Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?

Vierailija
14.01.2022 |

Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.

Kommentit (651)

Vierailija
561/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vasta työt tammikuun alussa pitkän työttömyyden jälkeen ja vielä pari viikkoa ensimmäiseen tilipäivään. Kun tilipäivä vihdoin koittaa huokaisen helpotuksesta kun ei tarvitse enää jännittää riittääkö rahat elämiseen ja maksan velkoja pois.

Vierailija
562/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilipäivän kunniaksi laitan aina rahaa säästöön. Nyt on jo kolme sijoitusasuntoa.

Minulla on kaikkea eikä mitään tarvitse ostaa. Jos jotain kuitenkin tarvitsee niin siihen ei tilipäivää tarvita.

Vierailija
564/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä ostele tilipäivän kunniaksi mitään. Näin yrittäjänä kuitenkin kerran tärähti sen verran komea tilitys tilille, että ihmettelin, mihin tämän massin oikein laitan? Katselin tiliotetta, ja totesin täällä on liian paljon rahaa! Tuskin moni niin ajattelee, mutta näin oli asianlaita.

Ostin siten auton niillä rahoilla. Käytetyn tosin; ei sitä rahaa nyt niin paljon kerralla tullut. Niin, se oli ja on edelleen ensimmäinen autoni. Kuljin aiemmin yleensä bussilla, taksilla tai vuokrakiesillä.

Vierailija
565/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ruokakaupassa ja ostan jonkun jutun mitä tekee mieli hinnasta välittämättä. Savulohta, juustoa, sushia, tulppaaneja tms.

Vierailija
566/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tuloja tuottavia osakkeita.

aina pitää olla oikea järjestys.

1) maksa ensin itsellesi

2)maksa sitten muille.

3) lopuilla voit tehdä mitä lystää.

Minulla prosentit on 60-20-20.

Vierailija
567/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, joka olen onneksi ehtinyt elää eläkeikään ja jo yliin, niin nautin elämän pienistä iloista aina kun mahdollista.

Se pitää mielen hyvänä ja olen siedettävämpi ihminen myös ympäristölleni.

Kyllä se niin vaan tuppaa olemaan, että mitä piukeampi, säästäväisempi, nuukempi ja muiden erilaisille ratkaisuille tuhahteleva ihminen on niin on myös yleensä aika sietämätön ja suvaitsematon myös ympäristölleen.

Suattaapi olla päinvastoinniin.

No aina suattaa olla mitenniin vain.

Mutta yleensä jos säästää ja nuukaileerahoissaan niin säästää tunteissaankin.

Ja näillä ihmisillä on monesti vahva usko siihen, että vain säästäväisyys tai nuukuus on se oikea elämäntapa. Jos itse pystyvät elämään kaiken aikaa kurinalaisesti ja rationaalisesti heidän on usein vaikea ymmärtää niitä ihmisiä jotka eivät siihen aina joka tilanteessa pysty.

Heikkous ja heikompi ihminen kaikkineen on vaikea ymmärtää jos itse kokee olevansa luja ja kurinalainen.

Tuota noin... kukahan täällä on voimakkaasti sitä mieltä, että hänen elämäntapansa on se ainoa oikea?

Vierailija
568/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taipankkikaatuu kirjoitti:

Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.

Tämä on ohis, mutta olen miettinyt samaa. Mitä tapahtuisi, jos maailman pankkisysteemit kaatuisivat oikeasti ja rahat "kaapattaisiin" tai niiden saaminen omaan käyttöön olisi pysyvästi estetty? En muista niin tarkkaan, mutta yhtenä vuonna uutisoitiin, että jonkun kaukana olevan, köyhemmän maan pankeista oli onnistuttu viemään  todella paljon rahaa. En tiedä kuinka asia saatiin hoidettua.

Joo, koska tuohon on se 0,0001% mahdollisuus, niin siksi ei kannata säästää vaan laittaa kaikki menemään turhuuksiin, joita ei edes oikeasti tarvitse. Huh huh. 

Ei vaan voi sijoittaa esim. asunto-osakkeisiin tai kiinteistöihin. Hullua pitää rahaa tilillä ja velkaa pitää aina olla. 

Meinaatko että teet sillä osakkeella tai kiinteistöllä jotain, jos koko pankkijärjestelmä kaatuu? 

Onko sun jotenkin ylivoimaisen vaikea tajuta ettei se kiinteistö minnekään tontilta katoa vaikka pankkijärjestelmä kaatuisi? Sama koskee vakavaraisen firman osaketta eli osuutta firmasta. Se firma siirtyy sitten käyttämään jotain muuta maksutapaa.

Kaikenlaiset tietämättömät tänne kirjoittelevatkin, voi luoja.

Niin, voihan sitä asunnon ostaa mutta sijoitusasuntoa tuskin kannattaa pitää, jos kukaa ei voi siitä sulle mitään maksaa. Tuo koko ajatus koko järjestelmän kaatumisesta on niin utopistinen, että vaatii aikamoista mentaaliakrobatiaa edes kuvitella mitä tuo tilanne käytännössä tarkoittaisi.

Vierailija
569/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mitään kun taloustilanne on se, että ei tarvitse tilipäivää odottaa eikä miettiä. Ostan sitä mitä tarvitsen ja silloin kun haluan.

Shoppailu ei ole minulle mikään mielihyvän lähde eikä palkinto.

Vierailija
570/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tilipäivän "kunniaksi" pitäisi ostaa jotain?! 

No minä ainakin ostan. Viimeksi ostin itselleni noin 10 euron ripsivärin, koska entinen oli ihan loppu. Ja ostin lapsille hampurilaisateriat, meni reilu kymppi. 

Minusta on ihanaa hankkia kerran kuukaudessa jotakin itselle ja lapsille, pienistä rahoista on kyse. Säästöön ne eivät menisi kuitenkaan, vaikka en ostaisikaan mitään, laskuihin ne rahat menisivät.

Vierailija
571/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus uudessa työpaikassa aloittaessani saatan ostaa ensimmäisestä tilistäni jotain erikoiskivaa. Kerran ostin pitkään haaveilemani kihartimen ja toisella kertaa lentoliput ystävän luo. Muuten tilipäivät ovat normipäiviä.

Vierailija
572/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mitään kun taloustilanne on se, että ei tarvitse tilipäivää odottaa eikä miettiä. Ostan sitä mitä tarvitsen ja silloin kun haluan.

Tämä on ehkä ymmärretty täällä väärin. En minä ainakaan osta tilipäivänä itselleni jotakin vain ostamisen vuoksi, tai että saisin ostamisesta jotain mielihyvää. Ostan jotakin sellaista, mitä joko tarvitsen tai mikä tekee minut iloiseksi, minkä voin ostaa vain tilipäivänä, koska se on ainoa päivä, jolloin siihen on rahaa. En siis osta itselleni karkkipussia vain ostamisen vuoksi, vaan siksi, että se tekee minut iloiseksi kerran kuukaudessa. Tai lapselle vaikka jäätelöä shoppailun vuoksi, vaan lapsi siitä pitää. 

Vierailija
573/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi palkita itseään. Minä juhlistan joka ainoaa eläkepäivääkin. Pieniä iloja. Tietenkin, jos on jo kaikkea ja paljon rahaa, mikään ei tunnu miltään.

Vierailija
574/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä ymmärretty täällä väärin. En minä ainakaan osta tilipäivänä itselleni jotakin vain ostamisen vuoksi, tai että saisin ostamisesta jotain mielihyvää. Ostan jotakin sellaista, mitä joko tarvitsen tai mikä tekee minut iloiseksi, minkä voin ostaa vain tilipäivänä, koska se on ainoa päivä, jolloin siihen on rahaa. En siis osta itselleni karkkipussia vain ostamisen vuoksi, vaan siksi, että se tekee minut iloiseksi kerran kuukaudessa. Tai lapselle vaikka jäätelöä shoppailun vuoksi, vaan lapsi siitä pitää. 

Kyllähän sen saman rahan voi säästää ja käyttää ihan minä tahansa päivänä. 

Vierailija
575/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, tilipäivää pitää juhlistaa. Ei tunnu muuten miltään. Vai vielä säästämään.

Vierailija
576/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, mutta minulle on paras tapa toimia näin. Sitten tietää, miten paljon on rahaa laskuihin, ja minkä eräpäiviä pitää siirtää. 

Vierailija
577/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ripsiväri on loppu ja lapsikin ilahtuisi hampurilaisesta, miksi odottaa.

Vierailija
578/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ankeuttajia, jotka eivät suo itselleen mitään ylimääräistä tilipäivänä. Kunhan numerot kasvaa tilillä, siinä sitä iloa. Ankeaaaa ja ikäväää.

Oon oman elämäni humputtelut elänyt parikymppisenä. Työskentelin, opiskelin ja vietin aikaa ulkomailla. Sitten palasin Suomeen, opiskelin täällä lisää ja asettauduin aloilleni. Elämän prioriteetit muuttuvat eikä mitenkään huonolla tavalla. Säästän/olemme jo pitkään säästäneet lasten asuntoa varten. Ikuinen Peppi Pitkätossun/Carrie Bradshawn elämä voi kuulostaa jännittävältä, mutta osoittautua tyhjäksi kuoreksi.

Vierailija
579/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taipankkikaatuu kirjoitti:

Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.

Tämä on ohis, mutta olen miettinyt samaa. Mitä tapahtuisi, jos maailman pankkisysteemit kaatuisivat oikeasti ja rahat "kaapattaisiin" tai niiden saaminen omaan käyttöön olisi pysyvästi estetty? En muista niin tarkkaan, mutta yhtenä vuonna uutisoitiin, että jonkun kaukana olevan, köyhemmän maan pankeista oli onnistuttu viemään  todella paljon rahaa. En tiedä kuinka asia saatiin hoidettua.

Joo, koska tuohon on se 0,0001% mahdollisuus, niin siksi ei kannata säästää vaan laittaa kaikki menemään turhuuksiin, joita ei edes oikeasti tarvitse. Huh huh. 

Ei vaan voi sijoittaa esim. asunto-osakkeisiin tai kiinteistöihin. Hullua pitää rahaa tilillä ja velkaa pitää aina olla. 

Meinaatko että teet sillä osakkeella tai kiinteistöllä jotain, jos koko pankkijärjestelmä kaatuu? 

Onko sun jotenkin ylivoimaisen vaikea tajuta ettei se kiinteistö minnekään tontilta katoa vaikka pankkijärjestelmä kaatuisi? Sama koskee vakavaraisen firman osaketta eli osuutta firmasta. Se firma siirtyy sitten käyttämään jotain muuta maksutapaa.

Kaikenlaiset tietämättömät tänne kirjoittelevatkin, voi luoja.

Niin, voihan sitä asunnon ostaa mutta sijoitusasuntoa tuskin kannattaa pitää, jos kukaa ei voi siitä sulle mitään maksaa. Tuo koko ajatus koko järjestelmän kaatumisesta on niin utopistinen, että vaatii aikamoista mentaaliakrobatiaa edes kuvitella mitä tuo tilanne käytännössä tarkoittaisi.

Mentaaliakrobatiasta en tiedä, mutta lasken itse säästäneeni pitkän penni hankittuani asunnon edellisen taantuman aikaan. Vajaassa 15 vuodessa asuntojen hinnat pk-seudulla ovat laukanneet omaan sfääriinsä, asunnon korot nollissa. Omassa tapauksessani oma vesimittari, oma tontti, edulliset lämmityskustannukset eikä huoltoyhtiökään ei ole ryöväämässä asuntojen ns. isännöinnistä. Aiemmin tuli asuttua vuokrakohteessa, jossa paljon myös niitä, joiden vuokrat maksaa valtio. Kyllä joo tosi kiva kun samalla

Vierailija
580/651 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeksi viikoksi palkkani riittää....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän