Onko halvempaa elää sinkkuna vai parisuhteessa?
Asumiskuluthan parisuhteessa voi jakaa puoliksi, mutta sinkku taas päättää itse omista rahoistaan. Miten teillä, jäikö enemmän rahaa säästöön sinkkuna vai parisuhteessa?
Kommentit (614)
Ja ei kai kukaan ukko eukkonsa kauneushoitoja, vaatteita tai tyttöjen iltoja kustanna? Eiköhän ne mene omasta pussista? Miksi siis parisuhde olisi miehelle kalliimpi?
Vierailija kirjoitti:
Naiselle parisuhde on halvempaa.
Miehelle sinkkuus on huomattavasti halvempaa.
Ja miten muka? Mä maksan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on nykyään Tinderissä laittaa miehille kriteeriksi auto. Auto maksaa noin 2000 euroa. Autokortti 5000 euroa. Bensa. Vakuutus. Parkkipaikka. Huolto.
Mies pääsee paljon halvemmalla, kun on sinkku. Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on nykyään Tinderissä laittaa miehille kriteeriksi auto. Auto maksaa noin 2000 euroa. Autokortti 5000 euroa. Bensa. Vakuutus. Parkkipaikka. Huolto.
Mitä bimboja te miehet siellä jahtaatte. On aika wt odottaa että mies elättää... Onko näillä naisilla myös ripsien pidennykset ja törröhuulet?
"Mikään ei ole niin kallista kuin ilmainen pimpsa." - urbaanin viidakon sanontoja.
Sinkkuna, voi asua yksiössä.
Riippuu toki myös siitä, paljonko toinen tienaa, mutta minä joudun isompitulosempana maksamaan asumisen ja elämisestä muutenkin enemmän kuin mies ja siksi parisuhteessa on minulle kalliimpaa. Miehelle se on tosin vastaavasti halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, samaa mieltä. Eiköhän nuo keksinnöt miehen lompakolla elelevistä naisista ole keksitty jenkkien naisvihasivustoilta. Enemmänkin todellisuus on sitä, että suomalainen mies pyrkii loisimaan työssäkäyvän naisen lompakolla tavalla tai toisella.
Ei ole keksitty. Eihän nainen suoraan sano, että osta sitä tai tätä, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan painostusta on paljon, ja se on sen tyylistä että on pakko ostaa sitä ja tätä ja se ja tuo. Ja sehän ostetaan puoliksi. Ei mulla tulisi mieleenikään maksattaa jotain, mitä lähtökohtaisesti minä haluan ja tarvitsen, puoliksi puolisollani.
Joo, me naiset aina vaaditaan kaikenlaista turhaa kuten astianpesukone ja pyykinpesukone. Tai huonekalut.
Noita tavaroita "vain naisen haluamina" pitävät miehet ovat tottuneet asumaan sinkkuina niin että heillä on vain patja lattialla ja äiti käy siivomassa luututen lattian polvillaan, tiskaamassa herran tiskit käsin ja tuo omista rahoistaan jääkaappiin ruokaa ressukalle. Herra vaan makoilee patjallaan ja tilaa valmisruokaa kotiin silloin kun ei jaksa äidin tuomaa makaronilaatikkoa mikrossa lämmitellä.
Tuollaisen tyypin kanssa jos erehtyy menemään yhteen, niin kyllä se jaksaa inistä että kalliiksi tulee kun pitää olla verhot, sohvat, sun muut normaaliin elämään kuuluvat tavarat.
Tai sitten vaan poiksmiehenä imuroin / luuttusin ihan itse, taloyhtiön pesulatason koneet hoiti pyykin ja heti sapuskoituani hoidin tiskit wanhaan malliin.
Ja mitä sisustukseen tuli - vaatimaton mutta toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri toisin päin.
Ei ole. Naiset ei halua miestä, jolla ei ole autoa.
Minä asuin sinkkuna kaksiossa. Vuokra 600 euroa. Maksoin yksin. En ole koskaan asunut yksiössä, koska työssäkäyvänä arvostan omaa asumismukavuutta.
Muutettiin yhteen miehen kanssa. Maksetaan nyt vuokra puoliksi, voitin 300 euroa. Sähkö ei noussut suhteessa kaksinkertaiseksi, sekin maksetaan puoliksi. Kotivakuutus on minun nimissä, mies on vain siihen lisätty, ei noussut mitenkään, maksetaan puoliksi. Jne.
Kun jokin kodinkone hajoaa niin ennen ostin yksin uuden, nyt voimme maksaa puoliksi. Jos haluamme uuden sohvan sekin maksetaan puoliksi, ennen jouduin ostamaan yksin.
Tietenkin on halvempaa kun on kaksi jakamassa kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla miehillä ole autoa. Onko sinusta reilua kun toinen maksaa ruoat ja asumiskulut? Toinen käyttää rahat itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri toisin päin.
Hahhaha. Autolla ei ole mitään väliä parisuhteen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juuri toisin päin.
Hahhaha. Autolla ei ole mitään väliä parisuhteen kannalta.
Kyllä vain on. Ettehän te kaupunkiakat tiedä, että täällä kirkonkylällä naiset ei halua autotonta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla miehillä ole autoa. Onko sinusta reilua kun toinen maksaa ruoat ja asumiskulut? Toinen käyttää rahat itseensä.
Ja mies maksaa vuokrat, tai vuokraa naiselle, mutta nainen ei ikinä maksa vuokraa miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mies maksaa vuokrat, tai vuokraa naiselle, mutta nainen ei ikinä maksa vuokraa miehelle.
Minä makasan ruoat ja asumiskulut. Juuri sanoin tuon. Olen nainen.
Sinkkuna miehenä on aivan järkyttävän paljon halvempaa. Ei tarvi juosta trendien perässä ostelemassa sisustus asioita tai vaatteita. Ulkona syöminen ei enää tarkoita jotain kallista ravintolaa vaan se tarkoittaa grillillä käymistä. Kaupasta pystyy hakemaan vain se mitä tarvitsee ilma heräte ostoksia. Autoa ei tarvitse tankata läheskään niin paljoa ja se pysyy ehjänä. Bonusta ja plussaa on se että kun tulee töitä kotiin ei odota valmiina toisen työpäivän tehtävälista vaan voi ottaa rennommin ja tehdä asioita vasta sitten kun ne häiritsee
Sanoisin että pieni ruokaisena naisena yksin on halvempaa. Osa siitä minkä ruuassa säästää menee asumiseen mutta silti kokonaisuus halvempi.
Tämä menee vähän aloituksen ohi mutta miten joku selviää ruokamenoista 100 - 120 € kuukaudessa?
Parisuhteessa toisesta tulee lopulta riippakivi. Pitää olla olkapäänä, terapeuttina, tukijana, välillä jeesiä rahallisesti, antaa seksiä silloinkin kun itsellä ei huvita. Laittaa ruooy, pyykätä toisen hikisukat ja jarrukalsarit ja muistuttaa toista siivoamaan jälkensä sekä välillä vaikka imuroinaan. Että sinkkuna mieluummin, makso mitä makso.