epäilen kaverin ottaneen omaan taskuunsa kimppalahjarahat
Eilen oli yhden läheisen ihmisen 30 vuotissyntymäpäivät. Ajateltiin kerätä kaikilta osallistujilta kimppalahja, pienin määrä mitä antaa oli 15e ja enemmänkin sai antaa jos halusi. Kaveri vastasi rahan keruusta ja minä kustansin juhlapäivän tarjoamiset (joihin meni 20e rahaa) niin minun ei tarvinnut antaa rahaa kimppalahjaan. Kun sitten annettiin lahjakortti s-ryhmään, sen arvo oli 60e vaikka Synttärilahjaan osallistui ainakin 14 ihmistä minun osuuteni lisäksi osallistunut. Kaverilla oli hölmistynyt ilme kun katseli korttia missä komeili 14 nimeä ja itse ihmettelin kuten pari vierasta tupakalla että miten lahja oli kuitenkin noin pieni. Varsinkin kun lahjan kokoaja vielä hehkutti paria juhlakalun sukulaista jotka antoi tosi ruhtinaallisesti. En halunnut eilen alkaa selvittämään mihin lahjarahat katosivat ettei mene synttärit pilalle, mutta tänään olisi tarkoitus soitella kaverille ja kysyä mitä ihmettä.
Että laittaa vihaksi kun luulin kaverin saavan vähintään 195e ja summa olikin 60e...
Kommentit (66)
Siis miten se on kehdannut tuoda jonkun kuudenkympin lahjakortin, kun noin iso porukka on ollut lahjoittamassa vähintään 15 euroa per nenä. Luuliko se oikeasti että kukaan ei huomaa kavallusta?
Aika härski tyyppi. Tais mennä välit nyt tuosta tilanteen korjaamisesta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:19"]
Voi jumalauta mikä tyyppi tuo "rahankerääjä"! Mä en olisi enää missään tekemisissä tuollaisen pökäleen kansa.
[/quote]
Ajattelin mäkin viilentää välini tuohon neitiin tapahtuman jälkeen. Synttärisankarikin oli ihmeissään kun kahviteltiin illalla eikä olisi uskonut kaverista sellaista. Ja myönsi että oli ihmeissään "vain" 60e lahjakortista kun nimiä oli kuitenkin suht paljon...
Ap
Nostan sulle ap hattua että pystyit ottamaan asian esille ja laittamaan tän "ystävän" tiukille.
En ehkä olis itse pystynyt.
ja toivon että tää ei oo provo.
Tulee ihan mieleen yksi kaveri, mikä on yhtä rahanahne ja voisi toimia tietentahtoen kuvatulla tavalla. Alkaako etunimi joko C:lla tai L:llä, kummalla häntä haluaakaan kutsua? :)
Itselle käynyt samat. Muutin omilleni pari vuotta sitten ja pidin tuparit. Kutsuin oliko 8 kaveria ja he ostivat minulle tuparilahjaksi sähkögrillin ja vodkapullon. Hirveästi tämä rahankeruun ja lahjanhaun suorittanut kaveri kehuskeli miten olen tälle niin hyvää kaveria, että hän näki paljon vaivaa ostaessa minulle grilliä ja pulloa. Myöhemmin sitten muut kaverit alkoivat kyselemään lahjan hinnasta ja kertoivat että olivat keränneet 8*8e. Ja ihmettelivät jäikö rahaa kaverin taskuun. Koska grillissä oli takuu, kaveri antoi kuitin minulle josta hinta näkyi. Ja pullon hinta löytyi isokaadosta. Puuttui siitä summasta se 15e, kaipa se meni sitten niihin järjestelykuluihin kun vanhempien autolla kävi kaupassa :D.
Läppä sinänsä että tämä kaveri on aina itse esittämässä niin pirun varakasta, mutta täytyy kavereita kusettaa. Samoin myös kommentoi muiden rahankäyttöä pihiksi, vaikka itse harrastaa sitä myös
Vielä yksi tarina samasta kaverista: lukiossa tämän isä osti vähän harvinaisemman mersun hintaan 27k. Tiesin hinnan, koska kaveri kehuskellen minulle nettiautosta linkkasi kyseisen auton. Eihän siinä kaupat syntyi ja kaverilla riitti juttua uudesta ja kalliista mersusta. Kaveripiirissämmekin puhuttiin seläntakana kyseisestä autosta ja joku kyseli hintaa. Sanoin että 27k oli nettiautossa. Myöhemmin sitten kyseiset kaverit olivat "kylillä" nähneet mersumiehen pojan ja olivat tuumanneet tälle että ei ollu vissiin halpa mersu. Tämä sankari oli sitten vastannut heille että joo tälläiset ei ihan 50k:lla irtoa edes. Kaverit katsoivat toisiaan ja sanoivat sitten että mites ku tää yks sano et se makso 27k. Sankari meni punaiseksi ja alkoi änkyttää jotain. Myöhemmin laittoi mulle vihaista tekstria että olen levitellyt tämän yksityisasioita muille :D.
Sellainen kaveri ja varsinainen massimies. Ainakin puheissaan.
M22
Saako sähkögrillin ja votkapullon 49 eurolla? (64-15)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:04"]
Itselle käynyt samat. Muutin omilleni pari vuotta sitten ja pidin tuparit. Kutsuin oliko 8 kaveria ja he ostivat minulle tuparilahjaksi sähkögrillin ja vodkapullon. Hirveästi tämä rahankeruun ja lahjanhaun suorittanut kaveri kehuskeli miten olen tälle niin hyvää kaveria, että hän näki paljon vaivaa ostaessa minulle grilliä ja pulloa. Myöhemmin sitten muut kaverit alkoivat kyselemään lahjan hinnasta ja kertoivat että olivat keränneet 8*8e. Ja ihmettelivät jäikö rahaa kaverin taskuun. Koska grillissä oli takuu, kaveri antoi kuitin minulle josta hinta näkyi. Ja pullon hinta löytyi isokaadosta. Puuttui siitä summasta se 15e, kaipa se meni sitten niihin järjestelykuluihin kun vanhempien autolla kävi kaupassa :D. Läppä sinänsä että tämä kaveri on aina itse esittämässä niin pirun varakasta, mutta täytyy kavereita kusettaa. Samoin myös kommentoi muiden rahankäyttöä pihiksi, vaikka itse harrastaa sitä myös Vielä yksi tarina samasta kaverista: lukiossa tämän isä osti vähän harvinaisemman mersun hintaan 27k. Tiesin hinnan, koska kaveri kehuskellen minulle nettiautosta linkkasi kyseisen auton. Eihän siinä kaupat syntyi ja kaverilla riitti juttua uudesta ja kalliista mersusta. Kaveripiirissämmekin puhuttiin seläntakana kyseisestä autosta ja joku kyseli hintaa. Sanoin että 27k oli nettiautossa. Myöhemmin sitten kyseiset kaverit olivat "kylillä" nähneet mersumiehen pojan ja olivat tuumanneet tälle että ei ollu vissiin halpa mersu. Tämä sankari oli sitten vastannut heille että joo tälläiset ei ihan 50k:lla irtoa edes. Kaverit katsoivat toisiaan ja sanoivat sitten että mites ku tää yks sano et se makso 27k. Sankari meni punaiseksi ja alkoi änkyttää jotain. Myöhemmin laittoi mulle vihaista tekstria että olen levitellyt tämän yksityisasioita muille :D. Sellainen kaveri ja varsinainen massimies. Ainakin puheissaan. M22
[/quote]
Hah! Meidänkin kaveripiirissä on jätkä mikä selittää massitarinoitaan. "Joo, lähdin taksilla 50 kilometrin päähän, taas kului 300 euroa.."
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:21"]Saako sähkögrillin ja votkapullon 49 eurolla? (64-15)
[/quote]
Muutin opintojen perässä syksyllä, ja se sähkögrilli maksoi muistaakseni 23-26e ja ollut hinta-laatu-suhteeltaan loistava. Koska tuparini olivat elokuun lopussa, olisiko grillissä ollut joku -50% koska sesongin loppu? En tiedä. Mutta parinkympin pintaan se grilli oli.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:03"]Mä lähinnä hämmästelen miten n15 henkeä ruokitaan 20eurolla?
[/quote]
Ehkä siellä oli muutama muukin osallistumassa ruokakolehtiin. Vai mitä luulet.
En siltikään ymmärrä, miten tuo alkuperäisen tarinan rahankerääjä luuli voivansa luimia tuosta? Tulee mieleen, ettette kaikki ole niin läheisiä keskenänne ja luuli voivansa selittää itsensä ulos.
Provo. Ihan hyvä yritys kuitenkin.
Hyvä tarina, mutten usko. Ei kukaan olisi kehdannut lähettää kimppatekstaria kaikille "juu kavalsin rahanne, sori vaan!" Eikä tuollainen kelmi olisi myöskään suostunut näyttämään tiliotetta. Tämä meni liian "hyvikset voitti" -tyylillä, ja niin ei valitettavasti yleensä käy tosielämässä.
Minä taas en ymmärrä, miksi tarina ei voisi olla tosi. Lakimies olen, ja sen vuoksi kummin kaimatkin soittelevat jatkuvasti vastaavien tarinoiden kanssa. Vielä tuomioistuimessa työskennellessä tällaisiin kavalluksiin törmäsi aika ajoin, ja tuntuu että tekijät eivät ikinä ajattele sitä, että he aivan varmasti jäävät kiinni ennemmin tai myöhemmin - yleensä enemmin. Ja sitten kirkkain silmin valehdellaan että rahaa on kertynyt satanen vaikka 20 ihmistä ovat kaikki maksaneet 20 e. Surullisinta on, että ihmiset tekevät näin läheisilleen, kuten hyville ystäville, sisaruksille, lapsilleen ja vanhemmilleen, ja silti oma tunto ei kolkuta. T. Juristi
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:54"]Minä taas en ymmärrä, miksi tarina ei voisi olla tosi. Lakimies olen, ja sen vuoksi kummin kaimatkin soittelevat jatkuvasti vastaavien tarinoiden kanssa. Vielä tuomioistuimessa työskennellessä tällaisiin kavalluksiin törmäsi aika ajoin, ja tuntuu että tekijät eivät ikinä ajattele sitä, että he aivan varmasti jäävät kiinni ennemmin tai myöhemmin - yleensä enemmin. Ja sitten kirkkain silmin valehdellaan että rahaa on kertynyt satanen vaikka 20 ihmistä ovat kaikki maksaneet 20 e. Surullisinta on, että ihmiset tekevät näin läheisilleen, kuten hyville ystäville, sisaruksille, lapsilleen ja vanhemmilleen, ja silti oma tunto ei kolkuta. T. Juristi
[/quote]
Tollanen kavaltaja voisi ehdottomasti olla todellinen, mutta että se sitten olisi kiltisti esitellyt tiliotteet ja kertonut avoimesti kaikille, että joo, kavalsinpas teiltä kaverit, nyt kävi näin! Jos on noin ketku, että pistää kavereiden massit tosta vaan omaan pussiin, nii sitten on niin ketku, ettei hevin myönnä syyllisyyttään.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:03"]Mä lähinnä hämmästelen miten n15 henkeä ruokitaan 20eurolla?
[/quote]
Juomat tuli omasta takaa jokaiselta, ei synttärikakku paljoa maksa kun itse tekee :) sitten oli sipsiä, popparia ja muuta naposteltavaa mitä nyt illanistujaisiin sopii. Ja otin mä esim popkornit omasta kaapista enkä laskuttanut kanamunista tai vehnäjauhoista :)
Ap
[/quote]
Yli 15 hengen jakut ja naposteltavat 20?
[/quote]
Ei yks täytekakku paljoa maksa kun tekee sokerikakkupohjan, kermavaahtoa ja hilloa väliin.. Voin tehdä teillekin tarjoamiset 20e, eli kakun ja naposteltavaa.
[/quote]
Vai että "täytekakku" pelkällä hillolla ja kermavaahdolla..... No eipä koskaan ole noin laimeeta kakkua tullut vastaan köyhimmissäkään juhlissa, saati, kun täytetään pyöreitä. "Jippiiii".....
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:03"]Mä lähinnä hämmästelen miten n15 henkeä ruokitaan 20eurolla? [/quote] Juomat tuli omasta takaa jokaiselta, ei synttärikakku paljoa maksa kun itse tekee :) sitten oli sipsiä, popparia ja muuta naposteltavaa mitä nyt illanistujaisiin sopii. Ja otin mä esim popkornit omasta kaapista enkä laskuttanut kanamunista tai vehnäjauhoista :) Ap [/quote] Yli 15 hengen jakut ja naposteltavat 20? [/quote] Ei yks täytekakku paljoa maksa kun tekee sokerikakkupohjan, kermavaahtoa ja hilloa väliin.. Voin tehdä teillekin tarjoamiset 20e, eli kakun ja naposteltavaa. [/quote] Vai että "täytekakku" pelkällä hillolla ja kermavaahdolla..... No eipä koskaan ole noin laimeeta kakkua tullut vastaan köyhimmissäkään juhlissa, saati, kun täytetään pyöreitä. "Jippiiii".....
[/quote]
Mitä siihen kakkuun sitten kuuluu laittaa? Meillä ainakin tulee todella hyvää noilla aineilla.
[/quote]
sama täällä, tosin joskus intoudun joskus laittamaan itse tehdyn kinuskikastikkee päälle. :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:03"]Mä lähinnä hämmästelen miten n15 henkeä ruokitaan 20eurolla? [/quote] Juomat tuli omasta takaa jokaiselta, ei synttärikakku paljoa maksa kun itse tekee :) sitten oli sipsiä, popparia ja muuta naposteltavaa mitä nyt illanistujaisiin sopii. Ja otin mä esim popkornit omasta kaapista enkä laskuttanut kanamunista tai vehnäjauhoista :) Ap [/quote] Yli 15 hengen jakut ja naposteltavat 20? [/quote] Ei yks täytekakku paljoa maksa kun tekee sokerikakkupohjan, kermavaahtoa ja hilloa väliin.. Voin tehdä teillekin tarjoamiset 20e, eli kakun ja naposteltavaa. [/quote] Vai että "täytekakku" pelkällä hillolla ja kermavaahdolla..... No eipä koskaan ole noin laimeeta kakkua tullut vastaan köyhimmissäkään juhlissa, saati, kun täytetään pyöreitä. "Jippiiii".....
[/quote]
Mitä siihen kakkuun sitten kuuluu laittaa? Meillä ainakin tulee todella hyvää noilla aineilla.
Hei, kerrankin joku täällä toimii suoraselkäisesti eikä mamoile! ...mikäli ei kuulu perinteinen lause "porvoosta päivää"