Onko pienille olemassa mitään kevyttä unilääkettä?!
En jaksa enää valvoa, en vaan jaksa. Vihaan lastani, vihaan tätä niin paljon.
Onko 2-3 vuotiaille mitään unilääkkeitä olemassa, rauhoittavia tai edes jotain? En haluaisi antaa lasta poiskaan tällaisen takia, jos on olemassa joku apukeino. Kaikki on kokeiltu ja kaikki on tutkittu, mitään vikaa lapsessa ei lääkäreiden mukaan ole. Luovutin jo etsimisen. Turha ehdottaa mitään perhetyöntekijää, ei auta mitään. Haluan vain alkaa nukkua, alkaa elämään normaalia lapsiperhe-elämää enkä koliikkiaikaa muistuttavaa aikaa yli kahta vuotta.
EN JAKSA!!!
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 03:13"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 03:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:49"]
lapsesi ei tarvitse lääkitystä, mutta sinä tarvitset apua. Hae itsellesi apua. Tee vaikka lastensuojeluilmoitus, mutta ihan oikeasti sinun on nyt ajalteltava lastasi. Sinun on hoidettavat itsesi kuntoon.
[/quote]
Hae apua? Millaista? Tarvitsen nukkuvan lapsen, en mitään keskustelua. Olen kunnossa, mutta helvetin väsynyt öisiin valvomisiin. En kaipaa mitään yhtä yötä minkä voi nukkua kun joku ottaa lapsen, haluan, että elämästä tulee taas normaalia mutta siihen ei näytä olevan mitään keinoa. Että lapsi alkaa viimeinkin nukkua. Ei kannata ajatella vihantunteista sen suurempia, joinakin hetkinä tuntuu vain siltä, että saatanan kakara. Voi olla, ettei ole kaikille ihan tuttu tunne jos ei ole pitkään valvoskellut...
ap
Joku kyseli onko kaikkea kokeiltu niin kyllä on, ihan kaikkea. Lääkitystä ei ole ollut, aloin jo pohtimaan olisiko sellaisesta apua lapselle. Ilmeisesti siis ei ole sellaista unilääkettä.
[/quote]
Lapsesi hyvinvointi tulee olla ykkössijalla. Ei ole normaalia, että ajattelet lapsestasi mitä kerroit ajattelevasi. Olen huolestunut sinusta. Jos et kykene saamaan tilannetta kontrolliin, sitten sinun pitää huolehtia, että lapsesi saa tarvittavan hoidon ja rakkauden vaikka jonkun toisen ihmisen kautta. Sinulla on vastuu. Jos et kykene huolehtimaan lapsestasi ja rakastamaan häntä, jonkun muun pitää se tehdä.
[/quote]
Et ole selvästikään ollut koskaan erittäin väsynyt ja valvonut pitkään...
Tilannetta kontrolliin millä tavalla? Millä tavalla se ei ole kontrollissa? Luuletko tosissasi, että koska yö kolmelta kerron etten jaksa enää ja vihaan lastani jonka vielä korjaan, ettei kannata ihan tosissaan ottaa, on se sama kuin en anna lapselleni rakkautta ja tarvittavaa hoitoa?! Anna mun kaikki kestää. Selvästi täällä ei kannata purkaa koskaan mitään, heti sieltä tulee hysteerikot vetelemään mitä ihmeellisempiä johtopäätöksiään. Kykenen kiitos huolehtimaan lapsestani, mutta edelleen väsyttää ja vituttaa kun joudun valvomaan. Rakastan kyllä kovasti, vaikka välillä hänen karjuessa kuudetta kertaa pää punaisena ajatukset eivät ole ruusuisia, vaan joudun puremaan hammasta. Ajattelin,e ttä tämä paikka olisi hyvä purkaa tunteitaan. Typerä olin.
[/quote]
Kyllä olen ollut hyvin väsynyt. Siksi sanonkin, että sinun on hankittava ulkopuolista apua. Minä en voi antaa hyväksyntääni sille, että tilanne jatkuisi tuollaisena ilman että siihen puututaan. Ei ole hyväksyttävää, että koet tuollaisia tunteita pitemmän päälle öisin kun olen lopen uupunut. Sellaista tapahtuu, mutta se on hälytysmerkki, jolloin pitää todellakin tehdä asialle jotain. Jos et saa ulkopuolista apua, sitten on syytä harkita että antaa lapsen tilapäisesti sijoitukseen tms.
Ei mielestäni riitä, että lasta tutkitaan, että onko hänellä jokin vialla. Jos se tie ei vie eteenpäin, pitää jollakin muulla keinolla taata, että et saata itseäsi enää siihen kuntoon, että ajattelisit tuollaisia ajatuksia. Suomessa on tapahtunut kauheita asioita äärimmäisen väsyneiden äitien tekeminä. Lapselle pitää hommata ajoissa apua, jos ajatukset todellakin ovat toistuvasti noin synkeää sarjaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 03:26"]
lapsesi ei tarvitse lääkitystä, mutta sinä tarvitset apua. Hae itsellesi apua. Tee vaikka lastensuojeluilmoitus, mutta ihan oikeasti sinun on nyt ajalteltava lastasi. Sinun on hoidettavat itsesi kuntoon.
[/quote]
Hae apua? Millaista? Tarvitsen nukkuvan lapsen, en mitään keskustelua. Olen kunnossa, mutta helvetin väsynyt öisiin valvomisiin. En kaipaa mitään yhtä yötä minkä voi nukkua kun joku ottaa lapsen, haluan, että elämästä tulee taas normaalia mutta siihen ei näytä olevan mitään keinoa. Että lapsi alkaa viimeinkin nukkua. Ei kannata ajatella vihantunteista sen suurempia, joinakin hetkinä tuntuu vain siltä, että saatanan kakara. Voi olla, ettei ole kaikille ihan tuttu tunne jos ei ole pitkään valvoskellut...
ap
Joku kyseli onko kaikkea kokeiltu niin kyllä on, ihan kaikkea. Lääkitystä ei ole ollut, aloin jo pohtimaan olisiko sellaisesta apua lapselle. Ilmeisesti siis ei ole sellaista unilääkettä.
[/quote]
Lapsesi hyvinvointi tulee olla ykkössijalla. Ei ole normaalia, että ajattelet lapsestasi mitä kerroit ajattelevasi. Olen huolestunut sinusta. Jos et kykene saamaan tilannetta kontrolliin, sitten sinun pitää huolehtia, että lapsesi saa tarvittavan hoidon ja rakkauden vaikka jonkun toisen ihmisen kautta. Sinulla on vastuu. Jos et kykene huolehtimaan lapsestasi ja rakastamaan häntä, jonkun muun pitää se tehdä.
[/quote]
Tilannetta kontrolliin millä tavalla? Millä tavalla se ei ole kontrollissa? Luuletko tosissasi, että koska yö kolmelta kerron etten jaksa enää ja vihaan lastani jonka vielä korjaan, ettei kannata ihan tosissaan ottaa, on se sama kuin en anna lapselleni rakkautta ja tarvittavaa hoitoa?! Anna mun kaikki kestää. Selvästi täällä ei kannata purkaa koskaan mitään, heti sieltä tulee hysteerikot vetelemään mitä ihmeellisempiä johtopäätöksiään. Kykenen kiitos huolehtimaan lapsestani, mutta edelleen väsyttää ja vituttaa kun joudun valvomaan. Rakastan kyllä kovasti, vaikka välillä hänen karjuessa kuudetta kertaa pää punaisena ajatukset eivät ole ruusuisia, vaan joudun puremaan hammasta. Ajattelin,e ttä tämä paikka olisi hyvä purkaa tunteitaan. Typerä olin.
[/quote]
Kyllä olen ollut hyvin väsynyt. Siksi sanonkin, että sinun on hankittava ulkopuolista apua. Minä en voi antaa hyväksyntääni sille, että tilanne jatkuisi tuollaisena ilman että siihen puututaan. Ei ole hyväksyttävää, että koet tuollaisia tunteita pitemmän päälle öisin kun olen lopen uupunut. Sellaista tapahtuu, mutta se on hälytysmerkki, jolloin pitää todellakin tehdä asialle jotain. Jos et saa ulkopuolista apua, sitten on syytä harkita että antaa lapsen tilapäisesti sijoitukseen tms.
Ei mielestäni riitä, että lasta tutkitaan, että onko hänellä jokin vialla. Jos se tie ei vie eteenpäin, pitää jollakin muulla keinolla taata, että et saata itseäsi enää siihen kuntoon, että ajattelisit tuollaisia ajatuksia. Suomessa on tapahtunut kauheita asioita äärimmäisen väsyneiden äitien tekeminä. Lapselle pitää hommata ajoissa apua, jos ajatukset todellakin ovat toistuvasti noin synkeää sarjaa.
[/quote] Tästäkin on ihan asiantunemuksella ollut juttua, ettei normaali väsynyt äiti lapselleen mitään hirmutekoja tee, kyllä pitää jo olla päästään vialla. Lapselle on todella traumaattisia sijoutukset ja olisi aivan naurettavaa viedä lapsi sijoitukseen vain siksi, että joskus tulee perkuleen kakara ajatuksia pään sisään kun valvoo yöllä kolmatta vuotta jo. Olisi aika ihme jos ei tulisi mitään ajatuksia koskaan. Inhoan kaltaisiasi todella ankaria äitihahmoja. Mitään ei saisi edes mielessään hetkellisesti läydä, heti ollaan lastensuojelulle soittamassa ja antamassa jopa lapsi pois. Järkyttävää! Millainen äiti edes ajattelee noin kamalia asioita vain siksi, että valvominen ärsyttää? Itsekästä sanon minä! Sitten jos tunne on pysyvämpi, voi alkaa miettiä järeämpiä keinoja. Mikään yöllinen väsymyskiukku ei oikeuta äitiä traumatisoimaan lastaan tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 03:26"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Saan mummola-apua ja vastaavaa kiitos jo, silti toivon hartaasti lapsen alkavan nukkua. Anteeksi nyt jo ärsytys laantui niin, että repesin nauruun tuosta sijoituksesta. :D En nyt ole lasta oikeasti pois antamassa siksi, että minua vituttaa joskus valvoa ja väsyttää. Ihan niin kauhea äiti en ole, vaikka vittuuntunut joskus olenkin. Pidän sitä sori vaan ihan normaalina asiana näin valvoneena. Hyvää jatkoa sinullekin, voit lätistä yksinäsi, en jaksa tulla tätä enää lukemaan kun on niin älytöntä tekstiä. Moneen kuukauteen en ole täällä käynyt ja saa tulla taas taukoa. Hyvät vinkit on aina tervetulleet, mutta noin mielettömät johtopäätökset joita vielä jankutat senkin jälkeen kun sanon, ettei tilanne mikään "vihaan lastani aina, olen tosissani" ole. Luulisi tulleen jo siinä vaiheessa selväksi, mutta ilmeisesti sinun mielestä ajatuksia ei saa edes käydä päässä. :D
Nyt hyvät yöt ja hyvät jatkot toivottelen, puran ystävälleni seuraavalla kerralla. Hän ymmärtää sentään eikä ajattele noin järkkyjä asioita kuten lapsen pois vieminen jos äitiä vituttaa puoli neljältä yöllä. =DD
ap
Ei tuonikäisille mitään lääkkeitä ole eikä saa antaa. Helpottaisi varmaan jos tosiaan saisit nukkua vaikka sen yhden yön (tai vaikka kaksi) kunnolla ja aloittaisit ns. puhtaalta pöydältä. Väsyneenä ei jaksa pitää kiinni kaikesta tarpeellisesta, jota esim "unikoulu" (enkä nyt tarkoita sitä hylkäämis sielläpähän huudat -koulua) vaan määrätietoista, mutta lempeää nukuttamista omaan sänkyyn. Ensimmäisen lapsen siirsin perhepedistä pois juuri tuon ikisenä (sängyn vieressä olevaan sänkyyn) kahdessa illassa (13 min - 5 min - 0 min itkua). Olen siis lapsen isä. Äiti oli jo aika väsynyt, vaikka lapsi nukkui kuin enkeli, mutta pyöri välissä. Varmasti haasteellisempaa kun heräilee ja itkee yöllä jo valmiiksi, mutta et sanonut missä lapsesi nukkuu. Ja onko huone sama kuin missä itse nukut? Ota lapsi viereesi jos huutaa yksinään jossain. Jos huutaa vieressäsi laita sänky omasi viereen jne. Kun lapsi nukkuu kainalossa yöt hvin voit siirtää omaan sänkyyn sänkysi viereen ja lopulta vaikka omaan huoneeseen asti, jos sellainen löytyy. Jokin lastasi häiritsee nykyisessä nukkumiskäytännössä. Aloita alusta ja etene pikkuhiljaa.
Unihäiriö?
Ei nuku lian pitkään aamulla?
Liikkuu ulkona ja saa riehua turvallisesti?
Ei katso liikaa tvtä, pelaa jotain pleikkaa tai tuijota tietokoneen ruutua juuri ennen nukkumaanmenoa?
Ei syö sokeria älyttömästi?
Ei ole maito tai ruoka-allergiaa? (Maha kipeä)
Ei katso ikäisekseen liian rankkoja leffoja tai pelejä jotka järkyttäneet ja tulevat uniin?
Typeriäkin asioita täytyy joskus kysyä, koska joskus sitä ei huomaa ahtaassa tilanteessa itse ongelmiaan selvästi. Nim. Näin itselleki käynyt pari kertaa..
Siis miksi se ei nuku/itkee? Nuku sen kanssa tai sinä ja mies ja lapsi/lapset perhepedissä niin lapsi saa turvantunteensa siitä. Erikoista, että olisi ton ikänen lapsi ja itkee yöt jossakin perhepedissäkin sitten. Onko teillä ongelmia päivivin? Et osaa antaa hellyyttä ja huomiota lapselle? Kaikki vaikutaa kaikkeen... :( hae apua nyt ihmeessä. Todella typerää kysellä minkään rauhottavan perään mitä LAPSELLE antaa. Enemmin itsellesi.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 03:02"]
[/quote]
Mistä tiedät ettei lapsi tarvitse lääkitystä? Voi hyvin olla jokin lääkitystä vaativa asia. ap vaikuttaa olevan ihan kunnossa vaikka tottakai väsynyt ihminen, normaaleja tunteita jos on noin pitkään valvonut. Toivottavasti helpostusta löytyy. Jatka neuvolassa asian selvitystä äläkä luovuta. Jotain voi löytyä vaikka tuntuisi kaiken kokeilleen jo! En saanut sellaista kuvaa että apn kannattaisi lastensuojelua ottaa mukaan asialle.
[/quote]Samaa ajattelin. Talta palstalta on turha hakea neuvoja....soita lastensuojeluun? "En ole nukkunut kahteen vuoteen...."Ei ole taalla jarjen jattilaisia. Haluaisin tietaa milta teista tuntuu jarjettomassa unenpuutteessa! Ap, itse annan, kyllakin jo kymmen vuotiaalle, illalla zyrtek:ia....kay lasten laakarilla. Voimia!
Ongelma on ihan itse aiheutettu ja ikävällä tavalla esitetty. Miksi ihmeessä herää oikein itseään suututtamaan ja palstailemaan?
Mitenkään ei selviä kuinka asiaa on käsitelty. Itse aiheutettu lapselle huono nukkuminen. Siihen voi saada avun. Perheneuvola on paras osoite
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:58"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:52"]
Meillä valvottiin 5 vuotiaaksi ja herättiin kymmeniä kertoja yössä. Sitten yllättäen alkoikin nukkumaan. Tosin tämä nyt tuskin lohduttaa. Mutta siis, varmasti joskus alkaa nukkua. Olet varmaankin kokeillut kaikki iltarutiinit, ulkoilua, pimennetyn huoneen, yömusiikin ym?
[/quote]
Lapsellasi on ollut siihen joku syy jota ei ole selvitetty, ihan varmasti.
[/quote]
Syy on äiti. Ilta ja yörutiinit.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 06:25"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:58"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:52"]
Meillä valvottiin 5 vuotiaaksi ja herättiin kymmeniä kertoja yössä. Sitten yllättäen alkoikin nukkumaan. Tosin tämä nyt tuskin lohduttaa. Mutta siis, varmasti joskus alkaa nukkua. Olet varmaankin kokeillut kaikki iltarutiinit, ulkoilua, pimennetyn huoneen, yömusiikin ym?
[/quote]
Lapsellasi on ollut siihen joku syy jota ei ole selvitetty, ihan varmasti.
[/quote]
Syy on äiti. Ilta ja yörutiinit.
[/quote]
Ehkä myös päivärutiinit ja ilmapiiri. Rakkauden puute
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 03:24"]Nyt kömmin sänkyyn takaisin pienen purkauksen jälkeen, hyvää yötä ja kiitos vastauksista. Ehkä vielä jonain päivänä nukumme... äh!
ap
[/quote]
Tunti yöllä palstailua. Miten se on lapsen vika?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 04:25"]Siis miksi se ei nuku/itkee? Nuku sen kanssa tai sinä ja mies ja lapsi/lapset perhepedissä niin lapsi saa turvantunteensa siitä. Erikoista, että olisi ton ikänen lapsi ja itkee yöt jossakin perhepedissäkin sitten. Onko teillä ongelmia päivivin? Et osaa antaa hellyyttä ja huomiota lapselle? Kaikki vaikutaa kaikkeen... :( hae apua nyt ihmeessä. Todella typerää kysellä minkään rauhottavan perään mitä LAPSELLE antaa. Enemmin itsellesi.
[/quote]
Minäkin kannatan tätä. Vaikka niin, että lapsi tulee itse herätessä viereen. Äidin ei kannata antaa kierrosten nousta yöllä. Tässäkin ilmeisesti lapsi jo nukkui kun äiti kirjotteli täällä toista tuntia.
Kuin koliikkivauva? Herää kerran yössä? Ei anneta tulla viereen? Suututaan ja mietitään lääkettä, pois antamista. Ja vihaa lasta kohtaan
Lapsen uneottomuus johtuu yleensä pelkästään perheoloista. Onko teillä kaikki kunnossa? Vaikuttaa ap, ettei sinulla ole kaikki aivan kohdillaan.
Voimia ap, krooninen unettomuus on helvetti, joka johtaa psykoosiin ennenpitkää.Kovat aseet käyttöön nyt ja tutkimuksiin. Lapsesi täytyy olla kävelevä zombi, ja sinun myös.
Sairaalaunikouluun lähete? Kysykää neuvolasta tästä lisää. Tsemppiä!
Atarax? Mene yksityiselle, neuvolassa vaan vähätellään ongelmaa. Tosin niin tekevät kyllä jotkut yksityisetkin lääkärit. Mutta sitten voi aina vaihtaa lääkäriä.
Aah ihanaa on nukkua yönsä rauhassa,kun on älynnyt moiset pershedelmät jättää tekemättä.
onko refluksi testattu/tutkittu? Entä alergiat? Tunnistatko miksi lapsi ei nuku? Onko lapsi väsynyt iltaisin? Jollei,lisää aktiviteetteja päivään ja alkuiltaan. Jos on väsynyt, laita lapsi nukkumaan klo 8, jolloin hän ei ole vielä yliväsynyt.
mikä on lapsesi päivärytmi? Onko tarhassa vai kotona? Vaikka lapsi ei nukahda lasen on syytä herätä ajoissa klo 8.30 viimeistään. Ja päivän viimeiset päikyt ei saa olla iltapäikyt. Päiväkodissa rytmin pitäminen helpompaa, aktiviteetteja ja unta sopivassa suhteessa päivällä, joten lapsi nukahtaa helpommin illlalla.
Joissakin sairaaaloissa on unikoulua. Jotta saisit sellaiseen lähetteen, ota seuraavalle lääkärineuvolakäynnille joku ystäväsi mukaan ja ota itsellesi päämääräksi saada esim. Tuo unikoululähete lapselle. Sen sijaan, että kerrot neuvolassa ettet jaksa tee lista asioista miten kaikin tavoin lapsen nukkumattomuus vaikuttaa jokapäiväiseen elämäänne.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 06:55"]
Voimia ap, krooninen unettomuus on helvetti, joka johtaa psykoosiin ennenpitkää.Kovat aseet käyttöön nyt ja tutkimuksiin. Lapsesi täytyy olla kävelevä zombi, ja sinun myös.
[/quote]
Ap ei kertonut tästä kuviosta mitään. Lapsi herättää yöllä. Ehkä kerran. Mitään ei tiedetä kuinka muu elo sujuu, miten yöheräily ilmenee, mitä sille yritetään tehdä. Tiedetään vain, että Ap raivoaa täällä yli tunnin yöllä. Mitä lapsi tekee, nukkuu?
Kenellä siis on ongelma?
Nyt kömmin sänkyyn takaisin pienen purkauksen jälkeen, hyvää yötä ja kiitos vastauksista. Ehkä vielä jonain päivänä nukumme... äh!
ap