Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MP ero ja avioehto

Vierailija
17.01.2022 |

meille tulossa ehkä ero. Puoliso haluaisi nyt tehdä avioehdon, hänellä enemmän varallisuutta ja vanha isä, jolta myös tulossa perintöä... Mitä tehdä. Omistamme talon 50/50, mies maksanut enemmän asuntolainaa, voiko vedota tähän...

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama onko hän maksanut, teidän koko omaisuus menee 50-50. En suostuisi enää tässä vaiheessa avioehtoon, eikä sinullakaan ole siihen mitään velvollisuutta.

Vierailija
22/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka mies omistais talon kokonaan ja olis maksanut lainat kokonaan, saisit erossa puolet omaisuudesta.

Minä en ottanut puolia, kun en ollut senttiäkään siitä maksanut. 

Entä jos olisit hoitanut yhteistä kotia ja yhteisiä lapsia yhteisestä sopimuksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanhan minä puolet talosta, kun siitä puolet omistan. Nyt vaan mies koittaa "turvata", jos isä kuolee, etten saa hänen omaisuudestaan puolia...

Vierailija
24/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saanhan minä puolet talosta, kun siitä puolet omistan. Nyt vaan mies koittaa "turvata", jos isä kuolee, etten saa hänen omaisuudestaan puolia...

Miksi sinun edes pitäisi siitä saada jotain? 

Vierailija
25/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tässä kysellään kuka saa moottoripyörän.

Vierailija
26/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaa hakea eroa heti ja lisäksi vaatia isäänsä tekemään testamentti, jolla hän poistaa avio-oikeuden puolisolta. Näin ap ei saa euroakaan perinnöstä. Lisäksi miehen kannattaa ottaa esille lainasopimus, jonka aikanaan teki isänsä kanssa ja siten pienentää omaisuuttaan.

Vierailija
27/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eron jälkeinen miehen perinnön saaminen ap:lle kuuluu? Ko. rahat eivät ole talouden tilillä vielä, joten sitä 'tulevaa' perintöä on aivan turha kärkkyä.

Jos mies on kustantanut suurimman osan perheen menoista, ei taida mennä omaisuuskaan ihan 50/50 jaolla?

Vierailija
28/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä, et tietenkään suostu avioehtoon. Miehen olisi pitänyt ajatella tätä silloin kun menitte naimisiin. Ja eihän se perintö vaikuta mihinkään jos miehen isä ei kuole ennen eroanne. Jos kuolee eronne jälkeen niin ositushan on teillä jo tehtynä. Täysin kohtuutonta alkaa nyt vaatimaan avioehtoa.

Vierailija
29/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä voi tehdä testamentin, joka suojaa perinnön. Ei perustetta avioehdolle.

Vierailija
30/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi avioehtoon eron edessä, mikäli miehellä enemmän varallisuutta.

Jos eroatte ennen miehesi isän kuolemaa, niin perintö jää miehelle. Miehesi voi pyytää isäsi tekemään testamentin, jossa lapsen puolisot suljetaan pois. Tai sitten teette sellaisen sopimuksen, joka käsittää VAIN vanhempienne ja muiden sukulaistenne perinnöt. Se olisi minusta reilua, en itsekään lähtisi vaatimaan osuutta miehen perimästä metsästä ja mökistä.

Toki voit olla sitten vaan kiltti ilman mitään kirjallista sopimustakaan.

Vierailija
31/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appisi voi tehdä testamilla sinut osattomaksi häneltä tulevaan perintöön (mikä ei sinulle oikeastaan kuulukaan). Avioeron vireillepanon jälkeen saatu omaisuus ei myöskään kuulu osituksen piiriin. Miehesi kannattaisi panna avioero vireille heti.

Vierailija
32/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko isä siis saattohoidossa ja saattaa kuolla vaikka huomenna, ennenkuin ero vireillä?

Vierailija
33/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä voi estää tuon testamentilla hyvin helposti - ja niin isän kannattaa tehdäkin.

Vierailija
34/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi saada miehen isän perinnöstä puolet? Eikö riitä, että saat osuutesi talosta?

Vierailija
35/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä voi estää tuon testamentilla hyvin helposti - ja niin isän kannattaa tehdäkin.

Missä kunnossa se isä on nyt, pystyykö tekemään edes mitään testamenttia?

Vierailija
36/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä, et tietenkään suostu avioehtoon. Miehen olisi pitänyt ajatella tätä silloin kun menitte naimisiin. Ja eihän se perintö vaikuta mihinkään jos miehen isä ei kuole ennen eroanne. Jos kuolee eronne jälkeen niin ositushan on teillä jo tehtynä. Täysin kohtuutonta alkaa nyt vaatimaan avioehtoa.

No mitä jos isä kuoleekin ennen eroa? Sinä mielihyvin otat puolet hänenkin perinnöstään? 

Vierailija
37/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en suostuisi avioehtoon eron hetkellä.

Itse teimme avioehdon kun menimme naimisiin.

Eron hetkellä ei tietenkään tehdä mitään avioehtoja - osituksesta voidaan tietenkin sopia muutoinkin kuin 50/50 jos se reilua on ja hyvää tahtoa löytyy. Mutta jos riitaisasti niin kaikki 50/50 lakimiesten avustuksella.

Ja juuri tämän takia avioehto pitäisi aina tehdä.

Vierailija
38/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat eron itse vireille nyt heti. Ilman mitään avioehtoja. Jo ennenkuin isä kuolee.

Vierailija
39/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tässä isän perinnön perään, mietin, että jos suostun avioehtoon, niin esim. miehen omaisuus, esim. varallisuus tilillä, niin ne jää hänelle (mitä siis säästänyt) ja muutoin joutuu antamaan minulle puolet?

Vierailija
40/74 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloittaja on näitä Jodelinkasvatteja, jotka käyttää MP, TY PY lyhenteitä, kun ovat niin tärkeitä, etteivät voi muka oikeasti kirjoittaa kunnon tekstiä asiastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä