Sairaalloisen pihi kaveri pilaa kaiken.
Ei voi ikinä mennä leffaan, koska telkkaristakin tulee ilmaiseksi elokuvia. Suostuu pitkin hampain maksamaan jonkun Elisa Viihteen 4,90€/vrk maksavan leffan, jos kaikki kymmenen leffaa katsovaa ihmistä maksaa oman osuuden leffasta.
Ei voi koskaan syödä ulkona, koska itse tehtynä kaiken saa halvemmalla.
Ei voi ostaa uusia vaatteita, ellei edellinen ole aivan rikki. Omistaa yhden talvitakin, jonka osti kirpputorilta vuonna 2001. Se ei näytä hyvältä.
Ei suostu tulemaan autokyydillä mihinkään, jos auto ei ole viimeistä paikkaa myöten täynnä. Jos autoa ei saa täyteen, on pakko mennä bussilla tai julkisilla. Tai pyörällä.
Ei voi ostaa kesällä jäätelöä kioskista, vaan vaatii, että ostetaan mieluummin viiden kaverin kesken kaupasta litra vaniljajäätelöä ja syödään se pakastealtaasta otetuilla ilmaisilla lusikoilla.
Ei voi mennä Uimastadionille, koska järvessä voi uida ilmaiseksi.
Ei voi matkustaa mihinkään koskaan. Ei voi maksaa mistään huvituksesta mitään.
Mikään ei saa maksaa mitään ja jos on pakko jotain maksaa, yrittää viimeiseen asti keksiä jonkun muun halvemman ratkaisun.
Yksinelävä nainen, joka alkaa kohta näyttää rähjäisine vaatteineen siltä, että pysyykin yksinelävänä.
Kommentit (87)
No ei muiden tarvitse tuollaiseen taipua. Sanotte, että jos ei seura ja tekemiset kelpaa, voi olla ilman. Porukassa ei voi aina mennä yhden ja saman tyypin pillin mukaan.
Miksi vietät aikaa hänen kanssaan?
Mä antaisin moisen itaruksen olla keskenään ja tekisin kivoja juttuja muiden kanssa.
En voi sietää tuollaista pihistelyä (varsinkin jos samalla tuhahdellaan halveksuen niille jotka vaikka ihan jätskikioskista hakevat jätskinsä ja yksityisautoilevat).
Raivostuttavaa. Mun exä oli tommonen. Sit ku kuuli että mun uus mies on semi hyvin tienaava nii koko ajan ruinas meijän mukaan kaikkialle. No, vaihdettiin puhelinnumerot ja muutettiin pois.
Kotoa opittu tapa, joka tuo turvallisuutta. Ei muutu ajan kanssa. Anna hänen olla itsekseen, etsi muuta seuraa.
Niin siis ei todellakaan ole työtön, eikä opiskelija. Erittäin hyvätuloinen nainen, joka kerää rahaa pankkitililleen "pahan päivän varalle". Sanoisin, että tätä vauhtia voi kohta maksaa Suomen valtionvelan, kun sille rahalle ei ole mitään muutakaan käyttöä.
Oman asunnon osti halvimmasta mahdollisesta paikasta, joka on järkevän matkan päässä työpaikalta. Mahdollisimman pieni yksiö tietenkin, koska ylimääräinen tila menee hukkaan ja maksaa turhaan.
Kiva ihminen muuten, mutta on muuttunut tuollaiseksi kestämättömäksi pihiksi aikuistuttuaan. Kyllä me välillä mennään ja tehdään jotain muuta ilman sitä, mutta ei ole kiva jättää kokonaan porukan ulkopuolellekaan tästä syystä.
Ollaan oltu tällä samalla kaveriporukalla ala-asteelta lähtien. Osalla jo lapsia, tällä naisella ja yhdellä toisella ei vielä.
ap
Eihän tuo tervettä ole. Mielenterveysongelmahan tuo on. Mutta vaikeaa auttaa ihmistä, joka tuskin apua haluaa. Ikävä kyllä ystävät eivät tuollaista kauaa jaksa katsella, ymmärrän kyllä hyvin heitäkin.
No sanopa kaverille että tuo pihiys häiritsee sua ja teidän ystävyyttä. Sano että hän on muuten huipputyyppi mutta et tiedä mitä hänen kanssaan voi tehdä kun kaikki maksaa hänen mielestään niin mahdottoman paljon.
Valitettavasti tuollainen luonteenpiirre yleensä vain voimistuu iän myötä. Jos on tottunut elämään pihisti, on hankala heittää vapaalle.
Heh, anteeksi mutta naurattaa mielikuva viidestä aikuisesta, jotka syö jäätelöä puistonpenkillä yhteisestä paketista. Varmaan tosi nautinnollista :D
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:19"]Heh, anteeksi mutta naurattaa mielikuva viidestä aikuisesta, jotka syö jäätelöä puistonpenkillä yhteisestä paketista. Varmaan tosi nautinnollista :D
[/quote]
Tai ku muut yrittää nauttia elokuvasta nii yks rutisee ja rutkuttaa vieressä sen hintaa..
No jos asiat on kiinnit tuollaisista pikkusummista, niin mä alkaisin maksamaan tuon tyypin puolesta. Eli jos muut haluaa mennä leffaan ja Lissu kitsastelee, niin sitten vaan sanot, että mä tarjoon Lissun leffan. Sovitte, että Maikki maksaa sitten Lissun jäätelön jne. Jos Lissu on yhtään fiksu, niin hän huomaa pian olevansa porukan pummi. Mutta pointti on se, että ette muuta suunnitelmia sen mukaan, miten Lissu toimii. Tämä ohje siis siinä tapauksessa, ettei muilla ole elämä muutamasta eurosta kiinni ja Lissu ei ole pummi (vaan reilusti pihi).
Mun appivanhemmat on tuollaisia ja valitettavasti ovat saaneet siirrettyä tätä lapsiinsakin niin, että otetaan miehen kanssa aika ajoin yhteen tästä piheilystä.
Joululahjapapereita ei saa repiä, eikä niihin saa laittaa teippiä. Ne kierrätetään joulusta toiseen. Lahjakassit samoin.
Kartongit kerätään paperipussiin keittiöön ja kun se on täynnä, kartongit viedään keräysastiaan, mutta paperipussi tuodaan keittiöön samaan paikkaan tyhjänä, ellei ole jostain käsittämättömästä huolimattomuussyystä mennyt rikki.
Mitään uutta ei saa ostaa, ellei vanha ole rikki, eikä sitä mitenkään voi enää korjata. Esimerkiksi 20 senttiä maksaneen kahvikupin korvan voi liimata paikalleen.
Jos joku taloudessa käytettävä tuote on tarjouksessa, sitä lähdetään isolla porukalla hakemaan. Halpaa Juhla-Mokkaa lähdettiin yhtenä hiihtolomana hakemaan SUKSILLA JA REPUILLA naapurikaupunkiin 10 kilometrin päähän. Autollahan sen säästön olisi menettänyt, mutta hiihtämällä tuli samalla kuntoiltua. Tästä on aikaa ja minä typeränä juuri taloon tulleena miniänä lähdin tuolle hiihtomatkalle :(
Kirjoja ei osteta, ne saa kirjastosta. Jos ei saa, jäädään odottamaan, josko tulee myöhemmin.
Huvitteluun ei käytetä senttiäkään. Kaikki sellainen on ihan turhaa. Mieheni ei suostu menemään teatteriin, konserttiin, huvipuistoihin tai mihinkään. Eikä olla koskaan syöty ravintolassa. Ulkomaille on jostain syystä päästy menemään, mutta sieltä ei sitten osteta mitään ja käydään ensin kaikki ilmaiset museot läpi, ennen kuin voi maksaa jostain maksullisesta.
Huoh. Rasittavaa.
Ai juu. Voitte arvata, millaiset ylelliset juhlat miehen siskolla oli.. Hyvä, ettei hääpukua oltu tehty vessapaperista..
Kuulostaa hienolta naiselta. T: pihi mies.
Siis suostutteko te näihin oikkuihin / omituisuuksiin? Oikeasti vedätte samasta paketista jäätelöä jollain muovilusikoilla penkillä?? Mä toteaisin, että haluan oman irtojäätelön, mutta kukin voi ostaa mitä haluaa. Oma omituisuuteni on sitäpaitsi se, että inhottaisi jakaa sama kuolainen jäätelopala monen kesken, hrr.
Jos on hyvä kaveri, niin eikö asiasta voi sanoa? Tuskin muuttaa käytöstään, mutta ainakin tietää, että muut eivät enää jatkossa mene hänen mukaansa asioissa, vaan hän on vähemmistössä.
"Lissu" ei ole pummi, vain pihi. Puolesta maksaminen ei tule kuuloonkaan, se olisi ihan kamalaa (yritetty on). Joskus on tehty niin, että on huijattu ja sanottu, että "Maikki" sai työpaikalta ilmaislippuja leffaan tai "Milla" sai lahjakortin ravintolaan tms. Onkin sitten maksettu etukäteen tai vaivihkaa käyty tiskillä hoitamassa homma "Lissun" näkemättä.
Pari iloista Tallinnan ja Tukholman reissua on tehty "etukupongeilla" ja joskus on käyty Linnanmäellä "Hannan" firman piikkiin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:22"]No jos asiat on kiinnit tuollaisista pikkusummista, niin mä alkaisin maksamaan tuon tyypin puolesta. Eli jos muut haluaa mennä leffaan ja Lissu kitsastelee, niin sitten vaan sanot, että mä tarjoon Lissun leffan. Sovitte, että Maikki maksaa sitten Lissun jäätelön jne. Jos Lissu on yhtään fiksu, niin hän huomaa pian olevansa porukan pummi. Mutta pointti on se, että ette muuta suunnitelmia sen mukaan, miten Lissu toimii. Tämä ohje siis siinä tapauksessa, ettei muilla ole elämä muutamasta eurosta kiinni ja Lissu ei ole pummi (vaan reilusti pihi).
[/quote]
Toi on just se, mitä EI tule tehdä
15, osa noista ei ole mielestäni pihistelyä, vaan kierrätystä. Itsekkin säästän lahjakassit ja tuon kartonkikeräys paperipussin samaan paikkaan, koska en muista kuitenkaan ostaa isoa uutta paperipussia
Meillä on postissa tuollainen yksi työntekijä. Kerran oli tilanne, että tarvitsin tyhjiä valkoisia tarralappuja peittämään virheelliset osoitteet paketeista, joiden päälle kirjoittaa uudet. Niitä oli tämän työntekijän laatikossa.
Tämä alkoi sättimään, enkö tiedä, kuinka kalliita nämä arkit ovat, 0,50e / 50 tarran arkki. Jouko, olet aarre työnantajalle!
Jos hänellä ei ole rahaa?