Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on, että tänäkin vuonna moni lukiolaisnuori kieltäytyy tanssimasta vanhoja? Eikä kuulemma liity mitenkään koronaan

Vierailija
18.01.2022 |

Jos tai kun vanhojen tanssit tänä vuonna jossain vaiheessa järjestetään, jos koronatilanne sen sallii, niin onpa silti tullut jo tietoon, että moni nuori ei aio niitä tanssia. Moni poika kieltäytyy sillä perusteella, kun "ei kiinnosta koko touhu lainkaan" ja sen vuoksi monilla tanssivaan haluavilla tytöillä on vaikeaa löytää paria ja sen vuoksi jopa niiden tyttöjen tanssit vaarantuvat! Mielestäni itsekästä toimintaa näiltä pojilta!

Mutta on niitä tyttöjäkin, jotka eivät halua tanssia. Tyttöjen perustelut ovat olleet, että pitävät sitä päivää ja touhua turhamaisena rahantuhlauksena ja se rahantuhlaus on heidän mielestään mennyt täysin överiksi jo aikoja sitten. Heidän mielestään ei ole mitään järkeä ostaa mekkoa vain sitä yhtä päivää varten, joka sitten laitetaan myyntiin. Mielestäni tuokin on itsekästä ja totista käytöstä!

Kyllä se on harmi, että lukiolaisnuorilla on yhä useammilla tuollaiset ajatukset vanhojentansseista.

Kommentit (62)

1/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujouden takia moni jättää tanssit väliin.

Muutenkin tanssitunnit olivat ikäviä tilanteita. Parin valinnassa tehtiin harvinaisen selväksi, että ketkä eivät ole viehättäviä vastakkaisen sukupuolen silmissä.

Vieläkin lähetän kiitokset Hannalle, joka hyväksyi minut partnerikseen.

Vierailija
2/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaani edellä, jätin väliin jo v. 2007 / 2008. Eipä kukaan pyytänytkään mukaan, varmaan jopa helpotus opettajille, kun poikia oli niin paljon vähemmän. Yksi ruotsinope tosin valitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se älyttömyyksiin paisunutkin. Paluu vanhaan olisi paikallaan, olkoon prinsessoja häissään.

Vierailija
4/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tanssinut. En halunnut ottaa persoonallisuushäiriöisen liikkaopen valinnaista kurssia tätä varten. Eikä ole ikinä tämä harmittanut. T. Vuosituhanteen vaihteen N yo

Vierailija
5/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se vastaus tuli ap:lta itseltään, kun niitä ei kiinnosta.

Jotkut on ujoja eivätkä halua olla esillä. Ja tytöillä tanssit on menneet jo tosi överiksi pukuineen, kampauksineen kaikkineen. Rahanhukkaa tosiaan.

Vierailija
6/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tanssinut 20 vuotta sitten. En oikein ikinä osannut nähdä hohtoa siinä.

Vierailija
7/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä (tyttö) oli monta syytä: ei kiinnostanut, pelkäsin etten löydä kivaa paria, en tykkää esiintyä ja olen ujo, pelkäsin että mokaan askelissa, rahanmeno, en osannut laittautua (meikki, hiukset), ei ollut isää jonka kanssa tanssia itse tanssien jälkeisessä tilaisuudessa (ainakin meidän lukiossa perinne), pelkäsin että nolaan itseni kännissä illan bileissä (jonne olisi kaiken lisäksi pitänyt mennä bussilla ja kärsin matkapahoinvoinnista), ja kaiken lisäksi kamppailin salaa anoreksian kanssa ja tiesin että laihdutus lähtisi lapasesta jos tansseihin päättäisin osallistua. Syitä voi siis olla todella monia, noista melkein yksikin olisi syystä riippuen itselleni riittänyt.

Mutta omalla kohdallani ei siis tarvinnut paljon miettiä. Eikä ole kaduttanut kyllä kertaakaan että ne väliin jätin, päinvastoin. Nolotti vain aikanaan kun olin lukioni ainoa tyttö joka ei tanssinut, ja kun tiesin muiden ajattelevan etten tanssi vain koska olen ujo ja hiljainen.

Vierailija
8/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois lopettaa koko homman. Tanssikoon vapaa-ajallaan ne, jotka haluaa.

Vierailija
9/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lukiolainen ei voinut osallistua, koska meillä ei ollut varaa vanhaintanssimekkoon eikä kampaukseen. Ei ollut rahaa edes käyttää ylioppilasvalokuvassa, vaikka hän sai laudaturin paperit ja stipendin.

Vierailija
10/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojen hommaa joku tanssiminen.4

Vierailija
11/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteillä ei ole enää juurikaan väliä. Ymmärrän hyvin miksei enää kiinnosta tanssia vanhojentansseissa, kun niistä on viime vuosina tullut jotain ihan muuta kuin mitä ne alunperin olivat.

Vierailija
12/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu takaisin vanhaan,

jotkut vanhat mummon ja paapan vaatteet päälle ja tukka nutturalle. Ihan älyttömäksi mennyt tää nykyinen systeemi.

Vierailija
13/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikaani edellä, jätin väliin jo v. 2007 / 2008. Eipä kukaan pyytänytkään mukaan, varmaan jopa helpotus opettajille, kun poikia oli niin paljon vähemmän. Yksi ruotsinope tosin valitti.

Minä jätin väliin vuonna 2003. Kaverit ja osa opettajista kyllä valittivat ja yrittivät painostaa minua muuttamaan mieltäni mutta turhaan. En ole koskaan pitänyt stereotyyppisen naisellisesta pynttäytymisestä enkä liiemmin perinteisistä paritansseistakaan. En ole katunut valintaani. Ei vain ollut minun juttuni ja olen jälkeenpäin ollut ylpeä siitä, että uskalsin siinä iässä pistää sosiaaliselle paineelle niin pontevasti hanttiin.

Vierailija
14/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä (tyttö) oli monta syytä: ei kiinnostanut, pelkäsin etten löydä kivaa paria, en tykkää esiintyä ja olen ujo, pelkäsin että mokaan askelissa, rahanmeno, en osannut laittautua (meikki, hiukset), ei ollut isää jonka kanssa tanssia itse tanssien jälkeisessä tilaisuudessa (ainakin meidän lukiossa perinne), pelkäsin että nolaan itseni kännissä illan bileissä (jonne olisi kaiken lisäksi pitänyt mennä bussilla ja kärsin matkapahoinvoinnista), ja kaiken lisäksi kamppailin salaa anoreksian kanssa ja tiesin että laihdutus lähtisi lapasesta jos tansseihin päättäisin osallistua. Syitä voi siis olla todella monia, noista melkein yksikin olisi syystä riippuen itselleni riittänyt.

Mutta omalla kohdallani ei siis tarvinnut paljon miettiä. Eikä ole kaduttanut kyllä kertaakaan että ne väliin jätin, päinvastoin. Nolotti vain aikanaan kun olin lukioni ainoa tyttö joka ei tanssinut, ja kun tiesin muiden ajattelevan etten tanssi vain koska olen ujo ja hiljainen.

Mun lukiossa "suositut" piti jatkot salassa ettei kaikki pääsisi sinne. Sitten seuraavana vuonna kehtasivat pauhaa alempiluokkaisille, että kaikki otettava mukaan. Ehkä saivat palautetta opettajilta?

T: tanssit väliin jättänyt

Vierailija
15/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä aikoinaan hamalla 80-luvulla kukaan jättänyt vanhojenpäivää väliin. Silloin kyseinen päivä olikin lähinnä hauskanpitoa vanhaksi pukeutuneena, ei prinsessaleikkejä. En yhtään ihmettele, ettei oma poika ollut aikanaan tästä nykysysteemistä lainkaan kiinnostunut, ja jätti tanssit väliin.

Vierailija
16/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorten lukiossa lähes kaikki ovat tanssineet.

Vanhojentanssi-kurssi oli hyvin suosittu ja itse tanssiaiset upeat.

Sen jälkeen nuorilla illallinen ja bileet.

Vanhojentanssimekkoja muuten saa todella edullisesti tai jopa ilmaiseksi, jos vähän näkee vaivaa.

Vierailija
17/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tytön äitinä meni hohto vanhojentansseihin kun tyttö ilmoitti että haluaa tanssia "poikana"  vanhojentansseissa.  Puku on jo vuokrattu (frakki) tms.

Vierailija
18/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut v. 1999. Ei tuntunut omalta jutulta, joten jätin väliiin. En muutenkaan tee elämässä asioita, joita "pitää tehdä" vaan teen juttuja, jotka tuntuu hyvältä. Onneksi on myös omilla aivoilla ajattelevia nuoria. Ja tanssikoot toki ne, joille se on tärkeää ja merkityksellistä.

Vierailija
19/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tanssinut 10v sitten, en tykkää tanssia, en tykkää olla esillä, en tykkää laittautua. Myöskään ei ollut paria tai kavereita koulussa. Jäin kotiin nukkumaan vanhojen päivänä eikä kukaan kaivannut. T. Nainen.

Vierailija
20/62 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jätin väliin aikanaan, ei kiinnostanut.

Ainakin meillä olisi muuten silloin saanut tuoda tanssiparin koulun ulkopuolelta jos halusi, esim poika-/tyttöystävän joka ei käynyt lukiota. Harjoituksissa tietty kävivät koululla. Siis viitaten tuohon kun ap:n mukaan tyttöjen tanssit vaarantuvat, että onhan siinä varmaan sellainen vaihtoehto että etsii tanssiparin koulun ulkopuolelta jos koululla loppuu pojat kesken? Tai tanssii tytöt yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä