Sairaalloisen pihi kaveri pilaa kaiken.
Ei voi ikinä mennä leffaan, koska telkkaristakin tulee ilmaiseksi elokuvia. Suostuu pitkin hampain maksamaan jonkun Elisa Viihteen 4,90€/vrk maksavan leffan, jos kaikki kymmenen leffaa katsovaa ihmistä maksaa oman osuuden leffasta.
Ei voi koskaan syödä ulkona, koska itse tehtynä kaiken saa halvemmalla.
Ei voi ostaa uusia vaatteita, ellei edellinen ole aivan rikki. Omistaa yhden talvitakin, jonka osti kirpputorilta vuonna 2001. Se ei näytä hyvältä.
Ei suostu tulemaan autokyydillä mihinkään, jos auto ei ole viimeistä paikkaa myöten täynnä. Jos autoa ei saa täyteen, on pakko mennä bussilla tai julkisilla. Tai pyörällä.
Ei voi ostaa kesällä jäätelöä kioskista, vaan vaatii, että ostetaan mieluummin viiden kaverin kesken kaupasta litra vaniljajäätelöä ja syödään se pakastealtaasta otetuilla ilmaisilla lusikoilla.
Ei voi mennä Uimastadionille, koska järvessä voi uida ilmaiseksi.
Ei voi matkustaa mihinkään koskaan. Ei voi maksaa mistään huvituksesta mitään.
Mikään ei saa maksaa mitään ja jos on pakko jotain maksaa, yrittää viimeiseen asti keksiä jonkun muun halvemman ratkaisun.
Yksinelävä nainen, joka alkaa kohta näyttää rähjäisine vaatteineen siltä, että pysyykin yksinelävänä.
Kommentit (87)
Kalliimmat tuutit maksavat kaksikin euroa.
Samalla hinnalla saa hyvää jäätelöä litran.
Kotoa voi ottaa pikkulusikat mukaan ja vaikka paperitassit.
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttavaa. Mun exä oli tommonen. Sit ku kuuli että mun uus mies on semi hyvin tienaava nii koko ajan ruinas meijän mukaan kaikkialle. No, vaihdettiin puhelinnumerot ja muutettiin pois.
No huh ja huhhuh!
Mun äiti on sairaalloisen pihi. Ehkä se joskus selviää kuinka paljon on saanut säästöön.
Pihit saa eniten nautintoa kun saavat jotain ilmaiseksi ja rahaa ei kulu. Myöskään alkeelliset käytöstavat ei koske heitä.
Olisin todella pihi jos en olisi avosuhteessa enkä yhteydessä sukuuni (matkustaminen heidän luokseen). Jos mies ehdottaa pientä reissua mutta en suostu heti, hän päivittelee ettei meillä ole mitään elämää (?). En ymmärrä miksi kotona oleminen olisi = ei tee mitään.
Tiedän pariskunnan jotka ovat pihejä. Se menee jo varkauden puolelle kun toinen ainakin vie työpaikalta tavaraa.
Aikoinaan ihmettelin miksi niillä kahvi on niin tervaista. Se oli halpiskahvia.
Apua! Olen just tuollainen. Säästän joulupaperit ja myös kauniit mainokset, koska niitä voi käyttää käärepaperina.
En osta irtojätskiä jäätelökioskista. Ravintolassakaan en ota jälkiruokaan, vaan joko varaan mukaan suklaapatukan tai käyn kaupasta ostamassa jäätelön jälkikäteen.
Ostan vaatteet kirpparilta tai kyttään hyviä tarjouksia. Kerran mm. kävin palauttamassa yhden edellisellä viikolla ostamani takin ja ostin sen heti uudestaan. Välissä kauppa nimittäin ehti ilmoittaa, että kaikista talvitakeista - 20 %. Sain pari kymppiä käteen ja saman takin takaisin.
Luulen, että piheys tuo hänelle hyvää mieltä. Mitä vähemmän maksaa ja kuluttaa sitä parempi mieli... psyykkinen ongelma kenties, halu kontrolloida.
Meillä myös kaveriporukassa yksi tälläinen. Symppaisin, jos syynä olisi rahapula, mutta ei ole. On vain niin sairaalloisen pihi. Tämän takia ei kaveriporukalla koskaan voida tehdä mitään tai mennä minnekään. Leffaan, ravintolaan, yhtään kivempaan baariin... Aina on tämä yksi nurisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että piheys tuo hänelle hyvää mieltä. Mitä vähemmän maksaa ja kuluttaa sitä parempi mieli... psyykkinen ongelma kenties, halu kontrolloida.
Niinhän se monella on. Eikä tosiaan ole välttämättä mitään yhteyttä tyypin tuloihin tai varallisuuteen. Meilläkin sairaan pihi sukulainen jolla valtava osakesalkku ja kaksi sijoitusasuntoa. Silti kulkee reikäisissä vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
"Lissu" ei ole pummi, vain pihi. Puolesta maksaminen ei tule kuuloonkaan, se olisi ihan kamalaa (yritetty on). Joskus on tehty niin, että on huijattu ja sanottu, että "Maikki" sai työpaikalta ilmaislippuja leffaan tai "Milla" sai lahjakortin ravintolaan tms. Onkin sitten maksettu etukäteen tai vaivihkaa käyty tiskillä hoitamassa homma "Lissun" näkemättä.
Pari iloista Tallinnan ja Tukholman reissua on tehty "etukupongeilla" ja joskus on käyty Linnanmäellä "Hannan" firman piikkiin.
Apua, me ollaan tehty näin myös! :'D
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo tervettä ole. Mielenterveysongelmahan tuo on. Mutta vaikeaa auttaa ihmistä, joka tuskin apua haluaa. Ikävä kyllä ystävät eivät tuollaista kauaa jaksa katsella, ymmärrän kyllä hyvin heitäkin.
No en nyt mielenterveysongelmaksikaan tituleeraisi, varsinkaan jos ihminen ei itse kärsi tilanteesta. Mutta on itsekästä vaatia että muut noudattavat näitä oikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Heh, anteeksi mutta naurattaa mielikuva viidestä aikuisesta, jotka syö jäätelöä puistonpenkillä yhteisestä paketista. Varmaan tosi nautinnollista :D
:D
Hän rikastuu mm. teidän kustannuksella.
Joko te olette ilahduttavan huomaavaisia - tai suunnattoman typeriä.
Ihmettelen, miksi pidätte häneen yhteyttä.
Ihmettelen miksette laita välejä poikki
Dumpatkaa kitupiikki porukastanne ja ottakaa mut tilalle! Olen antelias, höveli ja tosi kiva tyyppi, mutta mulla ei ole yhtään kaveria :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asiat on kiinnit tuollaisista pikkusummista, niin mä alkaisin maksamaan tuon tyypin puolesta. Eli jos muut haluaa mennä leffaan ja Lissu kitsastelee, niin sitten vaan sanot, että mä tarjoon Lissun leffan. Sovitte, että Maikki maksaa sitten Lissun jäätelön jne. Jos Lissu on yhtään fiksu, niin hän huomaa pian olevansa porukan pummi. Mutta pointti on se, että ette muuta suunnitelmia sen mukaan, miten Lissu toimii. Tämä ohje siis siinä tapauksessa, ettei muilla ole elämä muutamasta eurosta kiinni ja Lissu ei ole pummi (vaan reilusti pihi).
Pihi kaveri on vielä tyytyväisempi, koska kaverit elättävät häntä. Ja tilillä oleva summa kasvaa.
Ei, ette sponsoroi häntä. Hänen käytöksensä on sairasta.
Mistä sä päättelet että pihi kaveri olisi tyytyväinen kun kaverit elättää? Tuskin hän rahanhimossaan ja pihiydessään välttämättä haluaa siipeillä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se holtiton rahankäyttö ennemmin on ongelma kuin pihiys.
Jotenkin tuli paha mieli koko ketjusta, antakaa ihmisten säästää rauhassa jos haluavat. Sairaalloinen pihiys on asia erikseen mutta osa täälläkin ketjusta mainituista asioista on ihan normaalia säästäväistä käytöstä, josta moni "köyhä" sais ottaa oppia.
Joo, osaa noista ap:n ja kommentoija nro 15 mainitsemista asioista harrastan minäkin ihan jo ekologisuuden vuoksi. Ja mä kyllä voisin kuvitella hiihtäväni hakemaan sitä juhlamokkaa! :D Mutta en luokittele itseäni pihiksi, käyn esim. melko usein leffoissa, ravintoloissa ja ulkomaillakin lomailen mielelläni.
Mutta kyllä tuo ap:n kaveri noin niin kuin kokonaisuutena kuulostaa vähän jo sairaalloisen pihiltä, eikö susta?
Mutta sillä ei oo mitään elämää. Käy meillä mutta ei muualla koska kaikki lasketaan rahassa ja mikään ei saa maksaa. Ei ole tyytyväinen elämäänsä vaikka saa rahaa säilöttyä. Hän valittaa ja vinkuu ja on kotona 24/7.