Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka sairastavat autoimmuunisairautta?

Vierailija
14.05.2015 |

Jos on, niin miten te olette oppineet elämään asian kanssa?

Minä olen jatkuvasti vihainen ja masentunut, ärsyttää kun oma keho on niin heikko. Ärsyttää kun en voi tehdä töitäkään kunnolla, kun viikko työtekoa tarkoittaa kolmen viikon sairastamista flunssassa, jossain tulehduksessa tai muussa taudissa, kun kaikki mahdollinen tarttuu minuun kuin kärpäset paskaan. 

Lihakseni ovat ihan surkeassa kunnossa, polvet eivät tunnu kantavan kunnolla, kävelen typerän näköisesti koska joka paikkaan sattuu. 

Minulla ei ole edes ystäviä, kukaan ei koskaan kysy olenko kunnossa, lähinnä valitetaan kun olen niin heikko. Kuolen varmaan kymmenen vuoden sisään, en ole saavuttanut elämässäni mitään, kuolen vain pois yksinäisenä. 

Olen 21-vuotias, mutta fyysisesti vanhus. Tai no, täytän tällä viikolla 22, en meinannut edes muistaa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:07"]

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja vitiligo täällä

[/quote]

Vitiligoa ei lasketa autoimmuunisairauksiin. Sillä epäillään olevan jotain sen kanssa tekemistä, mutta..

Vierailija
42/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma ja allergioita mulla. Välillä vituttaa kun ei pysty elämään samanlaista elämää kuin muut ja oon jatkuvasti sairaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:56"]

Sairastan Crohnin tautia. Tauti on ollut käytännössä hyvin aktiivinen koko 13 vuoden sairastamisen ajan, ainoastaan leikkauksen jälkeen oli pari kuukautta parempaa aikaa kunnes suoli tulehtui jälleen. Tauti aiheuttaa siis jatkuvan ripulin, vatsakipuja ja kuumeiluja. Lisäksi minulla on nivelkipuja. Käyn silti töissä ihan normaalisti. Joskus on öitä kun valvon kipujen kanssa (kivut alkavat pääsääntöisesti iltaisin), mutta sairaslomaa en ota juuri koskaan tämän vuoksi. Lääkityksen vuoksi (solusalpaaja) saan useammin flunssat ja influenssat kuin terve ihminen ja silloin tietysti joudun kotona sairastamaan mutta muuten en juuri kotiin jää. Viime aikoina on ollut vähän hankalas kun lähes kaikki ruoka aiheuttaa kipuja mutta kai tästäkin taas selvitään.

[/quote]

Voi olethan jo jättänyt kaikki viljat pois, olethan?!!?
[/quote]Kokeilin sitä 2kk mutta ei auttanut mitään :(
[/quote]

Siis keliakikon oireethan voi kestää pahimmillaan jopa puoli vuotta??
Tarkoitatko että pidit vain 2kk taukoa viljoista ja sitten päätit että ei auta, lisää viljoja naamaan.
Kyllä melkeen sanoisin että sun täytyy koittaa uusiksi. Olisit vähintään vuoden ilman viljoja.
Sen jälkeen toteaisin vasta ettei viljattomuus auttanut.

Nykyään on vielä hyvät valikoimat gluteenittomaan ruokavalioon.
Tsemppiä kaikille!

T. Kokki

Vierailija
44/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen ihottuma ja kroonistunut infektio ekseema. Vaikkeuttaa elämää silloin kun ohottuma pahimmillaan kämmenissä ja sormissä. Ei pysty käyttämään käsiä Ollenkaan kun kierre on pahimmassa vaiheessa ja se tietää yleensä 1-2vk saikku kun olen hoito-alalla....

Vierailija
45/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön kysymys. Mulla on heinänuha ja ei paljon menoa haittaa. Jos ois hankinnainen hemofilia, Guillain-barre tai edes astma niin tilanne ois aika eri. Autoimmuunisairauksia ei yhdistä potilaan kannalta juuri mikään. Jotkut on ihan läpihiutojuttuja ja jotkut tappaa nopeasti.

Terv lekuri

Vierailija
46/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 22:52"]Miten ihmeessä suomalaisella ihmisellä voi olla AIDS? Tuohan vaatii kehittyneessä maassa sitä, että HIV jätetään tahallaan hoitamatta?

Ja miten olette mokoman edes saaneet? Olette panneet HIV potilasta ilman kumia?
[/quote]
autoimmuunisairaus ei ole yhtä kuin AIDS. Autoimmuunisairaus on elimistön oma immuunireaktio "itseään" vastaan, johon vaikuttaa ulkoiset ärsykkeet. AIDS:ssa sairauden syy on ulkoinen tekijä eli virustartunta. Autoimmuunisairauksia on mm. Psoriasis, allergiat, atooppinen ihottuma, astma, reuma jne...
[/quote]

Ja diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta...

Vierailija
47/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 23:56"]

Iriitti ja keuhkosarkoidoosi.. Sarkoidoosipotilaista ei usein kuule! Täytyy sanoa etten edes tiedä mitkä oireet johtuu sairaudesta, töissä käyn normaalisti ja elän muutenkin normaalia elämää, mutta kaikenlaista pientä kremppaa on.

[/quote]

Täällä kilpirauhasen vajaatoiminta ja sarkoidoosi joka oireili säärten kyhmyruusulla ja nivelkivuilla. Se on kyllä parantunut itsekseen, mutta eihän sitä tiedä että uusiutuuko.

Vierailija
48/67 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on allergioita, astma, kilpirauhasen vajaatoiminta ja selkärankareuma. Miten teillä muilla autoimmuunitauteja sairastaville, onko teillä verenkuvassa valkosolut ja trombosyytit viitearvoissa? Minulla molemmat ovat ihan lapsesta saakka olleet yli viitearvojen, liittyyköhän asia autoimmuunisairauksiin?

Vierailija
49/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Tiedän ton tunteen niin hyvin. Särkylääkettä, kalkkitablettia ja magnesiumia naamariin ja lihaksia vahvistavaa perusjumppaa..varsinkin lonkkien ja reisien alueelle. Olo helpottuu kyllä, aikaa vie.

Vierailija
50/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta sairastan alopeciaa joka ei terveyteen sinänsä vaikuta, mutta ulkonäköön sitten senkin edestä :( Aiheuttaa myös kauheaa stressiä kun koskaan ei tiedä milloin hiukset tippuu päästä. Tällä hetkellä esim 2/3 hiuksista poissa ja kasvavat ehkä takaisin tai eivät. Ja mitään hoitoa tähän ei ole :(

Vierailija
51/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ole oikein työkykyinen ja olen työtön. Kurjaa olla heikko.

Vierailija
52/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis. Pakko pärjätä ja kaikkeen tottuu jollain tasolla kun on tarpeeksi pitkään sairauden kanssa elänyt. Paskamaista tietysti ja harmittaa joka päivä.

Vierailija
53/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuollainen olo ollenkaan, onneksi koskaan ollutkaan. Mun autoimmuunitauti on psori, olen oikein hyvävointinen, vähän ruma vain.

Vierailija
54/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä sairaus sulla on?

Vierailija
55/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuunikato

Vierailija
56/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypin 1 diabetes. Ulospäin ei toki suoraan näy, ellei joku satu huomaamaan insuliinipumppua. Matalissa verensokereissa selitettyjä juttuja tosin olen saanut hävetä monet kerrat :D Ajattelen asiat kuitenkin niin, että pahempiakin sairauksia on, enkä viitsi valittaa.

Vierailija
57/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes 2. Ei tunnu missään mitenkään

Vierailija
58/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoriasis ja tää on niin perseestä. Jatkuva tulehdus elimistössä kuormittaa sydäntä ja suurentunut riski aivoinfarktiin ja sydäninfarktiin yms. kivaa. Kuntosalilla pitäis huhkia pitkähihaisissa vaatteissa hiki päässä ettei ihmiset pelästy mun ihoa, uimahalliin tai uimarannoille menosta voi vain haaveilla. Samoin siitä, että vois naisena joskus käyttää mekkoa, hametta tai shortseja kesäkuumalla. Uuden suhteen alkaessa aivan saakelinmoinen häpeä ja pitkässäkin suhteessa itsetunto-ongelmat, vaikka kumppani rakastaakin.

Kaikissa hoidoissa on suuret riskit. Nyt otan biologista eli piikitän kerran viikossa ja syöpäriski siinäkin, huoh..

Vierailija
59/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä suomalaisella ihmisellä voi olla AIDS? Tuohan vaatii kehittyneessä maassa sitä, että HIV jätetään tahallaan hoitamatta?

Ja miten olette mokoman edes saaneet? Olette panneet HIV potilasta ilman kumia?

Vierailija
60/67 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpparin vajaatoiminta ja reuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi