Lapsena luulin että...
Jos purkan nielaisee, venyy kakka ja pullistuu pakaroiden välissä kuplaksi eikä koskaan tipu pönttöön. Vähän isompana luulin, että raskaaksi voi tulla pussaamalla poikia. Onneksi opettaja oikaisi tämän harhaluulon :D
Mitäs hassua sinä olet muksuna kuvitellut? Nyt eikun lapsen logiikka loistamaan!
Kommentit (341)
Olin 3-4v kun kysyin äidiltäni. "Miten voi käydä suihkussa sillon ku odottaa vauvaa, ku se vauvahan putoo sieltä paidan alta ku paidan ottaa pois?"
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 12:26"]Luulin, että dinosaurukset ovat satuolentoja siinä missä lohikäärmeetkin. Joskus ehkä 5-vuotiaana näin sitten dokumentin, jossa oli dinosauruksen luurankoja, ja tajusin olleeni väärässä.
[/quote] Mä taas luulin että sekä dinosaurukset että lohikäärmeet ovat eläneet ennen :D
Jokainen alapeukku tässä ketjussa tarkoittaa, että jonkun illuusio meni nyt rikki.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:16"]Minä luulin, että ulkomaalaiset ajattelevat suomeksi :D
[/quote]
Luulin että miehen sukupuolielin on kakkamakkara ja kysyin tädiltäni miksei miehet osaa pyyhkiä kakan jälkeen vaan jättävät koko kakan roikkumaan :) tätini ilme oli aikamoinen, ja selityksen kuultuani kesti vielä kuukausia kunnes uskoin :D olin joku 4-5v.
Luulin että eräs tuttavarouva on noita, olin satavarma vaikka minulle kuinka kerrottiin että hänkin on ihminen :) olin 5-6v.
Luulin että jotkut kaupungit oli rakennettu karkista, johonkin 9-vuotiaaksi asti :DD
Luulin että meillä oli kuusi samanlaista pihaa päällekkäin ja kysyin äitiltä miksi aina käymme samassa pihassa leikkimässä johon hän tuumasi että käydäänhän me muissakin (viitaten leikkipuistoihin jotka olivat kilsan päässä) siihen totesin että samapa tuo kun ne on kaikki samanlaisia :D tajusin että meidän piha on vain yksi piha kun olin 8v,kerroin tästä äitilleni tuolloin :D
Luulin että jos hydrocortisonia menee silmään niin päähän kasvaa punaiset sarvet :) 6-vuotiaana
Luulin myös että kissat on tyttöjä ja koirat poikia..
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:30"]-Että aikuisena tietää ja osaa kaiken.
-Uutistenlukijat näkevät meidän olohuoneeseen
-Napanuora menee äidin navasta vauvan napaan
-Mustasukkainen tarkoittaa konkreettisesti mustasukkaista
[/quote] Eikö se sitten mene? :D Tais siis silleen niinku navan toiselta puolen?
T. Poika 16v ja mää luulin ihan pikkusena et naisillaki on pippelit mutta niissä on iso reikä johon miehen pippeli menee
En tiennyt, että Pello on paikkakunta ja kun kaveri tuli kyläilemästä/lomalta ja kertoi olleensa pellossa, en tajunnut, mitä ihmeellistä on lomailla pellossa... Vielä enemmän ihmettelin, kun sain tuliaisia (joku koriste-esine) matkalta, että miten siellä pellossa voi niitä olla.
Ei ehkä niin hauskoja kuin muilla, mutta pienenä luulin että vaatteet kutistuvat ajan kanssa itsestään, tai sitten äiti oli syypää kutistumiseen kun äiti hoiti pyykit... Oikeastihan MINÄ kasvoin, mutta en uskonut :D
Sitten en erottanut sanojen amatööri ja insinööri eroa... Tätini mies oli siis minulle virallisesti amatööri :D !
Kotipaikkakuntani lausumistavan vuoksi luulin melko pitkään, että jääkiekko kirjoitetaan "jääkiakko". Eräs kaverini taas luuli vielä melko vanhana, että "salama" kirjoitetaan "salma", eikä meinannut millään uskoa, kun opastin häntä äikäntunnilla :D
Minut saattaa ehkä tunnistaa tästä, mutta olkoot. :D Lapsena minun käsitykseni mukaan sekä tytöillä, että pojilla oli periaatteessa sama anatomia. Luulin vain, että pojat pitävät nakkia pimpissään, jotta eron tyttöjen ja poikien välillä huomaa :D Parasta tässä oli se, että kerroin surkeana äidille, että en halua mennä isona naimisiin pojan kanssa, jolla on nakki pimpissä, koska tykkään nakkeja enemmän lenkkimakkarasta! Nyt aikuisena ymmärrän hyvin mikä äitiä tilanteessa huvitti. :)
Luulin, että telkkariohjelmaan pääsee, kun tekee aukon televisioon ja menee sisään.
Jos varpaanvälejä ei kuivaa kunnolla, sinne alkaa kasvamaan sieniä.
Luulin, että naisille ja miehille on omat ammattinsa. No periaatteessahan niitäkin on, mutta ajattelin tämän olevan tiukempaa. Uskoin esimerkiksi, että miehet eivät SAA olla vaikkapa lastentarhanopettajia ja naiset poliiseja :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:01"]
Luulin, että roskaruokaa sanotaan roskaruoaksi, koska siitä tulee niin paljon roskaa :D
Hampparin kääreet jne.
Kunnes tajusin, että se on roskaruokaa, koska on epäterveellistä ROSKAA
[/quote]
Mä oon kyllä luullut ihan tähän päivään asti että roskaruoka-sana on alunperin peräisin juuri hampparien yms roskaruuan roskamäärästä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:01"]Luulin, että roskaruokaa sanotaan roskaruoaksi, koska siitä tulee niin paljon roskaa :D Hampparin kääreet jne. Kunnes tajusin, että se on roskaruokaa, koska on epäterveellistä ROSKAA [/quote] Mie luulin oikeasti edelleen että se on näin! Että roskaruuasta tulee niin paljon roskaa :) t 28v.
[/quote]
Osittain siitä se roskaruoka tuleekin, eli paljon roskaa.
Olin järkyttynyt, että niin monet poliisin vanhat tuttavat tekevät rikoksia. Mielestäni oli tosi epäreilua poliiseja kohtaan, että joutuvat kavereitaan sitten vangitsemaan.
Luulin aidosti, että taivaankansi on sellainen kaareva kansi. :D Ja tähdet ovat valoa, joka loistaa "ikuisesta kirkkaudesta". Krhm, ei mennyt uskonnollisen tarhatädin opetukset hukkaan.
Luulin myös että mehiläiset ovat poikia ja kukkaset tyttöjä.. :D "Kuin kukat ja mehiläiset"
Luulin että isona hampaat muuttuvat semmoisiksi, että irtoavat paikoiltaan kuin tekohampaat. Meidän suvussa monilla isän sisaruksista oli tekarit jo nuorena. Itse olen jo hyvän hammashoidon sukupolvea. Siitä varmaan tämä käsitys syntyi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:56"]
Mä luulin muksuna että kaupan kassamyyjät saavat kaikki ne rahat itselleen, että ne rahat on niiden palkka kun ihmiset ostaa ruokaa ja muuta. Muistan kun halusin kauheesti kassalle töihin kun ajattelin että saa niin paljon rahaa ja sitten on rikas.
Luulin että aina kaupan sulkeuduttua, kassamyyjä kerää kaikki päivän aikana saadut rahat kassakoneesta lompakkoonsa.
Ei se ihan niin ollukkaan.
[/quote]
Yllättävän moni aikuinen luulee niin koko ikänsä. Ja mustalaiset luulee että kultaliikkeen yrittäjä on maailman onnellisin ihminen kun omistaa niin paljon kultaa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:01"]
Luulin, että roskaruokaa sanotaan roskaruoaksi, koska siitä tulee niin paljon roskaa :D
Hampparin kääreet jne.
Kunnes tajusin, että se on roskaruokaa, koska on epäterveellistä ROSKAA
[/quote]
Siitähän se nimitys on aikoinaan tullut, ei alunperin sitä pidetty epäterveellisenä ruokana.
Luulin että numero kaksitoista kirjoitetaan numeroin: 21. Koska sanottaessakin ensin tulee KAKSI ja sitten vasta TOISTA. En osannut selittää miksi se "toista" merkittiin ykköseksi mutta olisihan se nyt ollut ihan hölmöä kirjoittaa se 12 joka tarkoittaisi toistakaksi :D En uskonut äitiäni kun hän yritti selittää miten se menee. :D Olin silloin 3 tai 4v.