Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkkejä pienituloiselle?

Vierailija
16.01.2022 |

Laittakaa alle kaikki vinkit! Pitäisi pienituloisena saada säästettyä kesää varten 1000e.

Kommentit (402)

Vierailija
301/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten säilöä mustikat talven varalle, kun ei ole pakastinta?

Hillosokerin kanssa hilloksi, niin ei tarvitse säilyttää edes viileässä. Voi myös kuivata, mutta minä sain aikaan aika ison sotkun...

Vierailija
302/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kestositeet itse. Pienikokoista ompeluhommaa, jonka pystyy tekemään ilman konetta.

Mutkun kankaat maksaa!! Pyydä ilmaiseksi FBn roskalavaryhmästä. Tai laita viestiä kavereille tai kysy kierrätyskeskuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin syysloman 120m2 Rukan mökin 90m2, yli tonnin halvempi!

Vierailija
304/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakon sanelemaa kirjoitti:

Mietin just koska oon viimeksi syönyt vihanneksia, mutta en saanut kaivettua muistin lokeroista sitä esiin, on siitä niin pitkä aika.

Monissa kaupoissa on hävikki -pusseja vihanneksista ja ne on aivan hyviä.  Viimeksi ostin salesta 50 sentin pussin vihanneksia, siinä oli 1 vihreä paprika, 3 punaista suippopaprikaa, 2 punaista chilipaprikaa ja 2 pussia naposteluporkkanoita. Varmaan viikko sitten sen ostin, vielä on jäljellä puolikas chilipaprika noista ja hyvin voi vielä ruokaan käyttää. Noin paprikatkin käytin ruoanlaittoon vaikka ihan hyviä olivat vaikka leivän päälle.

Myös kesäkurpitsa on edullista ja pakastevihannekset. Eurolla saa pari pussia. Ennemmin jättäisin leivän ostamatta tai ostaisin tuoreen leivän sijaan näkkileipää kuin luopuisin vihanneksista.

Pakastettaessa menee pakastimen sähkön siirron rahanpesumaksua.

Vierailija
305/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rahaa menee ?

Siitä on aina hyvä aloittaa

Vierailija
306/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivevoileipä: kaksi palaa paahtoleipää, ja toive siitä, että olisi laittaa jotain niiden väliinkin.

Vierailija
307/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ots käyttöön pankin säästöpalvelu, minkä avulla tililtäsi siirtyy aina joku rahamäärä säästöön jokaisesta korttiostoksesta.

Laita vaikka 2e/osto ja viidensadan oston jälkeen sulla on tonni kasassa.

Mahtavaa. Jos ostaa kerran viikossa ruokansa ja tarvitsemansa muut tavarat, tonni on kasassa 10 vuoden päästä. 

Vierailija
308/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hillosokerin kanssa hilloksi, niin ei tarvitse säilyttää edes viileässä. Voi myös kuivata, mutta minä sain aikaan aika ison sotkun...

Onneksi hillosokeri on ilmaista. 

Vierailija
309/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroanam kirjoitti:

Penni päivässä sukanvarteen tekee vuodessa jo ison summan. 

Psykoosi on tosiaan yksi säästökeino pienituloiselle.

Vierailija
310/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hillosokeri on ilmaista. 

Siksi vinkkinä oli myös kuivaaminen.

Prismassa hillosokeri 1,75€/kg. Hillo 2kg marjoa 1kg hilloa, kolme kiloa hilloa 1,75€, kilohinta joku 60 senttiä. Käsittääkseni aika edullista kuitenkin verrattuna kaupan halvipiinkin hillohin? Prismassa kilohinnaltaan edullisin on xtran omenasose 2,21€/kg.

Vierailija
311/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RESQ-ruoat. Ostan usein vaikka jonkun aura-broileripaistoksen tyyliin 1 kg 10 euroa ja siitä saa vaikka kuinka monta halpaa evästä töihin kun pakastaa valmiissa annoksissa.

Laskeppa

100g euron,

200g 2e.

Ei ole halpaa.

Vierailija
312/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikat hifistelyä.

Vierailija
313/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kenellekin tärkeää. Suurella osalla on kuitenkin sitä elämänsisältöä niin, että kovin ei tarvita  huvituksia tilapäisissä rahahäiriötilanteissa. Sitten on meikäläisiä, joilla elämä on tippunut alas ja se pysyy siellä. Se ei tule muuttumaan positiivisempaan suuntaan. Yksin kotona kuin vankina, liikuntarajoitteinen paskassa kunnossa, yksinäinen, ei voi enää käytännössä tehdä mitään. Jos katselisi vain maalin kuivumista, no. Onko se sitten enää järkevää elämää.  Halvempaa on itsehoitaa kuin rasittaa yhteiskunnan mt-palveluja  :D 

Minulla on rajaton musiikkisovellus ja rajaton e-kirjapalvelu parilla kympillä kuussa ja alta vitosella se halpa ns suoratoisto. Minusta se on rahansa väärti ja minä yritän pärjätä sillä ja netissä roikkumisella elämänsisällöksi. Ei ole oikein muuta vaihtoehtoa. Stereot rikkuivat, muutossa pöllittiin liki kaikki cd-levyt. Ei niitä nykymaailmassa enää irti saa ja kuukausipalvelulla voi käyttää järjettömistä valikoimista eikä maksa sen enempää vaikka 2477.  "Tuolla ulkona" maailmalla lukemisen tai musiikin valikoima on järkyttävissä mittasuhteissa ja julmetun halpaa muutoinkin. Jos ottaa kk-perusteisen palvelun kympillä, se on käytännössä ilmaista. Jos jollakulla muulla on näistä huono omatunto, mulla ei ole.  On niin huvittavaa, kun tuossa listassakin joku sanoo harrastaa halvalla. No kyllä minusta kympin kuussa harrastuksesta per harrastus maksaminen ON halpaa. 

Meillä on kaikilla vähän erilaisia tilanteita ja makuja. Joka tahtoo hypätä edelleen 2022 kirjastoissa etsimässä niitä samoja iänikuisia, tai hupattaa pyhistä printtikirjoista "oikeina" kirjoina ja vaikka mitä, siitä vaan. Minä en edes pystyisi hyppimään kirjastoissa ja itse asiassa minulta on lääkäri X sen vuonna miekka ja kirves kieltänyt terveyssyistä. Ei ole laseja lukea printtejä edes. Toisaalta minulla on kielitaitoa eikä minun tarvitsi peen vertaa välittää Suomen kirjastolaitoksen ja kustantajien valikoimista. Minä menen nettiin ja käytän sieltä ja luen mitä huvittaa. Eipä kerry uusia enää nurkkiin.  Ulkomaisista nettikaupoista saa 0.99 tai 0 eurolla e-kirjoja, ei vain viitosella, kympillä tai viidellätoista euroa. Sen lisäksi miljoonien valikoima "lainattavia". Kk-tilaukseen voi sisältyä digitaalisia lehtiä sun muuta. Ei se minusta paha ole.

En tilailisi mitään naistenlehtiä ym mutta Kuluttajan minäkin olen täksi vuodeksi tilannut digitaalisena. Se joka käy noissa kirjastoissa ym niin voi lukea sen siellä.  En kuitenkaan näe mitään pahaa sanomalehdesta toista kymppiä kuussa maksamisessa tai Kuluttajasta 29 euroa vuodelta. Jos sille on tärkeämpää rahanreikää, niin sitten ei, mutta sellaisetkin kulut ja pienimuotoiset virkistyskulut on kuulemma laskettu toimeentulotukiin jopa sisältyviksi.  

Vierailija
314/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukan varteen, ei pankki vie kaikkee

Vierailija
315/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikat hifistelyä.

Sen pakastimen saa helposti käytettynä vaikka torista tai roskalava ryhmistä. Kuormaliinat vaan sitoa siihen ja sitten vetämään kotiin. Kunhan on hissillinen kerrostalo tai pyydä vaikka jotain naapuria kantoavuksi. Ja siis mustikoita on vaikka kuinka paljon kun viitsii vähän katsella ympärilleen. Samalla voi miettiä mitä töitä metsissä voi tehdä. Niitäkin kun on aika paljon ympäriinsä. Kyllä se siitä kun muistaa että meillä kuule kaikilla on rajoitteemme.

Vierailija
316/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikat hifistelyä.

Sen pakastimen saa helposti käytettynä vaikka torista tai roskalava ryhmistä. Kuormaliinat vaan sitoa siihen ja sitten vetämään kotiin. Kunhan on hissillinen kerrostalo tai pyydä vaikka jotain naapuria kantoavuksi. Ja siis mustikoita on vaikka kuinka paljon kun viitsii vähän katsella ympärilleen. Samalla voi miettiä mitä töitä metsissä voi tehdä. Niitäkin kun on aika paljon ympäriinsä. Kyllä se siitä kun muistaa että meillä kuule kaikilla on rajoitteemme.

Ja saahan sen pakastimen kuljetettua polkupyörällä bussissa, jos on liian pitkä matka kantaa.

Vierailija
317/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikat hifistelyä.

Ja saahan sen pakastimen kuljetettua polkupyörällä bussissa, jos on liian pitkä matka kantaa.

Ihan totta! Välillä tuntuu, että köyhät ei vaan viitsi nähdä vaivaa. Pakastin on äärimmäisen tärkeää, jos meinaa joskus päästä ulos köyhyydestä. Pakastin täynnä punalaputettuna tuotteita, itse poimittua mustikkaa ja nokkosia. Mikä muka voisi mennä pieleen. Rikkaat on tän tajunnut ja siks ne on rikkaita.

Vierailija
318/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikat hifistelyä.

Kirjastosta lainaa nokkakärryt

Vierailija
319/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän näitä mielipidekyselyitä.

Mulla on jokaiseen 3 eri tunnukset.

Tienaan n 20 e kk ja sillä ostan perheen shampoot, saippuat jne ja oman kosmetiikan

Vierailija
320/402 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vain viitenä päivänä viikossa kuten minä. Lopetat maitotuotteet ja gluteenit sekä sokerit. Pysyt timmissä kunnossa ja terveenä. Rahaa säästyy huomattavia määriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä