Talouselämä: Sähkösopimusten hinnat räjähtivät, yhdessä sopimustyypissä jopa 91% hinnannousu!
Sähkön hinta puhuttaa jälleen, ja aika tavalla kaikissa sopimustyypeissä on tapahtunut hinnannousua paristakymmenestä prosentista jopa 91%:n hinnannousuun.
Miten käy suomalaisille kotitalouksille talvipakkasilla vastaisuudessa, kun maahan nousee uusia datakeskuksia kuin kärpässieniä sateella?
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/7b996dc5-deed-464f-807a-72424a39f9…
Kommentit (5)
Oho, ehkei tuo mun määräaikainen jossa 0,072€/kWh olekaan niin paha
Vierailija kirjoitti:
Oho, ehkei tuo mun määräaikainen jossa 0,072€/kWh olekaan niin paha
Hyvän hinnan olet saanut. Nyt ei saa noin halvalla enää, kun hinnat nousseet ja talvi tulossa.
HS kanssa julkaisee paperilehdessä seurantaa sähkön hinnasta päivittäin. Mikä tästä maasta on oikein tullut?
Olen itse havainnut että sähkönkulutus on pudonnut rajusti. Ilmalämpöpumppu ja oma järjenkäyttö, ehkä riskin ottokin siinä, että mikä on järkevää säästöä, niin ennen 20 000 kWh vienyt talo viekin -50% tai vähemmän. Siihen laittaa vähän aurinkopaneeleja ja maalämpöä jne, käyttää jotain Teslaa akkuvarastona kalliita pörssihetkiä varten, jne, niin sähkölasku ei niin paljon isompi ole vaikka sähkö ja siirto on nyt kalliimpaa kuin aikoinaan, eikä paluuta ole.