kannattaako mun käydä enää töissä?
Minun palkkani on tosi pieni. ja asunnon vuokra on 900€. Käteen jää vain noin 500e ja mulla on velkaa jota lýhennän 150e / kk. mietin että kannattaisiko kuitenkin lopettaa työt. olen ollut samassa fimassa jo vuosia ja tahti kiihtyy. työ ei annaa enää sitä mitä aikoinaan, palkka on huonompi kuin aikaisemmin. Ajattelen ettäö menisin vaikka opiselemaan mieluimmin, viettää aikaa sairaan äitini kanssa jne, toimeentulo vain huolettaa.
mutta ei se nytkään ole mitenkään leveää tämä elämä.
Kommentit (27)
Jos Vasemmistopolitiikka jatkuu, kenenkään ei kannata käydä.
Ei kannata, sehän korjaa taliudellisen tilanteesi kertaheitolla! :)
Ajattelin että jään kotiin niin saa tämänkin palstan hyvätuloiset elättää mua verorahoillaan:) 3
Miten ajattelit sit tulla toimeen?
Ensimmäisenä miettisin mielummin muuttamista edullisempaan asuntoon.
Ei kannata. Työnteko on inhottavaa ja työssäkäymällä saat lisäksi ahneen ihmisen leiman perseeseesi (tosin ihan aiheesta).
Tietysti käyt työssä ja tienaat oman leipäsi. Mutta jos rahat käy vähiin sinun täytyy miettiä kulujasi. Eli halvempaan asuntoon, turhat menot karsit pois. Yhteiskunnalla on jo tarpeeksi elätettäviä.
Työttömyyskorvauksella ja sossu auttaa. Saisin ehkä asumistukea tai ainakin edullisemman asunnon kaupungilta.
ei kai täällä nälkään ketään tapeta?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:41"]
Ajattelin että jään kotiin niin saa tämänkin palstan hyvätuloiset elättää mua verorahoillaan:) 3
[/quote]
Tiedätkö, kun minä väsyin käymään töissä jotta sinä ja kaltaisesi saisitte sohvapottuilla. Elän nyt säästöilläni, ja 1.6. aloitan uudessa työssä toisessa maassa. Entinen työnantajani ei palkaa tilalleni uutta työntekijää, vaan siirtää tehtäväni pääkonttoriin Tukholmaan, ja palkkaa sinne. Kaksinkertainen tappio Suomelle, ei voi mitään
Kannattaa ainakin ensin kerätä säästöjä sen verran että pärjäät 3kk:n karenssin ajan.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:46"]
Tietysti käyt työssä ja tienaat oman leipäsi. Mutta jos rahat käy vähiin sinun täytyy miettiä kulujasi. Eli halvempaan asuntoon, turhat menot karsit pois. Yhteiskunnalla on jo tarpeeksi elätettäviä.
[/quote]
Ei oo vielä. Kaikki poliitikotkin haluaa lisää maahanmuuttoa.
Työtä ehtii tehdä myöhemminkin, sen sijaan sairaan äidin kanssa ei välttämättä voi enää myöhemmin viettää aikaa ja opiskelu voi olla myös vaikeampaa myöhemmin...vaikkapa maksullistakin.
11. oli siis ap.
olen hakenut edullisempaa asunto jo vuoden. Työ uuvuttaa ja tuo valtavaa stressiä, en saa öisin enää kunnolla nukuttua.
ap
Sossussakin kyllä ensimmäiseksi käskevät hommata halvemman asunnon. Asumistukea yksin asuva saa muistaakseni 600 euron asuntoon. Eli sun pitäis maksaa itse 300e ja vielä siitä 600 eurosta 20%. Sossustakaan tuskin saat karenssin ajalta mitään, siellä huomioidaan viimeisen 3kk:n tulot ja lähiskään kaikkia menoja ei huomioda, todennäköisesti jäät sen verran plussalle niiltä kuukausilta, ettei tukea heru.
Kuka sinua elättäisi, ellet itse elätä itseäsi?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:41"]
[/quote]
Tiedätkö, kun minä väsyin käymään töissä jotta sinä ja kaltaisesi saisitte sohvapottuilla.
[/quote]
Vittuakos sitten käyt töissä.
Mistä nykyään saat loppurahat elämiseesi, jos nettopalkkasi on vain 500 euroa? Saat ilmeisesti asumistukea mutta entä muuta, soviteltua päivärahaa tms.?
Itse yrittäisin tilanteessasi päästä osapäivätyöstä kaikin keinoin kokopäivätöihin ja johonkin muuhun firmaan, jos nykyinen ei miellytä. Toisaalta ehkä se osapäiväisyys antaa sinulle tilaisuuden myös viettää aikaa sairaan äitisi kanssa? Se voisi olla positiivinen puoli elämässäsi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 15:50"]
11. oli siis ap.
olen hakenut edullisempaa asunto jo vuoden. Työ uuvuttaa ja tuo valtavaa stressiä, en saa öisin enää kunnolla nukuttua.
ap
[/quote]
Sitä se elämä on, kun itse on itsestään vastuussa.
up