Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkkejä pienituloiselle?

Vierailija
16.01.2022 |

Laittakaa alle kaikki vinkit! Pitäisi pienituloisena saada säästettyä kesää varten 1000e.

Kommentit (402)

Vierailija
341/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on kenellekin tärkeää. Suurella osalla on kuitenkin sitä elämänsisältöä niin, että kovin ei tarvita  huvituksia tilapäisissä rahahäiriötilanteissa. Sitten on meikäläisiä, joilla elämä on tippunut alas ja se pysyy siellä. Se ei tule muuttumaan positiivisempaan suuntaan. Yksin kotona kuin vankina, liikuntarajoitteinen paskassa kunnossa, yksinäinen, ei voi enää käytännössä tehdä mitään. Jos katselisi vain maalin kuivumista, no. Onko se sitten enää järkevää elämää.  Halvempaa on itsehoitaa kuin rasittaa yhteiskunnan mt-palveluja  :D"

Kirjoittaja jatkoi juttuaan, mutta minkäänlaista itsehoitoa siitä ei kyllä tullut ilmi.  

Jos on mt-palveluiden tarpeessa, mutta ei halua niitä käyttää, niin miten se itsehoito toimii? Voi se oikeasti toimiakin, esim. erilaisten itsehoito-oppaiden tuella, mutta aloittaja ei kertonut sellaisesta yhtään mitään.

Vierailija
342/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- nestemäiset pyykinpesuaineet jauhemaisiksi

- astianpesutabletti puoliksi

- omat kassit kauppaan

- perusruoka kunniaan: peruna, puurot ja keitot

Tuo astianpesutabletti puoliksi on huono neuvo. Meillä hajosi tiskikone, koska puolitimme tabletit. Likaa kertyi koneeseen liikaa. Kaupassa kiellettiin ehdottomasti puolittaminen.

Minä puolitan tabletit ja kerran kuussa pyöritän koneen tyhjänä sitruunahapolla ja kuumimmalla ohjelmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vinkata jotain mistä saisi pientä tienestiä, lahjakortteja tms?

Erilaisilla kuluttapaneelikyselyillä voi tienata muutaman satasena kuukaudessa tai saa lahjakortteja. Kotona voi vastailla, jos on tietokonekone/älykännykkä/tabletti käytössä.

EI TIENAA! Ollessani kerran syksystä kevääseen työttömänä, otin irti kaiken noista saadakseni jostain lisärahaa ruokaan. Tienaa parhaimmillaankin joitain euroja kuussa. Ehkä kympin kaksi noin. Ainakin itsellä. Hirvee määrä kysymyksiä ja palkkio tyyliin 10-20 senttiä. Kyselyyn meni helposti puolituntiakin. On siis huono tuntipalkka. Tölkkejä keräilemällä ainakin kaupungissa pääsee parempaa palkkaan!

Kortit voi toki huutikses myydä, ellei ole kauppaa mihin hyödyntää. Monesti mitään sokkarikorttia edes saanut.

Jos noilla satkuja tienaisi oikeasti, niin en töissä kävis! Sen nyt tajuaa kai jokainen.

Ei niillä satasia tienaa. Minä olen nyt marraskuusta asti vastaillut kyselyihin ihan päivätyön ohessa. esim ruokatauolla ollessani olen samalla näpytellyt vastauksia ja muutenkin jos on ylimääräistä aikaa. Vaikka samalla kun laitan ruokaa. Tienaan n. 30 e/kk. Tekeehän se jo 360 e/vuosi. Ihan kiva lisä se on, mutta ei sillä rikastumaan pääse.

jep varsinkin kun tuohon 30/kk pääsee sijoittamalla paljon pienemmällä työllä. Sijoittaa vaikka 3 eri hyvää kvartaaliosinkoa maksavaan firmaan 2-3 k€ niin tuo 30 €/kk tippuu tasaisesti tekemättä mitään. Tai 7000 yhteen kuukausiosinkoa maksavaan firmaan (riski suurempi)...

Sarkasmi on taitolaji.

Tää ei nyt vaan oikein onnistunut.

Vierailija
344/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telia dot on halpa liirrymä. Kuluni ovat nykyään noin kympin tai 12 euroa kuussa.

Vaatteet: UFF:n alet.

Vierailija
345/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisilla kuluttapaneelikyselyillä voi tienata muutaman satasena kuukaudessa tai saa lahjakortteja. Kotona voi vastailla, jos on tietokonekone/älykännykkä/tabletti käytössä.

EI TIENAA! Ollessani kerran syksystä kevääseen työttömänä, otin irti kaiken noista saadakseni jostain lisärahaa ruokaan. Tienaa parhaimmillaankin joitain euroja kuussa. Ehkä kympin kaksi noin. Ainakin itsellä. Hirvee määrä kysymyksiä ja palkkio tyyliin 10-20 senttiä. Kyselyyn meni helposti puolituntiakin. On siis huono tuntipalkka. Tölkkejä keräilemällä ainakin kaupungissa pääsee parempaa palkkaan!

Kortit voi toki huutikses myydä, ellei ole kauppaa mihin hyödyntää. Monesti mitään sokkarikorttia edes saanut.

Jos noilla satkuja tienaisi oikeasti, niin en töissä kävis! Sen nyt tajuaa kai jokainen.

Ei niillä satasia tienaa. Minä olen nyt marraskuusta asti vastaillut kyselyihin ihan päivätyön ohessa. esim ruokatauolla ollessani olen samalla näpytellyt vastauksia ja muutenkin jos on ylimääräistä aikaa. Vaikka samalla kun laitan ruokaa. Tienaan n. 30 e/kk. Tekeehän se jo 360 e/vuosi. Ihan kiva lisä se on, mutta ei sillä rikastumaan pääse.

jep varsinkin kun tuohon 30/kk pääsee sijoittamalla paljon pienemmällä työllä. Sijoittaa vaikka 3 eri hyvää kvartaaliosinkoa maksavaan firmaan 2-3 k€ niin tuo 30 €/kk tippuu tasaisesti tekemättä mitään. Tai 7000 yhteen kuukausiosinkoa maksavaan firmaan (riski suurempi)...

.

Tässä nyt mietitään kumpi on kannattavampaa, keräillä pulloja vai täytellä kyselyjä. Jotenkin minusta tuntuu, että kummallakaan ryhmällä ei ole 7000 e laittaa sijoituksiin. Minulla on tällä hetkellä 37 e tilillä. Että ehkä minä kerään mustikoita, pulloja, myyn tavaraa torissa ja täytän niitä kyselyjä. Jos minulla joskus on rahaa laittaa sijoituksiin, niin tuskin enää tuhlaan aikaani kyselyihin. Nyt ei sellaisia rahoja ole.

Vierailija
346/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi täytellä Attapoll-kyselyitä. Tienaa muutaman kympin silloin tällöin.

https://attapoll.app/join/omzea

Vierailija
347/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonkuljettajalta kannattaa kieltää auton käyttö omiin ajoihinsa, keittiöhenkilökunnlta syöminen.

Vierailija
348/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Tässä nyt mietitään kumpi on kannattavampaa, keräillä pulloja vai täytellä kyselyjä. Jotenkino minusta tuntuu, että kummallakaan ryhmällä ei ole 7000 e laittaa sijoituksiin. Minulla on tällä hetkellä 37 e tilillä. Että ehkä minä kerään mustikoita, pulloja, myyn tavaraa torissa ja täytän niitä kyselyjä. Jos minulla joskus on rahaa laittaa sijoituksiin, niin tuskin enää tuhlaan aikaani kyselyihin. Nyt ei sellaisia rahoja ole.

En ole tuo ketä lainasit, mutta itse ainakin vastaan sekä kyselyihin ja että sijoitan osakkeisiin.

Jos saa sen 30 euroa kuukaudessa eli vuodessa 360e kyselyistä niin sillä summalla saan ilmaiseksi 40 Nordean osaketta. Ja niistä sitten osinkoa 26 euroa. Se on melkein kuin ilmaista rahaa.

Vierailija
349/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Tässä nyt mietitään kumpi on kannattavampaa, keräillä pulloja vai täytellä kyselyjä. Jotenkino minusta tuntuu, että kummallakaan ryhmällä ei ole 7000 e laittaa sijoituksiin. Minulla on tällä hetkellä 37 e tilillä. Että ehkä minä kerään mustikoita, pulloja, myyn tavaraa torissa ja täytän niitä kyselyjä. Jos minulla joskus on rahaa laittaa sijoituksiin, niin tuskin enää tuhlaan aikaani kyselyihin. Nyt ei sellaisia rahoja ole.

En ole tuo ketä lainasit, mutta itse ainakin vastaan sekä kyselyihin ja että sijoitan osakkeisiin.

Jos saa sen 30 euroa kuukaudessa eli vuodessa 360e kyselyistä niin sillä summalla saan ilmaiseksi 40 Nordean osaketta. Ja niistä sitten osinkoa 26 euroa. Se on melkein kuin ilmaista rahaa.

Hienoa, että voit laittaa summan osakkeisiin. Minä täytän kyselyjä, koska en ole keksinyt parempaakaan keinoa lisätä tuloja. Minulla ne lahjakortit menevät lasten vaatteisiin, kaverisynttärilahjoihin yms pakolliseen ostettavaan. Meillä ylityöt saa vapaana, joten en voi työtä tekemällä saada lisätienestejä. Mietin myös mainosten jakamista, mutta siitä menee liikaa veroja jotta siitä mitään hyötyisi. Pulloja löytyy hyvin satunnaisesti. Onneksi mustikkaa on metsässä ja omistan ja kaksi pakastinta.

Vierailija
350/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä saa vain, jos on, mistä säästää. Ja jos oikeasti haluaa säästää.

Voi esim. ostaa edullisempia tuotteita. Tai jättää tarpeettomat ostot, kuten mieliteot kokonaan ostamatta. Pihistely ja hintavertailu korpeaa toisinaan, mutta jos on vaikka joku tavoite tai päämäärä, minkä ehdottomasti haluaa saavuttaa, niin silloin penninvenytys onnistuu. Ilman päämäärää ei yleensä tule mitään. On haluttava tietty summa jotain tarkoitusta varten, jotta motivaatio pihistämiseen riittää. Jotkut haluavat, että on vaikka tonni aina oltava varaa tilillä ylimääräistä. Toinen  taas haluaa sen tonnin ehkä siksi, jotta pääsee jonnekin tai saa ostettua jotain uutta sillä. On siis löydyttävä ensin se porkkana, mikkannustaa säästämiseen. Silloin onnistuu parmmin. Seuraavaksi sitten kannattaa ruveta laskemaan, kuinka siihen oikeasti pääsee, mitä kaikkea voisi kuluistaan poistaa.

Pienituloinen ei paljon saa kuukaudessa säästöön, se on selvä. Itse työttömänä otan muutaman tunninkin töitä viikossa vastaan, jos saan, jotta saan työttömyysajan talouden paremmaksi ja tilin säästösaldoa isommaksi. Kun tarpeeksi jurppii taloustilanne, varmasti alkaa säästämään ja tekee kaikkensa saldon suurenemiseksi.

Viime vuonna aavistin tämän vuoden olevan kehnompi ja maksoin veroja vapaaehtoisesti enempi. Nyt saan ison summan takaisin. Verohallinto on hyvä säästöpankki. Ja huonompaa sitä nyt sitten tulikin, niin kuin aavistelin, kun hinnat nousivat.

Vierailija
351/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi esim. ostaa edullisempia tuotteita. Tai jättää tarpeettomat ostot, kuten mieliteot kokonaan ostamatta. Pihistely ja hintavertailu korpeaa toisinaan, mutta jos on vaikka joku tavoite tai päämäärä, minkä ehdottomasti haluaa saavuttaa, niin silloin penninvenytys onnistuu. Ilman päämäärää ei yleensä tule mitään. On haluttava tietty summa jotain tarkoitusta varten, jotta motivaatio pihistämiseen riittää. Jotkut haluavat, että on vaikka tonni aina oltava varaa tilillä ylimääräistä. Toinen  taas haluaa sen tonnin ehkä siksi, jotta pääsee jonnekin tai saa ostettua jotain uutta sillä. On siis löydyttävä ensin se porkkana, mikkannustaa säästämiseen. Silloin onnistuu parmmin. Seuraavaksi sitten kannattaa ruveta laskemaan, kuinka siihen oikeasti pääsee, mitä kaikkea voisi kuluistaan poistaa.

Pienituloinen ei paljon saa kuukaudessa säästöön, se on selvä. Itse työttömänä otan muutaman tunninkin töitä viikossa vastaan, jos saan, jotta saan työttömyysajan talouden paremmaksi ja tilin säästösaldoa isommaksi. Kun tarpeeksi jurppii taloustilanne, varmasti alkaa säästämään ja tekee kaikkensa saldon suurenemiseksi.

Viime vuonna aavistin tämän vuoden olevan kehnompi ja maksoin veroja vapaaehtoisesti enempi. Nyt saan ison summan takaisin. Verohallinto on hyvä säästöpankki. Ja huonompaa sitä nyt sitten tulikin, niin kuin aavistelin, kun hinnat nousivat.

Kirjoitat asiaa mutta en ymmärrä mikä järki maksaa ensin liikaa veroja ja sitten saada rahaa takaisin? Eikö tulos olisi sama jos säästäisi omalle tilille?

Vierailija
352/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienistä puroista syntyy järvi. Toisin sanoen sinun pitää siis säästää aivan kaikessa.

Älä osta sitä mitä haluat vaan sitä mitä oikeasti tarvitset.

Ajattele millä kaikilla käytännön tavoilla ja asioilla voit säästää.

Kirjoita ruutuvihkoon kaikki menot ja tulot vuositasolla. Näet mihin rahaa kuluu.

Säästämisestä muutamia käytännön esimerkkejä:

Säästä leipäpussit eväitä ja leivonnaisia varten.

Keittäessäsi perunoita laita ensin levy suurimmalle ja sitten ku kiehuu niin väännät nollille. Noin tunnissa perunat ovat valmiita.

Tee ruokaa kerralla enemmän ja pakasta.

Valot päällä vain siellä missä kulloinkin tarvitset niitä.

Vertaile kaupoissa hintoja. Voit säästää kuitit ja seurata mistä kannattaa ostaa.

Hammastahnatuubit voi leikata auki ja kaapia loputkin tahnan rippeet pois. Sama pätee shampoo, ketsuppi jne.

Leivo kaikki mitä ehdit ja jaksat.

Käytä kotona kotivaatteita. Muista, että aina ei tarvitse pestä koko vaatetta vaan voi vaikkapa tuulettaa ulkona ja pestä pelkän tahran kohdan.

Mielestäni jos suinkin mahdollista olisi fiksumpaa laittaa se ylimääräinen aika lisätöihin kuin leivontaan. Esim. 3 tuntia lisätöitä viikossa tuo sinulle varmasti enemmän rahaa kuin sen minkä itse leipomalla pystyy säästämään.

Näistä olisi kiva kuulla oikeita kokemuksia, minkälaisia lisätöitä olette viime aikoina tehneet, joissa olisi tosiaan maltillinen viikkotyöaika kuitenkin. (Oma työnantaja ei maksa sen enempää teki esim. 7,5 tai 13 h päivässä töitä, tuntisaldo vain muuttuu). Ja siis asiallisia töitä, ei mitään seksihommia tms.

Henkilökohtaisen avustajan työ. Töitä muutamasta viikkotunnista ylöspäin.

Vierailija
353/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat asiaa mutta en ymmärrä mikä järki maksaa ensin liikaa veroja ja sitten saada rahaa takaisin? Eikö tulos olisi sama jos säästäisi omalle tilille?

Jos rahat ovat omalla tilillä ja joku houkutus iskee, säästöt voi olla mennyttä. Sellainen ero siinä, pitääkö rahat omalla tilillä sen vuoden, vaiko verohallinnon huomassa. Hyvällä itsekurilla rahat tietysti pysyisi siellä omallakin tilillä.

Vierailija
354/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienistä puroista syntyy järvi. Toisin sanoen sinun pitää siis säästää aivan kaikessa.

Älä osta sitä mitä haluat vaan sitä mitä oikeasti tarvitset.

Ajattele millä kaikilla käytännön tavoilla ja asioilla voit säästää.

Kirjoita ruutuvihkoon kaikki menot ja tulot vuositasolla. Näet mihin rahaa kuluu.

Säästämisestä muutamia käytännön esimerkkejä:

Säästä leipäpussit eväitä ja leivonnaisia varten.

Keittäessäsi perunoita laita ensin levy suurimmalle ja sitten ku kiehuu niin väännät nollille. Noin tunnissa perunat ovat valmiita.

Tee ruokaa kerralla enemmän ja pakasta.

Valot päällä vain siellä missä kulloinkin tarvitset niitä.

Vertaile kaupoissa hintoja. Voit säästää kuitit ja seurata mistä kannattaa ostaa.

Hammastahnatuubit voi leikata auki ja kaapia loputkin tahnan rippeet pois. Sama pätee shampoo, ketsuppi jne.

Leivo kaikki mitä ehdit ja jaksat.

Käytä kotona kotivaatteita. Muista, että aina ei tarvitse pestä koko vaatetta vaan voi vaikkapa tuulettaa ulkona ja pestä pelkän tahran kohdan.

Mielestäni jos suinkin mahdollista olisi fiksumpaa laittaa se ylimääräinen aika lisätöihin kuin leivontaan. Esim. 3 tuntia lisätöitä viikossa tuo sinulle varmasti enemmän rahaa kuin sen minkä itse leipomalla pystyy säästämään.

Näistä olisi kiva kuulla oikeita kokemuksia, minkälaisia lisätöitä olette viime aikoina tehneet, joissa olisi tosiaan maltillinen viikkotyöaika kuitenkin. (Oma työnantaja ei maksa sen enempää teki esim. 7,5 tai 13 h päivässä töitä, tuntisaldo vain muuttuu). Ja siis asiallisia töitä, ei mitään seksihommia tms.

Henkilökohtaisen avustajan työ. Töitä muutamasta viikkotunnista ylöspäin.

Kiitos tästä vinkistä. Olen ymmärtänyt, että hommassa on haasteita, mutta kuulisin mielelläni tarkempia kokemuksia iltatyönä tätä tekeviltä.

Vierailija
355/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni leipäjonot on pelastus. Olen kolmen teinin yh. Haen leipäjonosta kerran viikossa kaksi muovikassillista ruokaa. Kasseissa on leipää, lihaa, kanaa, juureksia, hedelmiä, leivoksia ja satunnaisesti jauhoja, karkkia, keksejä, makkaraa. Loihdit niistä vaikka mitä, lisäksi leivon ja haen lisää juureksia Lidlistä.

Nyt kuukauden ruokalasku meillä 100€.

Vierailija
356/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat ovat omalla tilillä ja joku houkutus iskee, säästöt voi olla mennyttä. Sellainen ero siinä, pitääkö rahat omalla tilillä sen vuoden, vaiko verohallinnon huomassa. Hyvällä itsekurilla rahat tietysti pysyisi siellä omallakin tilillä.

Vielä fiksumpaa on olla antamatta sitä verottajalle ja laittaa sijoituksiin. Näin se ei ole sinun tililläsi tuhlattavana vaan tekemässtä työtä ja rahaa puolestasi. Minä ainakin toimin näin. Mitoitan veroprosentin siten että aina olen vähän maksupuolella ennemmin kuin saantipuolella.

Vierailija
357/402 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suunnittelet Helsinkiin matkaa eikä hotellin ökyhintoja huvita maksaa tai kun muutoinkaan 4 hengen perhe ei mahdu yhteen hotellihuoneeseen, niin voi säästää pitkän pennin kun yöpyy laivalla. Miniristeilyjä, yön yli risteilyjä on monella eri laivayhtiöllä ja ei montaa kymppiä maksa koko hytillinen. Lähtö illalla ja aamulla taas Helsingissä. Säästöä. 

Haa, tuotapa en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi. Pitääpä katsoa tuo vaihtoehto ihan tosissaan ennen seuraavaa Helsingin reissua. Aamulla ennen Hesaan rantautumista vielä kunnon buffa-aamiainen huiviin ja pärjää illalliseen asti sillä. Olisihan mun joka tapauksessa syötävä kaupungilla, joten miksei sitten jo laivalla.

Ohis tietysti alkuperäiseen aiheeseen mutta tässä vinkissä on potentiaalia.

Tsekkasin, meidän nelihenkiseltä perheeltä yöpyminen laivalla 47,60 e. Lähtö 21 ja paluu 10.30. Buffetaamiainen meidän perheeltä yht. 30 e. Hyvä vinkki!

Vierailija
358/402 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronpalautukselle saa koron, tilillä olevalle rahalle ei.

Vierailija
359/402 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuropäivä kerran tai pari viikossa säästää ruokakuluissa. On oikein hyvääkin.

Vierailija
360/402 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuropäivä kerran tai pari viikossa säästää ruokakuluissa. On oikein hyvääkin.

Hyvä neuvo ja kaltaiselleni puurofanille suosikkiherkkua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän