se on harmi, että lukiolaisnuorilla on yhä useammilla tuollaiset ajatukset vanhojentansseista.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut tanssia rahasta muttei kukaan tehnyt tarjousta.

M35

Vierailija
42/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin tanssit väliin vuosituhannen alussa. En kokenut yh-äitini velvollisuudeksi maksaa pukua, kampausta ja meikkiä, eikä itselläni ollut tuloja muutaman kympin opintotukea lukuunottamatta. Lisäksi kirjoitin A-kielen kyseisenä keväänä, joten oli tärkeämpää käyttää kaikki liikenevä aika lukemiseen kuin tanssiharjoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että wanhojentassit on muutenkin muuttuneet enemmän Amerikan prom-tanssiaisten tyyliseksi sen sijaan, että kaikki pukeutuisivat vanhanaikaisesti. Enemmän mordernia ja sexyä pukeutumista kuin "naamiaisasua."

Vierailija
44/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa naisista jättää väliin, koska jää ilman paria, kun naisia on enemmän.

Vierailija
45/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä aikoinaan hamalla 80-luvulla kukaan jättänyt vanhojenpäivää väliin. Silloin kyseinen päivä olikin lähinnä hauskanpitoa vanhaksi pukeutuneena, ei prinsessaleikkejä. En yhtään ihmettele, ettei oma poika ollut aikanaan tästä nykysysteemistä lainkaan kiinnostunut, ja jätti tanssit väliin.

Just näin. Oltiin mummoja ja pappoja. Tää nykyinen vouhotus on taas sitä jenkkien matkimista. Sekä saa omalla pojalla, joskin hän oli nelivuotisessa lukio+ Amis systeemissä, niin ei oikein edes välittänyt muutenkaan lukiolaisten touhuista.

Vierailija
46/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikaani edellä, jätin väliin jo v. 2007 / 2008. Eipä kukaan pyytänytkään mukaan, varmaan jopa helpotus opettajille, kun poikia oli niin paljon vähemmän. Yksi ruotsinope tosin valitti.

Itse jätin väliin jo vuonna 1997. Olin ehkä ainoa, joka teki niin, mutta en vaan nähnyt järkeä panostaa niin paljon yhden päivän takia. Eräs poika pyysi tanssipariksikin, mutta ilmoitin, etten aio osallistua. Ei ole koskaan kaduttanut tippaakaan. Omaan hääpäivään panostaminen kiinnosti sitten jo ihan eri lailla.

Vierailija
47/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako koko tansseja tulla tänä vuonna?

Vierailija
48/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että tänäkin vuonna laitoit tämän saman väsyneen provon tänne? Keksisit välillä jotain uutta.

Vierailija
49/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vanhojen tanssit tanssimatta jo 1999-luvun alussa. Monet tytöt alkoivat suunnitella tanssiaismekkoa jo ekalla luokalla ja varasivat luokan pojat pareiksi. Minun oli tarkoitus tanssia luokkakaverini (tytön) kanssa ja hakea UFFIlta joku vanha mekko (ei todellakaan mitään prinsessahörsöjä), mutta sitten pari viikkoa ennen tansseja parini ilmoitti, ettei kertakaikkiaan voi tanssia tytön kanssa. Jätin sitten tanssit kokonaan väliin ja lähdin parin kaverini kanssa baariin tanssiaisiltana.

Vierailija
50/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan rahoistaan tarkka ja vähänkään fiksumpi osallistuu noihin pelleilyihin? Laitat rahasi ( tai vähävaraisten vanhempiesi rahat)

Suikurusketuksiin, rakennekynsiin, kosmetologille ja kampaajille? Järjetöntä touhua.

Vierailija
51/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen kilpavarustelu on älytöntä, mutta ujous on varmasti yhtenä syynä ja toisena on, että tytöt luulevat, että he valitsevat.

Vierailija
52/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuka tahansa tanssii lukion vanhoja, mutta vain harvat ja valitut RUK:n kurssijuhlilla" oli vastaukseni kun tyttöjen liikuntaopettaja kyseli ivalliseen ääneen perusteita kieltäytymiselleni.

Pari vuotta myöhemmin niin myös kävi, Haminassa tuli pyörähdeltyä wanhojenkin edestä. Ja nusailtuakin vallien pusikossa, tuntui olevan kesäkurssin juhlien suosittua aktiviteettia...

Pääsit kai RUK-kurssijuhlaan puhtaasti omilla ansioillasi? Eli menemällä armeijaan ja pääsemällä RUK:kin? Jos et, niin sitten elvistelysi on turhaa. En elvistelisi, jos sinne on päästy jonkun miehen siivellä, tekemättä itse mitään asian eteen. Eli siten vanhatkin menevät tavallaan edelle, että sinne mennään kuitenkin ihan omilla ansioilla.

Tietenkin omilla ansioillani ja ysärin alussa, eli naisia ei ollut intissä edessä eli olen miesoletettu. Tyttöjen liikunnanopettaja vain hermostui minuun ja muutamaan muuhun "hunsvottiin josta ei koskaan tule mitään" koska kieltäydyimme wanhoista ja muutama tyttö jäi ilman paria sen takia. No voivoi.

Wanhojen päivien huipentumaksemme muodostui se, kun ns ykkösparin nuori herra saapui areenalle tuhannen päissään. Kaksi meistä hunsvoteista piti herraa aloillaan poikien pukuhuoneessa (ettei lähde hortoilemaan areenasaliin...) ja kaksi piti murhanhimoisen raivohullun daamin pukkarista poissa...menihän se päivä niinkin.

Vierailija
53/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään osallistunut, en koe jääneeni mistään siinä paitsi.

Vierailija
54/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) tanssin aikoinani vanhat, mutta aika merkityksetön ja tyhjänpäiväinen kokemus se oli. En tuhlannut paljoa rahaa, sillä mekko oli kirpputorilta ja meikin sekä hiukset tein itse. Vanhempana ja viisaampana jättäisin varmaankin kokonaan väliin. Hyvä juttu, että nykynuoret kyseenalaistavat tällaisen jenkkihapatuksen. 

Vierailija
55/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen) tanssin aikoinani vanhat, mutta aika merkityksetön ja tyhjänpäiväinen kokemus se oli. En tuhlannut paljoa rahaa, sillä mekko oli kirpputorilta ja meikin sekä hiukset tein itse. Vanhempana ja viisaampana jättäisin varmaankin kokonaan väliin. Hyvä juttu, että nykynuoret kyseenalaistavat tällaisen jenkkihapatuksen. 

Niin, täsmennykseksi tähän vielä että tanssin vanhat noin kymmenen vuotta sitten eli silloin oli jo tapana pukeutua jenkkityyppisiin juhla-asuihin. 

Vierailija
56/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös jätin väliin. Säästin omaan autoon ja sainkin hienon menopelin. Yksi syy oli myös se että pelkäsin laittaa olkaimettoman ja selästä avonaisen mekon, joka oli silloin muotia. Lukio meni niin ja näin, koin silloin ettei minulla ollut siksi oikeutta juhlia.

Vierailija
57/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä aikoinaan hamalla 80-luvulla kukaan jättänyt vanhojenpäivää väliin. Silloin kyseinen päivä olikin lähinnä hauskanpitoa vanhaksi pukeutuneena, ei prinsessaleikkejä. En yhtään ihmettele, ettei oma poika ollut aikanaan tästä nykysysteemistä lainkaan kiinnostunut, ja jätti tanssit väliin.

Tuollainen oli meilläkin, tanssit oli koulun toisessa jumppasalissa koulupäivän aikana. Oli paremminkin naamiaispäivä. Yksi oli tosi vakuuttava Kassi-Alma, kukaan ei meinannut tuntea, hyvä ettei heitetty koulusta ulos ja Blues-brotherskin oli paikalla.

Vierailija
58/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin teininä niin ruma poika etten uskonut kenenkään suostuvan edes parikseni joten en tanssinut. Riittävän komeat pojat kyllä tanssivat montakin kertaa.

M36

Vierailija
59/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lukiolainen ei voinut osallistua, koska meillä ei ollut varaa vanhaintanssimekkoon eikä kampaukseen. Ei ollut rahaa edes käyttää ylioppilasvalokuvassa, vaikka hän sai laudaturin paperit ja stipendin.

Kunpa useampi uskaltaisi tarttua toimeen ja tehdä itse. Kirpparilta mekko pohjaksi ja vaikka vanhoista verhoista lisävolyymia mekkoon. Tuulenviemää teemalla. Ei ne satojen eurojen mekot lopulta yhtään parempia ole kun lähemmin tarkastelet. Kampaukseenkin on ohjeita netti pullollaan.

Me otettiin ihan itse myös yo-kuvat ja teetettiin nettikaupan kautta. Säästöä huimasti ja oli mukavaa yhteistä häröilyä ja lopputulos on amatöörien tekemäksi onnistunut ja ehdottomasti erilainen.

Vierailija
60/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kun ajattelee, niin ihan käsittämätöntä, että koulu vielä tukee tällaista amerikkalaista pelleilyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi