Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

epäilen kaverin ottaneen omaan taskuunsa kimppalahjarahat

Vierailija
17.05.2015 |

Eilen oli yhden läheisen ihmisen 30 vuotissyntymäpäivät. Ajateltiin kerätä kaikilta osallistujilta kimppalahja, pienin määrä mitä antaa oli 15e ja enemmänkin sai antaa jos halusi. Kaveri vastasi rahan keruusta ja minä kustansin juhlapäivän tarjoamiset (joihin meni 20e rahaa) niin minun ei tarvinnut antaa rahaa kimppalahjaan. Kun sitten annettiin lahjakortti s-ryhmään, sen arvo oli 60e vaikka Synttärilahjaan osallistui ainakin 14 ihmistä minun osuuteni lisäksi osallistunut. Kaverilla oli hölmistynyt ilme kun katseli korttia missä komeili 14 nimeä ja itse ihmettelin kuten pari vierasta tupakalla että miten lahja oli kuitenkin noin pieni. Varsinkin kun lahjan kokoaja vielä hehkutti paria juhlakalun sukulaista jotka antoi tosi ruhtinaallisesti. En halunnut eilen alkaa selvittämään mihin lahjarahat katosivat ettei mene synttärit pilalle, mutta tänään olisi tarkoitus soitella kaverille ja kysyä mitä ihmettä.

Että laittaa vihaksi kun luulin kaverin saavan vähintään 195e ja summa olikin 60e...

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jo

Vierailija
62/66 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas siinä tarjoilua kerrakseen ja vielä omat juomat. :D Sitten kaveri vielä vei rahat?

Jo tuommoiset minimisummat ovat pielessä, kun rahaa kerätään.

Tapahtumapaikka oli arvatenkin Porvoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, me halutaan kuulla, älä vaan sano, että tämä oli provoooo

Vierailija
64/66 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 01:05"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 00:54"]Minä taas en ymmärrä, miksi tarina ei voisi olla tosi. Lakimies olen, ja sen vuoksi kummin kaimatkin soittelevat jatkuvasti vastaavien tarinoiden kanssa. Vielä tuomioistuimessa työskennellessä tällaisiin kavalluksiin törmäsi aika ajoin, ja tuntuu että tekijät eivät ikinä ajattele sitä, että he aivan varmasti jäävät kiinni ennemmin tai myöhemmin - yleensä enemmin. Ja sitten kirkkain silmin valehdellaan että rahaa on kertynyt satanen vaikka 20 ihmistä ovat kaikki maksaneet 20 e. Surullisinta on, että ihmiset tekevät näin läheisilleen, kuten hyville ystäville, sisaruksille, lapsilleen ja vanhemmilleen, ja silti oma tunto ei kolkuta. T. Juristi
[/quote]
Tollanen kavaltaja voisi ehdottomasti olla todellinen, mutta että se sitten olisi kiltisti esitellyt tiliotteet ja kertonut avoimesti kaikille, että joo, kavalsinpas teiltä kaverit, nyt kävi näin! Jos on noin ketku, että pistää kavereiden massit tosta vaan omaan pussiin, nii sitten on niin ketku, ettei hevin myönnä syyllisyyttään.
[/quote]

Tuollaiset kavaltajat eivät nyt vain yleensä ole niitä penaalin terävimpiä kyniä. Käräjillä voidaan itkua vääntää tuomarin edessä kun kaduttaa, kun tuli tehtyä tyhmästi ja kavallettua työpaikalta tms. paikasta jossa varmasti jää kiinni.

T. toinen juristi (jolle sukulaiset ei ole vielä onneksi kertaakaan sentään tällaisten juttujen takia soitelleet).

Vierailija
65/66 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:01"]

Olipas siinä tarjoilua kerrakseen ja vielä omat juomat. :D Sitten kaveri vielä vei rahat?

Jo tuommoiset minimisummat ovat pielessä, kun rahaa kerätään.

Tapahtumapaikka oli arvatenkin Porvoo?

[/quote]

AP on selvästikkin synttärisankarin hyvä kaveri ja halusi että kaveri saa kunnon lahjan, vähintään 15€ kaikilta kavereilta. Nyt vaan kävi vähän toisin.

Vierailija
66/66 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 23:19"]

Voi jumalauta mikä tyyppi tuo "rahankerääjä"! Mä en olisi enää missään tekemisissä tuollaisen pökäleen kansa.

[/quote]

Eihän nämä rahankeräämistehtävät ole juuri kennellekkään mieluisia, joten aika suuri riski että kerääjäksi ryhtyy sellainen, joka laskee että voi itse nyysiä pienen summan keräyksestä.