Säästövinkkejä pienituloiselle?
Laittakaa alle kaikki vinkit! Pitäisi pienituloisena saada säästettyä kesää varten 1000e.
Kommentit (402)
Keskitä ostoksia prismaan ja tankkaa abc niin kertyy bonuksia . Jos tarvitset tonnin se on noin 100e /kk . Laita tuo sivuun heti palkasta . Tee kaikki ruoka itse . Hyödynnä kaupan ilta-ale . Leikkaa hiukset itse . Pese naapurin mummon ikkunat korvausta vastaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Tää ei nyt oo varsinainen säästövinkki, vaan vinkki, miten tienata pikkuisen lisää :) Ootko kokeillu osallistua kyselytutkimuksiin, joista maksetaan pieniä palkkioita?
AttaPoll on helppokäyttöinen ja luotettava sovellus, jolla voi osallistua noin 5-20 minuutin pituisiin suomenkielisiin kyselytutkimuksiin. Palkkio on luokkaa 0,10-1,50e per kyselytutkimus. Kyselyitä tulee tyrkylle ainakin itselleni arkipäivisin muutama.
Parhaimmillaan voi saavuttaa muutaman kympin (jotkut jopa satasen) kuukausipalkkioita, jotka saa Paypaliin ja sieltä sitten siirrettyä pankkitilille. Palkkiot voi nostaa jo, kun niitä on kertynyt 3 e. Ja tää on kyllä ihan legit, useamman kerran oon jo nostanut palkkiot :)
Kun kutsuu kavereita ja vaikkapa perhettä mukaan, saa 10 % osuuden heidän kyselyidensä palkkioista.
Voit liittyä sovellukseen esim. tästä kutsulinkistäni:
Miksi ihmeessä. Pienemmällä vaivalla saa tuon saman summan ihan sijoittamalla, eikä tarvitse mitään helvetin kyselyitä pennien toivossa täytellä. Koitat vain itsellesi noita lisäpalkkioita himoita.
Sijoittakaa ennemmin. Minäkin sijoitin viimeksi tänään pikkusumman ja tästä kuusta eteenpäin saan kuukausittain 1,36 € nettona tilille sjoituksen tuottoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vinkata jotain mistä saisi pientä tienestiä, lahjakortteja tms?
Erilaisilla kuluttapaneelikyselyillä voi tienata muutaman satasena kuukaudessa tai saa lahjakortteja. Kotona voi vastailla, jos on tietokonekone/älykännykkä/tabletti käytössä.
EI TIENAA! Ollessani kerran syksystä kevääseen työttömänä, otin irti kaiken noista saadakseni jostain lisärahaa ruokaan. Tienaa parhaimmillaankin joitain euroja kuussa. Ehkä kympin kaksi noin. Ainakin itsellä. Hirvee määrä kysymyksiä ja palkkio tyyliin 10-20 senttiä. Kyselyyn meni helposti puolituntiakin. On siis huono tuntipalkka. Tölkkejä keräilemällä ainakin kaupungissa pääsee parempaa palkkaan!
Kortit voi toki huutikses myydä, ellei ole kauppaa mihin hyödyntää. Monesti mitään sokkarikorttia edes saanut.
Jos noilla satkuja tienaisi oikeasti, niin en töissä kävis! Sen nyt tajuaa kai jokainen.
Ei niillä satasia tienaa. Minä olen nyt marraskuusta asti vastaillut kyselyihin ihan päivätyön ohessa. esim ruokatauolla ollessani olen samalla näpytellyt vastauksia ja muutenkin jos on ylimääräistä aikaa. Vaikka samalla kun laitan ruokaa. Tienaan n. 30 e/kk. Tekeehän se jo 360 e/vuosi. Ihan kiva lisä se on, mutta ei sillä rikastumaan pääse.
jep varsinkin kun tuohon 30/kk pääsee sijoittamalla paljon pienemmällä työllä. Sijoittaa vaikka 3 eri hyvää kvartaaliosinkoa maksavaan firmaan 2-3 k€ niin tuo 30 €/kk tippuu tasaisesti tekemättä mitään. Tai 7000 yhteen kuukausiosinkoa maksavaan firmaan (riski suurempi)...
.
Tässä nyt mietitään kumpi on kannattavampaa, keräillä pulloja vai täytellä kyselyjä. Jotenkino minusta tuntuu, että kummallakaan ryhmällä ei ole 7000 e laittaa sijoituksiin. Minulla on tällä hetkellä 37 e tilillä. Että ehkä minä kerään mustikoita, pulloja, myyn tavaraa torissa ja täytän niitä kyselyjä. Jos minulla joskus on rahaa laittaa sijoituksiin, niin tuskin enää tuhlaan aikaani kyselyihin. Nyt ei sellaisia rahoja ole.
En ole tuo ketä lainasit, mutta itse ainakin vastaan sekä kyselyihin ja että sijoitan osakkeisiin.
Jos saa sen 30 euroa kuukaudessa eli vuodessa 360e kyselyistä niin sillä summalla saan ilmaiseksi 40 Nordean osaketta. Ja niistä sitten osinkoa 26 euroa. Se on melkein kuin ilmaista rahaa.Hienoa, että voit laittaa summan osakkeisiin. Minä täytän kyselyjä, koska en ole keksinyt parempaakaan keinoa lisätä tuloja. Minulla ne lahjakortit menevät lasten vaatteisiin, kaverisynttärilahjoihin yms pakolliseen ostettavaan. Meillä ylityöt saa vapaana, joten en voi työtä tekemällä saada lisätienestejä. Mietin myös mainosten jakamista, mutta siitä menee liikaa veroja jotta siitä mitään hyötyisi. Pulloja löytyy hyvin satunnaisesti. Onneksi mustikkaa on metsässä ja omistan ja kaksi pakastinta.
Sama vero se menee kyselyistäkin. Siis jos laillisesti toimit. Sinun pitää itse ne tuloina veroilmoituksessa ilmoittaa. Vai kierrätkö veroja ja jätät tuloja ilmoittamatta. Ilmankos meitä varakkaita syytätte veronkierrosta kun peilaatte omaa toimintaamme meihin.
Vierailija kirjoitti:
Asuntohan kannattaa omistaa, eikä vuokrata.
Niin, kumpi on parempi. Asua omistamassaan asunnossa vai saako siitä paremman tuoton, jos siinä asuu joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei nyt oo varsinainen säästövinkki, vaan vinkki, miten tienata pikkuisen lisää :) Ootko kokeillu osallistua kyselytutkimuksiin, joista maksetaan pieniä palkkioita?
AttaPoll on helppokäyttöinen ja luotettava sovellus, jolla voi osallistua noin 5-20 minuutin pituisiin suomenkielisiin kyselytutkimuksiin. Palkkio on luokkaa 0,10-1,50e per kyselytutkimus. Kyselyitä tulee tyrkylle ainakin itselleni arkipäivisin muutama.
Parhaimmillaan voi saavuttaa muutaman kympin (jotkut jopa satasen) kuukausipalkkioita, jotka saa Paypaliin ja sieltä sitten siirrettyä pankkitilille. Palkkiot voi nostaa jo, kun niitä on kertynyt 3 e. Ja tää on kyllä ihan legit, useamman kerran oon jo nostanut palkkiot :)
Kun kutsuu kavereita ja vaikkapa perhettä mukaan, saa 10 % osuuden heidän kyselyidensä palkkioista.
Miksi ihmeessä. Pienemmällä vaivalla saa tuon saman summan ihan sijoittamalla, eikä tarvitse mitään helvetin kyselyitä pennien toivossa täytellä. Koitat vain itsellesi noita lisäpalkkioita himoita.
Sijoittakaa ennemmin. Minäkin sijoitin viimeksi tänään pikkusumman ja tästä kuusta eteenpäin saan kuukausittain 1,36 € nettona tilille sjoituksen tuottoina.
Tuosta olisikin paljon hyötyä kun pitää saada tonni kasaan puolessa vuodessa.
Mene töihin niin ei tarvitse mitään säästövinkkejä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kirpparilta pienen pressopannun. Nyt huomaan, että sillä on kätevä keittää kahvia, kun annoksen voi säätää paljon tarkemmin. Ei mene kahvijauhoja hukkaan, eikä tarvita suodatinpusseja ollenkaan. Kahvi maistuukin paremmalta.
Ap kysyy tammikuussa, miten saa tonnin säästöön kesäksi. Täällä neuvotaan ostamaan pressopannu, niin säästyy kahvijauhoja ja suodatinpusseja.
En tiedä mitä tuo pannu maksoi, mutta takuuvarmasti menee vuosia ennen kuin edes sen hinta on säästetty sillä että ei tarvita suodatinpusseja ja kahvia kuluu pari lusikallista vähemmän.
Kiva kun löytyi pressopannu, mutta ei se säästämiseen liity mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- nestemäiset pyykinpesuaineet jauhemaisiksi
- astianpesutabletti puoliksi
- omat kassit kauppaan
- perusruoka kunniaan: peruna, puurot ja keitotTuskin kukaan alkaa puolittamaan pesutabletteja, ne edes maksa juuri mitään kappaleelta.
Monet puolittavat ja säästäähän se. Jos on pienituloinen, niin pienikin säästö tuntuu.
Lue lehdet kirjastossa. Katkaise suoratoistopalvelut jos niitä on.
Mulla on paljon pieniä juttuja
Taloyhtiössä on harrastehuone, jossa usein porukka viettää iltaa.
Käyn hakemassa sieltä tyhjät pullot ja otan samalla roskat. Rahaa tulee n 5-10 e kk.
Osallistun kyselyihin, joista tienaa 0.20 - 1 e kerta.
Saan n 30 e vuodessa. Tällä rahalla otan Tokmannin lahjakortteja ja ostan shampoot, suihkugeelit, hammastahnat jne. Raha riittää kaikkeen.
Teen aina, kun on mahdollista, ylitöitä.
Käyn joka päivä taloyhtiön kierrätyshyllyllä ja otan myytäväksi kelpaavaa. Kerran vuodessa tulee autolastillinen, jonka vien kirppikselle täyspalveluun.
Samaan kasaan menee kotoa tarpeettomat, joita ei juurikaan ole. Viimeksi sain 150 e.
Korjaan, paikkaan, ei juurikaan osta mitään uutta.
Naapurin poika on töissä paperitehtaalla ja saan heiltä säkillisen vessapaperia, 2 laatua, vuodessa
Teen naapurille pieniä palveluksia pitkin vuoden, jotka eivät kuormita minua mitenkään, mutta auttaa häntä.
Jos kotoa löytyy jotain tarpeetonta, laitan myyntiin toriin ja lopulta kirppikselle
-Vähennä ravintolassa syömistä viikolla kolmesta kerrasta yhteen
-Vaihda bensa-auto uudeksi sähköautoksi
-Uusi kodin sisustus vain kerran vuodessa
-Osta vain yksi vaatekerta kuukaudessa joka säälle ja käytä niitä taitavasti
-Lomaile ulkomailla vain kerran vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää säästää? Miksi et hanki lisätuloja? Todella helppoa nykytilanteessa.
Sosiaalidemokraattien periaate: Pitää säästää jos ei rahat riitä ja jos ei ole mistä säästää niin sitten tehdään velkaa. Sellaista vaihtoehtoa ei ole, että mietittäisiin miten saadaan lisää tuloja. Se kun on vähän hankalaa ja pitäisi oikeasti tehdäkin jotain itse.
Miksi sitten hallitus nimenomaan leikkaa ja säästää? Jopa niin paljon, että koko Suomi ajautuu taantumaan kuten Kataisen aikaan.
Joko mainittiin veroprosentin nosto muutamalla prosentilla. Saat veronpalautusta mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö, sen kyselypalkkion voi myös sijoittaa. Eikä aikaa mene vastaamiseen kuin maks. 5 min päivässä. Rahat pois joka paikasta mistä tarjotaan. Edellinen selkeästi yrittää kommentillaan ja linkillä tienata lisää.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää säästää? Miksi et hanki lisätuloja? Todella helppoa nykytilanteessa.
Sosiaalidemokraattien periaate: Pitää säästää jos ei rahat riitä ja jos ei ole mistä säästää niin sitten tehdään velkaa. Sellaista vaihtoehtoa ei ole, että mietittäisiin miten saadaan lisää tuloja. Se kun on vähän hankalaa ja pitäisi oikeasti tehdäkin jotain itse.
Miksi sitten hallitus nimenomaan leikkaa ja säästää? Jopa niin paljon, että koko Suomi ajautuu taantumaan kuten Kataisen aikaan.
Koska hallituksessa ei ole talousosaamista.
Käytä hintavertailuja kuten esim https://www.vertaahintaa.fi ja osta alennuksessa olevia tuotteita, jos on pakko ostaa jotain.
Ensin lopetat kaikki päihteet.Lopeta kaikki tarpeeton kulutus.Lopeta tilauspalvelut.Lopeta palvelut.Lopeta tuotteet ja tuotteistettujen palveluiden käyttö.Lopeta kyttäys.Älä osta valmiina mitään jos ei ole pakko. Kävele kirjastoon ja hae tulessa lidlistä tai leipäjonosta laputettu maksalaatikko.Ryynit,perunat,öljyt,munat ja halvat proteiinit käyttöön.Keråä kasveja.Opettele säilömään.Opetele harrastuksena tekemään itse ja korjaamaan.Hae ilmainen polkupyörä kuntouttavan pajalta.Samoin pc jos kusahtaa.Jo näillä alkaa kurssi oieta
Helpoin ja erittäin tehokas. Osta kaurahiutaleita ja protdku jauhetta. Rasvat öljystä ja vitamiinit purkista.
Välillä suolaista ja välillä makeeta puuroa.
Hintaa tulee päivälle 1-1.5€. 3 viikon jälkeen helpottaa, syömisestä tulee automaatio ja sen jälkeen pärjäät helposti vaikka kesään asti noin.
Oikeasti ihana kuvaus ja varmasti kiva jos on käsityötaitoja. Kävi vain naurattaa tämä seikkaperäinen selostus käpyjen porauksesta ja dippauksesta kun toisella on tarve saada äkkiä tonni rahaa :D