Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon ootte saanu vaunurahaa sossusta?

Vierailija
14.05.2015 |

Me saatiin vaan 200€ eikä sillä saa mitään vaunuja! Netistäkin kattelin.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, sossu yleensä myöntää maksusitoumuksen käytettyihin. Ole onnellinen, että sait sen rahana. AP:lla ei ole rahaa tonnin vaunuihin, mutta asenne on "kyllä mun kuuluu ne saada".

Vierailija
62/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:05"]

Saako osarilla jos on luottotiedot pois? -ap

[/quote]

Luottotiedoton sossupummi sikiää... Pannaan Suomi kuntoo-oon!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanu viel mitää rahaa. Ne vast myöns ton summan. Pitää löytää ne vaunut eka mut ei löydy. :( saisko jostai ilmasiks esim? Jossai fb ryhmäs oli joskus mä muistan. :) -ap

Vierailija
64/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:27"]Öö, sossu yleensä myöntää maksusitoumuksen käytettyihin. Ole onnellinen, että sait sen rahana. AP:lla ei ole rahaa tonnin vaunuihin, mutta asenne on "kyllä mun kuuluu ne saada".
[/quote]
niinpä. Valtio on hänelle velkaa varmaan... aika monella elämämkoululaisilla on sama asenne

Vierailija
65/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin 600 euroa. Ollaan savolaisia.

Vierailija
66/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:31"]En oo saanu viel mitää rahaa. Ne vast myöns ton summan. Pitää löytää ne vaunut eka mut ei löydy. :( saisko jostai ilmasiks esim? Jossai fb ryhmäs oli joskus mä muistan. :) -ap
[/quote]

Niin että saisit rahat muuhun, niinkö????? Ei luoja oikeesti, vitun teini miksi teet lapsia.....

Vierailija
67/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi mainostaa, mutta esim. Tori.fi:stä brion happy vaunut tai facebook-ryhmistä. Siellä on todella paljon myös hyvää tavaraa myynnissä. Ne kelpaa töissäkäyvillekin.

Miksi kaikki pitäis olla uutta? Häpeätkö itseäsi?

Ja kirppiksiä kiertelemään, ainakin pienemmät vauvan vaatteet ovat kuin uusia. 

Vierailija
68/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täydennystä. En saanut sossusta rahaa. Kävin töissä. Vaunut saatiin ilmaiseksi lainaan, ei osteta aina uutta. Mieti sitä jätemäärä jonka lapsille jätämme. 

Vierailija
69/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kysynyt onnistuuko, vaikka tt-tukea saatiinkin. Sain sukulaiselta 10 vuotta vanhat Emmaljungat, pikkufiksausta piti tehdä, mutta on ihan uudenveroiset. Ei kyllä olis tullut mieleenkään ostaa uutena. :) Eipä kyllä haettu turvaistuimeenkaan, vaikka se uutena ostettiinkin.

Vierailija
70/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saa 300 yhteensä KAIKKIIN vauvan tarvikkeisiin, joten ei todellakaan mitään uutta. Paitsi turvakaukalo autoon, siitä en tinkinyt. Ihan hyvin riittää tuo raha. Jos ei ole omaa rahaa niin turha kranttuilla!

Vierailija
71/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kahden pienen yh, sain käydä perhetyöntekijän kanssa ihan vaunuliikkeestä ostamaan kaksosvaunut.
Löysin todella hyvät kevyet jotka oli alennuksessa. Kyllä musta pidettiin huolta kun olin jäänyt yksin kahen pikkusen kanssa.

Vierailija
72/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi selatessani tuli heti Emmaljungan vaunuja, halvimmat taisivat olla 80€ ja ihan siistin ja uuden näköiset.

Vierailija
73/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin toriin ostetaan ilmoituksen niin joku tarjis lähes käyttämättömiä mummolassa pari vuotta pidettyjä emmaljungia 200 eurolla. En heti ostanut niin ehti mennä, hain sitten kaupasta tonnilla... no saa noista myydessä 800e eli yhtä kalliiksi periaatteessa (paist et niist 200 e vaunuista olis myydessä saanut ainakin 500).

Vierailija
74/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ap halusit raskaaksi tuossa rahatilanteessa??

Kuten moni on jo sanonut, käytettyjä saat varmasti allekin tuon 200 euron! Nyt vähän valoja päälle!

Vierailija
75/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta saa äitiyspaketin tai 140e. Jos ei riitä, niin pyydä sossulta avustusta vaikka kondomeihin. Ja mene töihin kun lapsi päästää, jos hänelle koskaan mitään hienoa tahdot ostaa!

Vierailija
76/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:17"]Kun olin kahden pienen yh, sain käydä perhetyöntekijän kanssa ihan vaunuliikkeestä ostamaan kaksosvaunut.
Löysin todella hyvät kevyet jotka oli alennuksessa. Kyllä musta pidettiin huolta kun olin jäänyt yksin kahen pikkusen kanssa.
[/quote]
Ja ne makso muistaakseni n. 300€.
Nykyään pärjätään ilman sossua ja perhetyöntekijöitä.
Mutta kiitollinen oon siitä avusta mitä sain silloin.

Vierailija
77/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 11 vuotta sitten 80 €, ja sillä löysinkin ihan kelvolliset käytetyt perusvaunut. Samat vaunut myin kolmen lapsen jälkeen vielä eteenpäin, eli olivat kyllä hintaan nähden oikein hyvät.

Olin nuori, vahingossa raskaaksi tullut ja aika hukassa silloin. Onneksi minulla oli viisas sosiaalityöntekijä, joka kannusti opiskelemaan myöntämällä harkinnanvaraista toimeentulotukea bussilippuun ja opintojen kustannuksiin. Pääsin jaloilleni, töihin ja elämään kiinni. Viimeiset 8 vuotta olen pärjännyt ilman toimeentulotukea. Olen tosi kiitollinen siitä, että sain apua silloin kun sitä tarvitsin!

Vierailija
78/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsis hankkia lapsia, jos ei ole varaa edes vaunuja ostaa!

Vierailija
79/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta kuinka ne, jotka eivät selvästikään osaa huolehtia itsestäkään, sikiävät kuin kanit ja vaikkei koskaan ole työ maistunut niin vielä kaikki pitäisi saada uutena! Mikä prkeleen velvollisuus muilla on sinun lukushankintojasi maksaa? Anna se lapsi adoptioon, saa ainakin rakastavan ja välittävän perheen.

Luulisi että sinulla ja kaltaisillasi olisi rajattomasti aikaa kierrellä kaikki kirpputorit läpi. Itse ostin suomalaiset hyväkuntoiset vaunut alle 10 €:lla ja esim. meidän lähikirppiksellä oli yhdet vaunut ensin pitkään 15 € ja kun eivät menneet kaupaksi, niin lopulta antoivat ilmaiseksi. Ja kun ne kaikki kangasosat ja vaatteet joka tapauksessa on pestävä ennen käyttöä, niin käytettyä pestessä ei edes harmita niin paljon.

Myöskään autoistuin ei tarvitse sossupummin lapsella olla tuliterä kaupasta, meillä TYÖSSÄKÄYVILLÄ on useampikin niitä ja kaikki on ostettu käytettynä, max. 25 € / kpl. Ja vaatteita -erittäin hyväkuntoisia- saa vastasyntyneelle ja vähän vanhemmallekin todella halvalla käytettyinä.

Siivouspäivä tulossa la 23.5., otahan muutkin wt-ystävämammasi mukaan ja lähtekää porukalla ostoksille, parhaimmassa tapauksessa ei tarvitse lähteä omaa pihaa kaemmaksi tekemään näitä edullisia ja järkeviä ostoksia, muiden rahoilla.