Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalloisen pihi kaveri pilaa kaiken.

Vierailija
13.05.2015 |

Ei voi ikinä mennä leffaan, koska telkkaristakin tulee ilmaiseksi elokuvia. Suostuu pitkin hampain maksamaan jonkun Elisa Viihteen 4,90€/vrk maksavan leffan, jos kaikki kymmenen leffaa katsovaa ihmistä maksaa oman osuuden leffasta.

Ei voi koskaan syödä ulkona, koska itse tehtynä kaiken saa halvemmalla. 

Ei voi ostaa uusia vaatteita, ellei edellinen ole aivan rikki. Omistaa yhden talvitakin, jonka osti kirpputorilta vuonna 2001. Se ei näytä hyvältä.

Ei suostu tulemaan autokyydillä mihinkään, jos auto ei ole viimeistä paikkaa myöten täynnä. Jos autoa ei saa täyteen, on pakko mennä bussilla tai julkisilla. Tai pyörällä.

Ei voi ostaa kesällä jäätelöä kioskista, vaan vaatii, että ostetaan mieluummin viiden kaverin kesken kaupasta litra vaniljajäätelöä ja syödään se pakastealtaasta otetuilla ilmaisilla lusikoilla.

Ei voi mennä Uimastadionille, koska järvessä voi uida ilmaiseksi.

Ei voi matkustaa mihinkään koskaan. Ei voi maksaa mistään huvituksesta mitään. 

Mikään ei saa maksaa mitään ja jos on pakko jotain maksaa, yrittää viimeiseen asti keksiä jonkun muun halvemman ratkaisun.

Yksinelävä nainen, joka alkaa kohta näyttää rähjäisine vaatteineen siltä, että pysyykin yksinelävänä.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei muiden tarvitse tuollaiseen taipua. Sanotte, että jos ei seura ja tekemiset kelpaa, voi olla ilman. Porukassa ei voi aina mennä yhden ja saman tyypin pillin mukaan.

Tämä. En ymmärrä ap:n valitusta, hän itsehän tuollaisen komentelun mahdollistaa! Luulisi satailun kiusaavan ennen kaikkea sitä saituria itseään.

Vierailija
82/87 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako, jos varaa vaikka kympin, pari kuussa täydelliseen joutavuuteen, jota ei tarvitse selitellä järkeväksi rahankäytöksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut tällaisen yltiöpihin miehen kanssa jonkin aikaa, oikeasti oli erittäin hyvin tienaava, silloin jo yli miljoonan sijoitussalkut , nykyään varmaan sijoutukset  moninkertaiset. Olen itsekin hyvätuloinen enkä ikinä olisi edes edes suostunut maksattamaan ruokiani tai jotain hänellä, ja tein sen alusta alkaen selväksi. Silti tämä sairaaloinen pihiys haittasi yhteiselämäämme niin ettei siitä vain tullut yhtään mitään.  Ruokansa osti aina punalaputetuista tuotteista, ei uostunut syömään mitään "kallista ja hienoa" vaikka olisin siis tatjonnut, uusia vaatteita ei ostanut koskaan ennenkuin vanhat lumput hajosivat päälle, ajeli ikälopulla autonromulla, ja muutaman kerran kun matkoilla käytiin,  ne olivat kärsimystä kun ulkonakaan ei olisi saanut syödä, vaan itte laitella omat eväät. Matkustelu loppui omasta puolestani hyvin lyhyeen.  Itse matkoillani nimenomaan olen satsannut hyviin hotelleihin ja ulkona syömiseen. Asuntonsa oli myös hirveä läävä, loukkaantui kun huomautin siitä.  Henkisesti ei voinut hyvin, selvästi oli masennusta ym  ongelmaa, mutta onnellisimmillaan näytti olevan kun tarkasteli sijoituksiaan, monta kertaa päivässä. Elävästi jäi mieleeni kun sanoi maksavansa ostokset kortilla sen takia, että setelistä olisi niin vaikeaa päästää irti..no onneksi älysin aika nopeasti lähteä tuosta suhteesta, mutta aikanaan hyvä ulkonäkö, yhteiset urheiluharrastukset (halvat)  ja alkoton elämä kiehtoivat, mutta pidemmän päälle ei olisi jaksanut katsella tuota elämätöntä elämää. Selvästi jonkinlainen perusturvallisuuden häiriö oli taustalla. huh, vieläkin puistattaa.

Vierailija
84/87 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tuon tyylisen ihmisen. Kotona ei ole vieraita varten edes kahvinkeitintä. Kertoo jotain ihmisestä. Ihan ok palkkaisessa työssä ollut jo pitkään.

Siis hetkinen, kuuluuko kahvinkeitin olla nimenomaan vieraita varten? Itse en juo kahvia eikä kotonani ole perinteistä kahvinkeitintä. Ei tulisi mieleenkään ostaa keitintä kaappiin pölyttymään tai keittiöntasolle tilaa viemään siltä varalta, että sillä kerran-pari vuodessa tulisi keitettyä kahvia vieraille.

Vierailija
85/87 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itaruus huipussaan. Minulla on tuttavuus, joka on huippukitara. Kerran eräällä reissulla oli hänellä eväät mukana, mutta minkälaiset eväät. Pienessä termoksesta kahvia ja hapanleivän pala keskeltä puolitettuna ja vähän päällystä, ei muuta.. Hänen päivittäinen ruokavalionsa on: aamulla teetä ja yksi voileipä. Klo 14 maissa kahvia ja pullaa. Illalla klo 20 aikoihin vähän ruokaa. Jeesus. Kyseisesellä henkilöllä on käsivarren lihakset aivan surkastuneet kun ei saa riittävästi proteiinia päivässä,

En tiedä, että onko rahasta pula. Jäi 63 v. eläkkeelle, vaikka olisi voinut jatkaa pitempään. Ilmeisesti ei työnteko kiinnostanut. Sitten on valittanut pientä eläkettään.

Vierailija
86/87 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varmaan sitten kauhea ihminen, mutta en jaksaisi pitää mitään yhteyttä tuollaiseen, jonka elämä on noin hankalaa ja tekee vielä muidenkin elämästä yhtä vaikeaa. Enkä kehtaisi nähdä julkisilla paikoilla. Eihän tuon kanssa voisi tehdä mitään kivaa.

Oon itekin pienituloinen opiskelija, eli rahaa ei ole hirveästi törsättäväksi, mutta tuollaiseen en ole onneksi ikinä törmännyt, eikä riitä ymmärrys moiseen käytökseen. Tuo ihminen ei varmaan osaa nauttia mistään.

Vierailija
87/87 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, anteeksi mutta naurattaa mielikuva viidestä aikuisesta, jotka syö jäätelöä puistonpenkillä yhteisestä paketista. Varmaan tosi nautinnollista :D

Täällä sama!