Miehen ''red flagit''
Mietin jättäisikö leikin sikseen ihan vain näiden asioiden takia, vaikuttaa loppujen lopuksi sen verran itsekeskeiseltä ihmiseltä.
- Puhuu jatkuvasti päälle eikä jaksa kuunnella minun asioita loppuun. Suuttuessa huutaa päälleni, en saa sanottua sanottavaani loppuun koskaan.
- Jonkinlainen uhriutuminen. Teen etätöitä kotoa käsin pienehkössä asunnossamme ja kaipaisin keskittymisrauhaa. Jos mies tekee myös etäpäivän, ei hän suinkaan tee rauhallisesti töitä, vaan meluaa ja mekkaloi, katsoo ohjelmia kovalla äänellä, tekee ruokaa kattilat kolisten tai imuroi ja puhuu puhelimessa kovaan ääneen.
Kun pyydän jos voisi pitää pienempää ääntä, alkaa hirveä uhriutuminen siitä kuinka hän täällä tekee minulle ruokaa ja siivoaa että minullakin olisi hyvä olla, voi häntä kun hän tekee niin paljon minun eteen ja minä vain valitan. Tottakai kiva kun tekee, mutta se työrauha olisi tärkeää..... Varsinkin jos olen etäpalaverissa ja astioita laitetaan kovaan ääneen hyllyyn ja koneeseen, hävettää kun palaverin toiset osapuolet kommentoivat taustamelun olevan häiritsevää.
- Kun olen tehnyt hänelle palveluksen ja kysyn voisiko hän nyt jeesata minua asian x kanssa, alkaa möykkääminen siitä että olipa nyt niin kamalan vaikeaa auttaa häntä ja vähättelee minua jos kehtaankin mainita että minäkin autoin häntä.
- Tekee siitä että siivoaa kerran viikossa ison numeron, mutta ei kiitä/huomioi millään tavalla sitä että loput ajasta kotia hoidan minä.
- Riidoissa keskittyy vain siihen että hän tulee kuulluksi ja ymmärretyksi, häntä ei erityisesti kiinnosta kuunnella minun sanottavia ennenkuin hän on ymmärretty. Haastaa nykyään muutenkin riitaa koko ajan ja huutaa jatkuvaan, en jaksa kuunnella sellaista. Ei auta vaikka pyydän lopettamaan huutamisen, jatkuu kovempana vaan.
- Puhuu itsestään ja töistään suurimman osan ajasta. Jos puhun omista töistäni tai asioistani, ei välttämättä kommentoi niihin ollenkaan vaan jatkaa omilla jutuillaan.
- On vertaillut ennen ystäviensä puolisoihin ja omaan eksäänsä. Vertailee minun perhettäni ja läheisiäni eksän perheeseen eikä unohda mainita mikä esimerkiksi eksän siskossa on parempaa kuin minun siskossani.
Hyvin alkoi 5-vuotis hääpäivämme miehen huutaessa ja vähätellessä. Oli mies muutenkin suunnitellut tekevänsä vain töitä koko päivän. Olisin kaivannut vain aamuisen hyvää hääpäivää-toivotuksen.
Eiköhän tässä ole aika laittaa pillit pussiin sen kunniaksi.
Kommentit (8)
Joo kyllä kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta jättää ukkeli mekastamaan keskenään.
en jaksanut lukea edes puoleenväliin mutta jätä nyt se sika kuitenkin
Olet siirtynyt nalkutus-vaiheeseen suhteessa, joten mikään ei enää tota suhdetta pelasta.
Tilanteesi on se että mies on dominoivampi. Ilmeisesti katkeruutta aiheuttaa se että sinä haulaisit olla päätösvallassa joka asiassa.
Mieheltä ei hyväksytä samaa minä minä minä asennetta mikä löytyy joka naiselta
Vierailija kirjoitti:
Olet siirtynyt nalkutus-vaiheeseen suhteessa, joten mikään ei enää tota suhdetta pelasta.
Päinvastoin, olen kiinnittänyt erityisen paljon huomiota omaan kommunikointitapaani koska en jaksa miehen huutoriitoja. Haluaisin keskustella asiat läpi rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
en jaksanut lukea edes puoleenväliin mutta jätä nyt se sika kuitenkin
Loistava kommentti paskaan aloitukseen.
Jos ap:n tilanne on totta, niin kannattaisi lähteä, paitsi jos ap:n äo on alle 80. Silloin olet löytänyt tasoistasi seuraa, ja kannattaa pitää kiinni.
Ero