Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koffin mainoksen kritisointi johti huoritteluun.

Vierailija
13.05.2015 |

http://nyt.fi/a1305954855721

Miksi miehet huorittelee?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:57"]

Toivottavasti tämän jälkeen kukaan nainen ei tule enää selittämään, että "mä en siis tiedä mihin feminismiä nykyään muka enää tarvitaan".

(terkkuja yhdelle viihdetoimittajalle, jos tunnistit itsesi)

[/quote]Kyllä ihmiset osaavat puuttua tälläisiin ylilyönteihin ilman feminismiäkin, ihan tiedoksi vain.

[/quote]

Sun mielestä siis ei ole tasa-arvon kannalta ongelma, jos Suomessa on sellainen ilmapiiri, jossa sovinistiseen kaljamainokseen puuttuminen aiheuttaa naiseen kohdistuvan huorittelu- ja raiskausuhkausryöpyn?

[/quote]Tämä netin ongelma yleisesti, tälläistä solvaamista saa kuulla jokainen nykyään, myös miehet. Minusta voitaisiin ruveta puuttumaan tälläiseen solvaamiseen olipa sen kohteena kuka hyvänsä, mies tai nainen.

[/quote]

Epäilen, että miehiin ei kohdistu ihan samaa määrää raiskausuhkauksia kuin naisiin. Ketä miehiä netissä ylipäänsä edes haukutaan? Tauskia ja Keskistä? Naisia tulee heti mieleen joku 10-20 tyyppiä jotka on joka päivä av:lläkin haukuttavina.

[/quote]Asiaa on tutkittu ja tätä solvaamista saa osakseen niin miehet kuin naisetkin. Tappouhkaukset ja raiskausuhkaukset ovat myös miehille ihan arkipäivää netissä, kuten kaikenlainen muu solvaaminen. Ei koske pelkästään naisia.

Minusta mihinkään ongelmiin ei pidä suhtatua pelkästää sukupuolittuneesti, siinä ei ole mitään järkeä. Yhteisönä ja ihmisinä meidän pitää puuttua kaikkeen solvaamiseen, uhkailuihin ja kiusaamiseen riippumatta ihmisen sukupuolesta.

[/quote]

Laitatko vielä linkin niihin tutkimuksiin, joissa todetaan, että miehet saavat yhtälailla tappo- ja raiskausuhkauksia kuin naisetkin? Oikeasti kiinnostaa, koska käsitykseni on se, että miehiltä hyväksytään huomattavasti enemmän provosoivaa keskustelua.

[/quote]Et kai ihan oikeasti luule, että miehet olisivat jotenkin vapaita tästä solvaamisesta tai uhkailusta. Tätä saa osakseen joka ainoa netissä oleva ihminen, ei vain naiset.

[/quote]

http://yle.fi/ylex/uutiset/netissa_enemman_nais-_kuin_miesvihaa/3-7628509

[/quote]

"Naisten palstoilla ei vihata miehiä"

sanoo tutkija Reija Paananen.

emmää ny ainakam miehiä vihaa...

[/quote]Todella uskottava tutkimus, hoh hoijaa. Mitä jos tuollaisen tutkimuksen tekisi joskus joku puolueeton instanssi, niin sillä olisi jotain uskottavuutta.

[/quote]

Yliopistotason tutkimus, mikä siinä on ongelmana? Laasasen "gradu" on varmaan myöskin uskottavuusongelmainen mielestäsi?

Vierailija
62/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta mun mielestä nuoren naisen solvaaminen on jotenkin törkeämpää kuin vaikkapa keski-ikäisen miespoliitikon, vaikka käytettäisiin suurin piirtein samoja sanoja. Politiikkaan kuuluu arvosteltavana oleminen, ja miehet nyt on aina, joko hyvästä tai huonosta syystä, olleet yhteiskunnissa enemmän "paksunahkaisen" roolissa. Esim. sotilaan ammatti on lähes poikkeuksetta kaikissa yhteiskunnissa ollut aina miehinen. Tiedän että "herrasmiesmäisyys" voi olla myös alistamisen keino, mutta jotenkin sen puute näissä nettitörkyilyissä tekee asiasta vielä pahemman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:55"]

Analyysini kohusta. Neitimäisten miesten ja nutturansa liian kireälle vääntäneiden premenstruaatiosyndroomasta kärsivien hysterisoivien naisten sielua on järkytetty.

Voi tuskan parahdus. Aikuiset ihmiset kinastelee hiekkalaatikolla.

[/quote]

Analyysini yllä olevasta kommentista: Kommentoija ei yhtään ymmärrä, mistä puhutaan, joten kompensoi tätä yrittämällä lytistää vastapuolta ad hominem -henkeen kommentoimalla asioista, jotka eivät keskusteluun liity.

[/quote]

Mun hiekkalaatikolla kinastellaan yhdestä nettimeemistä. Ja siitä kun yhtä joka ei tykänny siitä nettimeemistä, niin alettiin haukkumaan. Ja nyt kinastelu jatkuu sitten siitä haukkumisesta. Ja se taas johtaa uusiin nettimeemeihin, joista voidaan jatkaa kinastelua aikuisten hiekkalaatikolla. Eikö se jotenkin näin mene.

Huomenna kaikki jo nauraa, että olipas aika tyhmää edes kinastella kun aihe oli niin vähäinen.

Vierailija
64/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:48"]

Voi yhyy. Hauska meemi. Ei olis noussu kohua jos joku yksityishenkilö olisi laittanut tuon. Ja joku tavallinen tallaaja se noiden fb-sivujenkin takana on. Kaikesta sitä pitääkin valittaa! T. Nainen

[/quote]

Voi yhyy mikä huora kun pilas meidän meemin. Yhyy. T. Mies

Vierailija
65/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:06"]

Analyysini kohusta. Neitimäisten miesten ja nutturansa liian kireälle vääntäneiden premenstruaatiosyndroomasta kärsivien hysterisoivien naisten sielua on järkytetty.

[/quote]

Analyysini yllä olevasta kommentista: Kommentoija ei yhtään ymmärrä, mistä puhutaan, joten kompensoi tätä yrittämällä lytistää vastapuolta ad hominem -henkeen kommentoimalla asioista, jotka eivät keskusteluun liity.

[/quote]

Mun hiekkalaatikolla kinastellaan yhdestä nettimeemistä. Ja siitä kun yhtä joka ei tykänny siitä nettimeemistä, niin alettiin haukkumaan. Ja nyt kinastelu jatkuu sitten siitä haukkumisesta. Ja se taas johtaa uusiin nettimeemeihin, joista voidaan jatkaa kinastelua aikuisten hiekkalaatikolla. Eikö se jotenkin näin mene.

Huomenna kaikki jo nauraa, että olipas aika tyhmää edes kinastella kun aihe oli niin vähäinen.

[/quote]

Taustalla vaikuttava ilmiö ei ole mitenkään vähäinen saati ha ha ha hauska.

Vierailija
66/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olin tästä tapauksesta ihan tietämätön kun äsken television avasin ja siellä alettiin haastattelemaan jotain Siniä. Sitten näytettiin Malkinista tehty halventava kuva ja kuulemma Koff liittyi tähän jotenkin. Odotin että jossain kohtaa olisi sanottu, että kuva on mauton ja tuollaiset loukkaukset on säälittäviä. Mutta ei missään kohtaa edes mainittu, että kuva loukkaa Malkinia, vaan alettiinkin puhumaan naisten halventamisesta????

Siis mitä vittua??? Malkiniahan tossa halveerataan rankalla kädellä. Venäläisessä kulttuurissa naiseen vertaaminen on aika rankka halveeraus ja eihän siinä sillloin tietenkään mitään naisten halveksimista ajatella, vaan miestähän siinä halveerataan!!!

[/quote]

Niin... Koska sehän ei halvenna yhtään naista, että häneen vertaamisensa on loukkaus?

Ihan oikeasti nyt?

[/quote]

Menepä hetkeksi Malkinin housuihin (mekkoon). Kumpaa tässä keississä loukattiin enemmän. Malkinia jonka päälle oli mauttomasti vedetty mekko, vai sinua siksi, että jollekin jääkiekkoilijalle oli vedetty naisen vaatekappale päälle?

Minä voin miehenä ainakin sanoa, että jos panimo olisi minusta tuollaisen halveeraavan kuvan tehnyt, niin raastuvassa olisi nähty. Sen sijaan naisia vastaan minulla ei ole mitään ja olen tasa-arvoasioissa vahvasti naisten puolella. Kannatan aborttia, kannatan tasa-arvoista avioliittoa, vastustan lasikattoja ja äänestän Vasemmistoliittoa (eduskuntavaaleissa äänestin Anna Kontulaa, eli feministiä).

Silti tässä jutussa loukattiin ylivoimaisesti eniten Malkinia. Tämä siis ei tarkoita sitä, etteikö naisetkin saa loukkaantua, mutta voisi nyt jumankauta joku edes sivulauseessa mainita, että tuollainen Malkinin halveeraaminen oli mautonta ja loukkaavaa!!!

Vierailija
67/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:05"]Men Are Harassed More Than Women Online

Data shows men get more hate, while women say they get it because they’re women.

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/09/04/men-are-harassed-more-than-women-online.html

Eli konkreettisesti miehiä ahdistellaan ja he saavat enemmän vihaa osakseen kun tarkastellaan dataa, mutta naiset luulevat saavansa vaikka se ei pidä paikkaansa.

[/quote]

Daily Beast? Jopa on lähde. No, lue siihen päälle Timea, niin osaat tulkita lukemaasi:

http://time.com/3305466/male-female-harassment-online/

Vierailija
68/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:13"]

Siis mä olin tästä tapauksesta ihan tietämätön kun äsken television avasin ja siellä alettiin haastattelemaan jotain Siniä. Sitten näytettiin Malkinista tehty halventava kuva ja kuulemma Koff liittyi tähän jotenkin. Odotin että jossain kohtaa olisi sanottu, että kuva on mauton ja tuollaiset loukkaukset on säälittäviä. Mutta ei missään kohtaa edes mainittu, että kuva loukkaa Malkinia, vaan alettiinkin puhumaan naisten halventamisesta????

Siis mitä vittua??? Malkiniahan tossa halveerataan rankalla kädellä. Venäläisessä kulttuurissa naiseen vertaaminen on aika rankka halveeraus ja eihän siinä sillloin tietenkään mitään naisten halveksimista ajatella, vaan miestähän siinä halveerataan!!!

[/quote]

Niin... Koska sehän ei halvenna yhtään naista, että häneen vertaamisensa on loukkaus?

Ihan oikeasti nyt?

[/quote]

Menepä hetkeksi Malkinin housuihin (mekkoon). Kumpaa tässä keississä loukattiin enemmän. Malkinia jonka päälle oli mauttomasti vedetty mekko, vai sinua siksi, että jollekin jääkiekkoilijalle oli vedetty naisen vaatekappale päälle?

Minä voin miehenä ainakin sanoa, että jos panimo olisi minusta tuollaisen halveeraavan kuvan tehnyt, niin raastuvassa olisi nähty. Sen sijaan naisia vastaan minulla ei ole mitään ja olen tasa-arvoasioissa vahvasti naisten puolella. Kannatan aborttia, kannatan tasa-arvoista avioliittoa, vastustan lasikattoja ja äänestän Vasemmistoliittoa (eduskuntavaaleissa äänestin Anna Kontulaa, eli feministiä).

Silti tässä jutussa loukattiin ylivoimaisesti eniten Malkinia. Tämä siis ei tarkoita sitä, etteikö naisetkin saa loukkaantua, mutta voisi nyt jumankauta joku edes sivulauseessa mainita, että tuollainen Malkinin halveeraaminen oli mautonta ja loukkaavaa!!!

[/quote]

Osaisitko kertoa vielä, miksi tämä päälle liimattu mekko on mielestäsi niin järkyttävän halveeraava? Oliko värisävy väärä?

Vierailija
69/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:05"]Men Are Harassed More Than Women Online

Data shows men get more hate, while women say they get it because they’re women.

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/09/04/men-are-harassed-more-than-women-online.html

Eli konkreettisesti miehiä ahdistellaan ja he saavat enemmän vihaa osakseen kun tarkastellaan dataa, mutta naiset luulevat saavansa vaikka se ei pidä paikkaansa.

[/quote]

Todella uskottava tutkimus, hoh hoijaa. Mitä jos tuollaisen tutkimuksen tekisi joskus joku puolueeton instanssi, niin sillä olisi jotain uskottavuutta.

Vierailija
70/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:13"]

[/quote]

Malkinikin saanut huorapostia? Itsekin olin ensin sitä mieltä, että ehkä vähän kukkahattuilua. Mutta jälkikäteen ajatellen ymmärrän pointin ja varsinkin nyt vituttaa taas nämä nuoret miehet katkerassa naisvihassaan. Säälittävää sakkia.

Vierailija
71/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:35"]

Samat feministit ja naiset jotka ovat nyt pöyristyneet, tsemppaavat toisia siskoja kun he kirjoittelevat vaikka Uuden Suomen blogipalveluun kuinka kaikki suomalaiset miehet on vaimonhakkaajia.

Tätä kaksinaismoraalin ja jeesustelun määrää, se tuntuu olevan feministeillä loputon.

Minä sentään miehenä olen tuominnut huorittelun ja hiekkapilluksi haukkumisen aika monessa paikassa tänään. Milloin te feministit tuomitsette miehiin kohdistuvan solvaamisen ja muun haukkumisen, sitä päivää odotellessa.

[/quote]

Anna ihan konkreettinen esimerkki, jossa jotain miestä on solvattu ja haukuttu ihan nimeltä, niin käyn tuomitsemassa.

[/quote]Voit vaikka aloittaa tämän Samuli Suonpäähän kohdistuvien uhkailujen ja solvaamisen tuomitsemisesta. Hän on tämän kohun yksi solvaamisen ja muun törkyn kohde.

Kuten tässäkin taas näemme, ei kosketa pelkästään naisia.

[/quote]

Vielä kun tietäisi, kuka on Samuli Suonpää ja miten hän liittyy mihinkään. Minä ainakaan en ole seurannut koko juttua, ainoastaan muutamat esille noustetut artikkelit luin. Onko häntäkin nimitelty törkeästi siksi, että hän on puolustanut naisia? Ville Niinistöstä näin jonkun sanovan, että hänen sietäisi vetää hame päälleen, kun kehtasi pitää juttua törkeänä. Enpä pitäisi sitä ihan huoritteluun ja tappouhkauksiin verrattavana, vaan lähinnä yhtenä lisäesimerkkinä siitä, miten naiseutta pidetään huonona.

Vierailija
72/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vanhanaikainen, mutta mun mielestä nuoren naisen solvaaminen on jotenkin törkeämpää kuin vaikkapa keski-ikäisen miespoliitikon, vaikka käytettäisiin suurin piirtein samoja sanoja. Politiikkaan kuuluu arvosteltavana oleminen, ja miehet nyt on aina, joko hyvästä tai huonosta syystä, olleet yhteiskunnissa enemmän "paksunahkaisen" roolissa. Esim. sotilaan ammatti on lähes poikkeuksetta kaikissa yhteiskunnissa ollut aina miehinen. Tiedän että "herrasmiesmäisyys" voi olla myös alistamisen keino, mutta jotenkin sen puute näissä nettitörkyilyissä tekee asiasta vielä pahemman.

[/quote]

Mun mielestä on ihanaa, kun seksismiä yritetään tehdä hyväksyttävämmäksi nimeämällä se "vanhanaikaisuudeksi". Minäkin olen vain hieman "vanhanaikainen" pitäessäni vaimoa nyrkin ja hellan välissä.

Vierailija
73/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:17"]

Nainen on heikompi sukupuoli kuin mies. Sanoohan sen yhteiskuntammekin, kun lähettää vain sen vahvemman sukupuolen puolustamaan maatamme aseellisesti.

Siinä mielessä tuollainen hassuttelu sukupuolieroilla on aika kevyttä.

[/quote]

Miten monta kertaa olet ollut puolustamassa aseellisesti maatamme? Miten monta kertaa Siniä huoriteltiin? Aivan.

Vierailija
74/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Taustalla vaikuttava ilmiö eli internetti on tosiaan aika laaja. Kaikkea netissä olevaa ei kuitenkaan kannata lukea kuin raamattua ja ottaa kaikki niin vakavasti. Niinkuin muslimienkaan ei kannata ottaa pilakuvia niin vakavasti. Ei myöskään feministien kannata ottaa balettipukua niin vakavasti. 

Vierailija
75/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:17"]

Nainen on heikompi sukupuoli kuin mies. Sanoohan sen yhteiskuntammekin, kun lähettää vain sen vahvemman sukupuolen puolustamaan maatamme aseellisesti.

Siinä mielessä tuollainen hassuttelu sukupuolieroilla on aika kevyttä.

[/quote]

Onko sinulla tytärtä? Kerro hänelle tai kelle tahansa muulle lähelläsi olevalle pienelle tytölle, miksi tyttöön vertaaminen on noloa.

Vierailija
76/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain heittää jotain esimerkkiä miehestä (Suomessa), joka olisi viime aikoina saanut törkyä niskaan niin paljon kuin vaikka Veronika Honkasalo vaalien alla tai tämä Sini Korpinen nyt? Siis jos ei jotain pedofiileja ja lapsenmurhaajia lasketa. Saako Soini paljon raiskausuhkauksia?

Vierailija
77/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Taustalla vaikuttava ilmiö eli internetti on tosiaan aika laaja. Kaikkea netissä olevaa ei kuitenkaan kannata lukea kuin raamattua ja ottaa kaikki niin vakavasti. Niinkuin muslimienkaan ei kannata ottaa pilakuvia niin vakavasti. Ei myöskään feministien kannata ottaa balettipukua niin vakavasti. 

[/quote]

Niin, koska nettiin kirjoittavathan eivät ole oikeita ihmisiä, heidän teoillaan ei ole todellisia vaikutuksia eivätkä heitä koske todelliset lait.

Oikeasti, voiko olla älyllisesti laiskempaa argumenttia? Yrittäisit edes...

Vierailija
78/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi nyt 10-vuotias lajia harrastava tyttäreni halukas tietämään, mikä siinä kuvassa oli hauskaa? Joku sitä kuvaa hauskana pitänyt voinee selittää sen, niin voin lukea sen ääneen tyttärelleni.

Vierailija
79/153 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tämä tutkimuksilla nokittelu, jokainen jolla on vähänkin järkeä päässä niin ymmärtää, että kumpikin sitä saa osakseen. Katsoin vähän aikaa sitten videon jossa youtubettaja kertoi siis mies, että vihaposti on jokapäiväistä, eikä hän jaksa nykyään edes niitä lukea.

Minä en esimerkiksi tämän takia vaikka olen mies, niin viitsi youtubeen mitään videoita laittaa omalla nimellä tai kasvoilla, koska se kommentointi on niin ala-arvoista. Eikä siihen auta, että laitat kommentoinnin pois se solvaaminen kyllä jatkuu muualla, jos ihmiset haluavat.

Vierailija
80/153 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:26"]

Täällä olisi nyt 10-vuotias lajia harrastava tyttäreni halukas tietämään, mikä siinä kuvassa oli hauskaa? Joku sitä kuvaa hauskana pitänyt voinee selittää sen, niin voin lukea sen ääneen tyttärelleni.

[/quote]

Minäpä kerron :) Stereotyyppinen jääkiekkoilija on 185 cm, 85 kg, ja luistelee räjähtelevällä nopeudella törmäillen toisiin samankokoisiin tarkoituksella. Stereotyyppinen ballerina, jollaisen asu Malkinille oli fotoshopattu päälle, oli hento, siro, alipainoinen ja tanssii lavalla kauniisti ja sulavasti. Stereotyyppinen ballerina ei pärjäisi jääkiekkopelissä, koska hänen fyysiset ominaisuutensa ja taitonsa soveltuvat aivan erilaisiin suorituksiin kuin mitä kaukalossa MM-otteluissa vaaditaan. Esittämällä Venäjän joukkueen edustaja tällaisena, esitettiin myös että Suomen joukkue kyllä voittaa, mikä on suomalaisista jääkiekkofaneista hauskaa.

[/quote]

Ongelma tässä on se, että se balleriina pärjäisi kaukalossa kuntonsa puolesta kun taas jääkiekkoilija ei tanssimassa, joten miksi sille piti pukea se helvetin mekko, eikö mitään muuta tapaa olisi voinut käyttää?

[/quote]

Aijaa, minä taas en usko että se 45-kiloinen ballerina pärjäisi luistelemassa ja taklailemassa niitä 85-kiloisia miehiä, aivan samoin kuin se jääkiekkoilijakaan ei pärjäisi tanssimassa balettia. Ei myöskään maratoonari menestyisi 100 metrin juoksussa tai päinvastoin, koska heidän fyysiset ominaisuutensa ja harjoittelunsa ovat tähdänneet aivan erilaiseen urheilusuoritukseen. Ihan riippumatta siitä onko sukupuoli eri vai sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan