Lapsena luulin että...
Jos purkan nielaisee, venyy kakka ja pullistuu pakaroiden välissä kuplaksi eikä koskaan tipu pönttöön. Vähän isompana luulin, että raskaaksi voi tulla pussaamalla poikia. Onneksi opettaja oikaisi tämän harhaluulon :D
Mitäs hassua sinä olet muksuna kuvitellut? Nyt eikun lapsen logiikka loistamaan!
Kommentit (341)
En tiennyt keuhkojen olevan pussimaiset, vaan ajattelin niiden olevan suoliston tapainen, putkimainen rykelmä. Tämä luulo kai tuli siitä, kun usein puhuttiin keuhkoputkesta ja vaikkapa henkitorvesta. Luulin näin itse asiassa siihen saakka, kunnes koulussa alettiin nelos- tai vitosluokalla opettaa ihmisen anatomiasta.
Pienenä olin kova Muumi-fani, joskin olin keksinyt hahmoille omat nimet. Ainakin Pikku Myy oli Pikkolo Pii ja Nuuskamuikkunen Nuttimuttinen :D
Luulin, että maiden välillä matkustetaan niin kuin mentäisiin planeetasta toiseen, eli periaatteessa jonkinlaisen avaruuden kautta lentokoneella..
Joskus noin 6-8-vuotiaana pelkäsin vanhenemista, koska..yläasteella saisi turpaan ja aikuisena pitäisi harrastaa seksiä (ei tullut turpaan eikä seksi nyt niin kauheeta ollutkaan :D)
Luulin, että Britney Spears on brittiläinen, koska sen etunimi muistuttaa tuota "kansallisuutta niin paljon..
Jossain vaiheessa mun maailmankartalla oli Suomi, Ruotsi ja Englanti. Ne oli lähekkäin, mutta välissä oli vähän merta.
Luulin, että Afrikka on yksi maa ja sen valtiot on kaupunkeja tms.
Kun juorulehdessä oli joku ikävä juoru jostain julkkiksesta ja vieressä hänestä iloinen kuva, niin ihmettelin, että miten se julkkis on saatu hymyilemään sen jutun yhteyteen..
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:01"]Luulin, että roskaruokaa sanotaan roskaruoaksi, koska siitä tulee niin paljon roskaa :D
Hampparin kääreet jne.
Kunnes tajusin, että se on roskaruokaa, koska on epäterveellistä ROSKAA
[/quote]
Mie luulin oikeasti edelleen että se on näin! Että roskaruuasta tulee niin paljon roskaa :) t 28v.
Mie luulin vielä yläasteella että presidentti asuu Eduskuntatalossa... En ollu silloin edes käyny koskaan Helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:15"]Kuka pälli näitäkin alapeukuttaa :D lapsuuden luulonsa kullakin, ei kai niiden kanssa voi kukaan olla eri mieltä tai pitää tyhminä? [/quote] Mä pällitin kun puhelimella vahingossa tökkäsin ja sitä ei voi perua :D
[/quote]
No se annettakoon anteeksi!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:37"]En tiennyt keuhkojen olevan pussimaiset, vaan ajattelin niiden olevan suoliston tapainen, putkimainen rykelmä. Tämä luulo kai tuli siitä, kun usein puhuttiin keuhkoputkesta ja vaikkapa henkitorvesta. Luulin näin itse asiassa siihen saakka, kunnes koulussa alettiin nelos- tai vitosluokalla opettaa ihmisen anatomiasta.
[/quote]
Minä taas luulin keuhkojen olevan pussit, siis kuten vaikka kaupan muovikassit :D vasta yläasteella jonkin tupakkavalistuksen yhteydessä selvisi niiden koostumuksen muistuttavan enemmänkin pesusientä.
Luulin että kun Isä meidän -rukouksessa sanotaan "anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme" että siinä toivotaan koko loppuelämän leipiä saapuviksi tänään tänään käyttöömme.
Kysyin mummolta oliko hänen lapsuudessaan dinosauruksia (mummo oli tuolloin ehkä just ja just 50-vuotias).
En ymmärtänyt että Jeesus oli kuollessaan päälle kolmekymppinen aikuinen, vaan ihmettelin äidille pääsiäisen alla että jouluna syntyi ja nyt jo kuoli :D
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 16:41"]
Muistan pohtineeni, mistäköhän lapset tulevat. Tulin siihen lopputulokseen, että naimisiinmenon jälkeen lapsia vain alkaa tulla. Minulle ei tullut mieleenkään, että lapsia syntyy myös muunlaisissa olosuhteissa.
Myöhemmin luulin, että aikuiset harrastavat seksiä vain lastentekomielessä. Tietysti ajattelin myös, että kyseinen toimitus on aikuisille hirveän vastenmielinen. Kuka ihme nyt sellaista haluaisi tehdä!
[/quote]
Kaverini tokaisi ettei halua isona naimisiin koska sitten pitää alkaa parittelemaan, piti sitä inhottavana. Oltiin silloin ehkä 5...6-vuotiaita.
Asuin Pohjois-Karjalassa kun menin kouluun ja opin kirjoittamaan. En tiedä johtuiko sitten paikallisesta murteesta, mutta luulin tosissaan, että "mies" kirjoitetaan "miäs" ja "tie" kirjoitetaan "tiä".
Kuka pälli näitäkin alapeukuttaa :D lapsuuden luulonsa kullakin, ei kai niiden kanssa voi kukaan olla eri mieltä tai pitää tyhminä?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:01"]Luulin, että roskaruokaa sanotaan roskaruoaksi, koska siitä tulee niin paljon roskaa :D Hampparin kääreet jne. Kunnes tajusin, että se on roskaruokaa, koska on epäterveellistä ROSKAA [/quote] Mie luulin oikeasti edelleen että se on näin! Että roskaruuasta tulee niin paljon roskaa :) t 28v.
[/quote]
Mäkin luulin ihan aikuisena näin. Varmaan just kaksvitosena tajusi vasta, että ei ne roskat tee ruuasta roskaa.
[/quote]
Mä luulin näin siihen asti, kun luin nää viestit. Kiitti valistuksesta!
Luulin suht pitkään, että kynnet ovat ohutta luuta ja yhdistyvät sormien luihin :)
Luulin että kun saa jonkin lääkkeen reseptillä, että saa siis reseptin siihen lääkkeeseen ja sitten se pitää itse valmistaa.
Lapsena en tietenkään ymmärtänyt mitä sana "sikiää" tarkoittaa ja kun uskontunnostuksessa sanottiin että "hän sikisi pyhästä hengestä" mä liitin sen lähimpään tuntemaani sanaan eli kihisemiseen.. Aattelin siis mielessäni että Jeesuspa oli niin täynnä pyhää henkeä että vallan kihisi sitä.
Luulin pienenä että radion sisällä on pikkuihmisiä mikkä laulaa siellä lauluja pienen bändin kanssa :D
Sain tietää vasta yläaste ikäisenä että Tove Jansson on on nainen, järkytyin. Olin myös pitänyt J.K Rowlingia miehenä pitkään mutta sekin sitten selvisi että hän on nainen kun olin ylästeella :D
mitäs sitä ihminen luuloilleen voi
Isosisko valehteli, että kiivin päällä on hevosen karvaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 03:01"]
Niihin aikoihin lapsuutta, kun seksuaaliasiat alkoivat mietityttää, mutta niistä oli vielä täysin ulalla, ajattelin kondomin jotakuinkin kumista sormustinta vastaavaksi esineeksi, vähän isommaksi vain. Mietitytti tosi paljon, miten sellainen paksua kumia oleva korkki voi pysyä peniksen päällä putoamatta sillä työnnellessä, eikä luottoni kondomeihin ollut kovin korkealla. Joskus vuosia myöhemmin, kun näin kondomin ensimmäistä kertaa, sitä seurasi aikamoinen ahaa-elämys.
Luulin lapsena kivespusseja olevan kaksi, molemmille kiveksille omansa. Yksi kaverini oli samassa luulossa vielä 20-vuotiaana.
[/quote]
Ei oo totta... Tajusin vasta nyt, että kivespusseja on todellakin vaan se yksi :D Jotenkin minäkin olen niitä ajatellut olevan kaksi. Piti ihan googlettaa. 26-vuotias olen ja vielä parisuhteessa, apua :D Enpä ole niin tarkasti ajatellut asiaa koskaan. Tai katsonut :D
Luulin, että maapallo on Jumalan suuri barbileikki. Me ollaan barbeja, joilla Jumala leikkii. :D