Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon ootte saanu vaunurahaa sossusta?

Vierailija
14.05.2015 |

Me saatiin vaan 200€ eikä sillä saa mitään vaunuja! Netistäkin kattelin.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:46"]1400€ maksavat kaiken, käyttörahaa saan 650€ kuukaudessa, maksoivat ajokortin ja sain uudehkon auto.
[/quote]
Oletko kantasuomalainen
[/quote]
En ole

Vierailija
22/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuona 95 opiskeltiin mieheni kanssa, tehtiin iltatyötä, maksettiin vuokrat yms, ja kun lapsi tuli, ostimme OMILLA säästöillä hobbyhallin halvimmat vaunut. Niissä ei ollut mitään vikaa. Jo silloin Koivukylässä kaikki Hoasin asunnot annettiin somaleille, meitä oli 2 suomalaista opiskelevaa perhettä, muut somaleita, ja he hakivat kaupasta lapuilla kärrykaupalla ruokaa ( me syötiin makaronia), eivät edes siivonneet käytäviltä suuria pahvilaatikoita joissa luki Sony sitä ja tätä... Nyt tienaamme hyvin ja jukopliuta haluamme auttaa mieluummin suomalaista kuin somalia!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin 400 euroa.

Vierailija
24/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen joutunu/saanu ihan itse tienata vaunu rahat lapsilleni. Toivottavasti nyt olis viimeiset rattaat(käytettynä40€). Kuka kumma näitä provoja jaksaa tänne kirjottaa koko ajan??

Vierailija
25/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:35"]

Vuona 95 opiskeltiin mieheni kanssa, tehtiin iltatyötä, maksettiin vuokrat yms, ja kun lapsi tuli, ostimme OMILLA säästöillä hobbyhallin halvimmat vaunut. Niissä ei ollut mitään vikaa. Jo silloin Koivukylässä kaikki Hoasin asunnot annettiin somaleille, meitä oli 2 suomalaista opiskelevaa perhettä, muut somaleita, ja he hakivat kaupasta lapuilla kärrykaupalla ruokaa ( me syötiin makaronia), eivät edes siivonneet käytäviltä suuria pahvilaatikoita joissa luki Sony sitä ja tätä... Nyt tienaamme hyvin ja jukopliuta haluamme auttaa mieluummin suomalaista kuin somalia!!!!

[/quote]

miksi tälle kirjoitukselle alapeukkua? Siksikö että itse maksoivat tienesteillään vai siksikö että haluavat veroillansa auttaa köyhää suomalaista?

Vierailija
26/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

150, käyetyt hyvät vaunut saatiin.

Vierailija
27/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärtänyt edes hakea mitään vaunurahaa :(. Luulin, että ei saa muuta kuin äitiyspäivärahan, äitisavustuksen ja lapsilisän.

Vierailija
28/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:17"]Kun olin kahden pienen yh, sain käydä perhetyöntekijän kanssa ihan vaunuliikkeestä ostamaan kaksosvaunut.
Löysin todella hyvät kevyet jotka oli alennuksessa. Kyllä musta pidettiin huolta kun olin jäänyt yksin kahen pikkusen kanssa.
[/quote]
Kateelliset alapeukuttaa? :)
No en usko että kadehtisitte, jos tietäisitte, että lasten isä teki itsemurhan ja toisen lapsen syntymän jälkeen masennuin aika pahasti.
Tiedä miten oisin selvinny ellei perhetyöntekijät ois käyny ja huomannu tilanteen.

Vierailija
29/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nyt ite katoin niin 199,95e makso uudet lastenvaunut joissa tulee turvaistuinkin mukana! Tais olla joku vauvakulma niminen sivusto. Jos sossusta tarvii rahaa vaunuihin, niin ei niiden silloin varmaan tarvitse olla mitkään yli tonnin luksus-emmaljungat. Olisit kiitollinen tuosta 200 eurosta. Se on paljon rahaa. T:vauvakuumeileva 19v (tosin lapsen aiomme hankkia vasta 2-3v päästä)

Vierailija
30/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatu yhtään ja toinen työttömänä pidemmän aikaa. Ostettiin 450 e emmaljungat 5 vuotta vanhat.

Vierailija
31/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:15"]Ei saatu yhtään ja toinen työttömänä pidemmän aikaa. Ostettiin 450 e emmaljungat 5 vuotta vanhat.
[/quote]

Huh miten kalliit noin vanhoiksi.

Vierailija
32/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saatu mitään. Ostettiin IHAN ITSE. Mutta osta tällaset..? https://m.verkkokauppa.com/fi/product/9879/fqbbj/Hauck-Miami-4-Trio-yhdistelm-vaunu-turvakaukalo-petrol-grey
Saat turvakaukalonkin, kun pistät 50€ omaa rahaa.

Vierailija
33/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELSINGIN  sossu EI  myönnä vaunurahaa, KÄYTETYT VAUNUT SAA LAINAAN ja ne on puhkikuluneita romuja

Vierailija
34/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 16:02"]

Me saatiin vaan 200€ eikä sillä saa mitään vaunuja! Netistäkin kattelin.

[/quote] osta omilla rahoilla vaunusi. Toivottavasti tulee nyt tiukennuksia kun Soini on valtiovarainministerinä todennäköisesti.

Vierailija
35/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:27"]

Ei kantsis hankkia lapsia, jos ei ole varaa edes vaunuja ostaa!

[/quote] sain aikanaan sängyn, hoitopöydän, olin työtön ja mies töissä mutta asuimme sattuneista syistä eri osoitteissa.

Vierailija
36/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että sossu myöntää satoja Euroja lastenvaunuihin! Eikä lähtökohtaisesti lapsi tehdä, kun siihen on vaunuineen varaa. Elämässä voi kaikkea sattua, mutta edes lähtökohtana elämälle itsensä ja lapsensa elättäminen.

Ja miten niin muka esim. 100 Eurolla ei saa hyviä käytettyjä? Itse ostin aikanaan eskoiselle uudet OMALLA palkalla ja maksoin peräti 500 Euroa. Ihan turhaan tuli ostettua uudet vauvavimmassa. Myin ne pois ja sain vuosia myöhemmin kakkosen. Ostin käytetyt netistä ja sain 130 Eurolla juuri sellaiset kuin halusin (merkki, väri, ei vanhat).

Vierailija
37/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille hommattiin pöllityt vaunut , suomessa kaikki maksaa vaikka tehdään duunia molemmat ja kaikki rahat menee opiskeluun ja työn palkasta jää laskujen jälkeen luu käteen. Onneksi mies osaa hommansa ja filunkipelillä on päästy tässä elämässä jo hyvin eteenpäin 

Vierailija
38/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei myönnä, mutta harkinnanvaraista ilman ylärajaa myöntää kun olet tiettyä kansanryhmää edustava. Olen tavannut ulkomaalaisia äitejä, joiden lasten vaunut tosiaan ovat sieltä toimintakeskuksesta ja joilla oli vaikeuksia mm. kyetä ostamaan lapselleen kengät, mutta pääosin näen näitä paria kansalaisuutta edustavia, joiden lapsilla (joita syntyy vähintään yksi vuodessa) on aina uudet ja erittäin kalliit vaunut. Ensin vähintään emmaljungat tai kalliimmat, seuraavana vuonna vähintään filandtedssit kun katras lisääntyy. Myös vaatteet kaikki uusia ja mahdollisimman kalliita. Ja ei ole omilla rahoilla hankitut.

Vierailija
39/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 17:17"]

Kun olin kahden pienen yh, sain käydä perhetyöntekijän kanssa ihan vaunuliikkeestä ostamaan kaksosvaunut. Löysin todella hyvät kevyet jotka oli alennuksessa. Kyllä musta pidettiin huolta kun olin jäänyt yksin kahen pikkusen kanssa.

[/quote]

Miksi tää kerää alapeukkuja? Ovatko alapeukuttajat sitä mieltä että apu tässä tilanteessa ei ollut tarkoituksenmukaista?

Vierailija
40/79 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:54"]

Niin ei myönnä, mutta harkinnanvaraista ilman ylärajaa myöntää kun olet tiettyä kansanryhmää edustava. Olen tavannut ulkomaalaisia äitejä, joiden lasten vaunut tosiaan ovat sieltä toimintakeskuksesta ja joilla oli vaikeuksia mm. kyetä ostamaan lapselleen kengät, mutta pääosin näen näitä paria kansalaisuutta edustavia, joiden lapsilla (joita syntyy vähintään yksi vuodessa) on aina uudet ja erittäin kalliit vaunut. Ensin vähintään emmaljungat tai kalliimmat, seuraavana vuonna vähintään filandtedssit kun katras lisääntyy. Myös vaatteet kaikki uusia ja mahdollisimman kalliita. Ja ei ole omilla rahoilla hankitut.

[/quote]  Olen myös huomannut noita paria kansalaisuutta edustavia upouusine vaunuineen ja  tarvikkeineen. Mikäli potkut tulis meikäläiselle  ei tulisi kuuloonkaan että oma uusi tulokas saisi uudet vaunut  lastenvaatteista ja tarvikkeista puhumattakaan, mielestäni juuri tuollainen kohtelu muita suomalaisia kohtaan ruokkii eriarvoisutta ja on ehdottomasti väärin että vain tiettyjä kansalaisia kohtaan heille sallitaan kaikki meille muille ei